Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6138
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:03

Een curry met kikkererwten? Of dat wordt misschien veel te veel? :)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:27

Gaby schreef:
Iemand nog een leuk idee voor een groentegerecht dat je zonder oven of magnetron klaarmaakt? Geen spruitjes.
Ik dacht aan iets van haricot verts of geglaceerde regenboogwortels of bietjes of zo iets, maar ik heb prompt geen inspiratie.
Ik eet er mushroom wellington en aardappelpuree bij.


Tikka masala met pompoen en kikkerewrten? Dat wordt ons kerstdiner :)) (naast al het vlees dat er naast ligt :( )

En anders inderdaad een curry met bijvoorbeeld zoete aardappel en kikkerewrten.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:29

Gaby schreef:
Iemand nog een leuk idee voor een groentegerecht dat je zonder oven of magnetron klaarmaakt? Geen spruitjes.
Ik dacht aan iets van haricot verts of geglaceerde regenboogwortels of bietjes of zo iets, maar ik heb prompt geen inspiratie.
Ik eet er mushroom wellington en aardappelpuree bij.

Je andere twee gerechten zijn vrij aards/zwaar, dus ik zou iets groens kiezen. Gegrilde groene asperges bijvoorbeeld (lekker met wat zeezout) of geroerbakte broccoli (met bijv. wat gember, chilivlokken en sojasaus).

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:49

Gaby schreef:
Iemand nog een leuk idee voor een groentegerecht dat je zonder oven of magnetron klaarmaakt? Geen spruitjes.
Ik dacht aan iets van haricot verts of geglaceerde regenboogwortels of bietjes of zo iets, maar ik heb prompt geen inspiratie.
Ik eet er mushroom wellington en aardappelpuree bij.


Gestoofde witlof is echt heerlijk licht en heel makkelijk.

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:51


Nyaleti

Berichten: 6138
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:52

Gegrilde (fles)pompoen is ook super lekker! Kruiden met komijn, rozemarijn, oregano bijvoorbeeld. Je ziet vnl recepten uit de oven maar het lijkt me dat het op het vuur ook wel moet lukken.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:13

Wij hebben ook het menu rond. Niet te uitgebreid, want ik heb geen zin om heel de dag in de keuken te staan.

Voor: avocadocreme met paddestoelen
Hoofd: gevulde flespompoen met pestorijst en paddestoelen uit de oven en een salade van gekarameliseerde bietjes, pompoen, spinazie en granaatappel
Na:vegan cheesecake met oreo en granaatappel.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 15:34

Oeh ik ga vanmiddag mijn nieuwe oventje ophalen, mag ik het recept van die laatste? :Y)

Mijn moeder vertelde dat ze mijn vader erop uit heeft gestuurd voor jackfruit! We eten stoof op eerste kerstdag. Ik ben vegetariër sinds 2011, dit is de eerste keer dat ik geen vegaburger oid krijg := beter laat dan nooit zullen we maar zeggen

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:33

Gaby schreef:
Iemand nog een leuk idee voor een groentegerecht dat je zonder oven of magnetron klaarmaakt? Geen spruitjes.
Ik dacht aan iets van haricot verts of geglaceerde regenboogwortels of bietjes of zo iets, maar ik heb prompt geen inspiratie.
Ik eet er mushroom wellington en aardappelpuree bij.



Misschien bimi of broccoli met tahinidressing en amandelschaafsel? Erg lekker!

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:07

Oeh lekker stoof met jackfruit! Ik ga stoof met seitan maken, was ineens gewoon in een potje bij de ah te koop. Bij de schoonouders hebben we een bbq, dus ik neem zelf wat mee; gevulde courgette, knakwortels, sate van tempeh met zelfgemaakte satesaus (pindakaas, wat kruiden en amandel/kokosmelk) en nog wat aardappeltjes.

Moest hard lachen om de opmerking dat ze in Frankrijk wat achter lopen, ik moet er voor werk geregeld heen en kan dan meestal het restaurant niet zelf uitkiezen. Ik heb dus altijd extra crackers en dergelijke in mijn koffer zitten omdat ik soms gewoon alleen het groentegarnituur krijg :+. En dan ben ik niet eens vegan. Laatst kreeg ik als vega een vegan voor-en nagerecht (andere hadden mozarella en panacotta) maar als hoofdgerecht dan wel weer risotto met kaas.
Wat ik in Frankrijk altijd wel erg kan waarderen is de uitgebreide keuze aan goede olijven, gemarineerde artisjokken, van die wijnbladeren gevuld met rijst etc. Dat lijkt me wat met nootjes en misschien wat humus ook een prima alternatief voor een kaasplankje!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 15:26

Oeh ja ik kan ook weer seitan maken nu ik een oven heb <3 Weet dat dat in een stoompan ofzo ook wel lukt maar dat vind ik minder lekker, in de oven krijg je een lekker korstje :Y)

pien_2010

Berichten: 43274
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:53

Afbeelding

Heerlijk eigengemaakt kerstbrood

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:08

Je lasagne klinkt heerlijk! Nou heb ik ook zin in lasagne -O-

Kerstbrood ziet er prachtig uit Pien!

