Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:03

De Tuc koekjes met kaassmaak waren vroeger toch ook veel lekkerder? Daar hebben ze de smaak ook een keer van veranderd en sindsdien heb ik ze nooit meer aangeraakt.

En de Croky bolognesechips was vroeger (voor de eeuwwisseling zou goed kunnen idd) ook lekkerder, al vind ik die nu ook nog wel te eten :j

En de Calvé sauzen idd! De chilisaus -O-

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:10

Ik mis ook echt de verse knoflooksaus van de jumbo. Ik dipte mijn afbakbroodjes er altijd in maar de nieuwe versie is echt vies. Op twitter las ik meer klachten maar ze doen er toch niks mee

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:14

SHOOOOOT, dus dat is het!

Dit was ook mijn favoriet, maar vond er al een ander bijsmaakje aan.

-O- -O- -O- -O- -O- -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:16

capopjekop schreef:
Ik mis ook echt de verse knoflooksaus van de jumbo. Ik dipte mijn afbakbroodjes er altijd in maar de nieuwe versie is echt vies. Op twitter las ik meer klachten maar ze doen er toch niks mee

Heb je die van de AH wel eens geproefd? Verse, romige knoflooksaus. Die is wat dikker, lobbig, maar ohhhh nooit meer andere voor mij!

NatasjavE schreef:
Laten wij ook gaan klagen *D

Wie weet.

Ik lees op de site dat de machine waarmee ze de blokjes maakte niet meer vervangen kan worden(vaag verhaal maar goed)

Ik heb de suggestie gedaan dat ze het poeder in een pot doen(en dan indezelfde verhouding als de blokjes) en dat je zelf naar smaak kan scheppen.

Wie weet.


In een pot vind ik een prima idee. :j En dan ook de oude smaak weer terug.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:18

capopjekop schreef:
Meestal went het wel. Ik heb een tijd nibbits en cheese onion niet meer lekker gevonden maar nu snaakt het weer prima.

Alleen de hagelslag van Venz hoef ik echt niet meer. Die veranderde de smaak toen ik kind was en toen ben ik over gestapt naar de ruijter.

En ik mis tot vandaag de dag de croky kraakbeesten. Jaren terug zelfs een petitie gestart maar helaas hebben ze er niks mee gedaan

Die doritos is me nog niet opgevallen terwijl we die toch regelmatig eten. Ik ga eens op de datum letten de volgende keer


OMG ja de Croky kraakbeesten, ik wist niet meer hoe deze heette en meende dat ik een soort illusie aan mijn kindertijd had die helemaal niet waar was. :')

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:19

NatasjavE schreef:
Anoniem schreef:
Ik heb de zakjes wel liggen, maar bij elke slok denk ik aan de blokjes. ;(


Laten wij ook gaan klagen *D

Wie weet.

Ik lees op de site dat de machine waarmee ze de blokjes maakte niet meer vervangen kan worden(vaag verhaal maar goed)

Ik heb de suggestie gedaan dat ze het poeder in een pot doen(en dan indezelfde verhouding als de blokjes) en dat je zelf naar smaak kan scheppen.

Wie weet.


er zijn toen der tijd echt veel petietes hier al voor geweest, maar helaas ;( ;(

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:26

Ik at me vroeger verloren aan cup a soup spicy tomato. Tot ze hem 'verbeterde' kreeg hem niet meer weg zo smerig. Een paar jaar geleden kwam ik er bij toeval achter dat ie weer hetzelfde is als vroeger. Ze draaien het dus soms wel terug.

Mona framboos vind ik ook niet meer te eten en dat was altijd mijn lievelingstoetje.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:39

Oh, heel vervelend wanneer ze de smaak veranderen! Die Doritos ken ik niet, maar jaren geleden hadden ze paarse zakjes van Smiths, zo lekker! Ging er ineens weer uit.

Anijsblokjes vind ik ook erg jammer. Die zakjes zijn véél duurder en ook teveel voor 1 mok, zit je met halve zakjes.

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:47

Ik kan zaterdag wel eens kijken of ze bij ons nog van de oude datum hebben. (Tankstation) Hier loopt het wat minder hard met de chips..

