Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:34

Misschien lag het dan gewoon aan brienen zelf. Lees meer matige recensies qua bediening.
Toch nog eens een poging doen misschien, maar dan wel een ander restaurant :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:36

Jammer hoor dat je zo’n ervaring hebt gehad. Maar gelukkig zijn er meer restaurants. ;)

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:47

Oh ja, gelukkig genoeg goede ervaringen er tegenover.

Maibeck vond ik trouwens ook tof, in Keulen. Kreeg er geen sterren-feeling bij, maar dat past ook wel bij ze.
Ze doen gewoon hun eigen ding, kregen toevallig een ster, hebben dat ding in een hoek van het restaurant tegen het plafond gespijkerd ( :') ) en bleven hun ding doen. Toffe zaak.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:42

Ik mijd van die korting weken als de pest. Met aperitief, wijn, koffie en degustief na kom je 10 euro goedkoper uit maar heb je steevast de Aldi ervaring gekregen. Nooit meer.
En Groupon zouden ze gewoon moeten verbieden. Dat maakt zoveel kapot.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:54

secricible schreef:
Freekieee schreef:
Vaticano in Zutphen en dan leukste als je beneden in de kelder zit.

Maar echt de aller lekkerste italiaan die er is


Maar als ik de kaart bekijk niet echt luxe toch? Zie niet een hele speciale menukaart...



Ja je hebt gelijk, luxe even niet gelezen in mijn hoofd. Maar wel ontzettend lekker

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:59

Ik lees maar 1 reactie over Inter Scaldes (3*) en die is niet positief? Ik heb ontzettend lekker gegeten, nog nooit zulk leuk personeel gehad en zelfs nog een rondleiding gekregen toen we naar de kunst vroegen. De eigenaar is ook de chef maar verzameld dus ook veel kunst. Gerechten waren gevarieerd en origineel opgemaakt, hier haalde hij ook inspiratie van zijn kunstcollectie.
Het personeel wist veel van de kaart en bleef gezellig kletsen als de sfeer daarvoor uitnodigde. Sommelier en fromagier wisten veel te vertellen en hielden fijn rekening met onze wensen. Ik zou dit zeker aanraden!!
Van de zomer ook bij Tante Koosje (1*) gegeten. Het eten was echt heel lekker, heb zelfs kunnen genieten van zwezerik ondanks dat dit niet mijn ding is (verrassingsmenu). Personeel vond ik wel beduidend minder, noemde het rijtje ingrediënten op maar geen verdere toevoeging aan de sfeer.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:25

Bij Jaap in Assen, heeft geen ster maar wel een bib. Wij hebben daar genoten van het heerlijke eten en de vriendelijke bediening.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:40

Meliefste in Wolphaardsdijk (Zeeland) is zeker een aanrader en zit tegen een ster aan.
Al een aantal keer voortreffelijk bij hun kunnen eten.
Ben nog steeds verbaasd dat ze die ster nog niet hebben.

Edit: linkje naar website

https://www.restaurantmeliefste.nl

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:04

poes schreef:
Ik mijd van die korting weken als de pest. Met aperitief, wijn, koffie en degustief na kom je 10 euro goedkoper uit maar heb je steevast de Aldi ervaring gekregen. Nooit meer.
En Groupon zouden ze gewoon moeten verbieden. Dat maakt zoveel kapot.

Wow, Aldi ervaring nog wel. Dus in jouw beleving krijg je een soort minderwaardig menu voorgeschoteld tijdens de restaurantweek? De bedoeling is om mensen laagdrempeliger kennis te laten maken met de betere restaurants. Er is geen een chef die eten uit de keuken laat gaan dat niet aan hun eigen hoge standaard voldoet. En met Groupon vullen ze tafels op die anders onbezet gebleven zouden zijn. En ook hiermee mensen laten kennismaken met hun restaurant. Door eens een restaurant uit te proberen voor wat minder geld, trek je nieuwe klanten. Zo hebben wij al, na een Groupon ervaring, In de oude stempel geprobeerd en inmiddels zeker zeven keer heerlijk gegeten. En ook de nodige keren andere mensen getipt.
Tsja en de rekening wordt bij ons ook altijd vrij hoog door alle extra’s die we erbij bestellen, maar dan is het geheel toch minder duur dan met een gewoon menu. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om met een Groupon alleen een karaf water te bestellen. ‘Ze eten je arm, maar drinken je rijk’ hè?
Over mijn reactie op onze lunch bij Inter Scaldis: het eten en de bijpassende wijnen waren natuurlijk wel top en fenomenaal, maar het tempo te hoog. Bord leeg en binnen No time was het weg, net te gehaast. En als je dan €550 ex tip voor twee personen neertelt voor een 3 gangen-lunch met wat uitbreidingen, mag je toch ook complete perfectie verwachten? Gelukkig dat anderen wel een heel leuke ervaring gehad hebben.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:35

Sja dat is mijn ervaring. Ken genoeg mensen die op Groupon dagen ook niet meer naar de sauna of bepaalde restaurants gaan omdat het ook mensen aantrekt die gewoon niet passen in de setting. Ja water of enkel een colaatje drinken zie ik dan ook vaak. Er zijn ook al zaken failliet gegaan aan Groupon. En trouwens als je je tafels daarmee moet vullen is er gewoon iets mis.

En ik heb vaak chefs gesproken die spijt hebben dat ze ooit zijn gaan meedoen aan dit soort acties. Groupon is sowieso iets heel lastig omdat het je winst echt verpest maar ook van die restaurant weken vinden de meeste chefs niet leuk. Ik heb er meerdere horen zeggen dat ze vanwege de prijs wel degelijk menu’s/producten uitserveren die kwalitatief niet bij hen past. En dan komen er mensen die idd enkel een cola bestellen en geen aperitief of koffie na, dan draaien ze er vaak nog verlies op ook.

Ik ben ooit zo in een restaurant geweest met een normale menu tijdens zo’n weken. Alle andere tafels kwamen via de testaurant week. Terwijl wij een uitgebreid menu met alles erop en eraan namen, had de rest dan drie gangen en liep het restaurant al gauw weer leeg. Wij moesten nog wel een heel stuk dus zaten de rest van de avond alleen. Heel awkward.
En toen we wel nog zelf met van die weken meededen: ja wel echt mindere gerechten dan de rest van de tafels en als ik naar zoiets exclusief ga wil ik gewoon hetgene eten waar ze het trotst op zijn en daar de prijs van betalen.

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:39

Deze is zo leuk en goed! Is mijn oude fysiotherapeute. Wel helemaal in zuid Limburg du nord noorbeek

Afbeelding

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:41

The Jane in Antwerpen en Monarch in Tilburg :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:07

Apicius in Castricum.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:01

De Nieuwe Winkel in Nijmegen. Echt waanzinnig lekker en ontzettend leuk en gezellig. Wij hadden vorig jaar een negengangen menu. Je kunt er een dranken arrangement bij doen, met of zonder alcohol, dan serveren zij bijpassende drankjes bij iedere gang. We hadden beide gedaan, super leuk want bij alcohol vrij krijg je de meest bijzondere sapjes die ook echt goed bij de gerechten passen.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:55

miccamaaike schreef:
Mijn favorieten hier in de omgeving, geen sterrenrestaurants, maar wel echt goed eten:

Sukade in Meppel

Narline in Zuidwolde (DR), zit in t oude pand van de groene lantaarn, zalig eten en de boerderij is echt prachtig verbouwd.

Da Luca in Hoogeveen, Italiaans restaurant met verrassingsmenu (geen pizza's :+ )


Deze en als aanvulling:

De klomp in Vilsteren
de Bloembeek in Losser
de Zon in Ommen
de groene lantaarn in Staphorst (is wel verhuisd maar ik vond het de laatste keer weer fantastisch.
de Bokkepruik in Hardenberg (is gestopt maar doen nog wel privé dingen, ik kan Jaap Istha als chef enorm aanraden.)
Amused in Hardenberg.

Dit zijn zaken waar ik vaker dan één keer lekker heb gegeten.

Siggislief

Berichten: 13966
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:54

De Kas - Amsterdam (Watergraafsmeer)
Nanbu - Amsterdam (Europaplein, tegenover de Rai)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:02

Ik ben wel benieuwd wat er valt onder een luxueus restaurant :D?

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:13

Mjetterd schreef:
Ik ben wel benieuwd wat er valt onder een luxueus restaurant :D?


