Suikervrij kerst toetje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Suikervrij kerst toetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-21 15:01

Omdat mijn ervaring is dat als ik iets niet weet ik het het best op bokt kan vragen, ik wil met kerst een suikervrij toetje maken omdat ik zelf niet tegen geraffineerde suiker kan. Nou leek tiramisu me erg feestelijk. Maar ja, er moet ook amaretto in. En dat zit bomvol suiker. Dat gaat niet goedkomen. Mijn dochter van 11 eet ook mee. En die mag ook geen likeur natuurlijk. Dus kan tiramisu ook zonder drank? En zijn er nog andere feestelijke toetjes waar ik aan kan denken die suikervrij te maken zijn? Ik ben een beetje inspiratie loos.


Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Suikervrij kerst toetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:16

Je kunt sterke koude koffie gebruiken ipv de likeur?

Eva_de_Beer
Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:20

Indien je wel tegen suikervervangers kan, zou je in gewone (koude, is niet geschikt voor bakken) recepten ook sucralose kunnen gebruiken. Is gewoon te koop bij de Albert Heijn en i.m.o. de beste suikervervanger, geen rare nasmaak zoals bij stevia.

8nnemiek
Berichten: 43375
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Suikervrij kerst toetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:45

Nicecream is erg makkelijk te maken; je hebt wat (over)rijpe bananen nodig, hoe bruiner de schil hoe beter. Die vries je in. Een half uur voordat je het ijs gaat maken haal je ze uit de vriezer, en dan doe je ze zodra ze wat zachter zijn samen met rood fruit of bosfruit naar keuze en indien nodig een scheutje melk in de blender totdat je een romige, gladde massa hebt. Dan kan het ijs nog even terug in de vriezer om nog iets op te stijven.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Sas_Mon
Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Suikervrij kerst toetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:56

Tiramisu kan prima zonder likeur. Gewoon koffie zonder likeur gebruiken. Met bananen erin word hij ook zoeter.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Shadow0
Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:03

De beste benadering is denk ik amandelextract (dr Oetker - dat is wel met alcohol, maar je gebruikt maar weinig) en dan zoeten op de manier die je wilt. Dit zou in elke supermarkt ongeveer te vinden moeten zijn.
Mocht je echt helemaal geen alcohol willen, dan zijn er koffiesiropen, alleen zie ik geen suikervrije amandel. (Wel hazelnoot of vanille.) Dat geeft een andere smaak maar kan een optie zijn. Maar die zijn volgens mij niet zomaar verkrijgbaar.

En als je een experiment leuk vindt zou je ook suikervrije sinaasappelsiroop kunnen proberen - een van de lekkerste tiramisu's die ik gegeten heb was met sinaasappellikeur ipv amaretto of tia maria, en ik hou bv ook erg van de combinatie sinaasappel-chocolade. (Tiramisu is natuurlijk meer koffiesmaak dan chocola, maar het gaat goed met donkere smaken.)
Suikervrije sinaasappelsiroop is ook gewoon te krijgen in de supermarkt.

Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Suikervrij kerst toetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:44

Ik maak het zonder likeur maar met espresso.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Memories
Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:26

Tiramisu is idd heerlijk met koffie als vervanger, gister nog gemaakt omdat er iemand mee at die geen alcohol nuttigt. Desnoods met caffeinevrije koffie als dat een probleem is ivm jonge kinderen.

Shadow0
Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Suikervrij kerst toetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:36

Koffie is toch geen vervanger? Er gaat normaal toch koffie en likeur in tiramisu?

artosje
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:57


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-21 19:07

Nee mag ook geen rietsuiker. Amandelextract is een goede tip, ik kende dat niet. Ga ik eens bekijken :j .

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Suikervrij kerst toetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:36

Kijk eens bij lowcarbchef

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-21 17:50

Ik heb amandel aroma gekocht, de lange vingers ben ik al aan het bakken. Ik laat nog wel weten of de suikervrije tiramisu een succes is. Ik gebruik berkensuiker als suikervervanger.

Sintara
Berichten: 7380
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Suikervrij kerst toetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:55

Ik ga een soort tiramisu maken, maar dan met slagroom ipv eieren en daarbij dan frambozen en gemalen pistachenootjes. Volgens mij kwam dit idee ook van bokt in eerste instantie :P
Ik doe stevia door de slagroommix en door het deel van de gemalen, diepvries frambozen.
Dan blijft in mijn geval een aantal lange vingers over wat de diabetici gelukkig kunnen hebben, maar anders kan je die zelfs weglaten.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-21 18:03

Ik ga voor een traditionele tiramisu met amandel aroma ipv amaretto. Ik heb nog nooit tiramisu op dus ben heel benieuwd. De lange vingers zijn qua smaak iig goed gelukt. De vorm is een beetje mislukt, maar ik had geen spuitzak en alle winkels zijn dicht :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers