Kerst 2020

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
BabiiVeeraa
Berichten: 1001
Geregistreerd: 11-02-08

Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 19:54

Half oktober, kerst is weer in aantocht!
Ik kan ieder jaar ontzettend genieten van al die keukenprinsessen op bokt die de heerlijkste creaties op tafel toveren, dus tijd voor een 2020 topic.


[ img ]

Kerst zal dit jaar waarschijnlijk anders dan anders zijn. Maar dat wil niet zeggen dat er minder lekkers gemaakt zal worden! Deel hier al je lekkere plannen :9

Ifari P. Een geslaagd expiriment! <3 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1839900


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:18

Leuk ik volg! Ik hoop vooral op recepten want ik ben niet zo’n echte keukenprinses :+

[o]

xGoldenHero
Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:19

Ik ben uitgerekend op 1e kerstdag maar ik hoop wel dat de baby eerder komt :D

Dan zal mijn man een kerstmaaltje maken met álles wat ik nu niet mag eten en drinken.
Ik zal alvast hier een beetje inspiratie op doen, en naar hem doorsturen haha

Rex & Jazz

Depende
Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:05

Oh ik ga volgen. Ben ook al lid geworden van de Facebook groep van Jamie Olivier mbt kerst.

Het is nu natuurlijk onzeker of we kerst kunnen vieren met de hele familie (2e kerst dag normaal met 17 man). Maar dat biedt ook wel gelegenheid om iets meer uit te pakken.

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Fortitude
Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:11

xGoldenHero schreef:
Ik ben uitgerekend op 1e kerstdag maar ik hoop wel dat de baby eerder komt :D

Dan zal mijn man een kerstmaaltje maken met álles wat ik nu niet mag eten en drinken.
Ik zal alvast hier een beetje inspiratie op doen, en naar hem doorsturen haha

Ah, een lotgenoot. Ik ben op 2e kerstdag uitgerekend :')

Ik heb het een beetje afgeschreven, denk dat ik niet echt zit te wachten op een uitgebreid kerstmaal dit jaar. Misschien dat we het later doen, want nu heb ik 9 van de 10 dagen geen honger en ben ik misselijk :')

Maar meelezen voor inspiratie kan natuurlijk nooit kwaad :D

[o]

Maartje1990
Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:35

Kerst zal zeker anders worden dit jaar,mijn moeders kant van de familie is al ruim 25 personen, dat gaat het sowieso niet worden. Mn vaders kan is alles bij elkaar ook 13 dus dat zal ook niet doorgaan vermoed ik. Ik denk voor ons enkel bij ouders en schoonouders vieren dit jaar. Normaliter altijd dus met mijn ooms en tantes van zowel mn vader als mn moeder.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

BabiiVeeraa
Berichten: 1001
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 11:59

Gefeliciteerd GoldenHero en Fortitude! Ik ben net 6,5 week geleden voor het eerst moeder geworden en ook bijna heel de zwangerschap amper eetlust gehad en zoooo genoten van al het “verboden lekkers” toen we weer thuis waren <3

Ifari P. Een geslaagd expiriment! <3 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1839900

x_Jeanine_x
Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:02

Ik lees zeker even mee :)
Geloof zeker dat kerst anders is dan anders. Maar ik durf zowel bij schoonouders als mijn ouders wel kerst te vieren :) Zijn dan in totaal met 5 personen, tenzij mijn zus of zwager ineens een partner hebben :+

Meestal doen wij super cliché gourmetten of vleesfondue, vorig jaar bij mij hebben wij de fondue aangezet met 8 personen en had ik specialere bijgerechtjes gemaakt en kleine amuse hapjes voor tussen door.

Dit jaar mag ik op 24 december nog afrijden voor mijn vrachtwagenrijbewijs :+

Gefeliciteerd GoldenHero en Fortitude!

Ayasha
Blogger
Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:25

vorig jaar hier kerst met mijn broer en moeder+partner gevierd in pyama, dus dat komt met de covid maatregelen niet in het gedrang en was super gezellig. :D Veel aangenamer dan de voorgaande jaren met meer familie. :o

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

lor1_1984
Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:23

Zoals het ernaar uit ziet vier ik het iig 1 dag samen met ex en mss haar zoon.
Wat we gaan eten weten we nog niet, zal vast weer iets in de trant van gourmetten/fonduen zijn ofzo.
De andere dagen vieren we samen of apart, maar net wat we willen. :)
Best kans dat we een keer uitgebreid gaan lunchen met luxe broodjes, verse sapjes enzo.

