Goedkope boodschappen bijhouden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Goedkope boodschappen bijhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:50

Ik heb mijn hele vriezer vol met vlees zitten van too good to go. Sommige mensen moeten er niks van hebben, maar ik vries vlees direct in.

Zo heb ik dus van de week voor zeker 50 euro voedsel gehaald, voor slechts 10 euro. :D


8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:55

Onze boodschappen afgelopen week, voor ruim 2 weken. Ook veel van too good to go:

Totale kosten € 54

3x Alpro Yoghurt
1x Alpro Go On
1x cashewnoten
4x Unox pastabekers
2x Unox vega knakworstjes
2x Unox vega leverpastei
1x pesto
1 verpakking kaassouflé's
2 repen chocolade
1 pot augurken
2x sojamelk
2x rijstmelk
2x stokbrood
7 croissantjes (incl 4 choco croissantjes)
6 harde broodjes
4 zoete broodjes
1 verpakking gesneden zoete aardappel
1 flesje fruitsap
1 bak frambozen
1 bak rode bessen
1 bakje guacamole
1 bakje bruschetta
grote zak spinazie
1 bak champignons
1 bak oesterzwammen
1 komkommer
2 paprika's
5 mandarijnen
1 zak spruiten
1 broccoli
1 bloemkool
8 bananen
een kilo wortelen
4 kilo druiven
3 potjes fruitspread
2 zakken havermout
3x 1,5 kilo bonen

En dan heb ik nog een bak aardappeltjes uit eigen tuin gehaald.

's Morgens eet ik meestal yoghurt of een broodje, en mijn vriend eet havermout met fruit en rijstmelk.
's Middags eten we wat brood (hadden we nog op voorraad)
De avondmaaltijden tot nu toe:
Wortelstamppot
Spruitjes stamppot
Zoete aardappel met knoflookchampignons en spruitjes
Courgettesoep (uit de vriezer) met stokbrood
Salade
Pasta met spinazie en oesterzwam en bonen

Als toetje heb ik 'nicecream' gemaakt, met de banaan en rode vruchten en sojamelk
Als tussendoortje notenrepen met chocolade
En ik heb veel druiven en mandarijntjes enzo als tussendoortjes gegeten.

Voor komende week heb ik nog de bloemkool en broccoli over, de paprika's, nog wat wortelen en nog een pompoen en een courgette uit de tuin.
De paprika's doe ik grillen in de oven voor een pastaschotel
de bloemkool en broccoli komen waarschijnlijk in een ovenschotel met aardappel
Met de wortel en pompoen maak ik een lekkere maaltijdsoep met bonen
En de courgette kan ik in plakjes snijden voor een lasagne.

Dingen als tomatenpurree en pasta heb ik altijd op voorraad.
En ik houd ook nog genoeg boodschappen over om weer wat voorraad aan te vullen, zoals de yoghurt, de bonen en het broodbeleg.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:44

[ img ]
Geen week-boodschappen,

Wel de voorraadkast aangevuld.
Totaal 100 euro, maar ook 75 euro korting.

Groentes heb ik via een groentepakket van http://www.kievitamines.nl (9 eu per week, al denk ik dat het op ga zeggen en gewoon diepvriesgroentes ga verzamelen in de aanbieding...)

Dus dit zijn, 20 flessen cola, die niet echt noodzakelijk zijn. Wel lekker
Net als veel ijsthee.

Dan nog budgetmaaltijden uitgaande van 2 personen: 6 grote flessen pastasaus, waar icm groentepakket, pasta en een beetje kaas toch wel 12 porties pasta van te maken zijn
4 hak groente schotels waar ook wel weer 4 maaltijden uit te halen zijn, icm rijst
8 zakken soep, wat met wat brood ook 8 prima maaltijden zijn
2 zakken diepvries-frietjes, wat icm vegaworstjes en groente pakket ook wel 2 a 3 maaltijden zijn.
Popcorn als gezond tussendoortje voor mij
Crackers met hummus als lunch voor mij
Brood met kaas Of jam voor vriendje
16 zakjes noedels die vriendje lief vaak eet als tussendoortje of lunch (met iets erbij)
Pasta of rijst met kruidenkaas en groentes, en evt. Een beetje gehakt is ook altijd wel een budgettopper (huismerk boursin is altijd rond de 70 cent)

Aka, zonder groentes zijn dit toch zo’n 25 maaltijden in theorie :Y) Vriendje en ik leven momenteel echt op rantsoen (alleen de cola, tja :+ ), want financieel pittige tijden (dubbele huur, nieuwe baan per uur uitbetaald maar nog geen vaste uren, ik doe een zware studie en werk 1 dag, etc. ) we zijn vegatarisch en nemen ook wel vaak gewoon geraspte kaas bij pasta, of ei bij rijst, ipv een vleesvervanger oid.
Zag dat je ook bij de toko goedkope sojastukjes kunt halen waar je voor 4 euro makkelijk tien porties vegagehakt van kan maken.

