Bijzondere restaurants.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Jacimatho
Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:09

Pytje schreef:
Ik dacht dat het Natuurlijk Dineren in Giethoorn (varen en dan op een paar verschillende plekken eten) hier ook werd aangeraden. Weet iemand wat voor soort muziek en eten je hier kan verwachten?

Muziek is niet bijzonder, het eten is top. De setting is per boot van chefkok naar chefkok die ergens in de Weerribben staat te koken, dat is fantastisch

:wave: Always look on the briiiiiight sight of life..tudu..tudu..tudutudutuduuu
https://www.liefdevandewolf.nl


ElCid
Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:45

Amused food and wine in Hardenberg, https://www.amused.green/, echte culinaire hoogstandjes. Je kan kiezen hoeveel gangen je wil; gezellig, echt heel goed eten en bij mooi weer kan je op het terras aan de Vecht zitten.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:23

Jacimatho schreef:
Pytje schreef:
Ik dacht dat het Natuurlijk Dineren in Giethoorn (varen en dan op een paar verschillende plekken eten) hier ook werd aangeraden. Weet iemand wat voor soort muziek en eten je hier kan verwachten?

Muziek is niet bijzonder, het eten is top. De setting is per boot van chefkok naar chefkok die ergens in de Weerribben staat te koken, dat is fantastisch



Ik keek net op hun site en zie dat dit maar 1x per jaar is? Het klinkt wel bijzonder en lijkt me ook tof om eens mee te maken. Vind de prijs ook zeker niet duur! Ik neem aan dat de drankjes er nog apart bijkomen?

Dit jaar kan ik niet maar ik houd het in de gaten voor volgend jaar.

Lagonda
Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:35

Astorga schreef:
Bij het lezen van dit topic moet ik aan dit restaurant midden in een polder in het westen van NL denken: https://www.dedyck.nl/ Heb er ooit gegeten waarbij ze heel zorgvuldig met mijn allergieën omgingen, vandaar dat het is blijven hangen.
Ze koken uit eigen moestuin en organiseren tegenwoordig ook combi van lunch en rondleiding door de plek waar het eten vandaan komt.


Ik zocht een plekje om met mijn moeder te gaan lunchen en heb hier gereserveerd :D inderdaad eerst een rondleiding en dan lunch. Je krijgt ook een tasje met groentes mee op het einde, ik ben heel benieuwd!

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

belle_boef
Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:38

ElCid schreef:
Amused food and wine in Hardenberg, https://www.amused.green/, echte culinaire hoogstandjes. Je kan kiezen hoeveel gangen je wil; gezellig, echt heel goed eten en bij mooi weer kan je op het terras aan de Vecht zitten.


Dit is mooi in de buurt. Die ga ik even onthouden voor onze vakantie

ElCid
Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:57

belle_boef schreef:
ElCid schreef:
Amused food and wine in Hardenberg, https://www.amused.green/, echte culinaire hoogstandjes. Je kan kiezen hoeveel gangen je wil; gezellig, echt heel goed eten en bij mooi weer kan je op het terras aan de Vecht zitten.


Dit is mooi in de buurt. Die ga ik even onthouden voor onze vakantie


Is echt een belevenis op zich.

BarbaraNova
Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:05

Ben vrijdag bij Black smoke in Rotterdam geweest, setting was erg gaaf in de oude van Nelle fabriek en t eten was ook echt geweldig

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:34

Lagonda schreef:
Astorga schreef:
Bij het lezen van dit topic moet ik aan dit restaurant midden in een polder in het westen van NL denken: https://www.dedyck.nl/ Heb er ooit gegeten waarbij ze heel zorgvuldig met mijn allergieën omgingen, vandaar dat het is blijven hangen.
Ze koken uit eigen moestuin en organiseren tegenwoordig ook combi van lunch en rondleiding door de plek waar het eten vandaan komt.


Ik zocht een plekje om met mijn moeder te gaan lunchen en heb hier gereserveerd :D inderdaad eerst een rondleiding en dan lunch. Je krijgt ook een tasje met groentes mee op het einde, ik ben heel benieuwd!

Ik ben ook benieuwd hoe je het vindt. Wanneer gaan jullie?
Als het je bevalt moet ik er ook maar weer eens reserveren.

