Wat zie je graag in een restaurant?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Foaly
Berichten: 4763
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:49

Oh, nog een (maar dan niet in het restaurant zelf): zorg alsjeblieft voor een goede website en zet (een indicatie) van het menu erop! Niet alleen handig voor vega(n)s, maar ook voor kieskeurige eters, mensen met allergieen en autistische personen zoals ik die van tevoren al een keuze willen maken omdat ze anders aan tafel een halfuur bezig zijn met de kaart te bestuderen, en dan nog niet weten wat ze willen hebben :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage


Brainless
Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:52

sureido schreef:
Of gewoon twee delen op een terras, een rookvrij en een voor rokers. Is iedereen blij :)

Nou zelfs dat werkt niet.

Zaten aan de rokers kant.
Links van de ingang voor rokers..groot scherm.. voordeur..scherm en dan rechts het niet rokers gedeelte.
Ik vond dat perfect geregeld en de rokers die binnen of bij de niet rokers zaten konden een peukje aan een statafel doen aan de rokerskant.

Komt mevrouw (+ partner) al kuchend aan de rokerszijde.
Kijkt boos, kucht, besteld wat te drinken, kijkt nog vaker kuchend om haar heen.
Kijkt mij aan en zegt hard: kun je aub hier niet roken!
Ik zeg: mevr dit is het rokers gedeelte, aan de andere kant is het niet rokers.
Ja maar daar was het niet prettig zitten en wil graag dat jullie nu stoppen met roken
Was nog best een heisa geworden voordat mevrouw + manlief boos vertrokken.
Had medelijden met het personeel waar zij niet aardig tegen deed.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:53

Leuk topic

Een gratis borreltje erbij vind ik altijd leuk

Iets lekkers bij de rekening

Fijne stoelen, rustige plek

Fijne temperatuur eten en zitplaats

Ik ben een keer weg gegaan omdat er niemand kwam en het er ijskoud was.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:06

Personeel wat weet wat er in een gerecht zit. Ik heb een citrusvruchten allergie en lust bijna geen vlees. Als ik vraag of er in een gerecht citrusvruchten of sap van citrusvruchten verwerkt zitten weten ze dat meestal niet en moet er aan een kok gevraagd worden of het erbij zit.
Soms weten ze niet eens wat citrusvruchten zijn en serveren me dan gewoon vis met citroen wat erop ligt .

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:21

Slecht he... Personeel zou gewoon moeten weten wat erin zit of het moet duidelijk op de kaart staan. Als ik iets wil eten moeten ze eerst 20x naar de kok lopen om dan tot de conclusie te komen dat het niet kan. Of het grootste deel van het gerecht wordt weggelaten..

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Wildgirl
Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:52

Captain schreef:
Verbod voor kinderen onder de 12 jaar. :Y)

Amen!

Brainless
Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:53

Ik moet zeggen dat ik ook wel eens diners gedraaid heb en dat mensen bv vragen: zit er peterselie/nootmuskaat enz in de saus/kruiden .. tja dat moest ik dan ook navragen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:11

Echwel schreef:
Je kunt ook meestal netjes met iemand in gesprek gaan en uitleggen waarom je er last van hebt.

Zelf gemerkt dat 9 van de 10 mensen dat waarderen

En hier vaak uit eten met grote eters, die kunnen toch patat enz bijbestellen.

Beetje omgekeerde wereld hè. ;)
Iemand doet iets wat anderen hindert/ Vergiftigd enz. en dan moeten anderen netjes vragen?
Ik neem graag mijn paard mee naar het terras. Ja, hij poept de boel onder en als ze pist, klettert t tegen de benen van mensen die dichtbij staan. Het is vaak wat krap dus af en toe duwt ie iemand van z’n stoel enzo maar als mensen (meestal rokers, die zitten daar. 8-) ) vriendelijk vraagt of ik m een stukje opzij kan zetten, is dat geen probleem hoor! :D


MyWishMax
Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:16

Brainless schreef:
Ik moet zeggen dat ik ook wel eens diners gedraaid heb en dat mensen bv vragen: zit er peterselie/nootmuskaat enz in de saus/kruiden .. tja dat moest ik dan ook navragen.


Vind ik ook logisch hoor. Grote dingen kan je wel weten, maar ook afhankelijk van hoeveelheid gerechten en hoe lang iemand er al werkt. Maar kleine dingen zoals peterselie snap ik wel dat dat nagevraagd moet worden. Zou ik ook geen probleem mee hebben, dan weet je het maar zeker haha.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:20

Dat strandtenten eens fatsoenlijk personeel hadden lopen zou mijn wens zijn. Daar ben ik al zo vaak weggelopen omdat je niet geholpen wordt. Gewoon 25 minuten niemand die je aanspreekt, allemaal meiden van 16 die helemaal niet om zich heen kijken. Vreselijk!

Verder ga ik meest wat luxer uit eten omdat ik daar echt van kan genieten.
Heerlijk eten, goed!vlees, afwisselend menu dat nog eens verrast en goede bediening.

Maar slechte bediening is zo'n afknapper, dan ga ik nooit weer terug.

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:20

Asciugamano schreef:
Echwel schreef:
Je kunt ook meestal netjes met iemand in gesprek gaan en uitleggen waarom je er last van hebt.

Zelf gemerkt dat 9 van de 10 mensen dat waarderen

En hier vaak uit eten met grote eters, die kunnen toch patat enz bijbestellen.

Beetje omgekeerde wereld hè. ;)
Iemand doet iets wat anderen hindert/ Vergiftigd enz. en dan moeten anderen netjes vragen?
Ik neem graag mijn paard mee naar het terras. Ja, hij poept de boel onder en als ze pist, klettert t tegen de benen van mensen die dichtbij staan. Het is vaak wat krap dus af en toe duwt ie iemand van z’n stoel enzo maar als mensen (meestal rokers, die zitten daar. 8-) ) vriendelijk vraagt of ik m een stukje opzij kan zetten, is dat geen probleem hoor! :D

Roken op terras is niet verboden
De rest van je bericht slaat echt nergens op..

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:26

Gratin dauphinois ipv frieten als optie
Dat je door een knopje od een kelner kunt roepen. Moet je niet constant rond kijken en 6-7 keer vruchteloos jou arm omhoog steken.
Meer standaard cocktails op een kaart
Normale prijzen voor een vol au vent etc. €22 is niet meer serieus...
Meer keuze in speciale koffies. Dus wat meer als enkel een irish coffee. Vooral baileys koffie mis ik heel vaak.
Bij fris keuze uit 20 of 33 cl.
Gezondere kindermenu’s. Onlangs ergens geweest waar geen kindermenu op de kaart stond. Bij navraag kon je kiezen uit de gewone kaart en maakten ze een kleinere portie. Vond dat echt wel top.

thirteenn
Berichten: 2079
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:41

Ik snap niet waarom een roker perse in/buiten een restaurant moet roken. Maar goed, ik ken de verslaving niet, de ervaring niet dus in die zin kan ik ook weer niet oordelen. Ik heb licht astma en krijg het altijd erg benauwd als er rokers zijn, dus ik zie liever overal een verbod.

Zelf wil ik gewoon idd weten wat er allemaal in mijn gerecht zit, zoals eerder benoemd. Ik lust bijvoorbeeld geen gewone tomaten, wel zongedroogd. Het lijkt me ook gewoon naar dat als je een allergie hebt voor iets en wat besteld en erachter komt dat er wat op zit wat niet vernoemd is en je wel toevallig allergisch voor bent.

All magic comes with a price, dearie

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:47

Ja maar weten in welk gerecht precies citrus zit is voor de bediening echt geen doen. Een beetje citroensap is zo ergens bij gedaan.

