Geen-zin-om-te-koken Recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Geen-zin-om-te-koken Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-20 22:57

Ik denk dat dit wel een herkenbare situatie is.. Dat je nog boodschappen moet doen na het werk maar eigenlijk al van binnen aan het sterven bent, of wanneer je een drukke dag hebt gehad (en daardoor wat later thuis bent) of wanneer je de avond er voor net twee te veel wijntjes hebt gedronken... Oftewel als je dus helemaaaaal geen zin hebt om te koken.

Ik heb een aantal van die rete eenvoudige recepten die ik dan maak. En ik ben dus ook benieuwd naar die van jullie.. :j Want bovenstaande situaties komen best regelmatig voor en ik kan wel wat inspiratie gebruiken.

Mijn favorieten:
- Groentesoep en roomkaas/serranoham rolletjes van de supermarkt
- Courgetti met guacamole, kip en tomaatjes
- Groentewrap met creme fraiche, sambal, rode uit, avocado, lente ui, rode uit en geraspte kaas
- Curry soep: kant en klaar zakje thaise groenten, bouillon, rode peper, currypasta, kokosmelk, kippendi, lente ui en noedels

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Geen-zin-om-te-koken Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:02

Snelle pasta:
Pasta gekookt in water met een takje rozemarijn met uitgebakken spekjes, op 't laatst met de spekjes meegewarmde halve cherrytomaatjes, rucola, geroosterde pijnboompitten en geraspte parmezaanse kaas.
Langst duurt het koken van de pasta.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:07

Oew ja, echt een topic voor mij :))

Ik heb er wel eens aan gedacht om wat kant en klaar maaltijden met droge ingrediënten voor te bereiden; bv pasta, kruiden, gedroogde ui/knoflook enz, waar alleen nog water/melk en wat groente bij hoeft.. lijkt me ideaal!

Als ik nu geen tijd heb dan gooi ik meestal een kopje pasta in een pan met gezeefde tomaat uit een pakje.. kruiden erbij, 10 minuten koken, en klaar.
Of ik snijd een hoop groente met wat aardappel blokjes en doe ze roerbakken met wat sojasaus.
Maar zoiets kun je eigenlijk ook heel makkelijk voorbereiden en invriezen.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:09

Ik vind jouw recepten nog best ingewikkeld hoor voor als ik geen zin heb om te koken. Mijn recepten:
-aardappels/friet/pommes du chesse uit de airfryer, doperwten uit blik en een vega burger.
-pita met sla, falafel en knoflooksaus
-diepvriespizza/friet met een snack
-pasta met saus uit een potje

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:09

Verse ravioli of ... .mijn god, hoe heet dat ook al weer, die kleine deegpakketjes, nou ja, die dus.
Een fles Sugocasa https://www.google.com/search?ei=aqJzX4 ... ent=psy-ab
Sla mix met rucola. In 10 minuten lekker en gezond eten op tafel. Het smaakte weer heerlijk vanavond.

Edit: Tortellini

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:14

Ik vind je recepten ook nog te ingewikkeld voor snelle recepten :')

Simpel hier is spaghetti, gehakt en spinazie.

Soep uit zak met afbakbrood (heb nu trouwens veel van m'n moestuin gebruikt voor soep en soepen klaar in de vriezer liggen)

Shoarma met kant en klare tzaziki, pita maak ik wel altijd zelf maar kun je ook kopen en ijsbergsla.

Wrap pizza van kant en klare wrap, tomatensaus en restjes als ham, paprika etc mozzarella erop en in de oven.

En op de camping was het een keer unox noodles met rauwe wortels, dat was wel een dieptepuntje :') maar he een beetje survival en met wat je nog hebt.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 29-09-20 23:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Geen-zin-om-te-koken Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:14

Men legt een tortilla wrapje in de pan (geen boter), kaas erop overal bedekken).. Laten smelten. Kipfiletje in een ander pannetje(ja je moet wel heel even het kippetje eetklaar maken), beetje ketjap, peper, zout, paprikapoeder, knoflook, kerrypoeder, italiaanse kruiden en honing. Even tot ie gaar is dan de chicken pullen. Lekker op de tortilla kwakken. Naar wens beetje pesto of citroensap... Ik doe er wat knoflooksaus in (zelfgemaakt). Cashewnootje erin voor het mondgevoel en dan weer bedekken met kaas... Nog een tortilla erop en even aanduwen... Even switchen van kant... Nog even duwen.. En dan opdienen... Heeeeeerlijk....

