[volg] Sam's Tiny Toon, dagboek van veulen naar volwassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

[volg] Sam's Tiny Toon, dagboek van veulen naar volwassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 00:42

Hallo allemaal! Na lang twijfelen maak ik toch een volgtopic aan over mijn quarterhorse, vind dit ook erg leuk voor mezelf als dagboek.


Waar zal ik is beginnen.. Augustus 2017, was aan het rondkijken op internet naar een leuk paard, het liefst al volwassen en toen kwam ik een foto tegen van een heel leuk veulen. Toch uiteindelijk contact opgenomen en de lange reis naar Duitsland gemaakt en was eigelijk gelijk verkocht!


[ img ]

in oktober nog een keer wezen kijken :)

[ img ]

Om hem in december eindelijk mee te mogen nemen naar Nederland! Behoorlijk lange rit geweest maar Sam heeft dit super doorstaan gelukkig.

eerste kennismaking bij de opfok :)
[ img ]


word vervolgd :o


Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 02:30

Vanaf 16 december 2017 was het dan zo ver! Sam is opgehaald en in de opfok gezet op de veluwe.
[ img ]

oefenen met normaal het halster aan en af doen

[ img ]

gekke bekken trekken :')

[ img ]

vanaf april eindelijk naar buiten!


[ img ]

[ img ]

in juli 2018 werd hij 1 *\o/*

[ img ]

en zo gingen we door met de droge zomer.

Rond september 2018 kreeg ik steeds meer het gevoel dat hij niet op zijn plaats was bij de opfok, mager, onder de krassen en 'hing' maar een beetje, verder gaan zoeken en bij lelymare uit gekomen waar ze gelukkig nog een plekje hadden.
Daar is hij dan ook heen verhuisd en hij kan nu heerlijk in de winter ook onbeperkt naar buiten.


Hier werd hij gekoppeld aan een ander paard voordat hij de groep inging, koppelen ging super en ze zijn maatjes geworden.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Sam heeft een beschaafde wintervacht gehad

[ img ]

Zo kwamen we in januari 2019 en ging ik voor het eerst met Sam wandelen, samen met zijn grote vriend.

[ img ]

Kort erna heeft Sam helaas een zware ooginfectie opgelopen waardoor hij 3 weken in de kliniek van Emmeloord heeft gestaan met behoorlijke medicatie via een slangetje direct het oog in. Gelukkig is het grotendeels hersteld maar je blijft het wel zien.

[ img ]

[ img ]

hij heeft dus de hele sneeuw niet meegemaakt, in kliniek en erna ook nog op stal omdat hij door de medicatie ook geen zonlicht kon verdragen.

Na een paar weken gelukkig terug de groep in waar hij zich goed thuis voelt en nu ook van zich af durft te bijten.

[ img ]

[ img ]

Eind april is hij gecastreerd dit is helemaal goed gegaan gelukkig met weinig tot geen zwelling
Sam denkt er het zijne van :')


[ img ]

Vorige week eindelijk weer is gaan wandelen, dit doet hij zo stoer en heeft er mooi het tempo wel in. Schrikreactie is echt even 2 stappen wat harder en dan weer klaar dus hoop dat dit zo blijft.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Zo weer helemaal bij! Ga dit regelmatig updaten al zal hij voorlopig nog een relaxt leventje hebben en opgroeien :)


Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 07:14

nowylover schreef:
Jaaa lieve Sammie <3 <3

Hij blijft ondanks dat hij er niet meer staat wel een knuffelvriendje van mij :o



Eigelijk weer is meeten :)

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 07:15

Flux schreef:
Leuk! Ik volg Sam ook graag! Stoer ventje <3


Ja hij is idd stoer, aan de ene kant vind ik het jammer dat hij geen lief veulentje meer is maar aan de andere kant kan ik niet wachten tot hij uitgegroeid is <3

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [volg] Sam's Tiny Toon, dagboek van een quarter horse veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 23:06

Wat leuk!

Van de week weer langs geweest, even geoefend op het meelopen omdar hij soms echt gewoon blijft staan en het vertikt.. ging goed dit keer. Ook de hoeven optillen gedaan, hij tilt ze allemaal altijd netjes op maar het stilhouden is nogal lastig :+ vind het wel heel knap hoe de smid het doet haha

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-19 15:00

Vanmorgen wezen wandelen, aardig rondje gedaan Sam was zo relaxed. We dachten we gaan om 10 uur voordat de warmte begon maar het was al bloedheet.. waar Sam dus na het rondje volgens mij nergens last van had ging ik kapot van de warmte :’)
Merk ook steeds meer het kalme karakter op, hij schrok even en dan is het ipv rennen toch kijken waar het vandaan komt en dan eigelijk al heel snel weer klaar. Overwinning van vandaag was een enge plastic hooibaal waar hij echt even niet langs wilde, gelukkig was zijn stoere maatje ook mee waar hij echt ook steun aan heeft op dat soort momenten.

