Bijzondere restaurants.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:17

Wij zijn een paar keer inmiddels bij De Kromme Dissel in Heelsum geweest, wat goed bevallen is. Het is weliswaar naast een hotel, maar het restaurant zelf is in een oude Saksische boerderij van rond 1970.
Wij vinden het sfeervol en het heeft een Michelinster.

Pytje

Berichten: 4358
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:06

Niet helemaal midden van nl, maar verder wat je zoekt: Degust in Hoogeveen.

Heel veel speciaalbieren waar ze erg veel over weten, erg goed eten en fantastische bediening.

Deborah2 schreef:
@sorbetje: Dank voor de tip! Olivier inderdaad al bekend. En inderdaad aardige keus aan bier en eten is ook best ok, maar het is zo'n verschrikkelijk galmbak. Heb altijd moeite om elkaar te verstaan daar :o

@Secrible: Ik heb even gezocht, maar zie daar alleen iets van borrelhapjes en niks over die samenwerking met restaurants. Verder wel erg interessant voor een goede borrel, dus dank voor de tip!

@Eva1969: ook bedankt! Wel bekend met Beers&Barrels in Utrecht, beide vestigingen. Zeker leuk en eten ook best ok, maar hoop toch dat ik nog iets beters kan vinden :9

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:28


smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 00:21

Ik las net op fb dat kennissen vanavond hebben gegeten bij de zijlijn van het ajax stadion. Of er nog plek is weet ik niet maar voor de liefhebbers zeker leuk om zo te eten.

https://fhm.nl/johan-cruijff-arena-dineren/

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:03


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:35

Deze past hier denk ook wel..

https://www.dessertclub.nl

7 gangen menu van alleen maar toetjes. Tijdelijk tot september geloof ik.

Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:45

Het is geen avond restaurant. Maar misschien is het wel leuk om in het torenkamertje een toren hoge high tea te boeken. Het torenkamertje is gevestigd in het theefabriek, in de voormalige Vrijgemaakte kerk van het kleine dorpje Houwerzijl, een dorpje in het Noordwesten van de provincie Groningen, zo’n 15 km vanaf Lauwersoog, daar waar de boot naar Schiermonnikoog vertrekt.

https://www.theefabriek.nl/de-torenkamer/

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:48

idinn schreef:
Deze past hier denk ook wel..

https://www.dessertclub.nl

7 gangen menu van alleen maar toetjes. Tijdelijk tot september geloof ik.


Deze wilde ik gaan reserveren omdat ik in september naar Apeldoorn ga en ook naar de bierbrouwerij die op hetzelfde terrein ligt. Helaas kon ik niet reserveren voor september. Wellicht omdat ze het eerst een maand uitproberen en later beslissen of ze langer doorgaan. Het was niet uitverkcht iig.

Pytje

Berichten: 4358
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:50

Ik dacht dat het Natuurlijk Dineren in Giethoorn (varen en dan op een paar verschillende plekken eten) hier ook werd aangeraden. Weet iemand wat voor soort muziek en eten je hier kan verwachten?

Anoniem

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:37

Fohadie, schijnt dat ze hopen de locatie dan weer te kunnen gebruiken voor wat anders. En dan evt. in de randstad een optie hebben om iets te gaan doen.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:20

idinn schreef:
Fohadie, schijnt dat ze hopen de locatie dan weer te kunnen gebruiken voor wat anders. En dan evt. in de randstad een optie hebben om iets te gaan doen.



Das jammer!

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 23:48

In Hengelo is nu ook een pop up restaurant. Het heet: er was eens.

Ziet er erg leuk en lekker uit en een mooie locatie. Ik wil er nog een keer naar toe

Verder in twente (enschede): hanninkshof

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:33

Iemand tips voor bijzondere restaurants in Zuid-Limburg? :)
Mag ook over de grens, we zitten in Gulpen

Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:51

Ik ga 13-15 september met mijn vriend naar de Veluwe/Apeldoorn voor mijn verjaardag en door dit topic gaan we de 13e bij Huisje James eten. Ik heb er zin in en ik zal hier zeker laten weten hoe het was :)

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:38

Wij zijn laatst ook bij Huisje James geweest en ik heb er heerlijk kunnen eten. Ik vegetarisch en mijn moeder gewoon. Ze had tijdens mijn vakantie voor de paarden gezorgd en dit was mijn bedankje. :)

