Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:11

Jan Smink in Wolvega. Daar wordt eten met een 3D printer bereid.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:53

Marije_jiplover schreef:
De Librije was fantastisch eten, een waar culinair avontuur.
Maar de bediening was afstandelijk, die deden allemaal hun ding in de bediening, maar geen echt contact met de gasten, dat vond ik jammer.



Huh echt?? Ik ben afgelopen dinsdag bij de Librije geweest, en ik was juist echt heel blij met de persoonlijke benadering van het personeel. Met de meeste (en het zijn er nogal wat :') ) een persoonlijk praatje gemaakt, en dat zag ik bij meerdere tafels gebeuren.
Het eten was werkelijk briljant, en ik vond het super leuk dat Jonnie Boer ook nog aan tafel kwam <3

Verder niet veel ervaring met het luxere segment restaurants, maar daar gaat na deze ervaring absoluut verandering in komen! Ik dacht altijd dat dat niet aan mij besteed zou zijn, maar ik heb echt zo enorm zitten genieten. Jammer dat het budget het niet toestaat hier een jaarlijks uitje van te maken.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:56

Adres waar ik ooit het lekkerste heb gegeten was bij de Koperen Kees in Zwolle. Hoorde destijds nog bij de Librije. Ik was bang dat ik me er niet echt thuis zou voelen maar het personeel was super.
Zou me waarschijnlijk bij de Librije een te grote boer voelen :D
Aan wat voor budget moet je ongeveer denken bij de Librije Laura?

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:03

Ik ga even volgen!

(Nog) geen ster, maar wel het vermelden waard: Restaurant Céline in Nieuwegein vind ik een aanrader, nu twee keer mogen eten. De chef komt van o.a. de Librije en de Groene Lantaarn.

Over twee weken ga ik eten bij Marrees in Weert, sinds dit jaar hun eerste ster, dus ik ben benieuwd!
Ook staat Brut172 op mijn lijstje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:03

Bij de Librije zit je qua eten alleen al op minimaal 200pp voor diner :))

Ik wil er ook heel graag eens heen!

@CCCCC Céline moet ik ook echt eens heen. Eigenlijk ook weer naar Heemstede, daar verwacht ik ook een ster weer terug :j

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:06

ok. dat valt buiten het budget

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:08

@Hanafubuki; zeker doen! De locatie is echt prachtig en ze zijn erg gastvrij.

Ik heb gehoord van collega's dat lunchen bij de Librije ook echt een aanrader is. Het scheelt in de kosten volgens mij niets tot weinig, maar je schijnt dan eerder plek te hebben.

Anoniem

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:15

Ik heb bij MOS in Amsterdam gegeten toen ze nog bib gourmand waren, dat was echt top. Met ster weet ik niet hoe veel er veranderd is. Bij de Schans in Oudewater kan je ook leuk bib gourmand eten, net als bij Le Hollandais in Amsterdam.

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:18

Joelia in Rotterdam <3
En ‘t Kalkoentje in Rhenen. ‘t Kaloentje heeft geen ster, maar doet qua kwaliteit absoluut niet onder voor een sterren restaurant en zou er in mijn ogen wel eentje horen te hebben. De eigenaar is ook een ontzettend gepassioneerde kok, echt genieten.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:30

Kinke schreef:
Adres waar ik ooit het lekkerste heb gegeten was bij de Koperen Kees in Zwolle. Hoorde destijds nog bij de Librije. Ik was bang dat ik me er niet echt thuis zou voelen maar het personeel was super.
Zou me waarschijnlijk bij de Librije een te grote boer voelen :D
Aan wat voor budget moet je ongeveer denken bij de Librije Laura?


Wij hadden het 10-gangenmenu en inclusief een wijnarrangement waren we met zn tweeen ruim 800 euro kwijt :o

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:33

Niwla schreef:
Joelia in Rotterdam <3
En ‘t Kalkoentje in Rhenen. ‘t Kaloentje heeft geen ster, maar doet qua kwaliteit absoluut niet onder voor een sterren restaurant en zou er in mijn ogen wel eentje horen te hebben. De eigenaar is ook een ontzettend gepassioneerde kok, echt genieten.


Die wilde ik net noemen inderdaad. Fantastisch eten! :j

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:26

Laura82 schreef:
Kinke schreef:
Adres waar ik ooit het lekkerste heb gegeten was bij de Koperen Kees in Zwolle. Hoorde destijds nog bij de Librije. Ik was bang dat ik me er niet echt thuis zou voelen maar het personeel was super.
Zou me waarschijnlijk bij de Librije een te grote boer voelen :D
Aan wat voor budget moet je ongeveer denken bij de Librije Laura?


Wij hadden het 10-gangenmenu en inclusief een wijnarrangement waren we met zn tweeen ruim 800 euro kwijt :o


Wij waren voor 8gangen met wijn en alles erbij plus overnachting en ontbijt 1000euro kwijt geloof ik.
Vond ik ook wel echt een avontuur op zich, de overnacting erbij.
Het ontbijt vind ik zelf too much, ik ben dan al zo verzadigd van die avond dat ik eigenlijk gewoon een croissant wil en een kop koffie en verder niks. Maar dan komen er weer zooooooveel lekkere hapjes langs <3

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:41

Ik vond het gewone ontbijtbuffet van onze restaurant al heftig na zo'n avond :')
Maar wauw, als wij met overnachting voor die prijs hadden mogen gaan, dan hadden we dat zeker gedaan! Nu was dit wel even heftig genoeg.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:52

Vaticano in Zutphen en dan leukste als je beneden in de kelder zit.

Maar echt de aller lekkerste italiaan die er is

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:03

Freekieee schreef:
Vaticano in Zutphen en dan leukste als je beneden in de kelder zit.

Maar echt de aller lekkerste italiaan die er is


Maar als ik de kaart bekijk niet echt luxe toch? Zie niet een hele speciale menukaart...

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:04

Ik heb laatst bij de Librije de workshop vegetarisch gedaan. Wat anders dan er eten, maar erg leuk en lekker om te doen!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:08

Myfairytale schreef:
De Kromme Dissel* in Heelsum
Het Nonnetje** in Harderwijk
De Groene Lantaarn** in Staphorst


Alleen maar liefde voor het nonnetje. Gouden avond gehad daar in mijn eentje. Warme herinneringen.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:13

Apicius in Bakkum.
Hebben 1 ster en zijn toch heel betaalbaar! 3 gangen menu al vanaf 55 euro.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:24

Goed en verder de favorieten:

Hotel Zur Post in Sankt Vith België. Wauw. 1ster.
Het nonnetje in Harderwijk met twee sterren
Publiek in Gent
Vrijmoed in Gent (2 ster)
Rust en Vrede in Stellenbosch (dikke dikke wauw) zou hier zeker twee ster zijn maar voor een fractie van de prijs.
Kruidtuin in Gent. Geen maar wel net zo goed en betaalbaar. Zo zo lekker.
Roots in Gent. Idem.
La table du Maxime in België. Prachtige omgeving en 2 ster. Lekker!
De Posthoorn in Monnickendam. Heerlijke sommelier en sommige gerechten kan ik me nog zo voor de geest halen meer dan drie jaar later. Heeerlijk slapen daar ook. Twee ster.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:40

Mijn favorietenlijst:
1. ‘T Nonnetje in Harderwijk
2. In de oude Stempel in Steenbergen
3. Parkheuvel in Rotterdam
4. Katseveer in Wilhelminadorp
5. Aan de Zweth in Schipluiden
6. Fred in Rotterdam
7. Ron Gastrobar in Amsterdam
8. Central Park in Voorburg
Na nummer 2 is de volgorde willekeurig.

Tip voor iedereen die wel een in een sterrenrestaurant wil eten, maar een kleiner budget heeft: houdt de ‘restaurantweek’ of ‘dining with the stars’ In de gaten. Dan zijn de menu’s wat vriendelijker geprijst en wij nemen altijd een ‘bob arrangement’ met bijpassende wijnen. Toch de spijs-wijn combinatie, maar niet dronken van tafel door de halve glazen wijn.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:43

poes schreef:
Myfairytale schreef:
De Kromme Dissel* in Heelsum
Het Nonnetje** in Harderwijk
De Groene Lantaarn** in Staphorst


Alleen maar liefde voor het nonnetje. Gouden avond gehad daar in mijn eentje. Warme herinneringen.

Staat bij mij ook echt op nummer 1. Jaren geleden aten wij daar en daarvoor bij Parkheuvel gegeten, we vroegen ons toen echt af waarom zij ‘maar’ 1 * hadden en PH 2** had. Maand later kregen zij ook de tweede. En volkomen terecht. Ooit bijna (!) de kalfsjus willen leegdrinken _O-

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:45

De Gaffel in Valthe. Heel mooi in een oude saksische boerderij. Supervriendelijke mensen met passie voor hun werk en echt voortreffelijk eten.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:49

Een wat andere insteek: de Cas Spijkers academie van het ROC van Twente, Almelo.
Ambitieuze studenten, erg leuk om mee te maken.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:22

Ceetje, heb je dan niet het gevoel dat ze je afraffelen?

Wij zijn in de restaurantweek een tijd geleden naar Brienen aan de Maas geweest, ik vond het echt een genante vertoning. Weinig vriendelijk personeel, slechte bediening.
Bij een tussengerecht hadden ze de plastic vergeten van het gerecht te halen (rolletje van vis dat ze sous vide hadden gegaard). Toen ik het terug gaf kwam er een laffe reactie en ging ze wel even checken in de keuken. Nadien kwam ze met uitleg dat het het plasticje van de sous vide was (joh... dat had ik al bedacht...). Geen excuus, geen chef die even excuus kwam maken oid.
We waren er eigenlijk wel klaar mee en hebben na het nagerecht aangegeven dat we de bon wilden.
“Oh, u wilt geen koffie meer?”
Ehm, nee dus?
“Ja, want anders hadden we u de koffie van het huis gegeven ivm het foutje bij het tussengerecht.”

Uiteindelijk kregen we op een 5gangen diner, met wijnarrangement wel helemaal 1 van onze flesjes fris van het huis als compensatie (jaja, het kon niet op).
Bij afscheid stond de chef bij de deur om gedag te zeggen, maar nog steeds geen woord over dat stuk plastic om mijn eten.

Ik had echt het gevoel dat we afgescheept werden door de restaurantweek en onze leeftijd. Ik ga er iig nooit meer terug.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:32

Nee helemaal niet, het enige (zeer luxe) restaurant waar ik het tempo echt te hoog vond liggen was Interscaldis (3*) daar vond ik de prijs-kwaliteit verhouding zoek. En een restaurant waar ik me niet welkom voelde was Bridges in Amsterdam. Verder heb ik nooit het gevoel gehad met restaurantweken of zelfs Groupon dat het afgeraffeld werd of niet welkom was.
Maar erg slordig van het plastic en de reactie daarop.