Wat is veel / weinig snoepen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:45

Ik heb dit topic verplaatst naar VT, daar past hij beter!

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:48

Ik snoep ook zelden. In ieder geval niet doordeweeks. In het weekend een koekje bij de koffie of bij gelegenheid een gebakje. Ik leid vooral een zittend leven (achter de PC) probeer wel voor voldoende beweging te zorgen (dagelijks wandelingetje met de honden) Maar ik merk goed dat ik op dit moment geen paard (meer) rijd. We hebben op dit moment alleen 2 echt jonge onervaren dieren en daar ga ik nog maar even niet op. De enige keer dat ik me echt nog wel eens te buiten ga aan snoep, is als ik een (echt) lange rit met de auto moet maken. Dan gaat die zak fruitsnoepjes ook echt op.

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:22

Ik vind dat elke dag iets kleins wel moet kunnen, zolang je in de basis maar gezond eet :) Ik neem bij het ontbijt en de lunch over het algemeen niet hele calorierijke producten, avondeten wel iets meer maar dat is dan ook grotendeels groenten, vegetarisch vlees en dan pasta/rijst oid. Eigenlijk weinig fastfood.

'Binnen de perken' is voor mij 1 tot 3 kleine koekjes/snoepjes/chocolaatjes per dag. Als ik een keer los ga is het een halve zak chips/halve chocoladereep of meerdere grote snacks op 1 dag. Maar dat doe ik eigenlijk zelden :)

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:32

Leuk om de reacties van anderen te lezen. Ik versta ''snoepen'' dan weer wel onder 's avonds na je maaltijd toetjes eten (een bak magere kwark na het sporten dan weer niet, want dat is nodig ivm de eiwitten en aanvullingen van calorieën), worteltjes met die extra hummus, brood met zoet beleg etc. etc.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:48

CairnTerrier schreef:
Leuk om de reacties van anderen te lezen. Ik versta ''snoepen'' dan weer wel onder 's avonds na je maaltijd toetjes eten (een bak magere kwark na het sporten dan weer niet, want dat is nodig ivm de eiwitten en aanvullingen van calorieën), worteltjes met die extra hummus, brood met zoet beleg etc. etc.


O dan snoep ik echt de hele dag, ik kan niet zonder mijn brood met hagelslag smorgens :')

Ik moet zeggen dat ik frisdrank (cola, vruchtensap etc) eerder onder 'snoepen' reken dan een wortel met houmous, dat drink ik zelf ook alleen op verjaardagen.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:20

Solistar schreef:
CairnTerrier schreef:
Leuk om de reacties van anderen te lezen. Ik versta ''snoepen'' dan weer wel onder 's avonds na je maaltijd toetjes eten (een bak magere kwark na het sporten dan weer niet, want dat is nodig ivm de eiwitten en aanvullingen van calorieën), worteltjes met die extra hummus, brood met zoet beleg etc. etc.


O dan snoep ik echt de hele dag, ik kan niet zonder mijn brood met hagelslag smorgens :')

Ik moet zeggen dat ik frisdrank (cola, vruchtensap etc) eerder onder 'snoepen' reken dan een wortel met houmous, dat drink ik zelf ook alleen op verjaardagen.


Ik heb ook zo mijn momenten hoor; brood met pindakaas én hagelslag :Y) Cola etc. drink ik ook 'maar' één keer in de week à anderhalve week. Heel de dag aan de thee (24/7) wordt geen één mens gelukkig van :')

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:21

CairnTerrier schreef:
Ik heb ook zo mijn momenten hoor; brood met pindakaas én hagelslag :Y) Cola etc. drink ik ook 'maar' één keer in de week à anderhalve week. Heel de dag aan de thee (24/7) wordt geen één mens gelukkig van :')


Oh, ik dus wel :') Ik drink alleen maar thee en water. Dat compenseert dan weer mijn snoepgedrag. :7

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:30

Ik snoep dagelijks. :')
Het 10 uurtje en 3 uurtje op het werk en het liefst trek ik elke avond een zak chips los en dat gebeurt meestal ook wel. :9

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:18

Over het opleggen van regeltjes, voor een ander is dat misschien gek, maar niet iedereen heeft dezelfde interne rem. Voor mij werkt het inderdaad het beste om mezelf beperkingen op te leggen (bijv. max 2 keer week snoepen). Op die manier blijf ik gezond en groei ik niet dicht.
Zonder beperkingen werk voor mij niet, het liefst snoep ik de hele dag door.