DMH: baileys koffie kunnen ze meestal wel maken toch? Net als de standaard cocktails?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:52

DeMolenhoek schreef:
Gratin dauphinois ipv frieten als optie
Dat je door een knopje od een kelner kunt roepen. Moet je niet constant rond kijken en 6-7 keer vruchteloos jou arm omhoog steken.
Meer standaard cocktails op een kaart
Normale prijzen voor een vol au vent etc. €22 is niet meer serieus...
Meer keuze in speciale koffies. Dus wat meer als enkel een irish coffee. Vooral baileys koffie mis ik heel vaak.
Bij fris keuze uit 20 of 33 cl.
Gezondere kindermenu’s. Onlangs ergens geweest waar geen kindermenu op de kaart stond. Bij navraag kon je kiezen uit de gewone kaart en maakten ze een kleinere portie. Vond dat echt wel top.


Bij de meeste restaurants heb je gewoon flesjes frisdrank en geen machine. Dus vaste maten of je moet naar macdonalds.

Iemand noemde de instelling dat de klant altijd gelijk heeft. Nou tot op een bepaalde hoogte. Je hebt er toch een volk tussen zitten soms, daar lusten de honden geen brood van. Blijf vriendelijk, maar je hoeft je niet alles te laten zeggen.Vaak onthoud je die mensen wel, als het zeikerds zijn al helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:12

poes schreef:
Ja maar weten in welk gerecht precies citrus zit is voor de bediening echt geen doen. Een beetje citroensap is zo ergens bij gedaan.

DMH: baileys koffie kunnen ze meestal wel maken toch? Net als de standaard cocktails?



Heel vaak niet helaas...

Mindim: Hier wordt bijna alles uit grote flessen uitgeschonken.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:20

Uit grote flessen? Dat heb ik echt al heel lang niet meer gezien.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:23

Ja, gebeurt hier in de buurt best vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:51

DeMolenhoek schreef:
Ja, gebeurt hier in de buurt best vaak.


Apart, dat zie ik enkel nog in een cafe of buurtkroeg of iets. Ik moet eerlijk zeggen dat ik verschillende maten frisdrank aanbieden ook niet echt in een fatsoenlijk restaurant vind kunnen, dat verwacht ik bij een fast food keten.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:57

Ik vind het ook irritant dat ze de kleinste maat frisflesjes serveren, want ze bestaan heus wel in 33 ml.

Peerke_
Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:13

Als restaurant maak je een afspraak met de drankhandel over je drank assortiment.
Bij frisdrank heb je eigenlijk alleen keuze uit Coca Cola en al hun merken, of het assortiment van Pepsico. Je krijgt horeca tarieven maar moet dan ook de horeca producten afnemen, de glazen flesjes van 0,2 ltr.
Als je flesjes uitserveerd heb je altijd een product van kwaliteit, bij grote flessen heb je kwaliteitsverlies bij producten waar de omloopsnelheid niet snel genoeg van is.

Als ik in een restaurant de 0,5 ltr petfles op tafel kreeg zou ik ook wel raar op kijken.
0,33 ltr is niet interessant, je verdient veel meer als je 2x 0,2 verkoopt dan 1x 0,33.
Bovendien is het als kleine horeca ondernemer niet te doen om het hele assortiment in 2 maten flesjes gekoeld op voorraad moet hebben staan.

Het meest gunstige is om post-mix te serveren, echter dat is pas interessant als je heeeeeel veel frisdrank verkoopt, dan zie je wel eens dat ze een grote en kleine cola aanbieden.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:14

Een goede crème brûlèe, eentje die dus niet koud is van binnen.

Rookvrije terrassen zou ik ook heel erg prettig vinden. Niks ranziger dan lekker buiten je eten opeten en opeens in een rookwalm zitten.

Oplettend personeel is ook erg prettig. Regelmatig zitten wenken maar gewoon niet gezien worden... Beetje jammer :).

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:22

Peerke_ schreef:
Als restaurant maak je een afspraak met de drankhandel over je drank assortiment.
Bij frisdrank heb je eigenlijk alleen keuze uit Coca Cola en al hun merken, of het assortiment van Pepsico. Je krijgt horeca tarieven maar moet dan ook de horeca producten afnemen, de glazen flesjes van 0,2 ltr.
Als je flesjes uitserveerd heb je altijd een product van kwaliteit, bij grote flessen heb je kwaliteitsverlies bij producten waar de omloopsnelheid niet snel genoeg van is.

Als ik in een restaurant de 0,5 ltr petfles op tafel kreeg zou ik ook wel raar op kijken.
0,33 ltr is niet interessant, je verdient veel meer als je 2x 0,2 verkoopt dan 1x 0,33.
Bovendien is het als kleine horeca ondernemer niet te doen om het hele assortiment in 2 maten flesjes gekoeld op voorraad moet hebben staan.

Het meest gunstige is om post-mix te serveren, echter dat is pas interessant als je heeeeeel veel frisdrank verkoopt, dan zie je wel eens dat ze een grote en kleine cola aanbieden.

Dat vind ik juist goor, die automaten frisdrank.
Een spa bruis hebben ze vaak wel in grotere glazen flesjes.

RiannaB
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:14

Grappig topic dit. Ik heb zelf een aantal jaar in de horeca gewerkt dus ken het vanaf de andere kant. Van sommige reacties krijg ik alleen wel kromme tenen.

Heel veel dingen zijn wel herkenbaar. Vooral gewoon de basis. Oplettende, vriendelijke bediening, goede kwaliteit van producten, snelle service, serieus omgaan met allergieën. Ik moet zeggen dat ik zelf ook de lat vrij hoog leg omdat ik dit vanuit mijn werk gewend ben en dan ergens anders dezelfde kwaliteit verwacht.

Maar ik weet ook dat als ik naar een één of ander steakhouse om de hoek ga, of juist een sterrenrestaurant, dat deze allebei op een heel andere doelgroep zijn ingesteld en je bij beide bepaalde dingen gewoon niet (of juist wel) kunt verwachten.
Dus als je graag een sateetje wil, een dame blanche of juist fancy garnering bij je hoofdgerecht, kies daar dan vooral zelf het voor jou geschikte restaurant op uit.

Mijn instelling en verwachting is ook anders als ik een pannenkoekenrestaurant binnen loop dan in een culinaire tent met fancy gerechten en hapjes die op kunstwerken lijken. In de laatste verwacht ik wijn in een mooi, bijpassend glas, waarbij de bestelde fles wijn door de bediening wordt bijgeschonken als het glas leeg dreigt te raken en in een pannenkoekenrestaurant verwacht ik dat niet niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 04:56

Peerke_ schreef:
Als restaurant maak je een afspraak met de drankhandel over je drank assortiment.
Bij frisdrank heb je eigenlijk alleen keuze uit Coca Cola en al hun merken, of het assortiment van Pepsico. Je krijgt horeca tarieven maar moet dan ook de horeca producten afnemen, de glazen flesjes van 0,2 ltr.
Als je flesjes uitserveerd heb je altijd een product van kwaliteit, bij grote flessen heb je kwaliteitsverlies bij producten waar de omloopsnelheid niet snel genoeg van is.

Als ik in een restaurant de 0,5 ltr petfles op tafel kreeg zou ik ook wel raar op kijken.
0,33 ltr is niet interessant, je verdient veel meer als je 2x 0,2 verkoopt dan 1x 0,33.
Bovendien is het als kleine horeca ondernemer niet te doen om het hele assortiment in 2 maten flesjes gekoeld op voorraad moet hebben staan.

Het meest gunstige is om post-mix te serveren, echter dat is pas interessant als je heeeeeel veel frisdrank verkoopt, dan zie je wel eens dat ze een grote en kleine cola aanbieden.


Ik snap het wel hoor. Maar dan moeten ze maar sneller bedienen en mij niet een kwartier met een leeg glas laten zitten :D En nee, wij eten (of ja, momenteel is het aten) niet altijd in de goedkopere restaurants.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers