Hoe vaak eten jullie fastfood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:25

Hier iedere week 1x friet. Verder kook ik eigenlijk altijd gezond. Zoveel mogelijk whole foods plantbased.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:41

Hier iedere week/om de week thuisbezorgd en zo’n 2x per maand een afbakpizza voor ik ga paardrijden!

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:54

Bij ons is het vrijdag patatdag, soms eten we nog een avond iets ongezonds.

ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:19

Hier word er vrijwel nooit eten besteld of afgehaald. Wel eten we wel elke week friet en 1 a 2x per maand afbakpizza.

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:21

Hier zal het ook 1x per 6 a 8 weken zijn ongeveer. Wij zijn meer snoepers dan fastfoodeters. Wij zijn dus het type dat supergezond wokt en dan in de m&m's vliegt :')

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 23:22

Mi_Amore schreef:
Hier zal het ook 1x per 6 a 8 weken zijn ongeveer. Wij zijn meer snoepers dan fastfoodeters. Wij zijn dus het type dat supergezond wokt en dan in de m&m's vliegt :')

:')

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 00:06

Oei... Zonder coronatijd gingen wij sowieso wel 1 of 2x per week buiten de deur. Variërend van lunch tot diner. Nu natuurlijk niet dus betekend meer koken. Leuk als ik tijd zat heb maar dat gebeurt niet vaak.
Dus nu zeker wel 2x per week fastfood als frietjes of pizza of burger.
1 of 2x in de week luxe broodjes (vind ik ook fastfood want voedingswaarde 0 en snel klaar) en de rest doen we maar wat. Vandaag hete bliksem op, morgen maak ik wraps met pulled chicken, en denk donderdag luxe broodjes met zalm en ham (ik lust geen zalm) en dan vrijdag frietjes, zaterdag pizza ofzo en als ik slim ben bewaar ik de helft dan heb ik zondag weer pizza xD

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 00:19

Als ik bestel is dat 99 van de 100 keer thais. Overheerlijk en in verhouding behoorlijk gezond :Y)

Afbakpizza vind ik niet zo lekker. Dan bestel ik liever of, nog beter, maak ik zelf een pizza.

Verder ben ik dól op patat. Maar dan bij voorkeur wel uit de oven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 00:35

1 keer per half jaar misschien.

Uit eten gaan we normaliter wel.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 00:38

1 keer in de week, de ene keer patat de andere keer iets anders..

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 01:21

Hier eten we één keer per week (Mac, pizza of kebab) en dan heel soms nog eens diepvriespizza's als we een avond weinig tijd hebben. De rest van de week kook ik, en dan gewoon normaal, dus niet speciaal light maar wel zo vers mogelijk.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 01:28

Kan me niet eens de laatste keer MacDonalds herinneren := Ik vind t allemaal niet bijzonder daar en zeker niet voor dat geld, vroeger haalden we weleens een flurry of sundae maar dat is ook zeker een jaar geleden.

Patatje uit de snackbar eten wij hooguit 2x per maand, ook vaak minder. Ik voel me eigenlijk altijd vet en vol na zo’n snackmaaltijd en eet echt liever verse groenten met bvb zelfgemaakt zoete aardappelfriet uit de oven.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:55

Eten afhalen doen we vrijwel nooit, ik denk hooguit twee keer per jaar. Bestellen is hier helemaal een drama, het aanbod is minimaal en wat je uiteindelijk bezorgd krijgt, is altijd lauw en treurig :') Dus daar zijn we mee gestopt. We bakken thuis weleens wat patat als bijgerecht bij een salade bijvoorbeeld. En we eten zo'n 1x per week/1x per 2 weken wel iets van een broodje hamburger/pita met vegashoarma/zelfgemaakte pizza, maar dat reken ik niet onder fastfood.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:00

Patat ofzo eten we echt nooit. (Aardappelen ook bijna nooit) Vind er niks aan. Wel halen we af en toe een vega ovenkroket, dat eten we dan met een broodje en salade ernaast. Pizza maak ik het liefst zelf, met lekker veel verse groenten. Oh ja, soms een avondje soep met een broodje of wraps met zelfgemaakte guacamole en lekker veel verse dingen voor er op.

