Diner voor 10 personen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:08

Babootje schreef:
knollentuin schreef:
Bedoel je met luxe meerdere gangen en luxere gerechten? Je kan starten met een cheviche heel erg lekker rauwe vis die je dmv een marinade door de zuren in de marinade gaart, dat kan met meerdere vissoorten, oa zeebaars coquille, dan een mooie soep van bv aardpeer of een paddestoelen met een lekkere zelfgemaakte sowpstengel- bladerdeeg zeezout en rozemarijn of een ander kruid erop, dan een stukje wild met een wildsaus of eendenbout confit met stoofperen en een spruitjes knolselderij stamppot met spekjes en toe kan je helemaal los,
Alles is van te voren te maken en leuk op borden te serveren en t hoofdgerecht de hele tafel vol en iedereen zelf opscheppen.
Als je receptjes wil roep je maar dan heb ik er wel een aantal voor je


knollentuin schreef:
Kom maar op met die recepten Knollentuin; ik wil ze ook wel.

Ik ga vanavond typen, loop nu in de miezer tussen de 4 beners!!
Welke wil je?


Alles behalve wild :D :D

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Diner voor 10 personen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:15

Lastig ben je babbootje :j
Ts ben je er al uit met wat je gaat maken?

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Diner voor 10 personen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:48

Ik heb laatst een diner voor een groepje gemaakt:

1) courgettesoep met rauwe ham

2) Italiaans stoofvlees met chianti, geserveerd met tagliatelle en een salade (veldsla, balsamico azijn, buffelmozzarella, walnoten en cherry tomaatjes)

3) toetje met mascarpone en witte chocolade en een bastognebodem, met frambozen, frambozensaus en bolletje vanille ijs

4) koffie met "bonbons" gemaakt van bastognekoekjes en monchou, daar bolletjes van draaien, die door gesmolten witte chocolade halen en laten uitharden in de koelkast.

Meeste kun je vooraf klaarmaken. Alleen tagliatelle heb ik op het laatste moment gekookt.

Alvast veel kook- en eetplezier!