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:14

Heb het doorgegeven aan doritos! Had gelijk reactie terug +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:30

_O- ik zie hier vooral veel reactie’s die goed voor de portemonnee en goed voor de lijn zijn, “nooit meer gekocht en nooit meer een vervanger gevonden”. :))

Toch is het te herkenbaar, bij veel producten wordt de suiker vervangen door een (gezonder) alternatief wat de smaak vaak niet ten goede komt, net zo als met conserveringsmiddelen, E-nummers e.d. die in de ban zijn waardoor er andere dingen voor in de plaats komen die vaak het zelfde doen maar toch net wat anders smaken.. :+

Ik had dat met veel saus-zakjes voor over de rijst/ pasta, ook kant en klare soepen zijn niet meer lekker dus tegenwoordig maak ik zo’n beetje alle sausjes en soepjes zelf. Evenals saucijzenbroodjes en worstenbroodjes, uit de winkel smaken ze niet meer zoals vroegah, dus die maak ik tegenwoordig ook zelf.. :Y)

De croky bolognese chips is er inderdaad ook zo’n 1, nooit weer een vervanger voor gevonden dus ik heb al minstens 10 jaar geen bolognese chips meer gehad terwijl ik die voorheen het lekkerste vond..

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:32

Ghostattack schreef:
[ Afbeelding ]
Deze zijn ook nergens meer te vinden |(


jawel...gewoon bij de Appie, maar ik denk niet in alle filialen.

De cream en chives waren idd heel erg lekker. Op zich is het prima dat er minder smaakversterkers in eten gaan, want het is troep, maar het wennen aan normale smaken is wat minder. Zoetstof overal in knikkeren vind ik ook niets. Zit zelfs in allerlei sausjes en smeersels inmiddels. Ook hexenkaas en zo zit het in. Bah.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101734
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:34

Tuc kaas was idd anders!
De Croky bolognese ook!

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:35

Lindsey_99 schreef:
Ghostattack schreef:
[ Afbeelding ]
Deze zijn ook nergens meer te vinden |(


jawel...gewoon bij de Appie, maar ik denk niet in alle filialen.

De cream en chives waren idd heel erg lekker. Op zich is het prima dat er minder smaakversterkers in eten gaan, want het is troep, maar het wennen aan normale smaken is wat minder. Zoetstof overal in knikkeren vind ik ook niets. Zit zelfs in allerlei sausjes en smeersels inmiddels. Ook hexenkaas en zo zit het in. Bah.


Nee hoor, zijn uit het assortiment gehaald. Ze zijn ook overgenomen door McVities volgens mij, maar sindsdien dus niet meer terug gezien in het schap bij zowel AH als Jumbo. Maar ik ga de Aldi eens proberen, die zit toch op loopafstand.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:46

Kinke schreef:
Rawr schreef:
De originele Cream & Chives! _/-\o_ Volgens mij is het inmiddels 15 jaar geleden maar die mis ik nog steeds! Dat was echt de lekkerste chips ooit, toen was het ook nog Smith's geloof ik, een lichtblauw/groene zak. Onze hele familie was er gek op... Jemig ik kan me de smaak nog steeds voor de geest halen en geen enkele (sour) cream of chives chips is ooit bij die smaak in de buurt gekomen.


ik weet niet hoe deze smaakte, maar heb je de sour cream chips van Ikea al eens geprobeerd. Die vind ik echt heel erg lekker. Staan in de shop altijd wel van die proefbakken :)

Nee helaas |( is niet hetzelfde. De ouderwetse Smiths Cream & Chives is nooit geëvenaard.

Anoniem

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:00

Dat heb ik momenteel met mijn shampoo , van wit naar doorzichtig en mijn haar word er niet blij van :+


Kwa eten vooral ijs mis ik ,vroegah de geloof ik spookjes in een zakje en de timon en pumba ijsjes met 'insecten ' .