Lagonda
Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:38

Wij gaan zaterdag :)

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Kieffertje
Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:00

Zag een verzoek om tips voor Zuid-Limburg. Ik ben laatst bij Rantree geweest, vlakbij Maastricht. Mooie zaak met wat uitzicht, heel goed eten, er is een speciaal groentemenu voor vegetariërs en ze hebben ook alcoholvrije begeleiding. Ze hebben sinds dit jaar een ster. Neem vooral een aperitief: wij kregen een cocktail van wijn, vlierboesem en schuim van kersenbier en dat was een van de lekkerste drankjes die ik ooit heb gehad .

Ik ben alleen in de winter bij Vuurtoren eiland geweest, en vond dat zeker een aanrader. Je hebt per ruimte in het fort maar twee tafeltjes, waardoor het niet te gehorig is en je veel privacy hebt.

Andere tips: de kop van t land in Dordrecht (buitenaf), een heel goed vegetarisch restaurant met een beperkt aantal tafeltjes en een terras met mooi uitzicht. Ik ben er ook eens blijven slapen, het ontbijt was echt fantastisch.

En Mooi Rivier in Dalfsen (hotel met restaurant) schijnt heel goed te zijn. Ben daar zelf nog niet geweest.

Swah
Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:13

Bedankt Kieffertje! Wij zoeken iets voor een maandag en dit is één van de weinige plekken die dan geopend zijn. Helaas al een wachtlijst, maar daar staan we nu op, wie weet ..

Pytje
Berichten: 4358
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:53

Dank je Jacimatho! Ik had de organisatie een mail gestuurd en kreeg een beetje teveel dweilorkest en schlager gevoelens. Dat was onterecht?

Lagonda
Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:18

Astorga schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe je het vindt. Wanneer gaan jullie?
Als het je bevalt moet ik er ook maar weer eens reserveren.


Wij zijn, dankzij dit topic, vandaag dus gaan lunchen bij De Dyck in Woubrugge en was echt fantastisch!
Prive rondleiding door de moestuin waarbij er dingen zo werden afgeknipt of uit de grond getrokken voor ons. Hierbij mijn opbrengst:
[ img ]

Het eten is ook echt fantastisch. Je kan vooraf dingen doorgeven over dieet en het menu is daarna een verassing. Achteraf krijg je het op papier wat er die dag allemaal was. Wij hadden 5 gerechten totaal (amuse, brood met gerookte geitenboter (wow!) en 3 gangen)
[ img ]

Heel apart en anders eten met ingredienten die je niet veel ziet in een leuke opmaak. Dit was bijvoorbeeld de amuse:
[ img ]


Absoluut een aanrader en wij gaan zeker nog eens terug :D

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:52

In Delft is een restaurant weet even de naam niet, de binnenkant is middeleeuws en je eet zonder bestek op houten borden. De kippen lopen ook langs de tafels.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 23:09

Lagonda schreef:
Astorga schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe je het vindt. Wanneer gaan jullie?
Als het je bevalt moet ik er ook maar weer eens reserveren.


Wij zijn, dankzij dit topic, vandaag dus gaan lunchen bij De Dyck in Woubrugge en was echt fantastisch!
Prive rondleiding door de moestuin waarbij er dingen zo werden afgeknipt of uit de grond getrokken voor ons. Hierbij mijn opbrengst:
[ [url=m/UCOVhs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het eten is ook echt fantastisch. Je kan vooraf dingen doorgeven over dieet en het menu is daarna een verassing. Achteraf krijg je het op papier wat er die dag allemaal was. Wij hadden 5 gerechten totaal (amuse, brood met gerookte geitenboter (wow!) en 3 gangen)
[ [url=m/2B8Rfy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel apart en anders eten met ingredienten die je niet veel ziet in een leuke opmaak. Dit was bijvoorbeeld de amuse:
[ [url=m/eLU9JD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Absoluut een aanrader en wij gaan zeker nog eens terug :D

Wat leuk dat je je ervaring deelt en dat het goed bevallen is.
Nu moet ik echt eens mensen gaan optrommelen die met mij hier weer eens willen eten, want het gaat kriebelen door jouw post.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:19

marleen_usar schreef:
In Delft is een restaurant weet even de naam niet, de binnenkant is middeleeuws en je eet zonder bestek op houten borden. De kippen lopen ook langs de tafels.



