Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 20:50

Hoi iedereen!
Graag had ik wat ideetjes omtrent wat we als gezin (mams,paps en kind van 5) kunnen eten voor kerst/ nieuwjaar. Naar familie of vrienden mag niet in België.

We zitten momenteel in een grote verbouwing waardoor we geen keuken meer hebben en enkel beschikken over een magnetron. Deze heeft wel oven functie maar je kan er maar 1 schaaltje in zetten. Dus eten verwarmen op deze wijze is vrij omslachtig en niet realistisch.

Momenteel lukt het wel goed om eten voor alle dag te voorzien dankzij makkelijke gerechten, moeder en schoonmoeder.

Echter voor de feestdagen mag het wel eens iets anders zijn. Enkel weet ik niet goed wat. Normaal halen we eten bij de traiteur voor deze dagen maar daarvoor heb je een oven nodig en dat is niet echt een optie.

Ik dacht al aan Chinees, kaasschotel... Sushi is geen optie want dat lust ik echt niet.

Hebben jullie nog ideetjes?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:53

Bbq :P

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:56

gourmetten/tepanyaki oid. iig een elektrische plaat die je op tafel kan zetten en daar je eten op kunt bereiden?

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:56

Doen ze in Belgie niet aan afhalen? Hier kan je echt bij zo'n beetje elk restaurant wel eten bestellen en afhalen. Gewoon lekker en echt goed eten ook.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 20:58

prugelpiet schreef:
Doen ze in Belgie niet aan afhalen? Hier kan je echt bij zo'n beetje elk restaurant wel eten bestellen en afhalen. Gewoon lekker en echt goed eten ook.

Jawel hoor maar ook dit moet je bakje per bakje opwarmen en dat maakt het moeilijker. Dan kan 1 iemand eten en de volgende pas 10 minuten later....

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 20:59

boeflover schreef:
gourmetten/tepanyaki oid. iig een elektrische plaat die je op tafel kan zetten en daar je eten op kunt bereiden?

Goh heb ik ook aan gedacht maar kijk wat op tegen de geur. Heel het huis is dan vettig en ruikt heel hard. Tips om dit te voorkomen want het is wel heel lekker.

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:00

Ik weet niet precies wat alle opties zijn, hoeveel dingen je wilt opwarmen, en hoeveel tijd het mag kosten.
Maar misschien zo'n speciaal kaasje, volgens mij heet dat gewoon smeltkaas, (ik weet niet waar jullie van houden) die je in de magnetron kan doen. Die smelt dan en dan kan je daar je broodje in dopen, die heeft dan ook een knapperige korst.
En anders misschien voor de kleine een lekkere mini pannenkoekje (altijd een feestje) en voor jullie dan inderdaad Chinees.
Je kan ook bij een restaurant misschien eten bestellen. Ik weet dat je bij sommige restaurants (ik weet niet hoe dat in België zit) eten kan bestellen.
Anders kan je misschien kijken of je ergens nog uit eten kan als dat met het budget past.
Veel succes met wat lekkers zoeken!

Edit, ik zie dat er al een paar opties zijn gegeven maar misschien heb je hier nog wat aan!
Laatst bijgewerkt door Mirre1415 op 07-12-20 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:00

Gourmetten of pizzarette kopen zelf kleine pizza’s maken voor de kleine ook leuk

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:00

Deur open zetten :+
Nee serieus, dat doen wij dus wel altijd :P

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 21:00

verootjoo schreef:
Bbq :P

Dat is nog een idee. Nu bakken we soms vlees in onze houtkachel :+

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:01

Misschien kan je je lokale horeca wel steunen en bieden ze kerstmaaltijden aan?

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 21:01

Sheran schreef:
Deur open zetten :+
Nee serieus, dat doen wij dus wel altijd :P

Dat is nu moeilijk. We wonen met alles in onze woonkamer en daar is geen deur. We kamperen momenteel en leven op standje overleven. Lukt wel goed en is nog leuk ook. ;)

Uit eten gaat niet want hier zijn alle restaurants dicht. Opwarmen leven lijkt mij niet zo handig. Heb enkel 1 magnetron. Maar ik kan het ook minder rooskleurig zien dan dat het is. ;)
Laatst bijgewerkt door Laibadji op 07-12-20 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:03

Laibadji schreef:
prugelpiet schreef:
Doen ze in Belgie niet aan afhalen? Hier kan je echt bij zo'n beetje elk restaurant wel eten bestellen en afhalen. Gewoon lekker en echt goed eten ook.

Jawel hoor maar ook dit moet je bakje per bakje opwarmen en dat maakt het moeilijker. Dan kan 1 iemand eten en de volgende pas 10 minuten later....


Aha, dat verklaart. Hier kan je het gewoon warm ophalen!

Laibadji schreef:
boeflover schreef:
gourmetten/tepanyaki oid. iig een elektrische plaat die je op tafel kan zetten en daar je eten op kunt bereiden?

