[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:07

Hoi mensen! Wat leuk dat ik mijn passie, sinds een jaar overgestapt van dressuur/boscrossmeisje naar western/boscrossmeisje. Ik vind het echt heerlijk en leer er veel van. Sinds een half jaar heb ik dan ook mijn verzorgpaard (quater) kunnen overnemen. Heel veel pech gehad, maar hoop dat ik nu kan genieten. We zijn nu reining aan het reinen. En ga 3 aug een lange rit van 6 uur maken dus ook daarvoor zijn we aan het trainen. Mijn pony is Zyra[ img ]

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:10

MightyMike schreef:
6 uur is idd wel heel lang, waar ga je de rit maken Lieke?

We gaan op en neer vanuit stal naar Belgiƫ.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:15

Loody schreef:
Wat een leuk topic.
Ik zal vooral meelezen maar probeer ook mee te kletsen.

Dit is mijn kleine kanjer
[ [url=m/JMoG4V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paintruintje van 3 jaar en net onder het zadel. Klein wijsneusje en de grootste clown op stal.
Hij heet niet voor niets Smiley :+
Vreselijk leergierig en doet net alsof hij al jaren onder het zadel is.

[ [url=m/QxRkMD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klein van stuk maar een grote uitstraling

[ [url=m/3ddzfB.jpg]Afbeelding[/url] ]




Geweldig die blik bij de eerste foto

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:16

Tucktuck schreef:
Ik ken je probleem MightyMike.

Gelukkig zijn er zo nu en dan stalgenoten die het leuk vinden om foto's te maken en dat dan ook doen. Maar vaker niet dan wel.

Iemand even vragen kan ik wel doen. Is wel een leuke herinnering.

Lieke, leuk dat je ook bent overgestapt. Veel geluk en plezier met je paard. Maar jeetje een rit van 6 uur :wow: sterkte


Die sterkte zal ik nodig hebben. Mijn billen en die van mijn medegroepgangers zullen pijn doen.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:19

Amanda schreef:
Oh en om nog even op te scheppen over hoe braaf. Nou, zo braaf dus :))
[ Video ]


Hij zegt eerder schiet maar op met die trein!

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 16:48

MarlonNaldo schreef:
Ik lees ook stilletjes mee en post soms wat.

Ik ben Marlon en de trotse eigenaar van mijn Sorrel merrie Special.

We hadden vandaag weer les. En dit keer druk bezig geweest met lijnen rijden, versnellen en begin tot stoppen.(sliden) stoppen doet ze onwijs goed.
[ [url=m/CLXXe8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even een oudere foto want ze heeft eergisteren d'r kop gestoten en heeft nu 6 hechtingen in d'r voorhoofd.


Beterschap! En ziet er leuk uit!

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:01

BrittS schreef:
Leuk om zoveel nieuwe gezichten en knappe paarden te zien! <3
Ik lees al heel lang mee in het oude topic en heb daar ook wel eens gereageerd, maar uiteindelijk bleef het toch weer meer bij meelezen :') Wil toch weer een nieuwe poging doen want vind het wel een gezellig topic!

Mijn naam is Britt, 25 jaar en ik rijd western met mijn 13 jarige Amerikaanse Appaloosa Magic en 6 jarige Quarter Dino (en heb nog 2 mini's). Sinds vorige zomer heb ik ze aan huis op de Veluwe en zeker met de Appaloosa ben ik eigenlijk alleen nog maar in het bos. De Quarter heb ik afgelopen jaar ingereden en daar wil ik echt wel wedstrijd gericht mee gaan trainen, mijn bak aan huis is nu eindelijk goed dus het serieuze werk kan eindelijk beginnen *\o/* .

[ [url=m/k9F2rm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/I6LloD.jpg]Afbeelding[/url] ]



<3 beide zijn zo knap <3

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:23

LuckyReining schreef:
Oef dan heeft ze haar neus pittig gestoten. Hopelijk geneest het netjes en snel.

Ik heb toch nog even heerlijk gewandeld met Lucky ondanks de dreigende lucht ook nog wat zon gehad en gelukkig vrijwel geen regen.

Vandaag voor het eerst ook over het viaduct gelopen. ( Tot nu toe alleen er onder door geweest) Lucky was ontzettend braaf, vond het allemaal bar interessant hahaha. Hij heeft een tijdje naar wat bootjes staan kijken die onder ons door vaarden en naar de drukke snelweg die parallel ligt aan het viaduct waar wij over liepen.

Hier nog onder het viaduct:
[ [url=m/8M2n0t.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3XTn9u.jpg]Afbeelding[/url] ]

En toen op het viaduct:
[ [url=m/8hrjl9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/z0NfmS.jpg]Afbeelding[/url] ]




Mooie ogen!

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:22

Vandaag heb ik in de bak getraind. We zijn weer bezig met het ontspannen rijden en de druk op twee teugels te krijgen in plaats van alleen links. Ging goed! Ik heb morgen les, dus hopelijk ziet mijn instructrice het verschil. Op het einde van de training doe ik altijd iets wat zij leuk vindt. Dit keer hebben we de rollback geoefend :D.
Na het rijden even effectief mijn pad laten drogen :o
[ img ]

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:44

Tucktuck schreef:
Handige manier van drogen Lieke.