Zo heeft iedereen zijn eigen gebruiksaanwijzing. Als ik bijv. niet voldoende sport wordt ik na 2 dagen onrustig. Daar heb ik geen 'verplichtingen' voor nodig, dat gaat me van nature goed af. Terwijl een ander zich misschien 2 of 3 keer per week naar de sportschool sleept voor gezondheid/conditie, daar kan ik me weer niets bij voorstellen. Zo ook met eten gok ik.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:22

Ik snoep best veel, dagelijks wel ìets, maar ik probeer het qua hoeveelheid per keer wel te beperken. (Al lukt dat ook niet echt :') ).
Het zou denk ik wel helpen om meer te eten tijdens de gewone maaltijden, al snoep ik vaak niet uit een hongergevoel maar meer een... drang naar suiker vermoedelijk?

Het is ook echt een gewoonte, een tijdje minder snoepen en je hebt ook echt minder trek in snoep. Toen ik alleen op kot (kamers) zat snoepte ik bijna niet, bijna nooit alcohol of frisdrank ook. Maar tja, nu woon ik samen en nu krijg ik ook vanzelf zin in een blikje ice tea omdat ik het vaker drink :+

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:25

Ik krijg honger van dit topic :D Ik denk dat ik maar even gezond een eitje kook :Y)

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:39

Wel grappig om te zien dat iedereen weer een andere definitie heeft van snoepen. Bij de 1 valt daar weer worteltjes met houmous/hummes (hoe schrijf je dat eigenlijk?) onder. Ik vind dat dan weer gezond. Net als een komkommer ofzo als tussendoortje eten.

Maar zoals pindakaas is dat dan weer gezond of niet? Ik ben opgegroeid met dat het onder het zoete beleg valt en dus ongezond is. Maar tegenwoordig lijkt het wel weer ‘hip/gezond’. Want het is calorierijk doordat het vetten bevat maar het zijn ‘goede vetten’.
Avocado valt misschien onder dat zelfde schuitje. Is helemaal gezond gemaakt. Maar bevat toch best veel calorieën doordat het zo vet is. Maar dan weer de goede vetten. Ik zou het daarom niet gelijk zien als gezond. Of in ieder geval niet gebruiken als je een paar kilo kwijt wilt

En frisdrank, tja waar leg je dan de grens. Valt light/Max/zero daar ook onder ‘slecht’? Want die bevatten minder calorieën. En wat dan van appelsap. Of nog een moeilijker sinaasappelsap (evt vers geperst?).

En kwark als toetje is dat snoepen of niet? Magere/halfvolle yoghurt dan? En (vanille) vla als toetje?

Ik vind het zelf soms voor mij zelf ook lastig te bepalen wat gezond is en wat niet. Pindakaas neem ik bijvoorbeeld best wel eens maar ben mij wel bewust van het aantal vetten. Avocado’s heb ik nooit wat mee gehad. Daardoor zou ik het niet zo snel kiezen want dat is mij te calorierijk voor wat ik ‘er voor krijg’ qua smaak. En zou anders vallen bij mij onder de categorie: ‘misschien wel gezond maar zeker niet te vaak’. Frisdrank & vruchtensappen ben ik dan zelf helemaal niet van dus daar denk ik eigenlijk nooit over na. Ik ben wel opgegroeid met magere yoghurt en/of vanille vla na. Dus vind dat eigenlijk heel gewoon. Maar misschien toch wel snoepen, zeker de vanille vla?

Koek, drop, chocola en chips zijn we het allemaal wel overeens zie ik.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:45

Ik vind iets calorierijk niet per se iets ongezond. Avocado is mijn ogen dan ook geen snoep; ja het is zwaar, maar het is gezond toch? Je moet er gewoon niet te veel van eten (als je op gewicht wil blijven).
Ik gebruik zelfs de laatste tijd meer olijfolie (grotere hoeveelheid dus) om zo sneller genoeg te hebben met mijn gewone maaltijd en dus minder zin te krijgen in snoep.

Ongezond is voor mij ook vla en alle dingen die daarrond in de koeling staan, ook yoghurt (behalve dan misschien de ongezoete griekse yoghurt maar die vind ik persoonlijk niet te vreten :') ).
Ook appelsap en dergelijke vind ik niet echt gezond.

