Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 18:22

Jullie zullen wel denken: boeien! Maar ik baal hier serieus van :')

Nee ik heb momenteel even niks belangrijkers om mij druk over te maken en de zwarte Doritos is nou eenmaal al 14 jaar mijn lievelings chips! In de brugklas haalde ik al elke middag pauze een zakje samen met een vriendin en nog steeds is hij favoriet. Ik ben zo verslaafd aan deze chips dat mijn vriend en vriendinnen ze zelfs naar me opstuurden als ik op stage was in Duitsland en Noorwegen, want daar was de smaak niet verkrijgbaar. Op feestjes zorgt iedereen ervoor dat er zwarte Doritos voor mij is. Afgelopen week kreeg ik nog een zak van collega’s in mijn afscheidscadeau toen ik stopte bij mijn werkgever. Zo gek ben ik van deze chips %)

Afgelopen maanden dacht ik ineens.. er klopt iets niet. Waarom vind ik de chips niet lekker? Steeds vaker zaten er zakken tussen die totaal anders smaakten. Toen kwam ik er achter dat de nieuwe zakken met een houdbaarheidsdatum na juli, anders smaakten. Dus ik Dorito’s mailen en inderdaad, de smaak is vernieuwd. Wat een ellende!!

“Het overgrote deel van de consumenten, die wij om hun mening hebben gevraagd bleek deze smaak vergelijkbaar of zelfs lekkerder te vinden. Uiteraard is het voor een ieder persoonlijk hoe de smaak van onze veranderde Doritos Sweet Chilli Pepper wordt ervaren”. Nou ik vind hem verschrikkelijk!

Nu ben ik benieuwd of ik de enige ben die dit dus echt niet lekker vind haha. Dus ik dacht als er nou meer mensen zijn die dit laten weten, misschien veranderen ze hem dan terug <<) _O- Dus wie heeft dit verschil nog meer opgemerkt? Let me know, ben benieuwd haha :+

Oja, hier kan je bij ze aangeven wat je van de verandering vindt: https://doritos.nl/contact

[ img ]

[ img ]

Ps ja dit topic is serieus.
Laatst bijgewerkt door Jets op 19-06-19 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt


Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:26

Ik denk dat ik dit binnenkort even moet gaan uitproberen :+

Ik ben ook gek op deze chips, dus ik zal eens kijken of ik ook verschil proef!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Kinke
Berichten: 20504
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:26

oh jee, balen voor je. Maar wat mij betreft zodra er bijvoorbeeld 'verbeterde smaak' op een verpakking staat is het stukken minder lekker.
Succes met je actie!

_mjwb
Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:30

Gelukkig ben ik niet de enige die de smaak al zo anders vind. Mijn vriend zegt elke keer dat ik gek ben en dat het gewoon hetzelfde smaakt, maar ik weet het zeker dat de smaak anders is en dat is nu bevestigd. HA voor mijn vriend :')

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 18:31

Ben benieuwd wat je ervan vindt Eline!

Kinke: nou dat is dus het rare, het staat niet eens aangegeven!

Mjwb dan ben ik dus niet de enige! Meld je het ze ook even via de link? Misschien doen ze er wat mee :D of vind je het zo ook lekker? Tegen mij zeiden ze ook dat ik gek was, tot ik ze het kon lagen vergelijken hahah!

EvelijnS
Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:42

Ik ga je topic even verplaatsen naar VT, omdat het over een voedselproduct gaat. :j

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:02

Kinke schreef:
oh jee, balen voor je. Maar wat mij betreft zodra er bijvoorbeeld 'verbeterde smaak' op een verpakking staat is het stukken minder lekker.
Succes met je actie!


Verbeterde smaak is idd vrijwel nooit een verbetering :=

Deze chips ken ik niet, maar ik wil best bij doritos aangeven dat ie nu niet meer te vreten is :+

[o]

Nyaleti
Berichten: 6100
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:06

OH ik had dit met de barbecue smaak van Lays geloof ik. Aantal jaar (?) geleden is die smaak 'verbeterd' en ik was toch zo teleurgesteld :')

GUSTIxBILL
Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:07

Dat verklaart de andere smaak
(Minder pittig precies, er mist ergens iets.)
Dacht al dat ik gek werd

Drico
Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:13

Zo baalde ik er ook van toen ze de barbecue style uit de schappen hadden gehaald |(

Ben wel benieuwd naar de smaak! Maar ik ben nu aan het afvallen dus eigenlijk mag ik geen chips meer :')

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

mriek1990
Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:14

Dus tóch.... Ook ik vind de vernieuwing niet lekker. :n Ik dacht eerst dat er misschien zwarte zakken verwisseld waren met de paarse... Heel erg zonde, ze waren veel lekkerder gekruid!

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:16

oliebol was ik dus toch niet gek. Ik vind hem ook minder lekker. Veel zoeter en minder pittig, de oude versie was lekkerder.