Ik zie net dat mijn demo morgen buiten is. Dat wordt de 1ste keer op locatie in de buitenbak, en ongeveer de 2de keer dit jaar in een buitenbak. De zenuwen slaan nu enorm toe. Hopelijk bewijst ze mij weer hoe enorm braaf ze is. Eerste paar rondjes zullen wel even flink aan mijn ontspanning werken zijn.


Succes ermee. Tip wat er ook gebeurt blijf ademhalen :P

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:31

Marg schreef:
Wat een leuke paarden komen er voorbij. Ik woon in de randstad en heb eigenlijk te weinig tijd om met regelmaat naar buiten te gaan. Volgend jaar gaat mijn oudste naar de middelbare school en de andere krijgt continue rooster. Dan hoef ik pas weer rond 2 uur thuis te zijn. Wellicht komt het er dan meer van. Met een half uurtje ben ik in Noordwijkerhout of het Amsterdamse bos. Met een uur op de Utrechtse heuvelrug.

Ben wel een beetje huiverig voor die hertenluisvlieg (mijn paard is al in de stress van een gewone vlieg). Helpt een vliegen rijdeken er goed tegen of kruipen ze er nog onder? Idem voor de processierups. Geen idee waar je lekker kunt rijden zonder jeuk.

Vraagje: ik heb les van verschillende instructeurs. Ik hoor verschillende hulpen voor het aanspringen in de galop. Wat zijn volgens jullie de hulpen om in galop aan te springen?



Voor mij, mijn been aan de buitenkant iets naar achter leggen. Goed zitten en een kusje geven.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:36

Ja ja de training werpt al weer de vructhen af. Na een blessure was de vorige keer les de eerste weer. En moesten Zyra en ik elkaar vinden. Vandaag echt ging het super! Zelfs een hele mooie stop gehad! [ img ]
Op deze foto kan je goed zien hoe lang we hebben gegleden. De komende 2 weken weer lekker werken en naar buiten en dan weer lekker les!

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:55

Cuba Libre wat fijnn!



Gisteren heb ik zadeltassen geprobeerd die ik vandaag gelijk wilde uittesten op een korte rit. Gelukkig vind paardlief het helemaal niet erg dat die achter aan het zadel zit. Alles kunnen doen ( stap tot en met galop) zonder een gekke stap of bok of zo. Wat ben ik blij met mijn paard. Deze zadeltas komt zeker te pas als ik die 5 a 6 uurs rit ga doen.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:44

Lagonda en my_liitle_p wat een gave foto's.
Op de voorbereiding van de rit naar Belgiƫ zijn een stalgenoot en ik de rit alvast gaan verkennen. Wel fijn met zijn twee dan straks met zijn acht. De eerste keer dat we koeien(schotse hooglanders) zo los zijn tegen gekomen en draaiende hekken. Beide paarden waren super braaf!

[ img ]

[ img ]

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:15

Retjethorse schreef:
tuija_r schreef:
Leuke paarden Retjethorse, welkom terug! :wave: Bijzondere rassen, ik ken niemand met een Akhal teke of een criollo. Hoe ben je bij western gekomen?
Dankjewel! :D
Ja, ik heb iets met speciale rassen haha. Zo heb ik er nog een aantal op mijn lijst staan die me aanspreken, maar we kunnen niet alles kopen. :')
Vooral het karakter sprak me bij beide rassen erg aan. Ik heb het wel voor de eenkennige types. :))

Ik heb het western rijden altijd al fascinerend gevonden. Ten eerste vind ik het tuig echt super stoer staan. :') Goed, dit is niet meteen de reden om over te stappen, maar de hele sfeer rond western komt relaxter over ofzo. Niet het geruk en gepluk zoals bij veel Engelse ruiters gezien wordt. De gedachtegang achter deze manier van rijden sluit aan bij hoe ik wil rijden met mijn paarden.

candalisa schreef:
Wat leuk rietje horse! Wat een knappe Criollo Komt ze toevallig bij trojano vandaan?
Toevallig wel! :D

Bellatrix schreef:
Die Criollo is super knap!! :+:

Ik heb de paddock gemest.



[ [url=m/eaDotA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dankjewel! Ik zie dat soort aftekeningen erg graag. <3

Die paddock ziet er super netjes uit! :)) Goed gewerkt. :P


Al heel lang alles trouw aan het meelezen en in het begin reageren. Reageer ik nu dus eventjes weer. Bij mij op stal staat ook een criollo. Daar rijdt ze ook western mee.
Wat leuk dat (bijna) iedereen zo gericht is op online wedstrijden.
Wij zijn trouwens ook lekker bezig met het rijden. Morgen komt na een half jaar de osteopaat. Helaas les ik sinds de corona crisis niet meer. Maar train nog wel. Gister een filmpje gemaakt. Er zitten mooie stukken bij, maar het is moeilijk om mezelf te trainen, dus helaas ben ik bij sommige punten achteruit gegaan. Daar gaan we weer aan werken.
Maar we genieten natuurlijk ook van de natuur. Vandaag gaan Zyra en ik een buitenrit maken met een stalgenoot.