Goh heb ik ook aan gedacht maar kijk wat op tegen de geur. Heel het huis is dan vettig en ruikt heel hard. Tips om dit te voorkomen want het is wel heel lekker.


Deur open, raam open, kaarsjes aan. Afzuigkap als je die tegen die tijd hebt ook aan. Je ruikt het wel, maar het valt ook wel mee hoor. Wij doen gourmetten ook altijd met de pannetjes bovenop en zo blijft de hele zooi wat schoner en frisser en verbranden al die stukjes niet.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:03

Warm afhalen of laten bezorgen? Wat wij tijdens de verbouwing deden was een meergangen magnetron maaltijd ;). Elk bakje verdelen na het opwarmen. Werkt ook met diepvriespizza.

Prairy
Berichten: 9069
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:04

Zijn er geen thuisbezorgrestaurants?

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 21:05

JorineV schreef:
Warm afhalen of laten bezorgen? Wat wij tijdens de verbouwing deden was een meergangen magnetron maaltijd ;). Elk bakje verdelen na het opwarmen. Werkt ook met diepvriespizza.

Dus de bordjes maken en zo opwarmen?

Er is geen afzuigkap. De keuken komt pas in februari. :')

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:06

Laibadji schreef:
Sheran schreef:
Deur open zetten :+
Nee serieus, dat doen wij dus wel altijd :P

Dat is nu moeilijk. We wonen met alles in onze woonkamer en daar is geen deur. We kamperen momenteel en leven op standje overleven. Lukt wel goed en is nog leuk ook. ;)

Uit eten gaat niet want hier zijn alle restaurants dicht. Opwarmen leven lijkt mij niet zo handig. Heb enkel 1 magnetron. Maar ik kan het ook minder rooskleurig zien dan dat het is. ;)


Veel kaarsen aansteken schijnt ook te helpen tegen de stank :j

Ik zou ook voor gourmetten of mini-wokken gaan. Hartstikke gezellig en lekker :9

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:07

Kaarsjes aan, kleedje op de vloer en picknicken, alsof je op vakantie bent :D

Kerst is maar een dag. Er gebeurt niks als je geen uitgebreid kerstdiner doet.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:08

In NL is alles wat je afhaalt warm :+ laten ze het in België eerst afkoelen dan :o?

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 21:09

Sheran schreef:
Kaarsjes aan, kleedje op de vloer en picknicken, alsof je op vakantie bent :D

Kerst is maar een dag. Er gebeurt niks als je geen uitgebreid kerstdiner doet.

Wil het wel gezellig maken voor ons zoontje. Hij is nog volop bezig met de kerstman en zo. Voor hem hangt er toch een kerstsfeer en die wil ik hem geven.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:10

Eerst opwarmen, dan op de borden scheppen. Heb je in plaats van 1 bakje eten 3 keer een beetje.

@Verootjoo bij restaurants wel ja, maar ook hier hebben toko's (Indonesisch, Surinaams) bakkenvol gekoeld eten staan en warm je het thuis op. Maar die zijn dan ook de hele dag open en koken 's ochtends al.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 21:11

verootjoo schreef:
In NL is alles wat je afhaalt warm :+ laten ze het in België eerst afkoelen dan :o?

Hihi bij de traiteur haal je het eten koud af en krijg je er een handleiding bij. Daar lees je op hoeveel graden je het in de oven moet opwarmen. Dus dat heeft echt wel een grote goede oven nodig. Meerdere vakjes moeten tegelijkertijd in de oven. En dat lukt nu niet.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:12

Laibadji schreef:
Sheran schreef:
Kaarsjes aan, kleedje op de vloer en picknicken, alsof je op vakantie bent :D

Kerst is maar een dag. Er gebeurt niks als je geen uitgebreid kerstdiner doet.

Wil het wel gezellig maken voor ons zoontje. Hij is nog volop bezig met de kerstman en zo. Voor hem hangt er toch een kerstsfeer en die wil ik hem geven.


Ah ja, als dat bij jullie een ding is snap ik het wel :). Hier is de kerstman helemaal geen ding (Sinterklaas eerder, zeg maar).

Heb je ook geen ramen die open kunnen?
Ik denk overigens dat je zoontje (hoewel ik hem niet ken) misschien meer meekrijgt van leuke lichtjes en een gezellige sfeer dan van het eten zelf :). Of misschien vindt hij het wel heel feestelijk als hij gewoon lekker een frietje mag eten!

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:15

Uitgebreide high tea? Veel koekjes, chocola, sandwiches met beleg, wraps, scones, quiche of iets anders wat in oven kan.

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Re: Geen keuken. Wat eten voor kerst/ nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:21

Zijn de restaurant in België ook dicht voor afhalen dan? Daarnaast zie ik persoonlijk niet zo het probleem van de magnetron. Jullie zijn toch maar met 3e en niet met een familie bestaand uit 20 man die allemaal tegelijk eten willen? Een maaltijd voor 3 personen past echt wel in de magnetron-oven.