Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fohadie
Berichten: 4292
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:02

Foto,s zien er idd goed uit, maar persoonlijk vind ik het erg weinig voor €140,00 voor 2 personen. Ik zou volgens mij nog honger hebben hierna. En je moet hetzelf maken en uitserveren. Nee, dan sla ik over. Ik kan ook heel lekker en uitgebreid koken voor nog geen €50,00 voor twee personen incl wijn.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:20

vilheide schreef:
PoelieWoelie schreef:
Volgend jaar hebben wij al een reservering staan voor De Librije :9 <3

Lijkt me super gaaf om een keer in een sterrenrestaurant te eten maar helaas laat mijn budget dat niet toe.


Nou ik ben er geweest maar echt niet mijn ding. Daarna snitzel wezen eten bij de twee beren. We hadden meest uitgebreide en echt honger
Allemaal 3 happen en voor je de smaak herkent is het op.

Wat een poppenkast daar

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:33

Nobody is putting a gun to your head :+

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 01:16

Jillz1 schreef:
Nou ik ben er geweest maar echt niet mijn ding. Daarna snitzel wezen eten bij de twee beren. We hadden meest uitgebreide en echt honger
Allemaal 3 happen en voor je de smaak herkent is het op.

Wat een poppenkast daar


Ik waag dit te betwijfelen. :+

Meest uitgebreide bij de Liberije en dan nog honger hebben???

Alles kan hoor... een schnitzel eten na een zeer uitgebreide maaltijd.

Maar volgens mij is er dan geen restaurant meer die de keuken open heeft.

10 gangen is namelijk echt wel een avondvullend programma...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 01:30

fohadie schreef:
Foto,s zien er idd goed uit, maar persoonlijk vind ik het erg weinig voor €140,00 voor 2 personen. Ik zou volgens mij nog honger hebben hierna. En je moet hetzelf maken en uitserveren. Nee, dan sla ik over. Ik kan ook heel lekker en uitgebreid koken voor nog geen €50,00 voor twee personen incl wijn.


Nee het was echt meer dan genoeg.
Ik denk dat de borden een beetje vertekenen. Het zijn borden die een grotere afmeting hebben dan normaal.

Ik ben echt een grote eter. Ik vraag me echt af hoeveel mensen in hemelsnaam eten als ze hier niet genoeg aan hebben. :oo

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zo iets kan koken voor 50 euro inclusief wijn.

Een beetje goede fles wijn ben je al snel 8 tot 10 euro voor kwijt. (Hier zaten 2 volle flessen bij, we hebben nog over)
Eendenbout(net opgezocht 8,49)
Hollandse garnalen 6,50 voor 100 gram(we kregen 150 gram)

Alle kruiden en toevoegingen zaten erbij.

Ik ga niet zeggen super goedkoop. Maar ik kan me niet voorstellen dat het veel goedkoper kan....
Ze moeten er ook nog iets aan verdienen.

fohadie
Berichten: 4292
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 02:29

NatasjavE schreef:
fohadie schreef:
Foto,s zien er idd goed uit, maar persoonlijk vind ik het erg weinig voor €140,00 voor 2 personen. Ik zou volgens mij nog honger hebben hierna. En je moet hetzelf maken en uitserveren. Nee, dan sla ik over. Ik kan ook heel lekker en uitgebreid koken voor nog geen €50,00 voor twee personen incl wijn.


Nee het was echt meer dan genoeg.
Ik denk dat de borden een beetje vertekenen. Het zijn borden die een grotere afmeting hebben dan normaal.

Ik ben echt een grote eter. Ik vraag me echt af hoeveel mensen in hemelsnaam eten als ze hier niet genoeg aan hebben. :oo

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zo iets kan koken voor 50 euro inclusief wijn.

Een beetje goede fles wijn ben je al snel 8 tot 10 euro voor kwijt. (Hier zaten 2 volle flessen bij, we hebben nog over)
Eendenbout(net opgezocht 8,49)
Hollandse garnalen 6,50 voor 100 gram(we kregen 150 gram)

Alle kruiden en toevoegingen zaten erbij.

