Bijzondere restaurants.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8268
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-19 12:10

Al tijden vinden mijn vriend en ik het geweldig om naar bijzondere restaurants te gaan. Nu zijn mijn zoek skills niet geweldig en tripadvisor vind andere dingen leuk dan ik blijkbaar dus we zijn al een paar keer van een koude kermis thuis gekomen.

Even voor het idee wat wij helemaal geweldig vinden:
http://vuurtoreneiland.nl/
Prachtige locatie en echt geweldig culinair eten. Dit was echt precies wat we zoeken! Heel anders dan normaal omdat je eerst met een boot er heen moet varen waar je al wat voorafjes krijgt en vervolgens een super mooie zonsondergang op het eiland gehad <3

Daarnaast zijn we in juli met de dinnertrain mee geweest. Helaas is deze nu failliet. Het eten was 'mwah' maar de ervaring voor mij als OV nerd om in de trein te dineren tot het donker werd was echt super.

Ik ben dus niet opzoek naar restaurants als Ribhouse Texas Woudenberg, deze zijn leuk maar niet het 'luxere' segment waar wij wat in zoeken. We zoeken echt iets dat iets speciaals heeft en het liefst ook echt goed eten.

Zijn er Bokkers die nog aanraders hebben?


Joan73
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Arcen

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:14


Today is the tomorrow you worried about yesterday and all is well!

suusje26
Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:14

Huisje James bij Apeldoorn. Fijne ontvangst in de "schuur ", dan ga je voor het eten naar het huisje. Je kan ervoor kiezen of je de menukaart wil bekijken of niet. Ze serveren eten van het seizoen en je kan kiezen hoeveel gangen. Heerlijk eten, fijne sfeer en mooie omgeving.

De beste kennis, is zelfkennis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:16

Vuurtoreneiland. <3

Ik lees graag mee voor meer van dit soort parels.

Zelf vind ik de ADAM toren met de schommel ook altijd wel wat hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:16


Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8268
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-19 12:19

Dat dinner in de dark ziet er tof uit! Ik geloof dat er ook zo iets in Amsterdam was, zijn er daar nog Bokkers met ervaringen mee?

Huisje James ziet er super uit! En vlak bij de Cantharel ook nog, dat is leuk te combineren in een weekend met het span weg in de herfst :D

Edit; Ohhhhh Hans die tram! Daar gaat mijn nerd hart sneller van kloppen :') <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:21

Wij hebben toen voor Zeist gekozen omdat Dinner in het donker in Amsterdam tegen scheen te vallen :j over zeist geen slecht woord, eten was heerlijk en heel bijzonder. Smeer maar eens een broodje met roomboter en zout als je niks ziet :+

Ja die tram he :+: (hier ook een OV nerd haha) er is er ook in Den Haag eentje, maar ik ben een rasechte Rotterdammer dus daar slaat mijn hart nog wat sneller van.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:22

[VT] Jouw favoriete restaurant?

Hier zie je vast wel iets tussen staan. Tip: op de laatste pagina zie je een lijst per provincie. Er zitten ook wat ketens tussen, maar ook de wat exclusievere restaurants.

Ik wist trouwens niet dst de dinnertrain failliet is, daar wilde ik ook nog heen. -O-

Mijn favorieten:

Dineren in het donker bij C.taste Amsterdam twee keer geweest, beide keren super.

Lunia in Olderberkoop (Friesland)

Eten in een gevangenis in Leeuwarden. (proefverlof)

Restaurant Subliem, Haarlem.

Wat ik niet aanraad zijn: Jopenkerk Haarlem en Spektakel Haarlem. Hebben een popie Jopie naam maar voor het eten kan je beter thuis blijven.
Laatst bijgewerkt door fohadie op 17-09-19 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:22

In Amsterdam heb je Ctaste idd, dineren in het donker. Ontzettend leuk. Verwacht daar geen culinaire hoogstandjes, maar wel veel lachen en met je handen eten. ;)

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:22

In Twente kan ik je aanbevelen: Zenderen, De Prinsen en eventueel Het Seminaar.

Beide, culinair enz fantastisch

Wij zijn voor 2 personen gemiddeld € 125,- kwijt.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 17-09-19 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:24

Oh dit is leuk!
In Tilburg kun je eten in een oude treinwagon langs het station.
In Kaatsheuvel heb je de Molen, daar eet je in een oude molen. Vroeger erg luxe en nu wat algemener dacht ik (not sure)
Je hebt ook Mama Kelly. Alles is roze daar!

xSannee
Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:25

Ik ben bij Ctaste Amsterdam geweest! (Dineren in het donker)
Hele bijzondere ervaring, je krijgt pas achteraf te horen wat je precies hebt gegeten. Wij hebben heel veel plezier gehad met het proeven en raden!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8268
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-19 12:25

Hanafubuki schreef:
Wij hebben toen voor Zeist gekozen omdat Dinner in het donker in Amsterdam tegen scheen te vallen :j over zeist geen slecht woord, eten was heerlijk en heel bijzonder. Smeer maar eens een broodje met roomboter en zout als je niks ziet :+