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [volg] Sam's Tiny Toon, dagboek van een quarter horse veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-19 17:42

Nee daar ga ik binnenkort is een poging mee wagen

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-19 21:22

Bellatrix schreef:
Is wel fijn voor hem als hij kan afkoelen met deze hitte. Maar er is zat schaduw waar hij staat toch?


Ja ze kunnen kiezen maar ze stonden allemaal op het overdekte stuk bij het hooi :D

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 16:53

Sam is vandaag 2 jaar geworden! Tijd vliegt om eigelijk.

Eerder deze foto’s gekregen hij heeft het goed naar zijn zin haha

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 18:08

Shae schreef:
Wat een knap paardje. Is hij nou Quarter of Appie?


Moeder appie vader quarter :)


Muga schreef:
Hee wat toevallig, mijn verzorgpaard heeft maanden bij Fenna gestaan en volgens mij zijn we elkaar tegen gekomen tijdens jullie wandeling in zijn laatste weekend daar. Een grote fries. Hij mocht de week erna naar huis.


Ja klopt idd :) mooie fries die viel wel op hah mooi dier <3

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [volg] Sam's Tiny Toon, dagboek van een quarter horse veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 14:37

Haha o echt nooit geweten dat het dan een appie was :') weer wat geleerd! Ach ik zal toch niet met rassen wedstrijden meedoen.

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 18:20

Shae schreef:
Dan kan je kijken of je 'm alsnog bij de Appies kan registreren, misschien leuk voor een rassenwedstrijd in de toekomst. :)


Ja daar ga ik inderdaad is naar kijken, Site zegt vanaf 3 jaar kan je aanbieden.. vanavond even via computer zoeken, via mobiel snap ik weinig van die site

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-19 06:21

Ook wel handig als ik af en toe een update neerzet haha

Hittegolf is weer voorbij gelukkig, stalgenootje heeft hem een paar keer afgespoten, ook het vast staan gaat steeds een stukje beter. Verder is hij gewoon lekker paard aan het zijn en vermaakt zich prima in de kudde :)


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-19 02:18

Vandaag weer een rondje om gedaan, gaat super goed ook :)

Erna nog wat foto’s gemaakt, was nog een uitdaging om de oortjes naar voren te krijgen :')
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-20 22:04

Oeps! Heel lang niet een update geplaatst.. al heb ik met de natte winter toch vrij weinig met hem gedaan. De planning was om hem begin april te verhuizen vanuit de opfok dichterbij huis maar hij heeft helaas zijn been open gehaald. Waar hij nu staat is goed toezicht en ze verzorgen hem en zijn been goed dus besloten de verhuizing uit te stellen.

De bedoeling is wel om wat meer te gaan bijhouden hier, ook fijn voor mezelf om het terug te lezen in de toekomst, laatste foto in spoiler is de wond


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Spoiler:
[ img ]

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [volg] Sam's Tiny Toon, dagboek van veulen naar volwassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-20 06:50

Aardig diep wel maar gelukkig geen pezen enzo geraakt

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-20 23:19

Vandaag even bij de brokkenpiloot langs geweest :D woensdag gaan ze onder het verband kijken, benieuwd wat het dan gaat worden, vandaag maar aan het poetsen geslagen, wintervacht is aan het uitvallen dus het haar vloog overal

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [volg] Sam's Tiny Toon, dagboek van veulen naar volwassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 03:27

Ja hij is lekker bezig zo in zn jonge jaren.. oog is mooi bijgetrokken maar ziet er niks meer mee helaas :(


Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [volg] Sam's Tiny Toon, dagboek van veulen naar volwassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-20 17:52

Wat leuk een halfbroer! Kom ze niet vaak tegen omdat de vader duitse hengst is natuurlijk, ja dat moedige herken ik wel en als ze schrikken is het even een bibber en dan weer klaar

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-20 19:16

Zo hij mocht gister na verbandwissel eindelijk na 2,5 week stalrust de paddock op! Gelukkig hield hij zich rustig dus mocht hij daar blijven, het verband is een stuk hoger gezet zodat er geen zand onder komt.
Hij ging gelijk rollen, ben zo blij dat hij eindelijk uit stal is!
Dierenarts is wel tevreden over het verloop

[ img ]

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-20 21:33

xAnthea schreef:
He wat leuk om een volgtopic tegen te komen! Ik volg je op Instagram (irishcob.siyah) :D


Oh wat leuk! Hah ja op insta ben ik hopelijk gayw weer wat actiever maar om nou elke dag een stalfoto neer te zetten is ook net niks :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers