Foodsisters - ervaringen en motivatie topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Foodsisters - ervaringen en motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 18:01

Hoi allemaal,

Genoeg topics over afvallen, KHA en andere diëten maar ik kan nog weinig vinden over de Foodsisters.
Ik heb het boek vorig jaar verslonden, voelde mij erg goed door hun methode en wil vanaf maandag het boek weer openslaan.
Zou het leuk vinden om andere enthousiaste bokkers te vinden die het programma ook volgen.
Mocht je het leuk om mee te kletsen of ook van plan zijn te starten, hoor ik graag van jullie! Y)(^) #opnaarmorgen

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Foodsisters - ervaringen en motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:27

Ik ga ook weer aan de slag, vorig jaar heb ik de boeken ontdekt en er mag nog wel een kg of zeven af. Maar gewoon een andere manier van koken en bakken is al fijn. Ik verval wel altijd weer snel in de standaard maaltijden vanwege de kinderen, snel en makkelijk.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 18:59

Dat is leuk, welkom!
Ben de eerste keer begonnen met de broden van Jip&Jij erbij, ik heb er nog 3 over.
Hoop weer op een goede stok achter de deur om lekker in mijn vel te komen zo voor de zomer. 5 tot 7 kilo kan er hier ook wel af.
Begin jij ook morgen weer met week 1? En eet het gezin mee met de avond maaltijden of kook je voor jezelf apart?

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:54

Het gezin eet niet mee, die lusten niks, of bijna niks. Ik begin bij week 1. Uit welk boek kook jij?

Maar ik begin niet morgen, ik denk eerder volgende week maandag. Eerst boodschappen doen, bakken etc.

Het idee dat ik weer iets gaan doen helpt hopelijk om te stoppen met snoep, paaseieren, pizza, friet en pannenkoeken. Iets met emo-eter..

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 07:52

Ooh dat is wel lastig, je moet dus dubbel koken?
Mijn partner doet ook niet mee maar is veel van huis door zijn werk. Hierdoor is de switch wel/niet het schema aanhouden voor mij vaak een dilemma.
Het is ongezellig om niet “mee-te-eten” en vergt veel planning en dubbele boodschappen.

Ik volg het kookboek in 8 weken slank. Heb nog niets in huis maar heb gister het boodschappenlijstje voor deze week gemaakt en ga nu eerst even hardlopen.
Motivatie aan zullen we maar zeggen :Y) (en inderdaad weg met de paaseitjes, stroopwafels en chips-aanvallen)

Jammer dat er verder geen enthousiastelingen zijn. Als je een zetje nodig hebt volgende week laat het gerust weten. Ik zeg: here we GO!

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Foodsisters - ervaringen en motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:12

Ik heb eens op de site gekeken maar wat is nu precies het verschil met koolhydraat arm eten en dit? Ik zie ook dat ze een boek voor IF hebben.

Ben op dit moment zwanger dus nu begin ik nergens aan maar zoek al iets om straks de overtollige kilo's rustig weer weg te krijgen.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 17:05

Ze hebben meerdere methodes maar met dezelfde visie: suikervrij en koolhydraat-arm.

Ik denk dat vooral hun manier van dit eetpatroon mensen eigen maken hun kracht is. Je kunt nog steeds genieten van een appeltaartje of goed koekje, maar dan wel volgens een goed recept.

Het IF boekje heb ik ook, de keto serie is nieuw zag ik.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Foodsisters - ervaringen en motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:15

Ik heb ook het IF boek. Dat ga ik weer gebruiken. 8 weken slank vond ik te duur voor die paar kg waar ik vanaf wil, haha

En de recepten waren lekker, niet alle, maar daar kies ik nu een alternatief voor.

