Backpacker recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Backpacker recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 17:59

Hi !

Momenteel zit ik al bijna 4 maanden in Australië en kan ik wel wat hulp gebruiken met wat lekkere recepten.

Mijn go-to gerecht (als ik al kook :') ) is een curry: wat rijst, knoflook, groenten en een sausje ( meestal groene curry + kokosmelk) en klaar. Af en toe gebruik ik wat vlees, maar dit is niet noodzakelijk, ze verkopen hier vaak grote porties vlees en zonder vriezer vind ik dat zonde om in te slaan.

Er zullen vast meer mensen hier last van hebben, omdat ik aan het reizen ben heb ik geen vriezer of veel kruiden / smaakmakers, zout en peper dan weer wel en ik kook vaak maar voor 1 of 2 personen.

Eisen:
- weinig ingrediënten
- makkelijk te bereiden
- relatief gezond

Wie heeft er wat heerlijke recepten die zo klaar zijn waar ik de komende tijd mee uit de voeten kan, ik vind koken namelijk best leuk, maar wel thuis, met veel kruiden en ingrediënten die ik tot mijn beschikking heb :')

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:14

Hoeveel tijd heb je om te koken en kook je op een campingpitje of kun je lang door koken?
Droge bonen zijn ideaal om mee te nemen, verdriedubbelen in gewicht na bereiden en zijn erg gezond. Maar ze moeten dus wel voorgeweekt worden en lang koken. Behalve linzen; lentil dahl is een lekker en makkelijk linzen recept.

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Backpacker recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:48

Macaroni ham/haas.
Of macaroni met paprika, ui, wortel knoflook en tomatenpuree.
Wraps met sla tomaat, kruidenkaas. Evt gehaktprutje maken voor extra vulling.
Rijst met kip/kerrie. ( kip bakken in olie met veel kerriepoeder, lente uitje erbij, evt champignons en afmaken met een scheut houdbare slagroom)
Iets met couscous. Snel klaar en eigenlijk alles kan erin.

Waar zit je in Australië? Zelf ook 3x gedaan ga zo weer terug.
In de hostels kan het ook nog wel eens een uitdaging zijn om te koken met beschikbaar gerei. Ik probeerde zelf altijd samen te koken als ik meer dan 1 dag op 1 plaats bleef. Scheelt tijd, geld en is wel zo gezellig.

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 01:59

8nnemiek schreef:
Hoeveel tijd heb je om te koken en kook je op een campingpitje of kun je lang door koken?
Droge bonen zijn ideaal om mee te nemen, verdriedubbelen in gewicht na bereiden en zijn erg gezond. Maar ze moeten dus wel voorgeweekt worden en lang koken. Behalve linzen; lentil dahl is een lekker en makkelijk linzen recept.


Dankjewel! Ik zit in hostels, maar ben dus niet veel op 1 plek dus kan moeilijk met veel ingrediënten koken. Ik heb dus wel gewoon keukengerei (nouja, dat zou het moeten voorstellen :)) )

Tijd kan ik op zich wel maken voor een lekker gerecht, maar het liefst gerechten wat snel klaar is.

Lien2:

Ik zit momenteel in Sydney, ik heb de oostkust en melbourne / great ocean road al gehad en wil hierna door naar de westkust. Momenteel ben ik aan het werk om te sparen, maar zonder vriezer merk ik dat veel dingen snel bederven want ik gebruik het niet zo vaak.

Klinkt goed, zal eens wat proberen.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 03:13

Ei, tomaat, ui en eventueel champignons. Samen bakken en op brood.

(Pasta)salade met vis uit blik?

Of, als je wilt preppen als backpacker. 's morgens eten klaar maken in het hostel en dan 's avonds alleen nog maar heet water nodig. Dan kun je hier nog kijken
https://www.backpacker.com/skills/cooki ... er-recipes
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 07-01-20 03:29, in het totaal 1 keer bewerkt

max_m

Berichten: 119
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: Sydney

Re: Backpacker recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 03:28

Wij maakte vaak couscous met tomatensaus, groenten en snufje kaneel erdoor.

Of tijdens de rondreis van die pakjes noodles en dan zelf extra groenten toevoegen.
Bij de woolies of coles hebben ze ook vaak de tuna blikjes met smaak in de aanbieding. Die zijn ook lekker met rijst in een wrap. Of mengen met een beetje mayo en dan op een boterham :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Backpacker recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 04:04

Wok: noedels of rijst + groenten en evt eitje of vlees of iets erbij. Met sojasaus kom je al een eind. Maar zonder kan ook.

Curry’s: kruidenmengeling kopen en dan lekker curry’s maken. Ik maak echt vanalles. Met boontjes of pindakaas en aardappel etc.