Sjors & Sjimmy

Equisync
Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:25

Oh wat zuur! Ik heb dit met mijn geliefde Indo mie noodles gehad jaren geleden. Heb nooit meer een pakje gegeten, zo vies ineens!
Waarom doen fabrikanten ons dit aan? :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Sintara
Berichten: 7377
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:33

Wat een ellende. Ik had het zelf heel erg met de frambozen pudding van mona. Die is sinds de aanpassingen ook heel vies :(.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Haarbal
Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:41

En ik met de Samba saus... :( Die hebben ze ook "stiekem" veranderd.

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:43

wat grappig! Eens op letten ik eet deze ook graag. Een goed alternatief is trouwens wel tortilla chips van pirato van de aldi! De zwarte zakken. Die smaken nagenoeg hetzelfde!!

Fireheart
Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:44

Wow ik had laatst ook weer eens een zak zwarte doritos die ook in de OP staan en vond ze ook ineens niet meer te vreten :r

Dacht dat het aan mij lag dat het opeens zo gek proefde, maar nee dus.

Hetzelfde geld voor de Starbucks Caramel Macchiato ijskoffie trouwens, daar hebben ze ook iets aan veranderd en die is nu zo goor |( terwijl het mijn favoriet was
Laatst bijgewerkt door Fireheart op 19-06-19 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

:D

Mand
Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:44

Ligt het toch niet aan mij!! Ze smaken zoeter en mn tong gaat nu pas tintelen na de halve zak :D

Korter.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:48

Helaas komt dit wel vaker voor. Lijkt of de meeste chips aan smaak hebben ingeleverd. Vroeger waren de smaakstoffen volgens mij krachtiger en er zat verhoudingsgewijs meer smaakstof in/op.

En als ergens 'verbeterde smaak' op staat is het vaak verslechterd.

Niobe
Berichten: 7976
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:51

elnienjo schreef:
Helaas komt dit wel vaker voor. Lijkt of de meeste chips aan smaak hebben ingeleverd. Vroeger waren de smaakstoffen volgens mij krachtiger en er zat verhoudingsgewijs meer smaakstof in/op.

En als ergens 'verbeterde smaak' op staat is het vaak verslechterd.


Ja echt altijd!
Ook als ze alleen de verpakking veranderen is soms gelijk ook de smaak of samenstelling veranderd.

Zo heb ik dit nu met de Italiaanse maaltijdsalade van de Jumbo |(
Ze hebben er iets onwijs scherps in gedaan en het is niet meer te eten geworden. Althans, voor mij.

Ik zag ook dat Iglo in de roerbak ding met zalm, pasta en spinazie nu ineens ui heeft gedaan. Waarom gewoon?!

(Ja ik eet vrij vaak makkelijk :') )

TS ik voel je pijn

emilyslaluna
Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:54

Aaah er is dus wel een verandering? Ik dacht dat het kwam omdat ik een zak in België had gekocht ipv Nederland. Maar het klopt inderdaad dan dat de smaak anders is. Of ja, niet zozeer de smaak maar wel de pittigheid.

MarChak
Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:01

Haarbal schreef:
En ik met de Samba saus... :( Die hebben ze ook "stiekem" veranderd.
oh kijk... dan ben ik niet gek, vond al dat de Samba saus minder smaak had.

Vaak is zo'n 'verbeterde receptuur' noodzakelijk omdat bepaalde smaakversterkers niet meer toegestaan zijn.
Was jaren geleden ook zo met de droge spaghettimix van Knorr. Nog eetbaar, maar stukken minder lekker.

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:06

Als ze mijn favoriete chips zouden aanpassen qua smaak zou ik een aanslag beramen :+ (<— lieve mensen van de AIVD..bemerk de smilie...tis een grapje)

Ik zou daar zoooo van balen. Ik heb dat niet met de zwarte Doritos..maar ik begrijp de gedupeerden in dit topic helemaal. Ik ben namelijk wel chips verslaaft.(Lay’s Superchips Paprika...das zo’n algemene smaak...dat zullen ze wel zo laten)

AH heeft echter wel een tijd terug de grenadine limonade siroop aangepast. Bah..was niet meer te hachelen.

Verbeterde smaak durfde ze dat ook nog te noemen ;(

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Shadow0
Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:11

Ik ben er al nooit helemaal overheen gekomen dat ze de mexicano-chips uit het schap hebben gehaald (en dat is 20 jaar geleden), dus ik snap de frustratie helemaal. Smaak komt best nauw.

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:13

Shadow0 schreef:
Ik ben er al nooit helemaal overheen gekomen dat ze de mexicano-chips uit het schap hebben gehaald (en dat is 20 jaar geleden), dus ik snap de frustratie helemaal. Smaak komt best nauw.



of lays hot chips. was zomaar verdwenen -O-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rupser en 78 bezoekers