Ik ga niet zeggen super goedkoop. Maar ik kan me niet voorstellen dat het veel goedkoper kan....
Ze moeten er ook nog iets aan verdienen.


Ik weet niet waar je het hebt opgezocht, maar hier in Haarlem zijn zowel de garnalen als eendenbout een stuk goedkoper te vinden dan de prijzen die jij opgeeft. Je moet alleen je adresjes hebben denk ik. En heel eerlijk? Goede wijn hoeft niet duur te zijn. Dat is een hardnekkig misverstand.

Edit: na een rondje Google zie ik dat bij de Jumbo 150gr garnalen €3,45 kost en de eendenbout is €8,49 de kilo. Je gaat mij niet vertellen dat je 500gr pp had.

Maakt verder ook niet uit, ieder zijn ding. Ik begrijp dat hun er ook op moeten verdienen, maar het kan te gek ook.

Uit ervaring (jarenlang cateringwerk gedaan) weet ik qua kwaliteit waar je wat kan krijgen. Soms is de supermarkt zo slecht nog niet. Je wilt niet weten waar sommige sterrenrestaurants hun voedsel vandaan heeft. proef jij verschil tussen supermarktgarnalen en visboergarnalen als je er een lading saus ed opgooit?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 07:16

Op dat laatste kan ik ja zeggen fohadi. Als je ooit dat verschil geproefd hebt dan weet je dat wel.
Koop maar eens een keer stellendamse garnaaltjes. https://www.schmidtzeevis.nl/webwinkel/ ... n/garnalen
https://www.vvvgoeree-overflakkee.nl/nl ... msegarnaal
https://edepot.wur.nl/410153

Ik heb de prijzen zo even van internet. En bij de Albert Heijn koop ik niet voor 3,49 150 gram Hollandse garnalen.
Net even geschikt bij de Jumbo...het goedkoopste was 4,56 voor 100 gram Hollandse garnalen. https://www.jumbo.com/producten/categor ... /garnalen/
De garnalen die wij gisteren daar zaten de gefrituurde kopjes bij. (Voor iedereen die dacht yukkie...dat dacht ik ook maar was erg lekker)


Maar dan nog als ik een eendenbout koop. Deze was al helemaal op smaak gemaakt door meneer Jonny Boer. Hij was 3 uur langzaam gegaard met kruiden en daarna in plastic verpakt. De zoete aardappelpuree was al helemaal gemaakt. Er zaten krokantjes bij die al helemaal gemaakt waren.

Als ik dit zelfde diner gemaakt had maar zelf alles had moeten inkopen dan was ik wellicht goedkoper uit geweest....maar had ik heel veel meer tijd kwijt geweest en was het niet half zo lekker geweest.
Ik zal echt niet snel zelf een eendenbout kopen. Ik vind eendenbout helemaal niet zo lekker. (Behalve die van gisteren....dat was echt zooooooo lekker)
Ik heb ooit uit een kookboek van Jonny Boer gekookt(Puur)...ik ben 3 dagen bezig geweest voordat ik alle ingrediënten had. En ja ik koop dan bij de Sligro en dergelijke.

En je betaald uiteraard voor de beleving.

Ik zal niet zeggen dat 140 euro weinig geld is. Maar ik vind het naar verhouding echt niet duur voor wat je er voor kreeg.
Daarnaast doe je dit ook nog eens uiteraard om bedrijven te ondersteunen in deze moeilijke periode.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:29

De borden zien er prachtig uit!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:37

Tuurlijk proef je verschil tussen supermarktgarnalen en visboergarnalen. Ook met saus, wat gelukkig geen lading saus is bij de Librije. En bij de supermarkt ligt geen kwaliteitsvlees en vis.

En ik snap ook niet hoe je nog schnitzel gaat eten na tien gangen van de Librije.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:47

Als je met honger bij de Librije vandaan komt, dan ben je denk ik bij een andere Librije geweest dan ik :+ Na het 10 gangen diner zat ik proppie vol, en zelfs de volgende dag hoefde ik geen ontbijt. En dat terwijl ik een ontzettend grote eter ben en regelmatig nog honger heb na een maaltijd bij een "gewoon" restaurant.