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:27

O heel leuk topic. Ik volg! Toen ik op Malta zat had een huisgenootje een heerlijk simpel recept.

Was een gemixte zak diepvriesgroente maar kan uiteraard ook vers met broccoli bloemkool en wortel dat even beetgaar maken dan tomatenblokjes in een pan en de groente erdoor. In de andere pan stukjes kip klaar maken en dat allemaal samen voegen met beetje kipkruiden en dat in een wrap. Heerlijk vond ik dat en het was zo gemaakt en ook best gezond :D!
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 29-09-20 23:36, in het totaal 2 keer bewerkt

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Geen-zin-om-te-koken Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:33

Gewoon pasta pesto met spekreepjes :+ , het liefst natuurlijk wel verse pasta uit het koelschap en spekreepjes die al gebakken zijn dan ben je sneller klaar
Tortilla met geraspte kaas uit de magnetron, eventueel met jalapeno pepertjes erop

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:35

Oh ik heb nog wel een goede wrap:
Kiemgroente zoals alfa alfa.
Roomkaas
Sla
Honing
Pijnboompitten

Zoete aardappel in de oven, een salsa van tomaat, ui en feta. Ook simpel en heerlijk.

Gebakken aardappeltjes met champignons prei ui en spekjes.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:38

Spinazie a la crème in de magnetron en op de bakplaat in de oven vissticks en aardappelsmileys. Wachten tot het warm is. Je kunt het geen koken noemen :+

Foaly

Berichten: 4841
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Geen-zin-om-te-koken Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:46

Traybake! Ik doe altijd vastkokende krieltjes in de schil even afspoelen, halveren, mengen met olie, peper en zout en kruiden naar smaak en dan een halfuurtje op 200 graden in de oven. Na tien minuutjes wat groente zoals bloemkool, broccoli of spruitjes erbij. Als je echt honger hebt, nog een vegaburgertje erbij bakken maar als je genoeg aardappels en groente hebt, is dat niet nodig. Vijf minuutjes werk (en even wachten) maar het vult en het is gezond :D

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:47

Wat ik vaak doe is: vegetarische kipcorns in de airfryer. Tomaat en komkommer is blokjes snijden. Wrap warm maken. Chilisaus erop, kipcorn erop, tomaat & komkommer en dan nog war veldsla!
Makkelijker kan bijna niet

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:59

Stukje zalm, sperzieboontjes (of andere groente) uit een HAK potje :') en een paar aardappelpartjes uit de oven.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 00:18

Spekjes bakken, pak spinazie boursin erdoor, ondertussen spaghetti koken en als de spinazie warm is mengen.
Klaar. Voor de liefhebber geraspte kaas erover.
Lievelingseten van mijn kinderen :D

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Geen-zin-om-te-koken Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 00:34

Wrap met tonijn, tomaat,pesto mozzarella, rucola/basilicum en wat kruiden verwarmen in een pan!

Erwtensoep uit blik met een beetje rijst, sambal en gebakken uitjes.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 00:34

_Denise_ schreef:
Spinazie a la crème in de magnetron en op de bakplaat in de oven vissticks en aardappelsmileys. Wachten tot het warm is. Je kunt het geen koken noemen :+
Aardappelsmileys... :')

Makkelijk:
- pan pasta koken, daarna blikje tonijn, blik haricots verts en creme fraiche erbij
- gehakt rullen met ui, toevoegen: ketchup, ketjap, paprikapoeder, kerriepoeder, peper, zout, spinazideelblokjes en kant-en-klare rijst
- broodje knakworst of hamburger met evt snackgroenten
- pannenkoeken of poffertjes
- broodje omelet met groenten, vlees, kaas, ed
- kliekjes uit de vriezer trekken
- kant-en-klare nasi/bami met satéstokjes uit de diepvries
- rijst, ragout en doperwten
- pizza zelf beleggen of ‘verse’ pizza

Leandra

Berichten: 1593
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 00:36

Spinazie ala crème opwarmen, blikje zalm erdoorheen en wat pasta koken. Eventueel nog wat room erdoor en peper en zout. Zo klaar en smaakt ook nog.
Als je wat meer uitdaging wilt kan je er nog een uitje, knoflook en/of champignons doorheen doen.

