Challenge: 7 dagen goedkoop eten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Challenge: 7 dagen goedkoop eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 10:34

Naar aanleiding van het 'Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit' topic, en omdat het een paar keer geopperd werd, leek het me leuk om er een challenge van te maken.
Iedereen die het leuk vindt om eens te letten op de boodschappenkosten is welkom om mee te doen!

Het idee:

Stel voor jezelf een dagelijks doel waar je onder wil blijven. Dat zal voor iedereen verschillend zijn, en dat is prima!

Bereken je doel en je kosten alleen voor jezelf. Maaltijden waar je met meerdere personen van eet kun je dus bv door tweeën/drieën delen.

Houdt 7 dagen lang je kosten bij van alles wat je eet en drinkt. De dagen hoeven niet aaneengesloten te zijn.
Plaats je lijstjes in het topic.

Ook dagen waarop je jouw doel niet hebt gehaald mag je delen. Tips en tricks zijn van harte welkom! Houdt het wel netjes en gezellig :)

Het doel is om wat creatiever te worden in de keuken, wat geld te besparen door bijvoorbeeld meer te werken met seizoensgroentes, of eigen brood te bakken, eten te 'redden' via weggooibakken/kortingsstickers en initiatieven als too good to go en wat bewuster te worden van je uitgaves.


Ik zal aftrappen met mijn eten van gisteren. Ik was toen nog niet echt met de challenge bezig, maar bij toeval heb ik gisteren best goedkoop gegeten.
Ik wil proberen om 7 dagen lang onder de € 1,50 te blijven.

DAG 1

Tosti pindakaas
    0,10 + 0,05
Kaki (too good to go)
    0,10
Rijst met kruiden  
    0,05
1l sodastream water + siroop
    0,15
Mango (TGTG)
    0,30
Witlof ovenschotel
Witlof (TGTG) 500gr
    (0,30)
1 hand speckjes  
    (0,25)
Vegan kaassaus 
    (0,50)
Paneermeel 
    (0,05)
Totaal ovenschotel
    1,10/2 = 0,55
Sterrenmunt thee
    0,05

Totaal
    € 1,35

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Yonker
Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Challenge: 7 dagen goedkoop eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:43

7 dagen onder de 1,50?????? Wow dat is wel echt ambitieus en ik ga volgen hoe je dat gaat doen :D

Ik heb wel eens een uitdaging gedaan om voor 30 euro weekboodschappen te doen alleen, dat is toen wel gelukt maar had er wel moeite mee. Ik denk dat voor mij daar de uitdaging weer meer ligt. Week budget en mezelf eraan houden.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 10:49

Werken met een weekbudget is inderdaad fijn. Succes! Het gaat je vast lukken :D

1,50 per dag is heel weinig inderdaad, maar ik speel wel een beetje vals :)) Ik heb een hoop pompoenen uit eigen tuin liggen, en ook aardappelen en aardpeer, dus dat wordt zeker een paar dagen pompoensoep binnenkort, en aardpeer ovenschotel :D
Normaal ben ik alleen voor mezelf zo rond de 2 euro per dag kwijt.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 19-11-20 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

chamion
Huisheks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:50

Voor mij de beste tip is vooral te kijken naar de voorraad die je in huis hebt en daar met 1, 2 of 3 nieuwe ingrediënten een gerecht te maken.

En dingen zoals rijst, pasta enz. alleen kopen als het in de aanbieding is
Toko/boer voor groente en fruit.

En sommige supermarkten hebben aan de eind van de dag een extra korting op dingen die over de datum gaan (bovenop de 25% / 35%)

Als je restjes hebt en geen idee wat je ervan wilt maken is de site smulweb.nl heel handig. Die hebben op de site een tool staan waar je producten kan neerzetten en dan krijg je recepten met die producten. Ik heb hierdoor restjes opgemaakt waarvan ik eerst niet wist wat ik er mee moest.

Pastasaus is goedkoop te maken en makkelijk voor meerdere porties te maken en in te vriezen, zelfde voor basis soep enz.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Challenge: 7 dagen goedkoop eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:54

Leuk idee! Ik heb laatst een inventarisatie gemaatk van mijn boodschappen kosten en me redelijk suf geschrokken!

Ik ga eerst meelezen om inspiratie op te doen!