Als ik het alleen vier dan doe ik dagelijks een brunch met harde (afbak)broodjes, lekker sapje, kop koffie/thee, luxere belegjes (old Amsterdam, pepercervelaat, grillworst kaas, luxe hagelslag, roomboter, dat werk) en 's avonds lekker gourmetten/fonduen/iets anders 'speciaals' met een film op en een lekker toetje na. *\o/*

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

xGoldenHero
Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:53

Bedankt dames! Wij zullen dit jaar alleen met ons gezin Kerst vieren. We moeten nog even afwachten wanneer de baby van plan is om te komen maar als dat voor de kerst is gaan we 2 dagen heerlijk genieten van ons gezin en dan de hele dag in pyjama, lekker eten, koekjes bakken en films kijken.
Mijn man zou dus het eten verzorgen. Ik wil sowieso iets met carpaccio en iets met zalm :+
Ik ben al een beetje voor recepten op pinterest aan het kijken. Mijn man wil graag hertenbiefstuk klaar maken maar daar hou ik dan weer niet van..
Als de baby van plan is om me te pesten, wil ik alsnog met ons gezin 2 dagen echt thuis doorbrengen, en wil ik ook lekker eten maar wat heb ik nog niet bedacht..

Rex & Jazz

manonutjuh
Berichten: 3001
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:39

xGoldenHero schreef:
Bedankt dames! Wij zullen dit jaar alleen met ons gezin Kerst vieren. We moeten nog even afwachten wanneer de baby van plan is om te komen maar als dat voor de kerst is gaan we 2 dagen heerlijk genieten van ons gezin en dan de hele dag in pyjama, lekker eten, koekjes bakken en films kijken.
Mijn man zou dus het eten verzorgen. Ik wil sowieso iets met carpaccio en iets met zalm :+
Ik ben al een beetje voor recepten op pinterest aan het kijken. Mijn man wil graag hertenbiefstuk klaar maken maar daar hou ik dan weer niet van..
Als de baby van plan is om me te pesten, wil ik alsnog met ons gezin 2 dagen echt thuis doorbrengen, en wil ik ook lekker eten maar wat heb ik nog niet bedacht..



Als je het van te voren invriest mag je een hoop dingen wel eten als je zwanger bent.

Duke
Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:19

Ik wilde een Kerstmenu topic openen, maar via de zoekfunctie kwam ik op dit topic uit.

Hoop dat het nog allemaal goed gaat met alle zwangeren! Gefeliciteerd!

Ik zoek echt inspiratie. Zal waarschijnlijk 2 dagen zelf koken worden.

Normaal doen we op Kerstavond met eigen gezin en dan maak ik met de ene dochter hoofdgerecht en mijn man met andere dochter voor- en nagerecht. Dat zullen we ook dit jaar doen. Eén kerstdag zullen we wel bij mijn ouders eten, maar de andere, normaal met de schoonfamilie met bijna 30 man in totaal, zal dit jaar niet doorgaan. Dus die dag zullen we ook creatief met eten moeten zijn. Nou ja, niets moet, maar wel leuk.

Wat zijn jullie van plan te gaan maken? O:)

Qua groente wordt het waarschijnlijk wel weer haricot verts in spek gewikkeld. Of geglaceerde wortels en spruitjes (mijn favo groente!).

Ik denk misschien aan een hapjesbuffet op de kerstdag dat we met elkaar zijn. Waarschijnlijk toch niet zoveel honger.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Anoniem

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:03

Leuk! Ik heb het voorgerecht en toetje dit jaar uit handen gegeven, maak denk ik als hoofd een hele geroosterde kip met smashed potatoes in een aiolidressing en een spruitjes ovenschotel die het altijd goed doet. We zijn maar met 4 dus niet al te veel overboard dit jaar :=

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:14

Hier zorg ik eerste kerstdag voor Beef Wellington en losgeslagen appeltaart. Kerstavond vier gangen besteld bij een goed restaurant in de omgeving, en voor tweede kerstdag en O&N moet ik nog even denken

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:36

Uit veiligheid eten we gewoon met z'n tweeën, maar ja dan wil je ook niet zo lang in de keuken staan, maar toch iets bijzonders neerzetten :') ik denk entrecote of een rollade waar we nog drie dagen van kunnen eten. Misschien gevulde aardappel en groente nog geen idee. Als toetje ijstaart van de ijssalon, doen we ook lekker lang mee :D

