Welke eenpanners?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43396
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:00

Twee pitten is prima te doen hoor! Best luxe vind ik het :)) Wij moeten het regelmatig met één pitje doen!

Een tip die ik zelf héél veel gebruik; koop een stoompan! Zo eentje: KLIK
Je hebt ze met één stoomopzetstuk of met meerdere. Onderin kook je de pasta/rijst/aardappeltjes, in de stoompan leg je de groentes, en eventueel kun je daarboven weer een stoompan zetten om vis of worst of een ook weer groente te stomen bv.
Echt ideaal. Ook op mijn vierpits kookplaat gebruik ik de stoompan enorm graag. Het eten vind ik lekkerder, het is gezonder, en de groente blijft zo mooi groen <3

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:06

Zoek eens op shakshuka.
Met veel verschillende groentes te variëren.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Welke eenpanners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:23

Moussaka, tartiflette, pasta pesto

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:45


laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:59

Als je een magnetron hebt zou je je groenten ook kunnen stomen of je aardappels kunnen poffen.

Groente stomen doe ik eigenlijk nooit maar aardappels poffen is heel simpel met een magnetron. Goed wassen, schil erom laten, paar keer gaatjes in prikken met een vork en de magnetron in. Beetje afhankelijk van de grootte van je aardappels +/- 5 min in de magnetron.
Dan aardappels eruit, omwikkelen met aluminiumfolie, en daarna ready to serve. Een mengseltje van creme fraiche met wat zeezout en rozemarijn erbij, super lekker.

Maar mn favoriete recept is wel deze chicken alfredo;
https://tasty.co/recipe/one-pot-chicken-alfredo
Hoewel ik hier zelf nog graag iets van broccoli of bloemkool doorheen doe. Bloemkool zou je ook in de oven kunnen roosteren, maar het is ook geen ramp als je die vooraf eventjes tot vlak voor het gare kookt, dan wegzet en halverwege bij de nog kokende pasta gooit.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:11

De wokpan *\o/* .
Eerst kipfilet of shoarmavlees of bv pangasiusfilet, bakken, dan eruit halen wn warmhouden. Vervolgens een groentenprutje wokken. Mijn favo's zijn gesneden uien en knoflook bakken en dan daarbij worteltjes, pompoenstukjes, zoete aardappel in blokjes, courgette, broccoli, paprika, rood pepertje, bleekselderij, champignons, paar handen verse spinazie, bieslook, peterselie.. etc etc. Alles in stukjes. Dan vlees / vis er weer bij en op smaak maken met ketjap en chilisaus. Of met rode of groene pesto.
Mijn favoriete eten!
Laatst bijgewerkt door Gem op 18-11-20 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Welke eenpanners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:28


Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:45


Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:35

Heb nog een favo: rundergehakt rullen, gesnipperde uien + knoflook en beetje sambal. Vervolgens een eetlepel (of meer) kerrie erin en een halve kurkuma. Vuur lager, (verbrande kerrie is bitter) Dan een halve (2 personen) spitskool in smalle reepjes snijden, of niet té fijn in keukenmachine en toevoegen. Grote deksel erop en 40 minuten stoven. Naar smaak kun je nog champignons toevoegen, meer of minder kerrie, ketjap of chilisaus. Eten met gekookte rijst.
Mijn kinderen vinden het lekker met een lik mayo erop.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 15:40

Wat komen er een hoop lekkere recepten voorbij!
Gaat vast lukken om de tijd zo te overbruggen.

MarliesV

Berichten: 15187
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Welke eenpanners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:44

Stoofvlees/potje van Project Gezond :9 <3

Dag van te voren het vlees maken, groente en kriel er op de dag zelf bij in en dan is het zo klaar.

Kan wel ff een foto hier uploaden bij belangstelling.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:45

Ik heb na mijn verhuizing een drie pits gekocht. Maar ik heb er nog maar twee gebruikt. Gebruik mijn oven ook veel. Maar bij bijvoorbeeld gekookte aardappelen en gekookte groente kan dat beiden in dezelfde pan. Of rijst of pasta koken. Deze wegzetten als hij bijna gaar is (eventueel pan afdekken) en dan de rest doen snel vlees of snelle groente.

Meest gaat vis of vlees in de oven eventueel met aardappelen erbij en dan nog een pit nodig voor groentes.