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:17

Pfoe, onder de €1,50 per dag! :wow: Voor mij is onder de €1,50 blijven met het avondeten al een pittige uitdaging! _O-

Het doel wat ik mezelf wil stellen is om de komende weken onder de €35 euro te blijven. Dat is wel haalbaar denk ik. Ik ben student en hou van goed/lekker eten (als in biologisch en vers), maar ik geef rustig tussen de €40 en €50 per week uit aan eten als ik niet oplet. Beetje minderen met de lekkere luxe broodjes mozarella en avocado zou voor de portomonnee geen kwaad kunnen := Daarbij eet m'n vriendin vaak ook mee voor zeker twee of drie dagen, maar ze betaalt ook regelmatig de boodschappen, dus ik denk dat dat op zich wel rechtgetrokken is.

Wat ik al doe om te kosten een beetje te drukken, is een weekplanning maken met wat ik ga eten die week (voor het avondeten). Op basis daarvan maak ik mijn boodschappenlijstje. Daarbij probeer ik zoveel mogelijk te shoppen bij de Lidl, maar uit luiheid haal ik ook wel eens alles bij Albert Heijn en dat tikt natuurlijk flink aan. Vaak kook ik een grote portie en daarvan vries ik dan rustig twee of drie porties in, dus dat scheelt ook wel in de kosten. Soms eet ik een volledige week alleen maar uit de vriezer *D
en dan eet ik toch heel lekker!

Mijn grootste valkuil is denk ik dat ik me er meestal niet van kan weerhouden om wat extra fruit/groente/iets lekkers in m'n mandje te gooien.. :o De komende weken ga ik meer letten op aanbiedingen en eens op onderzoek uit waar ik goedkoper fruit en groente kan kopen! Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan :)

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:33

€ 1,50..? Hoe dan? Dat gaat mij nooit lukken. Maar ik lees mee, ik ben momenteel alleen en woon in Zweden. Ik geef gemiddeld tussen de € 15 en 20 uit aan boodschappen per week. Moet er wel gelijk bij zeggen dat mijn diepvries en voorraadkast vol zijn.. Wat ik koop zijn voornamelijk verse producten zoals brood, zuivel, groente en broodbeleg. (boodschappen doen is hier duurder dan in nederland)

Earth
Berichten: 7732
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Challenge: 7 dagen goedkoop eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:34

Dit is voor mij wel een goed leertopic, ik ben namellijk een decadente eter. Ook omdat ik wat moeilijk eet. Maar ik ben wel benieuwd hoe je dat gaat doen :D

Earth het reisbureau.

Kaitlyn
Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Challenge: 7 dagen goedkoop eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:45

Oh my, ik heb mijn groenten nog niet eens voor onder de €1,50 per dag. :')

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 12:20

Ik ben heel benieuwd of iedereen die mee doet zijn doel gaat halen!

Haha, die 1,50 is ook wel echt een uitdaging hoor, zelfs voor mij, en ik let al altijd zo goed op mijn uitgaves :))
Ik heb ook regelmatig een stuk fruit/groente of een vleesvervanger of zak chips die in z'n eentje al duurder is dan dat :+ Maar ik vind het erg leuk om soms eens écht low budget te eten!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:14

Yess super leuk!
Ik zat op gemiddeld 350 euro per maand, ik wil voor 250 euro gaan.
Heb pas al wel veel wasmiddel, wc papier etc gekocht dus aankomende maand zou het moeten lukken.

Deze maand staat de teller vandaag op €207. Zou het me lukken om deze maand onder de €250 te blijven? Ik ga het proberen *\o/*

Edit: hierbij wat ik nog heb, mijn budget zou wel moeten lukken vind ikzelf :+

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik koop 2 X per jaar 5 zakken koffie bonen bij de lidl in de xxl aanbieding

“A horse is your best friend you can tell them anything and no one will ever know.”

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Re: Challenge: 7 dagen goedkoop eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:13

Ohja ik heb ook nog zo'n 3 kg rundergehakt, 1 kg kip filet en 6 x 150 gram bief in de vriezer.
Ook nog 3x 1 kg bloemkool en brocolli.
Vandaag ga ik mijn eerste togoodtogo pakket bij de bakker op halen, ik zal hem hier plaatsten als hij er is :D

“A horse is your best friend you can tell them anything and no one will ever know.”

Sky_As
Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Challenge: 7 dagen goedkoop eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:40

Dan eet je waarschijnlijk standaard al geen vlees? Anders is het onmogelijk om onder de € 1,50 per dag te blijven. Hoe groot koop jij rijst in? Ik heb gekeken, maar als je een zal rijst van 5 kg koopt, ben je gemiddeld rond de € 14,= kwijt. Een portie rijst voor 1 persoon is 100 gr (ongekookt). Uit een zak van 5 kg haal je 50 maaltijden. Wat neer komt op € 0,28 ct. rijst per persoon per maaltijd. Jij zit op 5 ct?

Bovenstaande opmerking plaats ik overigens niet als commentaar, maar om van te leren. ik was namelijk bezig met een budgetfood overzicht te plaatsen. En hoe goed ik ook zou rekenen, op 1,50 per dag zou mij nooit lukken, dus wie weet leer ik hier nog wat :-)

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Challenge: 7 dagen goedkoop eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:59

ik ben vooral heel benieuwd naar de berekening van jouw bedragen ts

heb vorige week wel een keer heel goedkoop de warme prak gemaakt voor 2 personen

hamburgers € 1,00
krieltjes € 0,65
sperzieboontjes € 1.50

totaal: € 3,15 gedeeld door 2 = € 1,56 per persoon

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

Sky_As
Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Challenge: 7 dagen goedkoop eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:14

Maar hamburgers voor € 1,= waar haal je die, in een uitverkoop bak ofzo?

(wij hebben zelf koeien en daar dus vlees van, maar voor de bedragen die hier genoemd worden, kan ik geen vlees eten)

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 16:43

Sky_As schreef:
Dan eet je waarschijnlijk standaard al geen vlees? Anders is het onmogelijk om onder de € 1,50 per dag te blijven. Hoe groot koop jij rijst in? Ik heb gekeken, maar als je een zal rijst van 5 kg koopt, ben je gemiddeld rond de € 14,= kwijt. Een portie rijst voor 1 persoon is 100 gr (ongekookt). Uit een zak van 5 kg haal je 50 maaltijden. Wat neer komt op € 0,28 ct. rijst per persoon per maaltijd. Jij zit op 5 ct?

Klopt helemaal, ik eet geen vlees en ook nauwelijks andere dierlijke producten.
Wel af en toe vleesvervangers, die ik groot inkoop als er 1 euro aanbiedingen zijn. In zo'n bakje zit dan genoeg voor twee tot vier maaltijden.
Ik zie ook juist liever dat mensen die wel vlees kopen, voor goed vlees gaan en wat meer kwijt zijn, dan de goedkope kiloknallers. Zo koop ik zelf ook niet zomaar alles alleen omdat het goedkoop is. Vaak kies ik ook voor kwaliteit.

Soms koop ik rijst bij de toko, daar is ie vaak extra goedkoop in grote zakken. Momenteel heb ik nog een aantal AH basic zilvervliesrijst zakken, die waren ook heel goedkoop maar zijn volgens mij uit het assortiment. Maar de AH heeft ook bv deze rijst: https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... t-suriname
89 cent per kilo. Ik reken zelf met ongeveer 75 gram droge rijst per persoon. Dus dan zit je op 6 cent per portie. Mijn eigen rijst was nog iets goedkoper dan die surinaamse rijst van de AH, maar ach, die paar cent..

Het loont wel om bij verschillende winkels de prijzen te vergelijken. Zo koop ik veel bij de Lidl, maar met sommige dingen is de AH toch goedkoper.
Ik heb dan ook een vast boodschappenlijstje van spul dat ik wat groter inkoop als ik bij de AH kom.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Re: Challenge: 7 dagen goedkoop eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:06

Mijn togoodtogo pakket voor €5.
Heb alleen niet zoveel plek in mn vriezer :+

[ img ]

“A horse is your best friend you can tell them anything and no one will ever know.”

dorientjuh
Berichten: 7251
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:35

Leuk topic! Gezien ik weer ga studeren, waarbij ik waarschijnlijk niet ga werken en ook geen stagevergoeding zal krijgen, moeten we rondkomen van het loon van mijn vriend. En dus het budget voor de boodschappen verkleinen. We hebben een dochtertje van 3 jaar, waardoor we niet alles kunnen eten. Ook probeer ik bpa vrij te eten, dus geen blikvoer en het liefst ook zo min mogelijk in glas. En geen rijst, gezien mijn dochtertje. Wel wil ik gezond eten, dus voldoende groente en fruit, volkorenbrood etc. Ik ben nu een paar weken bezig met het budget boodschappen doen. Mijn doel was om voor maximaal €3 per avondeten (dus voor 3 personen) boodschappen te doen. En de rest van de boodschappen proberen goedkoper te doen dan normaal. Week 1 kwam ik uit op ongeveer €16. We doen trouwens alleen boodschappen bij de AH.

Budget week:
- [ ] Max €3 per maaltijd is €21 voor een week.
- [ ] Pannenkoeken met AH mix voor pannenkoeken compleet = €1,09
- [ ] 1 kg ah basic lasagne = €2,69
- [ ] Pasta (€0) met AH blokjes tomaat in tomatensap en cherrytomaatjes = €0,45 + €0,89 = €1,88
- [ ] Hutspot = 500 gr €1,19 + zakje aardappelpuree €0,75 + rookworst €1,18
- [ ] AH vissticks €1,64 + aardappelkroketjes €0,55 + AH sperziebonen (diepvries) €0,75
- [ ] AH varkensbraadworst 4 St €2,49 met AH BBQ minikrieltjes €0,83 en AH tuinerwten en wortelen €0,69
- [ ] Soep in zak €0 (voorraad)

Totaal: €16,11

Edit: ik ben trouwens lui dus niet teveel zelf snijden en zo. Dus we hadden laatst zelf erwtensoep gemaakt maar dan wel met een verspakket.

Brainless
Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:43

Het nadeel voor mij is dat ik voor TGTG minimaal! 15km enkele reis moet rijden.
Dat kost dus weer 4,50 extra aan benzine, dan lijkt het goedkoop maar dat is het (voor mij) dus niet.
Ik heb het 2x gedaan en 1x was het echt verrassend veel/goed en 1x viel het echt tegen en leek het wel of ik het laatste doosje kreeg waar ze snel nog even wat in hadden gedaan.

1,50 pp per dag ga ik helaas niet redden.
Wij eten normaal warm voor ca 7,5E (voor 5 eters) dan houden we voor de rest van de dag niks over :+
De ene x ben ik veel minder kwijt (bv bij pasta) maar soms ook veel meer (als ik er zalm bij heb).

Hier wordt veel groenten (500-1000 gram) en fruit (veel mandarijnen/kiwi's/bananen) gegeten.
Dan zit ik zeker al aan de 1,5 E pp per dag.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 18:37

Mooi weekbudget, dorientjuh!

En dat too good to go pakket ziet er top uit. Vooral de donuts natuurlijk :))
Heerlijk om wat brood op voorraad te hebben.

Brainless, jammer dat ze bij jou zo ver weg zitten.
Ik moet zelf ook 10km rijden ervoor, maar ik combineer het meestal met een tankbeurt in Duitsland, en dan neem ik meteen twee pakketten mee.
Daar kunnen we dan makkelijk een week van eten, als we elke dag flink groente en fruit eten.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 19:11

Nou, mijn tweede dag:

Kaki - 0,10
Pasta met tomatensaus
Pasta (macaroni + spaghetti restjes) - (0,05)
Gezeefde tomaten - (0,15)
Tomatenpuree - (0,05)
Bouillon - (0,05)
Kruiden + ui/knoflook - (0,05)
1/2 blikje kikkererwten - (0,15)
Totaal - 0,50
1l sodatream water met siroop - 0,15
Appel uit eigen tuin - 0,00
Pompoensoep
1 flespompoen (2kg) uit eigen tuin (maar de zaden zijn best duur, dus tel ik die gewoon) - (0,10)
1 ui - (0,15)
Handje vega spek - (0,25)
1/2 liter bouillon - (0,10)
Vermicelli - (0,05)
Totaal - 0,65/2 = 0,33
Vanavond nog een kop Sterrenmunt thee - 0,05

Totaal:
    1,12

Heb ik nog mooi wat over voor een speculaasje bij de thee :))
Ik pak tussendoor ook wel eens een hand pinda's of een koekje of een paar druiven of een snacktomaatje bv, maar dat wordt wat lastig om allemaal uit te rekenen :+

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

ellepel
Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 19:31

ik lees even mee hoor, ben momenteel ook even weer bezig om mijn budget naar beneden te doen wat eten betreft.
ik heb vaak wel mazzel met goedkope producten uit de bak van de jumbo.
vind alleen het uitrekenen wat lastig. :o

_mjwb
Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Challenge: 7 dagen goedkoop eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:08

Oh wauw! Wij zijn per week al 250-300 euro kwijt aan boodschappen voor 4 personen :oo

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 20:15

Heeft elke Jumbo zo'n bak? En ligt daar vaak wat in of moet je dan net als bij de Lidl op een bepaald tijdstip komen en veel geluk hebben?
Ik ga niet vaak naar de Jumbo, maar misschien toch leuk om eens binnen te lopen binnenkort!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

ellepel
Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:39

nee niet elke jumbo heeft zo’n bak.
maar ik had vorige week bijvoorbeeld een pak grote garnalen voor een euro.
een zak chinese roerbakgroente voor 50 cent.
met wat kruiden die ik altijd wel heb en wat rijst of mie heb je dus ook een goedkope maaltijd.
kon er met gemak 2x van eten.


ik ga er vanaf morgen eens op letten dat ik de challenge haal.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 56 bezoekers