Herberg de Mol. Helaas nog niet volledig geopend vanwege Corona. Ik zou hier in april eten en krijg bericht zodra ze weer volledig open zijn.

knollentuin
Berichten: 10386
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:34

Ik las dat er mensen zijn die een alcoholvrij drank arrangement missen bij restaurants, ik weet dat bij aim in Loosdrecht ook een cocktail variant beschikbaar is.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 23:20

Afgelopen vrijdag voor het eerst naar Huisje James geweest. Heerlijk gegeten maar helaas niet Coronaproof! Ik vond de tafels best dichtbij elkaar staan. Daarnaast als je naar het toilet wilde moest je heel dicht langs andere tafels lopen, zat een paar cm tussen! Ook de medewerkers kwamen heel dicht bij ons staan om uitleg te geven van de gerechten. Dat viel wel een beetje tegen.

Ik kom over een tijd graag nog eens terug als de Coronamaatregelen minder nodig zijn.

Helaas heeft de oldtimer Corona niet overleefd. Te lang stil gestaan en ze zijn bang dat ze em niet meer aan de praat krijgen.

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 06:02

Chez l'hetre in Venlo, niveau van een sterrenrestaurant maar de prijs betaalbaar. Niet perse een bijzondere locatie maar het eten s hemels.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 06:24

misschien is het al een keer genoemd,

kijk eens op https://www.proefkamerhetreestdal.nl bij ons in Balkbrug, fantastisch eten, niet heel goedkoop, maar waanzinnig lekker. Daniel, de kok, legt je aan tafel nog even uit wat hij gemaakt heeft en wat er in zit

Wij gaan dit weekend weer met de hele familie!

Sure_lee
Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:55

Ik ben van plan om hier heen te gaan: https://www.devegaclub.nl.
Klinkt bijzonder! Is in Hilversum.

Heb dus nog geen ervaring (het is ook nog niet open)en het is een tijdelijk iets. Als ik er ben geweest dan zal ik mijn ervaring delen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8271
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-20 12:29

Klinkt inderdaad interressant! Hou ons masr op de hoogte :D

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:37

Restaurant de Haan in Groningen. (klein maar heel fijn)

"Restaurant de Haan heeft geen bediening. Je kunt zelf brood, dranken, koffie en thee pakken. Bij elk gerecht is een passende wijn uitgezocht maar er is ook een wijnkaart met 8 witte en 8 rodewijnen. De wijnen en glazen staan klaar bij de wijnbar. Op tafel ligt een voorgedrukte menu- en drankenkaart waarop je gedurende de avond zelf bijhoudt wat er is genuttigd. Zo heb je aan het einde van het diner zelf een rekening samengesteld.
De koks , Dennis en Ian, koken een verrassingsdiner bestaande uit 6 gerechten en dat uit te breiden is met een kaasplateau. Wij serveren het bij je aan tafel. "

knollentuin
Berichten: 10386
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:04

Rongyos schreef:
Restaurant de Haan in Groningen. (klein maar heel fijn)

"Restaurant de Haan heeft geen bediening. Je kunt zelf brood, dranken, koffie en thee pakken. Bij elk gerecht is een passende wijn uitgezocht maar er is ook een wijnkaart met 8 witte en 8 rodewijnen. De wijnen en glazen staan klaar bij de wijnbar. Op tafel ligt een voorgedrukte menu- en drankenkaart waarop je gedurende de avond zelf bijhoudt wat er is genuttigd. Zo heb je aan het einde van het diner zelf een rekening samengesteld.
De koks , Dennis en Ian, koken een verrassingsdiner bestaande uit 6 gerechten en dat uit te breiden is met een kaasplateau. Wij serveren het bij je aan tafel. "

Leuk!! Jammer dat het zo ver weg is

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:07

https://rottertram.nl/ Is de oude tram in Rotterdam al voorbijgekomen hier? Ik heb er nog niet gegeten, maar wil dat binnenkort wel doen. Dan laat ik wel even weten hoe het was.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 bezoekers