Hervulbare nespresso cups

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Taucha
Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Hervulbare nespresso cups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-21 15:57

Ik heb een nespresso apparaat dat het nog prima doet. Maar nespresso heeft nu al een tijd mijn favoriete smaak eruit gegooid. Overal andere 'nep-nespresso' geprobeerd, maar geen een bevalt. Nu heb ik laatst ergens een simpel kopje koffie van vers gemalen bonen uit een ouderwets apparaat gekregen. Heerlijk! :9k Heeft me aan het denken gezet.

Nu was in eerste instantie mijn afweging om de nespresso er dan maar uit te gooien en over te gaan op gewone filterkoffie en koffiebonen van de locale koffiebrander. Maar..... er bestaat ook zoiets als hervulbare nespresso cups. Hoeft de nespresso (met ingebouwde melkopschuimer) er niet uit en kan ik wel de smaak koffie drinken die ik lekker vind. Alleen, ik kan nergens een setje hervulbare cups vinden voor een normale prijs. Mijn zoektocht levert alleen 1 cup op met alle poespas erbij. (of 5 cups met 5x poespas erbij, voor iets minder dan 5x de stuksprijs)

1 cup is niet handig, want vaak willen we met zijn 2-en koffie drinken. Dan ben je zo een half uur tussendoor bezig met eerst wachten tot de cup afgekoeld is, dan schoonmaken, droogmaken en weer vullen voor een 2e kop. Dat schiet niet op.

Daarnaast zijn er verschillende soorten hervulbare cups. Wie o wie kan hier wat meer ervaringsinfo leveren welke cup wel of niet lekkere koffie oplevert? En graag zou ik willen weten waar deze dan per 2 of meer te krijgen zijn. :)*


vilheide
Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:06

Taucha schreef:
Ik heb een nespresso apparaat dat het nog prima doet. Maar nespresso heeft nu al een tijd mijn favoriete smaak eruit gegooid. Overal andere 'nep-nespresso' geprobeerd, maar geen een bevalt.

Heb je ook al de capsules van Starbucks geprobeerd? Die bevallen mij prima tot nu toe.

Wat betreft hervulbare cups denk ik dat je er op moet letten dat het een aluminium cupje is. Mijn apparaat drukt een plastic cupje in elk geval niet voldoende door.

Groetjes Jolanda

Taucha
Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Hervulbare nespresso cups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-21 16:30

De hervulbare cups die ik bedoel zijn van metaal. De cups waar jij het over hebt, Vilheide, zijn niet hervulbaar, het zijn alleen gewoon geen nespresso cups.

(en starbucks... :r )

vilheide
Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:34

Taucha schreef:
De hervulbare cups die ik bedoel zijn van metaal. De cups waar jij het over hebt, Vilheide, zijn niet hervulbaar, het zijn alleen gewoon geen nespresso cups.

(en starbucks... :r )

Nee dat die niet hervulbaar zijn snap ik wel. ;)
Maar ik bedoel ermee te zeggen dat je er op moet letten of het apparaat de cupjes wel doorgeprikt krijgt.
Welke Nespressosmaak had je altijd? Want volgens mij zijn er wel meerdere smaken uit het assortiment.

Groetjes Jolanda

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:35

Een andere optie is om de nespresso naar de kringwinkel te brengen en een toestel te kopen wat op gewone bonen werkt. Kost wat in aankoop, maar veel goedkoper in gebruik. Geen gedoe meer met cups en je doet er de bonen in die je het lekkerst vindt.


Taucha
Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Hervulbare nespresso cups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-21 20:18

@Vilheide: voor zover ik gevonden heb worden herbruikbare metalen cups zo gemaakt dat er geen gaatjes in geprikt worden. Dat is meteen ook de kritiek op de hema cups, daarvan weet ik al dat het design net niet top is waardoor de prikpennen van het apparaat kunnen beschadigen.

Tnx voor die laatste link, die plopte bij mij niet op bij bol.

@Schlimpre; heb ik overwogen, maar de nespresso met verse bonenkoffie is toch best lekker, alleen nu nog even goede cups vinden.

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Hervulbare nespresso cups

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:42

Ik lees even mee .
De hema cups hebben mijn vorige nespresso vermoord dus die raad ik hard af

LadyFiesta
Berichten: 685
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Hervulbare nespresso cups

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:02

Hier juist super tevreden over de herbruikbare HEMA cups. Geen problemen met het apparaat en van anderen om me heen hoor ik hetzelfde :)

Sodera
Berichten: 5297
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Hervulbare nespresso cups

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:20

Smaakt dat nog een beetje?
Ik heb verschillende keren gelezen dat het een beetje slappe hap wordt?

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:53

Ik heb laatst wat zitten zoeken omdat ik het zonde vind hoeveel afval ik ineens produceer, en er blijken 2 generaties apparaten te zijn: die wel of niet een rubberen randje aan de hervulbare cup nodig hebben. Nu kan ik alleen de link waar ik dat gelezen heb natuurlijk niet meer terug vinden :+
In datzelfde stuk stond ook een tip over wat voor type maling het beste is voor je apparaat om te voorkomen dat je filter (vaak) verstopt raakt.

Gezien hierboven beschreven staat dat de Hema cups een apparaat vermoord hebben, lijkt het me wel verstandig om even naar te kijken.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~


little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:18

NoeskaMoos schreef:
Ik heb laatst wat zitten zoeken omdat ik het zonde vind hoeveel afval ik ineens produceer, en er blijken 2 generaties apparaten te zijn: die wel of niet een rubberen randje aan de hervulbare cup nodig hebben. Nu kan ik alleen de link waar ik dat gelezen heb natuurlijk niet meer terug vinden :+
In datzelfde stuk stond ook een tip over wat voor type maling het beste is voor je apparaat om te voorkomen dat je filter (vaak) verstopt raakt.

Gezien hierboven beschreven staat dat de Hema cups een apparaat vermoord hebben, lijkt het me wel verstandig om even naar te kijken.


Aha !
Dat ga ik eens uitzoeken.
Was echt zuur want apperaat was net 3 jaar oud


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Floortje88 en 72 bezoekers