Same here :D

Als wij luxe willen eten volgens onze maatstaven, gaan we heel graag naar Antichic in Rotterdam. Fantastisch klein restaurant, verrassingsmenu van 4 tot 6 gangen, amuze er bij, wijn arrangement er bij en garantie voor een avond genieten. Niet iets wat we iedere maand of zelfs regelmatig doen, want op 200 euro met z'n tweeën moet je wel rekenen. Maar voor af en toe is het echt genieten en zo'n aanrader! Hele fijne mensen die ook echt de tijd voor je nemen en het eten is fantastisch. Maar of het echt in het rijtje luxe past, dat denk ik niet. Maar wel echt een aanrader :D

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:21

Wat mij betreft is dat best breed. Bib gourmand of sterren uiteraard.
Maar gewoon niet het gemiddelde eetcafé of pizzeria. Een plek waar je mooie bijpassende wijnen, een verrassingsmenu en/of meerdere gangen mag verwachten. Waar je echt heen gaat voor een avondje dineren zeg maar.

Wij hebben vanavond een culinaire bierproeverij. Chef is bib gourmand niveau die het lokale bier proeflokaal uitdaagt om bijpassende bieren te zoeken bij 6 gangen diner. Heel leuk evenement steeds! Geen luxe ambiance, wel eten van niveau.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:02

Voor mij is dat minstens 1 ster, gelijkwaardig of duidelijk op weg erheen. En dan altijd de uitgebreidste menu met bijpassende wijnen bij, aperitief en koffie na. En meestal nog extra kaas ertussen of 1 dessert vervangen door kaas.

Iser

Berichten: 101
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Dreischor

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:29

Restaurant De Lindenhof in Giethoorn. Een paar jaar geleden hier gedineerd en overnacht. Wat een feest! Heerlijk eten, super vriendelijke mensen, een super-de-luxe kamer en een super uitgebreid ontbijt door de chef zelf bereid.
En de Kromme Watergang in Slijkplaat, heerlijk eten en je voelt je echt welkom.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:31

mijn ouders hebben ooit een arrangement gehad met de chef van de Lindenhof waarbij ze 24 of 48 uur met hem zijn opgetrokken, met een bootje zijn rondgevaren en allerlei maaltijden e.d. kregen van hem. Schijnt echt heel gaaf te zijn geweest.

edit: arrangement 24uur met Martin heet het.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:46

Leo schreef:
Mjetterd schreef:
Ik ben wel benieuwd wat er valt onder een luxueus restaurant :D?


Same here :D

Als wij luxe willen eten volgens onze maatstaven, gaan we heel graag naar Antichic in Rotterdam. Fantastisch klein restaurant, verrassingsmenu van 4 tot 6 gangen, amuze er bij, wijn arrangement er bij en garantie voor een avond genieten. Niet iets wat we iedere maand of zelfs regelmatig doen, want op 200 euro met z'n tweeën moet je wel rekenen. Maar voor af en toe is het echt genieten en zo'n aanrader! Hele fijne mensen die ook echt de tijd voor je nemen en het eten is fantastisch. Maar of het echt in het rijtje luxe past, dat denk ik niet. Maar wel echt een aanrader :D


Ik reken alles met minimaal 1 ster, of een hoge notering zonder ster met goede reviews in de Lekker.

fohadie
Berichten: 4295
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:47

secricible schreef:
Wij hebben vanavond een culinaire bierproeverij. Chef is bib gourmand niveau die het lokale bier proeflokaal uitdaagt om bijpassende bieren te zoeken bij 6 gangen diner. Heel leuk evenement steeds! Geen luxe ambiance, wel eten van niveau.


Mag ik vragen waar dit is?

En wat is nu eigenlijk het verschil met dit topic en het andere topic? [VT] Bijzondere restaurants.

En dan hebben we ook nog dit topic: lovelynutia @ [VT] Jouw favoriete restaurant? maar dat gaat meer over ketens en gewoon"leuke" restaurants en pizzerias ed.

Maar in het ene topic en deze zie ik weinig verschil? Of moet het hier perse over bib gourmand en ster gaan en je minstens 200 euro excl drank neertelt?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:48

In dat topic van bijzondere restaurants staan ook veel restaurants die die naam eigenlijk niet mogen dragen, dat zijn gewoon eetcafés.