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:56

Voor mij valt onder snoepen echt chocola, snoep en koek

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:13

Ik zie over het algemeen suiker als snoepen. Neemt niet weg dat verzadigde vetten (pizza.... haha) ook niet gezond zijn. Avocado, pindakaas etc zie ik echt niet als snoepen - calorieën zijn absoluut niet per se slecht (sterker nog, ik wilde dat er meer calorierijk maar toch gezond spul bestond).

Maar ja, niets waar je téveel van eet is goed.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:15

AmoorM schreef:
Sinds ik alleen woon, merk ik dat wat ik koop, ik het ook zelf op eet. Dus als ik een reep chocolade koop en deze zelf helemaal op eet. Ik ook extra op de feiten wordt gedrukt dat ik hem helemaal heb gegeten. :')

Dat herken ik ook wel, wat ik in huis heb eet ik op. En als ik vóór dat ik gegeten heb boodschappen doe komt er sneller iets ongezonds mee dan als ik een volle maag heb.

Ik snoep dagelijks en hou helaas van zowel zoet als hartig. Momenteel zijn Nuts-repen, salmiaklollies en oude kaas m'n favorieten. Het is dat ik verder wel gezond eet en veel in de sportschool ben, anders zou ik denk ik heel snel weer aankomen.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:29

Ik zie onbewerkte producten als avocado en komkommer niet als snoepen. Ik vind snoepen toch de meer bewerkte producten waaraan (veel) suiker, zoetstof of zout is toegevoegd. De loze calorieën zeg maar.. En goede hoemoes bevat veel kikkererwten dus vind ik ook geen snoepen. Pindakaas koop ik 100% pinda's en is voor mij ook een gezondere keuze :)

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:48

Ik ben echt een zoetekauw, ik eet elke dag wel snoepjes en koekjes. Chips dan weer zelden. Dat vind ik ook lekker, maar als ik een zak koop, eten mijn vriend en ik hem ook leeg. En dus koop ik het bijna niet.

Ik kan echt uitkijken naar een lekkere koek of chocola 's avonds bij de thee.

Ik sport heel veel (loop onder andere 70km hard per week), voor mijn gewicht hoef ik het niet te laten en ik word er gewoon ook erg blij van.

Kookaburra

Berichten: 5386
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:54

Ik woon sinds kort op mijzelf, maar merk dat ik 's avonds lekkere trek hebben. Ik heb geen zin om elke avond chips, chocola of fruit te eten. Wat pakken jullie dan?

Op werk staat een grote schaal fruit, dus overdag eet ik sowieso fruit.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:00

Franse kaas, droge worst, toastjes met filet americain, nacho’s met gesmolten kaas en avocadoprak :9

Kookaburra

Berichten: 5386
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:10

Toastjes met filet americain en de nacho's zijn een goede! Komen op het lijstje!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:11

Als ik me laat gaan eet ik gerust een zak snoep en een zak chips op een dag op. Vandaar nu een langdurige stop en complete afkick van suikers.

Voor mij is het beter helemaal te stoppen ipv elke dag een klein beetje te pakken. Mijn rem is dan echt zoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 07:16

Kookaburra schreef:
Ik woon sinds kort op mijzelf, maar merk dat ik 's avonds lekkere trek hebben. Ik heb geen zin om elke avond chips, chocola of fruit te eten. Wat pakken jullie dan?

Op werk staat een grote schaal fruit, dus overdag eet ik sowieso fruit.


Hele grote kop thee! :o

Met 'n rijstwafel met 'n klein beetje jam doe ik nog wel eens door de weeks

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 07:38

Ik snoepte veel. Was er dol op, chocolaatje hier, koekje daar, af en toe chips, vaak tosti's met oude kazen, kaasplankjes, e.d.. En toen paste m'n favo jurk niet meer.

Nu snoep ik de afgelopen 2,5/3 jaar nauwelijks meer. Ik mis het ook niet. In het weekend snoep ik nog wel, een stuk chocolade, of een bak popcorn als we film gaan kijken. Koekje bij de thee. Maar ook weer niet ieder weekend. Dat bevalt prima.

Zelden dat ik door de week snoep, dan moet er getrakteerd worden op t werk oid, anders niet. Geen behoefte aan :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 07:39

Kookaburra schreef:
Ik woon sinds kort op mijzelf, maar merk dat ik 's avonds lekkere trek hebben. Ik heb geen zin om elke avond chips, chocola of fruit te eten. Wat pakken jullie dan?

Op werk staat een grote schaal fruit, dus overdag eet ik sowieso fruit.

Ik pak een maiswafel met een laagje naturel zuivelspread en aardbeienjam. Jammie :9.