[ img ]

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:18

elsa91 schreef:
Gimme_Joy Joy glimt mooi en gras is ook belangrijker dan poseren
Retjethorse wat een leukerds heb je, bijzondere rassen ken ze persoonlijk beide niet
Bellatrix lekker dat je zoveel kan rijden deze week en heerlijk schoon zo! En ook al zo lekker glimmend paard
Mooie foto's Cuba Libre en lekker op je wolk blijven genieten!
Vandaag gewandeld met Amy en foto gemaakt, doe ik nu elke maand om te kijken hoe ze veranderd. Ik zie haar zelf dagelijks dat ik het verschil bijna niet opmerk maar hier werd ik toch wel even blij van!
[ [url=m/UEtE7x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er mooi uit!

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:45

Retjethorse schreef:
hoikimmmy: Je slaat de spijker op zen kop! :D Ze weten verdomd goed dat ze knap zijn. En trots, maar ook oh zo snel beledigd. Maar ook wel vergevingsgezind gelukkig. :))

Gelukkig ben je te weten gekomen dat ze veel te veel voerden! En jullie beide maar gefrustreerd zijn omdat je paard heet is. :')

Sicayes: Dankjewel! *\o/*

elsa91: Ik heb even op je instagram gespiekt en je ziet al een mooi verschil hoor! +:)+

Yinthee: Top dat jullie lekker gereden hebben. :D

Lieke565: Leuk dat er bij jullie ook een Criollo staat! Heb je enig idee waar die vandaan komt? :)
Ik snap je wel hoor, dat het moeilijk is om verder te trainen zonder les. Dat is exact de reden waarom ik voorlopig niet meer op Aliaa wil stappen. Hopelijk kunnen we binnenkort terug les nemen!
Heerlijk buitenritje! <3

Gimme_Joy: Wauw, die is heel gaaf zeg! Ik hou van stippels... <3
Zonde zeg van die verstoppingskoliek. :(

En die schriktraining, Joy is not impressed... :')

LuckyReining: De uitdaging is goed gelukt! Prachtige foto's van de prachtige Lucky. :)) Ik vind hem zo knap met zijn donkere kleur, witte hoofd en prachtige blauwe kijkers... <3


Geen idee. Alleen die ziet er anders uit dan die hier te zien was. Is gewoon een bruine met zwarte manen. Zal wel eens een foto maken.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:48

LuckyReining schreef:
*\o/* we zijn gewoon 2e geworden bij de online ranchriding wedstrijd van de Cowgirls :D super trots op mijn knappe jonkie

Gefeliciteerd!

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:42

Woensdag had ik de osteopaat langs laten komen, dus gisteren en vandaag haar even gelogeerd. Morgen gaan we er weer op en verder trainen. Volgens de osteopaat zag het er goed uit. 6 maanden geleden was Er ook geweest. Ze merkt wel dat ze er beter uit ziet dan de vorige keer. Dus we zijn goed op weg! *\o/*
[ img ]

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:18

Gimme_Joy schreef:
Fijn Lieke! *\o/*

We stonden op het verkeerde moment stil in het vierkant. >;) :roll:
[ Video ]

Ziet er wel goed uit. Nog nooit zoiets gezien.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:23

Luckyreining wat fijn dat het niks is behalve vocht. Succes met trainen.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:53

Ik heb ook nog nooit met een bosal gereden. En krachtvoer kan veel doen met een pony.
Jeetje mijn blije muts is dus hengstig. Nu heeft ze een ruin uitgekozen die er van haar wel op mag. Heel vervelend is dat die ruin aan het begin staat en wij daar langs moeten als we naar haar wei gaan. Resultaatze wordt een pissende ezel die dus niet meer vooruit wilt lopen.
Het grappige is dat ze hinnikt en de ruin (is pas 3 jaar en springgefokt) er met een draf pasje naar haar toekomt.
Ik hoop nu wel dat ze zich nu rustig houdt, want er staat ook een ruin in haar wei....
Als we voorbij zijn staat die ruin dus te flamen als een gek.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:16

Ik rij 5 keer in de week. Waarvan ik 1 x in de 2 weken les. De rest doe ik ongeveer 2keer trainen en 3 keer buiten rijden of 3 keer trainen en 2 keer buitenrijden. Het ligt eraan. Soms doe ik bij de buitenrit conditietraining, soms doe ik ook buiten trainen of gewoon lekker rijden.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:25

Fijn Lucky dat het zo goed ging.
Met mijn hengstige merrie ging ik naar buiten. Ondanks dat het een buitenrit was, zijn we aan het werk gegaan. Op de heenweg erg afgeleid. Gelukkig op de terugweg ging het veel beter. Alleen mevrouw wil het liefst snel, sneller, snelst. Dus hebben even een tijdje de jog afgewisseld met een gewone draf. Dat vindt ze zo moeilijk!

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:18

Barrelracer ziet er vet uit!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers