[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:36

Ik meld mij ook (weer).

Lees vooral mee maar ga kijken of ik vaker kan posten.

Wat een leuke paarden zijn er al voorbij gekomen! En iedereen die de overstap maakt veel plezier.

Maandag ga ik een korte demonstratie geven op een ponykamp van een manege in de buurt. Heb er super veel zin in! Dit zal de 2de keer op vreemd terrein worden met mijn paard Lasas. De vorige keer was tijdens een wedstrijd en toen was ze super braaf. Dus hoop daar nu weer op.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:58

Het plan voor nu is een stukje trail, horsemanship, pleasure en ranch riding. Mijn paard is inmiddels 20 dus een echte reining proef wil ik haar niet aandoen. Samen met het feit dat het op eem dressuur bodem is dus echt stoppen is dan ook niet goed.

Maar voornamelijk de veelzijdigheid van de western laten zien. Mijn stalbaas (tevens wran instructrice ) zal alles aan elkaar praten.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]


Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:01

Zeker leuk heb er ook echt zin in!


Welkom SuperAssie. Leuke haflinger heb je.

Het gaat om Mariël Smit van easy riders. Ik denk dat er geen foto's gemaakt zullen worden. Hoop eigenlijk van wel maar goed. Wij gaan met twee en zullen beide druk zijn tijdens de demo. Wellicht dat iemand van de ponykamp foto's maakt.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:13

Ik ken je probleem MightyMike.

Gelukkig zijn er zo nu en dan stalgenoten die het leuk vinden om foto's te maken en dat dan ook doen. Maar vaker niet dan wel.

Iemand even vragen kan ik wel doen. Is wel een leuke herinnering.

Lieke, leuk dat je ook bent overgestapt. Veel geluk en plezier met je paard. Maar jeetje een rit van 6 uur :wow: sterkte

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 05:54

Hoi allemaal!

Wat een leuke paarden en verhalen komen er voorbij!

Wat balen hoikimmmy dat er geen hoefsmit beschikbaar is die wil komen. Sterkte ermee.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:32

Ik zal mij dan ook nog even netjes voorstellen:

 

Ik ben Kim 29 jaar. Toen ik 10 was begonnen op een manege met dressuur rijden. Dat heb ik ongeveer 6 jaar gedaan bij elkaar met een tussen pauze.
Net voor het behalen van mijn rijbewijs de overstap gemaakt naar western.

 
[ img ]


In het begin reed ik 1x per week in de les mee. Later werd dit al 2x per week en sinds 1 maart 2018 heb ik mijn favoriet kunnen overnemen.

De manege stopte en de jongere paarden kwam te koop. Voordat het allemaal officieel was heb ik Preciouse Painted Lasas kunnen overnemen.

Een inmiddels 20 jarige Paint kruizing. Haar vader was Saska Bo en moeder een appaloosa kruizing.

 
Ze heeft tot ik haar kocht meegelopen in de manege lessen. Op de manege werd naast western ook dressuur en springen gegeven. Ze is dus echt veelzijdig.

Nu lessen wij 1x per week nog redelijk intensief. Ze is enorm opgebloeid sinds ze van mij is en we kijken dan ook rustig wat haar grens is.
We vinden trail en horsemanship echt het leukst. Reining is ook wel leuk maar niet meer voor haar. Soms kunnen we wel wat onderdelen los doen.

Maar dat echte snelle spinnen en die stops, nee dat doen wij niet.


Ik heb begin dit jaar voor het eerst met haar op vreemd terrein gereden, en meteen een wedstrijd. Dat is mij 100% meegevallen. Ze was zo braaf!

Maandag ga ik een demonstratie geven bij een bevriende manege op hun ponykamp. Dit om ze een indruk van western te geven.

Hopelijk laat ze mij dan weer zien hoe geweldig ze is.

 
Buitenrijden doen wij niet aan. Dit heeft ze, voor zover ik weet, nooit gedaan. Daarnaast om ergens soort van buiten te komen moeten we een viaduct onder, langs een 80 weg en die ook nog oversteken.
Dus dat doe ik maar niet. Ik ben wel super jaloers op iedereen die relaxed buiten kan rijden in een mooie omgeving.

Helaas ben ik te bang aangelegd om haar op te laden en het gewoon te proberen.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:49

Bellatrix schreef:
Stelling naar binnen en buiten (reden op 2 cirkels) stoppen en achterwaarts. Recht oversteken op de cirkel. De 2e les heeft ook galop gedaan en een begin tot spinnen. (lees: kleine cirkels maar de meeste van ons gingen al richting spin)

Helaas heeft de eerste groep niet gegaloppeerd en ook geen oefening richting spin.


Wat jammer dat er zoveel verschil zat in de lessen. Hopelijk volgende keer wat minder verschil? Verder wel een leuke dag gehad?

En alle nieuwkomers: Welkom! Wat een leuke combinaties zitten ertussen.


Amanda schreef:
Zo uit de container _O-

Wij gaan vandaag dauwtrappen. Voorlopige conclusie: dat kun je beter in de winter doen :O

O wat vroeg. Dan kun je inderdaad beter in de winter gaan. Scheelt een paar uur. Wel een fijne rit gewenst.


@CubaLibre: wat leuk dat je bij stal Tilburg staat. De clinic lijkt mij ook ontzettend gaaf. Maar is wel erg ver weg.

Ik heb afgelopen vrijdag weer les gehad. Lekker bezig geweest met buigen. Dat vind ze niet altijd even leuk. Daarbij merkte ik weer even extra goed dat we enorm vooruit gegaan zijn. Ze was altijd een behoorlijk slome pony. Maar inmiddels is ze lekker voorwaarts. Zo erg dat ze niet vanuit een galop terug naar een rustige jog wilde en ik er erg hard aan moest werken om dat voor elkaar te krijgen. Beetje protest hier en daar, gekke pony. Maar ben wel enorm blij met haar!

Vandaag haar, als het weer het toelaat, even wassen, zadel poetsen en rustig nog even rijden. Morgen de demo en de zenuwen beginnen te komen := Heb er wel onwijs veel zin in.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:27

CubraLibre wat fijn dat Gentle haar naam eer aan doet!

justkid, wat een vervelend probleem soort van verdwalen in zo'n omgeving!

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:26

Handige manier van drogen Lieke.

Ik zie net dat mijn demo morgen buiten is. Dat wordt de 1ste keer op locatie in de buitenbak, en ongeveer de 2de keer dit jaar in een buitenbak. De zenuwen slaan nu enorm toe. Hopelijk bewijst ze mij weer hoe enorm braaf ze is. Eerste paar rondjes zullen wel even flink aan mijn ontspanning werken zijn. :')

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:51

Bedankt!

Blijven ademhalen is wel een vereiste om te kunnen rijden. Ik heb inmiddels de bach rescue druppels, ik probeer in goede dingen te denken en geen rampscenario's.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:40

Bedankt allemaal zal vast goedkomen.

Simodi Ik ben zelf gespannen omdat ik niet 100% zeker weet hoe zij reageerd. Ze is wel erg cool in het hoofd dus zal vast helemaal goedkomen. Maar in een buitenbak rijden vind ik sowieso best spannend. Ooit in een buitenbak er ontzettend hard afgegooid. Daarom de bach rescue voor mijzelf en positief denken. Alles staat inmiddels klaar.

Wat ziet Preston er lekker uit zo met zijn beetjes strekken!

Bellatrix oef die neus van Special. Lasas had dat vorig jaar ook. Was te laat voor hechten maar is eigenlijk heel snel goed gekomen. In haar wintervacht zie je niks meer. Nu met de zomer zie je wel een litteken. En heeft ze begin van de lente weer een stukje opengehaald. Ik heb een kneus wat dat betreft.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:34

Ook ik leg mijn buitenbeen naar achter, geef druk met beide benen en een kusje. Maar ligt ook erg aan hoe het paard ingereden is.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:05

Wat een leuke foto's simodi.

En leuk idee om te meeten. Voorlopig hebben mijn zenuwen genoeg avonduur beleefd. Die moeten eerst even bijkomen :+

Gisteravond de demo gegeven. En ik was echt super zenuwachtig. Eenmaal daar werd dst niet veel beter. Rennende kinderen, muziek, los lopende honden. Anderen paarden in een paddock naast de bak enz. Genoeg om gek voor te doen.

Eenmaal gezadeld was het stukje lopen naar de bak ook echt spannend, aldus Lasas. In de vak een rondje ernaast gelopen en toen erop. Kinderen zaten al klaar. En ik ben gaan rijden.

Ze was zo ontzettend braaf!! Haar aandacht vloog wel alle kanten op. Maar geen gekke acties en ze kwam ook snel weer met haar aandacht bij mij als ik dat vroeg. Dus ik ben heel blij dat ik dit gedaan heb. Had ik nooit gedacht een half jaar terug ( en denk zelfs tot vorige week niet :') )

Er zijn foto's gemaakt maar de meeste heb ik nog niet ontvangen. Hierbij wel eentje die ik had.

Uiteindelijk haar ook nog alleen kunnen laden. Dus een extra uitdaging overwonnen.


[ img ]

[ img ]

Ik was zoals te zien echt gespannen dus extra goed van Lasas dat zij er niet in meeging. Zijn ook niet de meest flatteuze foto's.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:46

Bedankt allemaal! Ik loop nog steeds op een roze wolk. Ben zo trots op Lasas. En Flip tot het moment dat ik erop zat durfde ik ook niet echt :')

Cubalibre wat fijn dat het zo goed gaat met Gentle +:)+

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:16

Welkom Gaucho en My_little_p.


Cubalibre wat een gave foto's van Gentle!en Preston is ook al een knapperd!

Lui zijn samen is soms ook wel fijn Loody! Vandaag heb ik Lasas enkel even gelongeerd. En met motivaties van een snoepje wat buigen. Ze kan al zoveel verder buigen dan toen ik haar net had *\o/*

Morgen weer les ben benieuwd hoe het gaat.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:39

Jammer dat je stopt met Special Bellatrix. Maar paardrijden is je hobby en dat moet overal leuk zijn. Dus snap de beslissing. Hopelijk vind je snel een ander leuk paardje.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 05:50

Wat een gave foto's weer. Dit helpt mij herinneren dat ik ook zulke leuke foto's van Lasas wil hebben.


Maar heel gaaf zo een buitenrit met Hooglanders.

Bellatrix hopelijk hebben ze een plekje voor je en kun je daar regelmatig lessen.

Gisteravond les gehad. Ging lekker we hebben niet heel intensief gewerkt maar dat hoeft niet altijd. Op het einde nog een horsemanship proefje gedaan. Daar had ik 3 pogingen voor nodig maar uiteindelijk ging die goed.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:01

Welkom iedereen.

Jeetje Gentle en Murphy verkopen :wow: het zijn twee gave paarden. Daar moet ter zijne tijd wel een goed baasje voor te vinden zijn.

Vandaag even een relaxed ritje gemaakt. Voor de 3de keer er op zonder zadel. En voor het eerst een beetje galop. Wat is ze toch braaf. Deze foto laat het wel echt zien zoals ze is, relaxed :D :Z


[ img ]

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 05:51

Vrijbuiter34 schreef:
Ziet er heerlijk relaxt uit Tucktuck. Hoop dat die van mij ook ooit zo relaxt wordt...tot nu toe is het een redelijke angsthaas, op vertrouwd terrein een stoere man maar zodra ik er een stap buiten zet verandertie in een bang konijntje...voorlopig eerst maar even groot worden denk ik!

Die van mij is inmiddels 20 en tot haar 18de manege paard geweest. Ze is inmiddels in elk geval op stal heel relaxed. Hoop ooit nog met haar naar buiten te gaan.

Lasas heeft nu vrij. Met dat warme weer ga ik haar niet aan het werk zetten. Gister was ook meet een beetje hobbelen. Op stal zijn er weinig vliegen dus zij heeft geen vliegen deken of masker om. Ze staat met familie van haar ( zij is de jongste met 20 jaar) in een loopstal met paddock. Dus ze kan zelf weten waar ze wilt staan.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:06

Lasas stond toen ik op stal kwam in de zon. Maar had duidelijk een modderbad genomen.

Zelf heb ik haar niet meer afgespoten. Wel zette de staleigenaresse een sproeier in de paddock. Daar ging ze even onder staan.

Maar man wat is het warm. Wilde eerst nog even poetsen maar heb het gelaten bij een aai.

Morgen zou ik weer les hebben. Maar heb deze gecanceld ik en lesgeefster zagen het niet zitten met de voorspelde hitte.

Wel fijn dat je Spec zo fijn afkoeld telkens Bellatrix!

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:40

Lief van je Bellatrix dat je zo om haar denkt. Maar vergeet jezelf niet he :(:)

Gelukkig heb ik best wat collega's op het werk. En iedereen haalt wel te drinken voor elkaar. Dus ik kom wel aan de juiste hoeveelheden gelukkig.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:44

Sterkte Kirr.

En welkom weer aan de nieuwkomers.

Vanmorgen redelijk vroeg naar stal geweest. De temperatuur was nog te doen dus even gereden. Begonnen met zadel maar al snel zadel eraf gehaald. Zelfs nog even een galop zonder zadel gedaan

Na het rijden even van het stal terrein af gaan wandelen. En uiteindelijk onder het viaduct doorgelopen en daarna langs de oude Schiphol weg gelopen en op een viaduct gestaan.
[ img ]
Lasas vond het erg vreemd dat er auto's onder haar door gingen. Was eerst heel spannend maar toen die spanning zo goed als weg was zijn we weer terug naar stal gelopen.

Al het verkeer was helemaal goed ze schrok niet van de: tractor, wielrenners, fietsers, auto's, scooters en brommers. Wel van een leeg flesje waarop ze stapte

Weet een hele overwinning voor mij. Wel aan de hand maar we hebben lekker gewandeld. Ze bleef naast mij lopen en als ze schrok sprong/ stapte ze opzij. Alles was eng of spannend was heb ik haar laten aanraken met haar neus. Behalve de rijdende auto's onder het viaduct door dan
[ img ]

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:50

Ik sta bij de ERranch western riding. Net buiten Vijfhuizen.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:09

Ja klopt gaucho. Waar sta jij?

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:58

Oja Dennis Roemer en Wennekers ken ik wel. Middenhoeven niet.

Morgen weer vroeg rijden. En denk erover om dan weer te gaan wandelen.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 8 bezoekers