Met mijn vriend ben ik nog gaan eten bij de Koperen Hoogte. Als kind had ik er wel eens gegeten en dat was een hele belevenis. Destijds was het nog een luxe restaurant. Met Sjef Janssen in de lift, dat was al wat. :)) Maar het begon al bij het neuzen in de dure winkeltjes tot je werd gebeld om naar boven te gaan. Amuses met kaviaar en meer gerechtjes die ik anders nooit zou eten. Nu is het echt alleen het idee dat je in een draaiende watertoren zit, want het eten was alles behalve bijzonder.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:15

Cynthia82 schreef:
Ik ga 13-15 september met mijn vriend naar de Veluwe/Apeldoorn voor mijn verjaardag en door dit topic gaan we de 13e bij Huisje James eten. Ik heb er zin in en ik zal hier zeker laten weten hoe het was :)



Ik ga een week eerder! Op vrijdag.

Ik las trouwens in een recentie dat vanwege de Coronamaatregelen de ontvangst met bubbels en amuses niet meer in de werkplaats was maar dat je meteen je tafel aangewezen krijgt. Iemand die hier oaatst geweest is die dit kan beamen?

Tuurlijk heb ik begrip voor de regels, maar ik kom voor de eerste keer, dan is de volledige beleving wel zo leuk. :+

@Swah: zoek je echt iets speciaals en aparts of zoek je gewoon een leuk restaurant? Misschien heb je meer aan dit topic?

[VT] Jouw favoriete restaurant?

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:17

Dat is helaas zo. We vonden het jammer, maar we hebben er alsnog heerlijk gegeten in prachtig weer. We komen graag nog eens terug als de coronamaatregelen niet meer nodig zijn.

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:31

Restaurant de Molenaar in Onderdendam. Het juiste adres voor een gezellige middag of avond uit én een bijzondere overnachting. Kom heerlijk lunchen of dineren op de begane grond van de oude molen van Onderdendam en overnacht op de voormalige graanzolder.

Bijzonder goed en aardig mensen een kok die zijn vak staat, leuke dranken en alles wordt je uitgelegd wij hebben er ook geslapen een heel goed ontbijt gekregen een aanrader en wij komen zeker daar terug
Wij hadden daar een 8 gangen menu
Laatst bijgewerkt door sporten op 21-08-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:34

De Egelantier, Wijdenes wordt als gast ontvangen, heerlijk bij de open haard zitten en uitgelegd wat menu is wij hebben al diverse keren het 5 gangen menu gegeten heerlijk elke keer weer anders heerlijk eten in alle rust en tijd

BarbaraNova

Berichten: 4200
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:47


bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:24

Mindim schreef:
Voor wie eens in het hoge noorden (Appingedam)komt. Mijn zwager heeft daar een prachtig restaurant in een kerk en voormalig kosterij, nummer 1 dit jaar in het DvhN, tevens heeft hij daar een prachtige B&B in een oude synagoge.

http://www.restaurantdebasiliek.nl



Daar is het zeker genieten! :9 <3

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:14

Voor wie in zuid-Holland-zuid iets zoekt, Vers Hoeksche Waard. Restaurant in een kersenkas, aan lange tafels tussen de kersenbomen. En echt heerlijk eten, wel altijd een verrassingsmenu van 6 of 7 gangen.
Www.vershoekschewaard.nl

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:35

BarbaraNova schreef:
Leuk en goed eten op een leuke locatie is bij de Brielse Aap in Brielle.

https://www.debrielscheaap.nl/



Heel eerlijk? Dit past ook niet echt n dit topic maar beter in het andere topic.

Lezen mensen de OP wel?



Lorette, helaas, van de ontvangst bij huisje James, maar goed dat ik het alvast weet.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:59

Bij het lezen van dit topic moet ik aan dit restaurant midden in een polder in het westen van NL denken: https://www.dedyck.nl/ Heb er ooit gegeten waarbij ze heel zorgvuldig met mijn allergieën omgingen, vandaar dat het is blijven hangen.
Ze koken uit eigen moestuin en organiseren tegenwoordig ook combi van lunch en rondleiding door de plek waar het eten vandaan komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 00:03

Twee weken terug naar de dessertclub geweest. Echt wauw! Echt fancy 7 gangen menu, maar toch allemaal toetjes. Heerlijke bijpassende wijnen. We begonnen binnen, toen naar de grote tent en eindigde buiten ruim 3,5 uur later.

Ze gaan waarschijnlijk nog naar Amsterdam met dit concept en nieuwe menukaart. Zeker een aanrader!