Succes!

thequeensmum
Berichten: 3526
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Foodsisters - ervaringen en motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:27

Heb het boek ‘In 8 weken slank’ opgezocht bij Bol en lees ( bijna ) alleen maar enthousiaste reacties. De enkeling die niet zo enthousiast is noemt het een crashdieet met veel te weinig calorieën, 1200 met uitschieters naar 1500.
Nu vind ik in 8 weken slank best te doen als je 5 kilo kwijt moet, maar als het er 15 of 20 zijn lijkt het me wat te hoog gegrepen. Toch vind ik het wel intrigerend. Zou iemand misschien hier eens een recept voor avondeten willen delen zodat ik een beetje een idee krijg?

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 14:37

Hoera dag 2! Wat voelt het toch goed om gezond te eten.

Er staan veel voorbeelden van menu’s online en ter inzage. Zelfs een proefweek.
Alle voedingswaarden en kcal worden uitvoerig besproken in het 8 weken boek.
Heel transparant en ook wat ieders aanpassingen kunnen zijn als je tekort hebt door extra sporten of fysiek zwaar werk.
Ik ben super blij dat ik de motivatie weer heb gevonden.
Hoop eind april mij weer fris en fruitig te voelen, wat is suiker toch een troep eigenlijk.

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Foodsisters - ervaringen en motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:48

Ik lees hier graag even mee! Moet door zware zwangerschap en chronische ziekte zeker nog 35/40 kilo kwijt. Vanalles al geprobeerd. Foodsisters spreekt me aan omdat het veel lijkt op wat we normaal eten, maar dan gezond.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 14:53

Hoi! Wat leuk!
Ik ben nog steeds helemaal blij, voel mij zoveel energieker.
Minder suiker en koolhydraten doet veel goeds.
In 2 weken 4 kilo kwijt, incl gescheurde enkelbanden op dag 1 dus zonder extra beweging wat ik normaal graag doe.

Ik zou zeggen probeer het een week. Weet zeker dat het je lukt! +:)+

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Foodsisters - ervaringen en motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:23

Ik heb het weekmenu aangevraagd en meteen maar het 8 weken boek besteld. Ben benieuwd wanneer het binnen is. Het weekmenu ziet er in elk geval al lekker uit!

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Foodsisters - ervaringen en motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 15:30

Wat goed van je! Dapper dat je na zo’n zware tijd de strijd aan gaat.
Ga je maandag starten, of al in het weekend?

Zet hem op en veel leesplezier, het boek is zo leuk vormgegeven en makkelijk in gebruik.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:39

truus1957 schreef:
Heb het boek ‘In 8 weken slank’ opgezocht bij Bol en lees ( bijna ) alleen maar enthousiaste reacties. De enkeling die niet zo enthousiast is noemt het een crashdieet met veel te weinig calorieën, 1200 met uitschieters naar 1500.
Nu vind ik in 8 weken slank best te doen als je 5 kilo kwijt moet, maar als het er 15 of 20 zijn lijkt het me wat te hoog gegrepen. Toch vind ik het wel intrigerend. Zou iemand misschien hier eens een recept voor avondeten willen delen zodat ik een beetje een idee krijg?


Hier ben ik ook benieuwd naar! 1200kcal per dag is echt heel weinig en dat zal ook echt wel werken, maar het is zo lastig om daarna te zorgen dat je niet gaat jo-joën, maar dat is bij ieder dieet wat zo laag in kcal is.

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Foodsisters - ervaringen en motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:00

Mag je als het echt te weinig is, tussendoor nog iets van sla/komkommer/groenten eten? Kan me voorstellen dat het van teveel eten naar 1200 calorieën, een grote stap is. Met in het begin veel honger.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Foodsisters - ervaringen en motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 16:08

Het staat zeer duidelijk aangegeven in het 8 weken boek dát je en wát je extra mag eten. Als man, vrouw, sporter of om andere redenen.

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Foodsisters - ervaringen en motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:13

Dankjewel! Hopelijk is het morgen binnen. Dan kan ik alles in huis halen :))

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:21

Ik ben nog niet begonnen, maar wacht tot een moment dat ik wat beter in mijn vel zit. Even energie in andere dingen stoppen. In de tussentijd let ik op en ga ik geen snoep, koek, chips meer eten. Behalve een klein bakje popcorn in het weekend.