En sorry, maar als je het verschil niet proeft tussen supermarktgarnalen en die van een goede visboer, kan je misschien inderdaad beter een schnitzel eten bij de Beren :o

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:59

Ik heb gisteren thuis een 4 gangen diner van Paul Kappe bereidt ( van Monarh in Tilburg) via sterrenchefbox.nl. Was echt super lekker en een aanrader. Prima uitleg op papier en evt met filmpjes online, was heerlijk en zag er ook super mooi uit. Prijs was rond 55 euro pp voor 4 gangen. Ik vond het het waard. Dus zolang we niet uit eten kunnen ga ik dit vaker doen denk ik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:02

Ohhhhh dat ziet er ook gaaf uit.
Zaten daar ook al de wijnen bij?

Ja ik vind dit echt super als alternatief.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:08

Goed idee Annika! Ik zit idd aan zoiets voor Kerst te denken (en een dag zelf lekker koken)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:58

Dat zelf koken lijkt me ook superieuk om te doen! Iemand al ervaring of dat goed gaat als er twee kleine kinderen om je heen lopen O:)
Moet je echt geconcentreerd en precies zijn of is het wel makkelijk om te doen :P

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:02

Ik heb het nooit op sterrenniveau gedaan maar wel pakket vanuit restaurant hier (bib gourmand) en dat was prima te doen met kleine man erbij.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:31

Mooie borden Annika!

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:07

Dit was vrij simpel te doen. De tartaar moest je nog snijden, dat was het meeste werk maar niet moeilijk nadat je op het filmpje gezien hebt hoe zij dat doen. De rest is vooral dingetjes opspuiten, dingetjes met een pincetje neerleggen en de vis even bakken en wat dingen in een pannetje of de oven opwarmen. was ongeveer 20min per gang bezig met opwarmen en opmaak. Alleen dus de tartaar snijden was wat meer werk, maar dat zou je evt ook al eerder op de middag kunnen doen

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:10

NatasjavE schreef:
Ohhhhh dat ziet er ook gaaf uit.
Zaten daar ook al de wijnen bij?

Ja ik vind dit echt super als alternatief.



Nee was zonder wijnen. Ze hebben wel een bijpassend pakket met wijnen wat je erbij kan bestellen. Wij hebben bij mn ouders wat bijzondere flessen uit de garage getrokken en dat was ook erg lekker.

Zelf nog lekkere broodjes gehaald bij de bakker, roomboter, gerookt zout en truffel olijfolie en friandises voor bij de koffie van mijn lokale patissier en we hebben echt een heerlijke avond gehad

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:41

NatasjavE schreef:
Het was 70 per persoon. De wijn zit er inderdaad bij.

Het was echt superleuk om te doen. En echt heel erg lekker.

Eerst dacht ik: hmmmm eend?? Mweh.
Maar dat was echt fenomenaal lekker.
[ [url=m/0plzTD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ej0XHn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lTsQCz.jpg]Afbeelding[/url] ]

hier is het ook aangekomen, ziet er fantastisch verzorgd uit!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:53

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring Lielle. Ik overweeg deze te bestellen voor onze trouwdag.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:13

voorpret
de wijn
Afbeelding
de ingredienten
Afbeelding
Brioche close up (minder inspirerend ;-) )
Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:18

Heel veel plezier morgen. En eet smakelijk.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dank je wel!

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:37

ziet er nu al goed voorbereid uit Lielle. eet smakelijk!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Verzameltopic - de leukste luxueuze restaurants in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:51

Tja, structopaatje, en niet overbodig! Hard werken, niet moeilijk maar redelijk hoog tempo. Wel superleuk, en heerlijk!

Klaar voor de start
Afbeelding

Voorgerecht

Afbeelding
Afbeelding

Hoofdgerecht
Afbeelding
Afbeelding

Toetje

Afbeelding