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:01

1x per week, als ik in de avond moet werken en we pizza bestellen :D Verder kan ik mezelf vrij goed inhouden.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:02

Laatst ook superlekker een openschoten met Nacho chips erdoor en tomaat, broccoli, peen en vega kopstukken. Superlekker....dat vind ik ook wel snacken

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:11

McDonald's of patat denk eens in de 2 maanden. Pizza eet ik thuis vaker, de supermarkt versies. Thuisbezorgen doe ik pas sinds corona. Daarvoor nooit gedaan, alleen soms als ik bij anderen was een pizza. Maar nooit voor mijzelf. Nu met de corona wel veel gedaan om restaurants die niet open mogen wat te helpen, 1x per maand ongeveer. En vaak dan buritos. Valt dat onder fast food?

Verder eet ik veel snel eten. Ik sta zelden langer in de keuken .

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:12

Eens in de week thuis bezorgd maar proberen dan iets te kiezen met wat gezonds erbij, laatst Libanees gehaald dat was zoo lekker en ontzettend veel groenten erbij.
Ook eens in de week mag onze dochter kiezen, is vaak pizza, patat of pannenkoeken, de magische P’s :))

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:12

Een of twee keer per maand haal ik fastfood als avondeten. Best netjes als je bedenkt dat ik op loop afstand van heel veel verschillende eettentjes woon. :D Maar nu ik erover na denk ga ik op mijn kantoordag bijna iedere week met een collega naar de markt, vroeger voor een broodje maar de afgelopen weken waren het o.a. pangsit, kibbeling, pastei en verse friet als lunch voor mij :9

Anoniem

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:18

Heel soms patat als we daar echt zin in hebben.
Verder eten we wel fastfood als in 'snel klaar' maar dan iets wat eerder is klaar gemaakt uit bijvoorbeeld de vriezer.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:35

Patat eten we 1x per week, wel uit de air fryer.
Broodje hamburger zelf gemaakt hooguit 1x per 3 maanden.
Pizza uit de vriezer 1x per maand (zelf gemaakt af en toe, maar veel minder vaak).
Kapsalon gehaald 1x per 2 maanden, zelf gemaakt 1x per maand.

Dingen als Mac etc nog geen 1x per jaar

MarliesV

Berichten: 15193
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:40

Ophalen doen we weinig, alleen als we echt druk zijn met bv klussen of zo.

Meestal 1x per week makkelijk, dat is dan verse zelfgemaakte pizza (niet echt ongezond hoor) of ovenfriet, maar daar doen we dan sla/rauwkost/vlees bij.

Echt McDonalds (bah!), snackbar, chinees oid denk ik 4x per jaar of zo, vast niet vaker.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:43

Net hoe het uitkomt, ene keer 2x per week en dan weer wekennn/maanden niet. Ik merk wel als ik weer een paar ben geweest wordt de drempel steeds lager om mac te halen. Ik rijd trouwens minimaal 4x per dag langs de mac als ik naar mijn werk ga.

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:56

Wat een uiteenlopende antwoorden!
Maar de meeste eten dus toch wel echt meerdere keren per week fast food.

Toen ik nog bij m’n ouders woonde haalde we nooit wat en konden we ook niks laten thuis bezorgen omdat er gewoon niks in de buurt was. Pas later kwam het meer maar geloof dat we twee keer in al die jaren bij de New York pizza hebben besteld. En we aten om de twee weken patat uit eigen frituur met een of twee snacks erbij.

Daarna heb ik 4 jaar alleen gewoon en heb ik nooit afhaal of bezorgen gedaan :')
Heb ook geen frituurpan dus ook niet zelf patat bakken.
Hooguit een keer per twee maanden een diepvriespizza in de oven.

Nu woon ik enkele jaren samen en eten we wel echt meer fast food.
Terwijl juist m’n vriend de “gezondheidsfreak” is van ons twee. Maar het komt echt voort uit andere indeling van tijd en omdat we het ook gezellig vinden om af en toe eens een pizza te bestellen en een filmpje te kijken op de bank.
We gingen er laatst eens op letten en kwamen erachter dat we meestal tussen de 6 en 8 weken weer behoefte hebben te bestellen.
En vaak met een verjaardag bestellen we Chinees of halen een patatje. Maar dat is het wel zo’n beetje :o

Sherivey
Berichten: 8623
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:07

Wij eten eigenlijk elke vrijdag pizza van de pizzeria op het dorp. :o

Soms nog een keer friet, al we echt geen zin hebben om te koken.

Al koken wij ook niet heel uitgebreid. Vaak krieltjes met (diepvries)groente en een vleesvervanger. Ik ben lui wat dat betreft :')