frambozen/bramen goed houden in koelkast

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

frambozen/bramen goed houden in koelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-19 12:22

Bij mij komt er snel schimmel of zien mijn frambozen/bramen er niet lekker uit..

ik koop regelmatig op zaterdag wat fruit in, maar regelmatig kan ik het maandag al niet meer eten. Dit vind ik zonde van mijn geld

frambozen krijgen als snel een soort witte laagje.. soort schimmel?? en dan hoef ik het niet meer.

terwijl ik het super lekker vind door mijn kwark. Net als bramen.

welk fruit is zoet en ook lekker door kwark met wat honing? en wat langer houdbaar.

Aardbeien vind ik ook lekker. maar wil ook wel eens wat anders.


Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: frambozen/bramen goed houden in koelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:24

Diepvriesfruit al geprobeerd? Blijft langer goed en als het is om door kwark te mengen vind ik de smaak ook nog wel oké.

MarliesV
Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: frambozen/bramen goed houden in koelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:25

Invriezen bij aankoop en dan er uit halen, laten ontdooien en door de kwark. Werkt hier prima.

Voor het gemak haal ik gewoon bevroren fruit bij de AH en ontdooi dit elke ochtend.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

tamary
Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:25

Diepvries optie?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Vjestagirl
Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:26

Als je zacht fruit goed wil houden in de koelkast dan doe je het in een schoon bakje, waar je een stukje keukenpapier onderin hebt gelegd. De deksel zet je er los op, en je zet het bovenin de koelkast.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:27

Ja, diepvries.

Ik heb altijd een doosje zomerfruit van AH. Kosten nog geen 2 euro en kan het makkelijk ontdooien voor in de yoghurt of bij het ijs.

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:27

Ik haal altijd grote zakken diepvriesfruit, de avond van tevoren doe ik er wat van in een bakje en zet dat
in de koelkast, de volgende ochtend is het dan klaar om te eten.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:28

Hoe koud staat je koelkast?
Die van mij staat standaard op 3 graden, en dan houdt alles zich zó veel langer dan op bv 7 graden!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

madeliefw
Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Re: frambozen/bramen goed houden in koelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:01

Ik vind het fruit van de supermarkt (ah) vaak sowieso langer houdbaar dan dat van de markt.

Aardbeien kan ik op zaterdag gehaald op dinsdag nog zeker eten. Maar ik neem vaak blauwe bessen, die blijven een week houdbaar.

[o]

Drico
Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Re: frambozen/bramen goed houden in koelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:04

Zacht fruit is helaas niet heel lang houdbaar. Optie is dan inderdaad uit de diepvries of proberen wat Vjestagirl zegt.

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:11

Vjestagirl schreef:
Als je zacht fruit goed wil houden in de koelkast dan doe je het in een schoon bakje, waar je een stukje keukenpapier onderin hebt gelegd. De deksel zet je er los op, en je zet het bovenin de koelkast.

Dit. En er niet met je vingers aan zitten. Schone lepel of nog beter, uit het bakje schudden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, _Madelon, Ellen_ov, L_Flo, Pallatin en 18 bezoekers