Gezond snoepen (ernstig gevalletje suikerjunkie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Gezond snoepen (ernstig gevalletje suikerjunkie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:59

Appel in dunne schijfjes vind ik ook altijd lekker om te knabbelen, omdat je dan ook een tijdje kan eten :+ ipv dat het heel snel op is.

En verlaat je toetje eten? Ev. met wat muesli oid?

Andere insteek: drink je genoeg? En dan natuurlijk water/thee als je je tanden niet teveel wil aantasten. Dorst kan ook voor een hongergevoel zorgen namelijk.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:15

Vergeet niet dat in (gedroogd) fruit ook veel suiker zit he :+

Gezouten pinda's, cashews en pistachenoten doen hier de trick. Op pinda na dan ivm allergie :')

Edit: nevermind zie dat je noten niet lekker vindt :')

Blokjes kaas?

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:22

Juist omdat je het klaarmaakt voordat je er aan begint heb je vaak minder trek omdat je er al mee bezig bent en tussendoor snoept. En beide zijn in 5 min klaar. Al moet de crumble wel even de oven in.
Maar dan zou je die tijdens het koken kunnen maken zodat je hem alleen hoeft op te warmen oid.
Na bakken is een halve minuut tot een hele genoeg in de magnetron bijv.

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Gezond snoepen (ernstig gevalletje suikerjunkie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:20

weet trouwens niet of het gezond is.. maar je hebt ook groente chips. wel is geprobeerd. is wel lekker maar niet teveel :Y)

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Gezond snoepen (ernstig gevalletje suikerjunkie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:40

Komkommer of andere groente, of soepstengels, met heel klein beetje heksenkaas.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gezond snoepen (ernstig gevalletje suikerjunkie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:41

Kleine doosjes rozijntjes zonder toegevoegde suikers.

Anoniem

Re: Gezond snoepen (ernstig gevalletje suikerjunkie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:04

Ben maand terug gestopt met snoepen, cold turkey het was mooi geweest . Eet savonds vaak meergranen rijstwafels dikke van de AH ,en chips is sowieso alleen in het weekend . Snackwortels is Russisch roulette soms zijn ze niet te nassen , haverkoekjes eet ik ook tussendoor. En op zondag mijzelf verwennen met een reep chocolade

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:12

Stomme vraag, drink je wel genoeg? Ik heb begrepen dat honger soms eigenlijk dorst is (maar dat je lichaam het soms niet zo goed uit elkaar kan houden). Probeer bij trek eens een groot glas water te drinken, als je dan 10 minuten later nog steeds honger (of trek) hebt kun je alsnog eten. Maar bij mij doet water het vaak goed :j

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Gezond snoepen (ernstig gevalletje suikerjunkie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:57

Het verbaasd me eigenlijk dat dit nog niet genoemd is, maar het helpt heel goed als je voor een snack aanval even (kort) je tanden poetst.
Heb dit zelf ook wel eens geprobeerd en ondanks dat ik een enorme zoetekauw ben werkte dit meteen :))

Verder:
Niet kopen, dan kan je het ook niet opeten, dus voorlopig even geen dingen meer kopen met veel suikers.

Wat ik zelf lekker vind als vervangers:
-pistache nootjes (met schelpje er nog omheen, ben je ook meteen langer bezig)
-rijstwafels met chocolade, dan krijg je wel nog wat chocolade binnen maar wellicht al aanzienlijk minder en misschien is dit makkelijker omdat je dan in "stappen" of kan bouwen
-rijstwafels welke een beetje gezoet zijn, bv met honing

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:34

Niet helemaal je vraag...maar kreeg de tip van de tandarts om idd niet te poetsen na het eten van iets zuurs maar wel daarna een glas water of melkproduct te nemen om je glazuur te beschermen..dus paar slokken melk of vla... geen idee of dit ook wetenschappelijk onderbouwd is hoor

Elin_

Berichten: 9636
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 12:11

Vleddertje1 schreef:
Niet helemaal je vraag...maar kreeg de tip van de tandarts om idd niet te poetsen na het eten van iets zuurs maar wel daarna een glas water of melkproduct te nemen om je glazuur te beschermen..dus paar slokken melk of vla... geen idee of dit ook wetenschappelijk onderbouwd is hoor

Afgelopen weekend gedaan na het stappen. Warme melk ipv tandenpoetsen. Ik heb geen gevoelige tanden gehad zondag *\o/*


Rebecca schreef:
Ben maand terug gestopt met snoepen, cold turkey het was mooi geweest . Eet savonds vaak meergranen rijstwafels dikke van de AH ,en chips is sowieso alleen in het weekend . Snackwortels is Russisch roulette soms zijn ze niet te nassen , haverkoekjes eet ik ook tussendoor. En op zondag mijzelf verwennen met een reep chocolade

Klopt :')

welmoed__ schreef:
Komkommer of andere groente, of soepstengels, met heel klein beetje heksenkaas.

Oeh Heksenkaas! GOede tip. Groente it is..

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Gezond snoepen (ernstig gevalletje suikerjunkie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:27

Niet allemaal even gezond of suikervrij, maar voor mij al heel wat verbetering ten opzichte van een zak chips wegkauwen en nog een handje M&M's er achteraan :D :

Druiven
Mandarijnen
Honingkoek
Fruityoghurt
Zwarte chocolade
Pinda's
Crackers met pindakaas
Betterfood koekjes
Rijstkoeken met paprika