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:09

Pompoen gebruiken in bechamel is inderdaad :9 :9

Jammie jammie Pien, stuur je een stukje op?

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:38

Ik ben voor morgen ook een stoofje met jackfruit aan het maken, het ruikt al erg goed. Ongeveer dit recept: https://wateetjedanwel.nl/patatje-vegan-stoofvlees/ maar dan maak ik er een pastinaakpureetje bij en rode kool met cranberries en mandarijn. Dat moest eigenlijk sinaasappel zijn maar er was geen sinaasappel meer in het hele pand bij de AH eind van de middag hier.
Vooraf bieten carpaccio met wat van onze eigen Brandrood kaas (biologisch, vegetarisch gestremd en kalfjes bij de koe) er over geschaafd en walnootjes met een simpele vinaigrette.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:16

Karina schreef:
Ik ben voor morgen ook een stoofje met jackfruit aan het maken, het ruikt al erg goed. Ongeveer dit recept: https://wateetjedanwel.nl/patatje-vegan-stoofvlees/ maar dan maak ik er een pastinaakpureetje bij en rode kool met cranberries en mandarijn. Dat moest eigenlijk sinaasappel zijn maar er was geen sinaasappel meer in het hele pand bij de AH eind van de middag hier.
Vooraf bieten carpaccio met wat van onze eigen Brandrood kaas (biologisch, vegetarisch gestremd en kalfjes bij de koe) er over geschaafd en walnootjes met een simpele vinaigrette.

En hoe laat staat dat op tafel? {:)

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:32

Jessix schreef:
En hoe laat staat dat op tafel? {:)


Haha laat as always, beestjes eerst! Maar je kunt nog aanschuiven hoor!

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:42

Karina schreef:
Jessix schreef:
En hoe laat staat dat op tafel? {:)


Haha laat as always, beestjes eerst! Maar je kunt nog aanschuiven hoor!

Lief! <3 Lekker van genieten met je familie, dan gaan wij volgend jaar weer lekker vega(n) lunchen.

pien_2010

Berichten: 43274
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:59

Dat stoofje lijkt me zo lekker. Mjammie.

Hier heerlijke kerstavond maaltijd op de bank, want tafel is voor morgen al gedekt.
Lekker pompoensoepje met salsa en italiaans brood, 3x humus met zelfde brood en heerlijk kerstbrood. Manlief heeft zo gesmuld en ik ook.
Voor morgen is alles zo goed als klaar.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 22:52

Magrathea schreef:
Oeh ik ga vanmiddag mijn nieuwe oventje ophalen, mag ik het recept van die laatste? :Y)

Mijn moeder vertelde dat ze mijn vader erop uit heeft gestuurd voor jackfruit! We eten stoof op eerste kerstdag. Ik ben vegetariër sinds 2011, dit is de eerste keer dat ik geen vegaburger oid krijg := beter laat dan nooit zullen we maar zeggen


Ik heb zulke lekkere taco's met jackfruit gemaakt, echt topspul!

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:52

MarcoBorsato schreef:
Magrathea schreef:
Oeh ik ga vanmiddag mijn nieuwe oventje ophalen, mag ik het recept van die laatste? :Y)

Mijn moeder vertelde dat ze mijn vader erop uit heeft gestuurd voor jackfruit! We eten stoof op eerste kerstdag. Ik ben vegetariër sinds 2011, dit is de eerste keer dat ik geen vegaburger oid krijg := beter laat dan nooit zullen we maar zeggen


Ik heb zulke lekkere taco's met jackfruit gemaakt, echt topspul!


Die had ik pas ook denk ik, uit zo'n Vega foodspecial blad? Was in ieder geval heel lekker.

Jessix, deal **\O/**

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:49

Ik had gisteren een voorgerecht met Haloumi met gebakken venkel en witloof. Ik vond het eerst een rare combinatie maar was verrassend lekker!
Ik ben benieuwd voor deze avond :9

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:45

Hier staat het voordeeg voor het brood te rijzen :9

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:12

Nee recept stond online maar ipv bbqsaus tacokruiden gebruikt. Met rode kool erbij, man zo lekker!

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Prettige feestbordjes: vega(n) feestmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:24

Zo de vegan tiramisu uit de aller hande staat in de koelkast. Ik ben benieuwd als we het vanavond gaan eten.