Maargoed, dit zijn dus absoluut niet onze wekelijke boodschappen, dit is gewoon hamsteren zoals hamsteren bedoeld is :D Zodat we komende tijd een beetje makkelijk uitkomen qua maaltijden.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-19 11:48

Deze keer voor 44 euro boodschappen gedaan.

Bij de a winkel :
Cruesli twee voordeelpakken
Twee diepvries pizza
Pak lu crackers
Pak btween pindarepen
Unox kleine rookworst keer twee

Bij de lidl:
Verse sap
Choco koekjes twee pakken
Pindarotsjes
Mini magnums
Spekjes om te bakken
Boerenkool
Voorgekookte aardappels
Spaghetti
Gezeefde tomaten
Blokjes tomaten
Prei
Paprika
Wortel
Courgette(handig om de bon te lezen ik zie dat ze de duurdere aubergine hebben aangeslagen)
Wraps
Mais
Kidneybonen
Wrap kruiden
Gehakt een kilo
Twee appels
Mandarijnen netje
Vier bananen
En heel wit en een heel bruin brood
Kipfilet voor op brood (hadden ook nog beleg in huis)

Daarmee maak ik :
Spaghetti met gehakt, prei, wortel, ui (hebben we nog), courgette, gezeefde tomaten en tomaten blokjes, verder basilicum van de plant. Kunnen we twee keer van eten

Wraps met gehakt, kidneybonen, paprika, mais, ui, tomatenblokjes, kruidenzakje, hadden nog geraspte kaas

Boerenkool kunnen we twee keer van eten

Diepvriespizza

En dan heb ik nog voor twee dagen in de diepvries groente en vlees wat ik met rijst maak en zo zijn we als het nodig is 8 dagen verder, maar meestal haal ik op vrijdag of zaterdag wel weer boodschappen omdat het door de weeks te druk is.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 02-11-19 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-19 11:54

@menino hoelang doen jullie dan met de cola? Wij kochten eerst flessen maar dan was het steeds dood omdat we het niet op tijd op kregen. Nu kopen we een 6 pack blikjes wat duurder zou moeten zijn maar we gooien niks weg, delen vaak ook een blikje waardoor we er in een weekend soms 4 gebruiken en drinken alleen in het weekend nog maar cola. Overigens was het hier ook altijd coca cola of pepsi maar de lidl cola is aan te wennen en is nu eigenlijk ook helemaal prima :D ik zou me een hoedje schrikken als ik dat bedrag moest afrekenen trouwens :') maar ja het kan goed werken om dingen groot in te kopen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Goedkope boodschappen bijhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:39

Ik heb een sodastream, waar ik ook cola smaak bij heb. Zo'n cola siroop kost 3,99 voor 12 liter hier, maar daar doe ik nu al ruim een jaar mee :))
De cilinders kan ik over de grens inruilen voor 5,95 per stuk, voor 60 liter bruiswater, dus dat is lekker goedkoop.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

princequillo
Fotograaf
Berichten: 2447
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:42

8nnemiek schreef:
Ik wil mijn lijstje best eens uittypen :j
Vanaf volgende week dan.
Vorige maand hebben we 20 euro per week uitgegeven voor 2 personen, dus best goedkoop :+

Dan ben ik zeker benieuwd! Ik woon in mijn eentje en probeer het altijd met 20 te doen, maar kom vaak toch net in het midden van 20-30 uit :o


moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-19 23:43

Vandaag voor 36,- boodschappen gedaan. Het lijstje :

1kilo gehakt
600 gram kipfilet
2 steaktartaar
3 gourmet pakjes angus burgers
3 gourmet pakjes chipolata worstjes
3 zakken mini afbak bolletjes
3 bananen
2 appels
1 mango
Paprika
Courgette
Een wortel
Verse bieten
3 tomaten
Diepvries sperziebonen
2 hele broden
2 pakjes kipgrilworst
1 pak choco koekjes
1 pak halfvolle melk
1 fles sinaasappelsap
1 pak magere yoghurt
Mozarella

Van de week had ik van de postcode loterij twee pakjes gehaald om lasagne en durum mee te maken dus wat maak ik deze week:
lasagne kunnen we twee keer van eten met gehakt, prei die ik nog heb, ui die ik nog heb, wortel, courgette, melk, tomaten, mozarella en ik heb nog gorgonzola.
Durum met de kipfilet yogurtsausje, paprika, ui tomaat.
Zoete aardappel die we nog hebben met bieten en steaktartaar.
Rijst met sperziebonen en kipschnitzel die we nu hebben.

De gourmet dingen heb ik vast gekocht voor m'n verjaardag zodat ik wat kleine hapjes heb en die waren met korting. Van het gehakt en de kip houden we ruim over dus dat gaat in de vriezer. En brood koste 0,25 omdat het weg moest.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lynnXtubbie en 79 bezoekers