Zeist is hier ook super dichtbij dus dat is echt heel fijn, dan kunnen we gewoon in de bus heen en weer (toch weer OV :D)

fohadie, dat topic heb ik inderdaad gelezen. Daardoor zijn we ook naar Vuurtoreneiland geweest. Helaas kwamen daar teveel Loetje en Ribhouse achtige restaurants in de lijst te staan en om nou die hele lijst door te pluizen is me te veel werk. Ik zoek echt restaurants met de 'wauw' factor van Vuurtoreneiland.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:29

Ik lees mee. Wat een geweldig leuke ideeën

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:31

Muiz schreef:
Hanafubuki schreef:
Wij hebben toen voor Zeist gekozen omdat Dinner in het donker in Amsterdam tegen scheen te vallen :j over zeist geen slecht woord, eten was heerlijk en heel bijzonder. Smeer maar eens een broodje met roomboter en zout als je niks ziet :+

Zeist is hier ook super dichtbij dus dat is echt heel fijn, dan kunnen we gewoon in de bus heen en weer (toch weer OV :D)

fohadie, dat topic heb ik inderdaad gelezen. Daardoor zijn we ook naar Vuurtoreneiland geweest. Helaas kwamen daar teveel Loetje en Ribhouse achtige restaurants in de lijst te staan en om nou die hele lijst door te pluizen is me te veel werk. Ik zoek echt restaurants met de 'wauw' factor van Vuurtoreneiland.



Dat had ik idd ook, daarom dat topuc geskipt. Maar er stonden wel een aantal leuke restaurants tussen. Maar zo te lezen komen die leuke restaurants ook in dit topic voorbij. :9

Ik hoop ook op een leuk restaurant uit te komen via dit topic.

kjoetie
Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:45

Huisje James inderdaad <3 Doen wij 1 keer per jaar, gecombineerd met weekend Veluwe en een luxe kamer in de Cantharel. Echt heerlijk eten, prachtige locatie, leuk wandelingetje er naartoe, mooie wijnen ook!

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:52

In Amsterdam heb je ook de Havensafari, de caacao editie: https://havensafari.nl/

Schijnt echt super tof te zijn. Niet heel veel eten aan boord, maar wel super toffe ervaring. Wellicht te combineren met iets anders tofs in Amsterdam

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

zonnebloem18
Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:08


♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Indy_Mouse_9
Berichten: 2116
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:09

Met enige regelmaat kan je dineren in de trein van de Museum Buurtspoorweg, die rijd van Haaksbergen naar Boekelo. Voedsel word geregeld door de (sterren)kok van het Lansink in Hengelo.
https://www.museumbuurtspoorweg.nl/even ... -op-rails/
Zelf nog nooit mee geweest (het is toch wel prijzig) dus ik kan niets zeggen over de kwaliteit van het eten. Bij het Lansink zelf heb ik een aantal keer lekker gegeten. :9

Eerder dit jaar heb ik met mijn man bij de Strandlodge in Winterswijk. Op zich niet extreem speciaal, maar het ligt aan een buiten/natuurzwembad, wat de setting wel erg leuk maakt :)
https://www.slww.nl/

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:36

De Watertoren in Utrecht (Urban Kitchen)? Je kan daar op 10 hoog eten, met prachtig uitzicht over Utrecht. Heerlijk eten! Je bent zo'n 150 euro voor twee personen kwijt denk ik. Ze zitten wel heel vol, als je nu reserveert kan je in maart 2020 terecht op een vrijdag of zaterdag.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:04

Geen restaurant maar wel heel bijzonder.
26 okt het störrig diner.
Even op fb opzoeken!

Courses
Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:36

Ik ben zelf een paar keer goed wezen eten bij de Watertoren in Utrecht. Mooie locatie, goed eten en fijne sfeer.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:39

Inter Scaldes in Kruiningen met 2 Michelensterren. Een kwalitatieve smaaksensatie!
Heeft ook een hotel dus na je wijnarrangement hoef je niet meer te rijden.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 17-09-19 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:42

zonnebloem18 schreef:
De Koperen Hoogte: https://dekoperenhoogte.nl/eten/panorama-restaurant/

In Rotterdam had je altijd een boot waarop je kon eten. Heel luxe, maar weet eigenlijk niet of die er nog is.

Bij de koperen hoogte kun je btw ook enorm luxe overnachten, mocht je een complete ervaring willen. :D Wij willen ook al heel lang gaan maar het komt er niet echt van met onze schema's helaas.

Lukasje
Berichten: 11215
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:57

‘t Zilte, het restaurant van sterrenchef Viki Geunes! Dit restaurant is gelegen op de bovenste verdieping van het MAS, een gekend museum in Antwerpen en heeft een prachtig uitzicht, zeker ‘s avonds. Je zou dit kunnen combineren met een dagje Antwerpen.

[ img ]

Don't take anything for granted


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jackyyb, Lestria en 55 bezoekers