Pasta. Pasta + potje passata of andere saus. Evt opleuken met wat groenten en een pepertje.

BBQ! Aardappels poffen, mais, aubergine, etc.

Salades

Kaas en brood avond

Pannenkoeken (uit een pakje)

Eigenlijk maken wij wel vanalles hoor. Googelen op 4 ingrediënt recipe wil ook nog wel eens helpen.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:11

poes schreef:
Wok: noedels of rijst + groenten en evt eitje of vlees of iets erbij. Met sojasaus kom je al een eind. Maar zonder kan ook.

Curry’s: kruidenmengeling kopen en dan lekker curry’s maken. Ik maak echt vanalles. Met boontjes of pindakaas en aardappel etc.

Pasta. Pasta + potje passata of andere saus. Evt opleuken met wat groenten en een pepertje.

BBQ! Aardappels poffen, mais, aubergine, etc.

Salades

Kaas en brood avond

Pannenkoeken (uit een pakje)

Eigenlijk maken wij wel vanalles hoor. Googelen op 4 ingrediënt recipe wil ook nog wel eens helpen.


Succes met "brood" in Australië..

Het is alleen een soort van eetbaar nadat het in een broodrooster is geweest, anders is het gewoon ronduit GOOR.

En je betaald omgerekend minimaal 2 a 3 euro voor een beetje fatsoenlijk brood. Iets wat dus na toosten nog een beetje eetbaar is.

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Backpacker recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 08:31

Dankje! Ik ga eens wat proberen :D

Mvdende: mee eens :+ al het brood hier wordt toast of een tosti :Y)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Backpacker recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:04

ik zou juist wel zorgen dat je wat kruiden hebt, zijn ze niet in zakjes te krijgen? Met knoflookpoeder, provencaalse kruiden, kerrie, paprikapoeder kom je al een heel eind.

- Instant noodles, met een gefruit uitje, paprika en evt champignons.
- maaltijdsalade in alle soorten en maten

en eens googlen op kampeergerechten
https://www.zoover.nl/blog/eten-drinken ... en-gezond/

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Backpacker recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:23

Tonijn uit blik, eromheen verschillende groenten als mais, tomaat, rode ui, sla, komkommer, gegrilde groenten etc.
Goede olijfolie eroverheen en je hebt een gezonde maaltijd.
Ceaser salade is ook makkelijk en gezond.

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Backpacker recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:25

Wrapjes! Eindeloos variëren ;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Backpacker recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:48

Brood is bijna overal waardeloos toch. Gewoon toosten idd :j

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:57

Altijd bouillon meenemen en bloem :Y) wij maakten altijd bouillon soepjes met de groenten/vlees die we beschikbaar hadden en daar gingen dan 'deegballetjes' bij in.
Beetje bloem met water tot een deegje en dan balletjes rollen een meekoken (best zelfrijzend of als je bvb spelt neemt, voorzie dan ook poedergist, niet noodzakelijk maar dan zijn de balletjes minder zompig en plakkerig haha)
Trucje dat ik geleerd heb van vegetarische Noorse backpackers.

Eet zeker voldoende noten en dergelijke om je aan je eiwitten te komen!!! En als je weet dat je balans niet goed zit en je spierpijn krijgt bvb, doe je toch goed aan het meenemen van proteïnepoeder.

Edit;; lees net dat je op hostels zit...
De soep is dan echt een aanrader!!
Met bvb 1 chinese kool, 1 paprika, gember en bouillon maak je overheerlijke soep voor 3 dagen, de deegballetjes zijn je koolhydraten en je kan kip meekoken of een eitje voor je eiwitten.
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 07-01-20 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:03

Sowieso is het handig om te proberen met meerdere mensen te eten / koken. Qua boodschappen is dat vooral makkelijk anders zit je inderdaad met grote verpakkingen.

Toen ik in Australië aan het backpacken was, kochten we vaak zo'n zakje pasta in de supermarkt. Kostte maar iets van 1 a 2 dollar. De pasta carbonara was echt super lekker.. In zo'n zakje zit de pasta en een poeder, alles in één pan, water erbij en laten koken tot het meeste water verdampt is en er een lekkere saus is ontstaan. Vaak kochten we dan bij de slager / supermarkt ook nog 1 losse slice bacon, die even opbakken, in stukjes snijden en er doorheen gooien. <3

Of spaghetti, pot spaghetti saus en een blikje tonijn. Ook erg lekker. Of brood met kaas en tonijn in het broodrooster.

We kochten ook wel losse aardappelen, als je die in hele dunne schijfjes snijdt kun je ze gewoon direct opbakken in de koekepan zonder eerst te koken. En we bakten ook vaak blokjes appels in een koekepan, erg lekker en goedkoper dan die onbetaalbare groentes is Aus :j