Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:51

Kaasfondue met als toetje chocolade fondue? :P

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:51

Carpaccio, soep boven vuurtje verwarmen, fonduen, gourmetten, bbq gebruiken om op te koken, stokbrood bij de bakker halen, salade met warme geitenkaas, Chinees bestellen. Fijne kerstdagen

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:52

Slowcooker aanschaffen (of lenen als een bekende die heeft) voor de soep/stoofvlees etc?
Is ook geschikt om bijv kaasfondue of Chinees fondue te doen, lasagne te maken en bijv fudge, cake, brood etc mee te maken. :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:53

Wij hebben restaurant en je kunt hier prima ook warm afhalen, dan hoef je zelf niks op te warmen. Ik weet niet van waar je bent maar wellicht is er bij jou in de buurt ook wel een restaurant dat dit wil doen? Ik weet zeker dat ze je heel dankbaar zijn in deze *** tijd :)

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 08:17

Granoek schreef:
Wij hebben restaurant en je kunt hier prima ook warm afhalen, dan hoef je zelf niks op te warmen. Ik weet niet van waar je bent maar wellicht is er bij jou in de buurt ook wel een restaurant dat dit wil doen? Ik weet zeker dat ze je heel dankbaar zijn in deze *** tijd :)

Ja natuurlijk! En ik wil graag mijn steentje bijdragen! Echter heb ik al gezien dat je bv voor kerstavond moet ophalen tussen 13u en 16u en dan is het toch wel koud wanneer je begint te eten... Denk ik dan of ben ik hier fout in?

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:46

Laibadji schreef:
Granoek schreef:
Wij hebben restaurant en je kunt hier prima ook warm afhalen, dan hoef je zelf niks op te warmen. Ik weet niet van waar je bent maar wellicht is er bij jou in de buurt ook wel een restaurant dat dit wil doen? Ik weet zeker dat ze je heel dankbaar zijn in deze *** tijd :)

Ja natuurlijk! En ik wil graag mijn steentje bijdragen! Echter heb ik al gezien dat je bv voor kerstavond moet ophalen tussen 13u en 16u en dan is het toch wel koud wanneer je begint te eten... Denk ik dan of ben ik hier fout in?

Nee klopt, zie dat hier in de omgeving ook vooral. Dus wel meer gangen diner afhalen, maar thuis zelf opwarmen en garneren. Geef de restaurants ook geen ongelijk, kunnen ze een keer een jaar zelf ook kerst vieren ‘s avonds.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:53

Bbq doen wij zelf overigens mét keuken ook al jaren.

Wij gaan dit jaar met onze camperbus kamperen met kerst, lekker met ons 2en, en de bbq gaat mee, kunnen we alsnog een mooie lenderollade in grillen.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:00

Ene dag gewoon gourmetten en de andere dag pannenkoekjes ermee maken. Kan ook iedereen kiezen wat ze erop willen

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:59

Oh 16u is vroeg om te beginnen eten ja :+
Ik heb bij mij thuis ook geen keuken (ben normaal altijd aan het werk met etenstijd) en heb nu bij Ikea zo’n inductieplaatje gehaald van 40€, daar kun je al best wat mee en werkt top. Met daarbij een airfryer kol ik eigenlijk prima toe maar weet niet hoe haalbaar dat is met meerdere mensen.

Anders denk ik dat qua handigheid en gezelligheid gourmet inderdaad de beste optie is.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:00

Volgens mij heb je bij de Ikea ook een verplaatsbare inductieplaat voor echt maar een paar tientjes. Toen vrienden van mij een maand geen keuken hadden hebben ze daarop gekookt in de garage. Kaasfondue moet ook wel lukken, van kleine Vacherin Mont D’Or kaasjes met wat kruiden en knoflook erin past altijd. En daar dan van alles indippen.

En inderdaad afhalen/ bezorgen, hier zijn echt veel restaurants die het ook al warm hebben En 2 weken terug hadden wij een box van Le Pristine en daarvan hoefde ook alleen het hoofdgerecht in de oven. Ik denk als je een ovenschaal hebt waar je dan de losse bakjes samen in doet dat het prima zou passen voor meerdere personen. Was echt sterwaardig eten vonden wij, heel erg lekker!

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:02


pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:05

Een winter BBQ? Met een beercan chicken?

Anoniem

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:24


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:30

Mariposa11 schreef:
https://www.blokker.nl/blokker-elektris ... crEALw_wcB

Voor paar euro heb een elektrisch plaatje om op te koken...?

Dit zou ik ook aanraden (of die van Ikea), zeker als je nog tot februari zonder keuken zit.

Ik heb ooit drie maanden ergens gewoond waar ik alleen een magnetron had en dan was ik nog in mijn eentje. Ik at veel salades (en bij anderen), maar ik was na die drie maanden toch wel heel blij dat ik weer een normaal fornuis had. Als het nog langer had geduurd, dan had ik zo'n kookplaat gekocht. Dan kun je echt veel meer kanten op dan alleen met een magnetron.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:36

Als je zelf een frituurpan hebt: aardappelkroketjes en schnitzels frituren (zet hem net buiten je achterdeur), salade erbij of erwtjes/worteltjes uit de magnetron, warm sausje uit de magnetron.

Als voorgerecht vul je een ijscoupe of groot wijnglas met een blaadje sla onderin, daarop een garnalensalade of een gerookte kipsalade met walnoten en mandarijn uit blik.

Als toetje iets van ijs.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:50

ik zou een goed italiaans delicatessenwinkeltje zoeken, en daar een grote tapasplank laten maken.
Bij mij in de buurt zit er eentje, niet super goedkoop, maar als je daar een plank besteld heb je ruim gegeten, met allemaal superlekkere delicatesses. Werkt uiteraard enkel als je ook vlees eet.

Andere optie kan zijn is dat je verschillende (opwarm) gerechtjes bestelt, en je soort minimenutjes maakt.
Ik zeg maar iets, een hapjes plankje - koud voorgerechtje- en als hoofdgerecht verschillende kleine gerechtjes opwarmen, in miniporties verdelen, en een voor een opeten. Dit werkt uiteraard het best met ovenschoteltjes of een pans gerechtjes. - dessertje kan uiteraard koud.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:55

Bbq ! Zelfs op een doorgezaagd vat met een rooster erop kan je de lekkerste stukken vlees bakken :9

Of als je een mobilhome ter beschikking hebt, kijk dan even op campermeals.be.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:15

Wat heb je nog meer aan electrische aparaten?
Als je niets hebt, zou ik voor 2 of 3 tientjes een elektrische kookplaat aanschaffen. Daar ga je ook tot februari nog wel plezier aan hebben om gewoon te kunnen koken. Dan heb je 2 pitten, de magnetron/oven en eventueel een barbequeue.

Gourmetten/fondue/kaasfondue is natuurlijk een optie. Mocht je iets willen kopen dan heb je ook nog pizzerette's of mini-wok apparaten.

Je kunt ook een 'hoofdgerecht' (vlees of vega) klaarmaken op de bbq en daar een lekkere koude salade bij maken. Dan kun je eventueel nog frietjes bakken in de oven. Een koud voorgerecht en ijs toe :).
Je kunt natuurlijk ook een ovengerecht maken, zoals een quiche en daarbij een koude salade serveren.

Tapas kun je veel gerechten koud eten en/of van te voren klaarmaken. Daarnaast zou je ook je menu kunnen spreiden over meerdere gangen, zodat het niet zo erg is dat het na elkaar in de magnetron/oven moet.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 17:13

Bedankt voor de leuke tips! Ben ik zeker iets mee. Ga er gauw mee aan de slag! Als ik het niet vergeet zal ik hier ook posten wat het zal worden of geworden is!

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:33

Je kunt ook fonduen in bouillon in plaats van vet, dat ruik je helemaal niet en de bouillon geeft een lekker smaakje aan de stukjes groente/vlees/vis die je erin gaart. Lekker wat brood met smeersels/dips erbij en eventueel een lekkere salade en je hebt een lekker en gezellig kerstmaal :-)

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 22:37

Kieffer schreef:
Je kunt ook fonduen in bouillon in plaats van vet, dat ruik je helemaal niet en de bouillon geeft een lekker smaakje aan de stukjes groente/vlees/vis die je erin gaart. Lekker wat brood met smeersels/dips erbij en eventueel een lekkere salade en je hebt een lekker en gezellig kerstmaal :-)

Lijkt mij lekker!

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:40

Tegen de geur van het gourmetten kun je een Lampe Berger overwegen (een soort huisparfum die geurtjes neutraliseert i.p.v. maskeert). Het is dan denk ik wel een extra kerstcadeautje. :') Maar altijd superblij geweest met de onze totdat ik 'm stukgooide.

Ennnn uit ervaring weet ik dat restaurants er best toe bereid zijn om maaltijden warm voor je klaar te zetten als je daarnaar vraagt. Hoe flexibel ze (willen) zijn op kerstdag weet ik niet, maar schroom je niet om het te vragen. :)

Verder komen hier leuke tips voorbij, zeg...!

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 22:05

En wat is het geworden....

1) ovenhapjes die in de microgolfoven konden op standje oven, escargots en sushi

2) kaasschotel met stokbrood, druiven en notenmengeling

3) Pokémon chocoladetaart (gekozen door onze 5 jarige zoon :') )

Met oudjaar wordt het chinees!

Het is best gezellig!

Ondertussen weten we ook dat de keuken 11 maart komt. Het is hier ondertussen gechapt en de muren geplakt!

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:26

Men neme een campingtafel en klapstoeltjes of tuinkrukjes... Een flinke bak vlees, wat sausjes, wat stokbrood en een gourmetstel. En feestvieren maar. Geen koelkast nodig, geen magnetron nodig, geen gasstel nodig. Alles in de prullenbak nadien en klaar.