Geschilde en gesneden aardappelen uut de supermarkt, gesneden boerenkool erbij en de rookworst erbij leggen om te verwarmen. 20 minuten laten koken. Afgieten en stampen met wat melk. Eventueel spekjes bakken en met bakvet en al door de stamppot heen doen (heb je geen extra zout meer nodig)

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 01:36

Mijn go-to simpele en snelle gerecht is een traybake. Ik gooi er van alles in, maar favoriet is courgette, champignons, rode ui, cherry tomaten en gnocchi. Pesto arrabbiata erdoor, olijfolie, scheut balsamico azijn, verse rozemarijn en tijm uit de tuin, venkelzaad, zout en peper. Vaak gaan er spekjes door, kleine blokjes chorizo is ook lekker, of chipolata worstjes :9

Hele zooi in de oven zetten en het wordt vanzelf ontzettend lekker. Beetje parmezaan erover of, nog beter, cottage cheese met citroen en peper :j

Klinkt ingewikkeld, maar het is 5 minuten werk en 25 minuten op de bank hangen tot het klaar is :D

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 01:54

Alles wat ik kook is binnen 20 minuten klaar eigenlijk. Favoriet is spaghetti koken, in andere pan kip of tofureepjes, rode ui en courgette erbij...kookroom erbij met groentebouillonblokje...(en geraspte parmezaanse kaas eroverheen)klaar;)

Of rijst, kip of tofureepjes, zak oosterse roerbakgroente, nasikruiden, klaar.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Geen-zin-om-te-koken Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 02:02


lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 03:05

Mijn geenzinomtekokenrecepten zijn:

Blikje/zakje soep opwarmen in de magnetron (3-4 minuten op 800w) en een kruidenbaguette afbakken of bij stevigere trek een eitje bakken en op brood doen.

Pasta koken, spinazie opwarmen, spekreepjes bakken.
Alles bij elkaar met een kuipje boursin (ander merk mag ook), doorroeren en klaar.

Afbakbroodje kort afbakken of verse harde broodjes halen, beleggen met brie, walnoten, honing en rucola en dan nog ff kort verder bakken tot de brie gesmolten is.

Kant&klaarmaaltijd in de magnetron/oven opwarmen. :P

Paar eieren klutsen met een scheut melk, kruiden naar smaak (ik doe weleens zo'n stickje tuinkruidenbouillon en peper).
Eimengsel in een koekenpan bakken, na het omdraaien strooi je er desgewenst kaas overheen.
Je kunt er ook kleine blokjes aardappel, spekreepjes en groenten doorheen doen, kost alleen wat meer tijd en moeite.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 06:50

Ik vind rijsteprut altijd lekker makkelijk. En daar eet ik dan 3/4x van.
Uitje fruiten (kan voorgesneden), rijst even fruiten, groentes erbij die je wilt (kan ook voorgesneden) en dan bouillon water erbij. En dan laten koken tot het gaar is. Op het laatst kan je er gehalveerde Cherry tomaatjes door doen. En ik doe er altijd Italiaanse kruiden bij.
Lekker en makkelijk.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 06:55

Foaly schreef:
Traybake! Ik doe altijd vastkokende krieltjes in de schil even afspoelen, halveren, mengen met olie, peper en zout en kruiden naar smaak en dan een halfuurtje op 200 graden in de oven. Na tien minuutjes wat groente zoals bloemkool, broccoli of spruitjes erbij. Als je echt honger hebt, nog een vegaburgertje erbij bakken maar als je genoeg aardappels en groente hebt, is dat niet nodig. Vijf minuutjes werk (en even wachten) maar het vult en het is gezond :D


Dit dus. Traybakes.

En je kan ze op allerlei verschillende manieren maken.

Ik leg altijd bovenop de groente Catalaanse worstjes of gemarineerde kippendijfillets.

Maar vega of met vis kan ook.

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 07:01

Ik vind sommige recepten echt nog teveel werk.. :')

Mijn makkelijkste:
- pasta koken, halverwege de tijd zakje champignon groente mix bakken, zure room erdoor en klaar
- vissticks in de oven, pot groente opwarmen :+
- En ultra lui: zakje soepgroente in de soupmaker met 2 bouillonblokjes, water erbij en aanzetten dat ding: 20 minuten later is de soep klaar :')