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

lor1_1984
Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:23

Wij wachten nog ff af of de beperkingen strenger worden maar zo niet wordt het wsl 1 dag gourmetten of fonduen.
Deels met kant en klare bakjes, deels met zelf vlees snijden, marineren etc.
We gaan altijd voor een deel voor gemak en een deel zelf wat in elkaar flansen. :)
Daarnaast wsl nog een spelletjesavond met bittergarnituur, borrelplankje en toastjes met smeersels waaronder oa zelfgemaakte tonijnsalade. :9

En 1 dag ben ik alleen, ik denk dat ik dan wat makkelijks doe, ovenschotel/quiche ofzo met een lekker toetje. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

BabiiVeeraa
Berichten: 1001
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-20 14:25

Wij gaan eerste kerstdag bij de tweelingbroer van mijn man en zijn vrouw eten. Zij maken als hoofdgerecht iets van rosbief of beef wellington, wij (lees ik :+ ) maken voor- en nagerecht, maar weet echt nog niet wat!

Ifari P. Een geslaagd expiriment! <3 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1839900

Nickeltje
Berichten: 28218
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:44

Wat een mooie timing dit topic.
Kerstavond komen wij allebei laat terug van ons werk en kan het zomaar zijn dat we chinees of friet halen.

Maar eerste kerstdag maak ik voor ontbijt scones met eigen jam en clotted cream. Voor lunch maak ik een roerbak van Bavette reepjes die twee dagen gemarineerd zijn in een oosters mengsel op gestoomde broodjes. Voor het diner eten we als voorgerecht een kastanje-soep geserveerd in zelfgebakken brood bollen (dus het broodje is de soepkom), als hoofdgerecht een runder rollade, stoofpeertjes met een uitgebreide zelf bij elkaar gemengde aardappel salade met lekker veel ei en groente. Als toetje creme brulee.
Ontbijt tweede kerstdag zal bestaan uit pannenkoeken van biest-melk. Lunch weet ik nog niet, mogelijk restjes van de dag er voor. Avond eten zal of een stoof zijn van zwijn en hert, of we maken zelf worsten van zwijn en herten vlees. Daarbij dan lekker simpel aardappel-kroketjes en een uitgebreid groente mengsel. Toetje voor tweede kerst dag weet ik nog niet...

Heeft jouw huis nog ruimte voor twee huisdieren? Gun deze katjes een plek...
https://www.bokt.nl/markt/ad/522883/jon ... eken-thuis

Nickeltje
Berichten: 28218
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:04

[ img ]

En uit dit boek maak ik ook weer voor rondom de feestdagen koekjes. We kiezen elk jaar vijf verschillende recepten uit...

Heeft jouw huis nog ruimte voor twee huisdieren? Gun deze katjes een plek...
https://www.bokt.nl/markt/ad/522883/jon ... eken-thuis

liberia
Berichten: 523
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:07

Mmm Nickeltje: pannenkoeken van biest. Heerlijk! Maar niet veel mensen die dit kennen of eten.

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:40

Goed bezig Nick :-)

Nickeltje
Berichten: 28218
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:14

:D
Lielle schreef:
Goed bezig Nick :-)


Lekkere ideetjes toch?

Heeft jouw huis nog ruimte voor twee huisdieren? Gun deze katjes een plek...
https://www.bokt.nl/markt/ad/522883/jon ... eken-thuis

tjakka123
Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kerst 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 08:47

Oeh!

Ik heb vorig jaar 5 gangen gemaakt, dit jaar voor 4 gangen en dan Italiaans georienteerd (antipasti, primi piatti, secondi piatti en dessert). Voor Secondi heb ik in ieder geval een T-bone van een kilo besteld, nog even bedenken wat ik er mee ga doen en wat nog meer.

Anitpasti heb ik knoflooksoepje, bruschetta en 'borrelplank' met ham, kaasje, olijven enzovoort, als primi lasagne meatballs uit het Patsy restaurant boek (favoriete restaurant uit NYC) en als hoofd en toet moet ik nog even denken. :)

Duke
Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:24

liberia schreef:
Mmm Nickeltje: pannenkoeken van biest. Heerlijk! Maar niet veel mensen die dit kennen of eten.

Biest ken ik wel! Lekker, maar lang geleden voor mij. Maar pannenkoeken van biest heb ik nog nooit op.

Maar Nickeltje, jij bent er al bijna helemaal uit! Die gemengde aardappelsalade met ei en groente, hoe maakt je dat en met welke groente? O:)

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, Chantalla, GoogleAdsense, jmvdh, linoleum en 18 bezoekers