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:07

Dit heb ik precies hetzelfde gehad, alleen dan met de paprika ribbelchips van de Lidl. Een van de weinige paprika chips zonder melk. Opeens zat er melk in en was de smaak compleet anders. Het was echt de beste chips ooit, zooooo ongelooflijk lekker <3. En nu gewoon niet meer te vreten. Gelukkig heb ik ondertussen de bolognese ribbel chips gevonden maar ik mis de geliefde Lidl paprika ribbel chippies nog elke keer als ik chips eet (en dat is best vaak, oeps).
Ik heb ze toen een berichtje gestuurd maar vervolgens hebben ze er dus niks meer meegedaan volgens mij :(.

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:10

deksel schreef:
Dit heb ik precies hetzelfde gehad, alleen dan met de paprika ribbelchips van de Lidl. Een van de weinige paprika chips zonder melk. Opeens zat er melk in en was de smaak compleet anders. Het was echt de beste chips ooit, zooooo ongelooflijk lekker <3. En nu gewoon niet meer te vreten. Gelukkig heb ik ondertussen de bolognese ribbel chips gevonden maar ik mis de geliefde Lidl paprika ribbel chippies nog elke keer als ik chips eet (en dat is best vaak, oeps).
Ik heb ze toen een berichtje gestuurd maar vervolgens hebben ze er dus niks meer meegedaan volgens mij :(.


Ik heb dat ook met chips.. soms zit er opeens tarwe en/of melk in (mag beiden niet) en soms juist weer totaal niet. Moet dus altijd verpakkingen blijven bekijken.. Mag nu de paprika, naturel en bolognese van Crocky!! Maar ze hadden van Lays eerst de ham smaak die ik wel mocht, maar tegenwoordig helaas niet meer..

lein82

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:18

Drico schreef:
lein82 schreef:
Ik had dat met de ketchup chips van Croky. Een zwarte zak was dat, halverwege de jaren '90. Oh, die waren zo lekker _/-\o_ . Nooit meer zulke lekkere chips gevonden


Lay's heeft tegenwoordig ook ketchup chips! Geen idee of die net zo lekker is dan de Croky.. maar wellicht het proberen waard

Nee, die vind ik echt niet lekker, van lays zijn ze heel zuur. Maar bedankt voor het meedenken!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:26

Man, ik zou een boek kunnen schrijven van producten die ik vroeger lekker vond en waar later vermeld of onvermeld het recept veranderd was en nu niet meer te eten/drinken is.

Al had ik wel eens een hele doos opgestuurd gekregen van een chocolade pasta fabrikant. Ik at eigenlijk alleen het witte en de chocolade moest ik echt niet. Mijn moeder een brief gestuurd met foto's van het brood met alleen witte pasta en de pot waar alle bruine nog in zat. Enkele jaren later verkochten ze ook de witte chocolade pasta. Gelijk gekocht en broodje gesmeerd. En de rest van de pot in de vuilnisbak gesmeten :r

Weet je wat lekker is? In Italië hebben ze van een bekend merk Ice Tea poeders. Dit doe je in water en dan heb je ice tea, inclusief de prik. En HEERLIJK. In elke winkel kocht ik zakjes. Had 2,5 jaar na de laatste vakantie nog zakjes. En in NL niet te verkrijgen, is geen markt voor zeggen ze. _-:( Stuur mij er gewoon een paar op. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:47

Je had vroeger bij de aldi zakjes met limonade die waren ook helemaal het einde :') :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:56

soloro schreef:
deksel schreef:
Dit heb ik precies hetzelfde gehad, alleen dan met de paprika ribbelchips van de Lidl. Een van de weinige paprika chips zonder melk. Opeens zat er melk in en was de smaak compleet anders. Het was echt de beste chips ooit, zooooo ongelooflijk lekker <3. En nu gewoon niet meer te vreten. Gelukkig heb ik ondertussen de bolognese ribbel chips gevonden maar ik mis de geliefde Lidl paprika ribbel chippies nog elke keer als ik chips eet (en dat is best vaak, oeps).
Ik heb ze toen een berichtje gestuurd maar vervolgens hebben ze er dus niks meer meegedaan volgens mij :(.


Ik heb dat ook met chips.. soms zit er opeens tarwe en/of melk in (mag beiden niet) en soms juist weer totaal niet. Moet dus altijd verpakkingen blijven bekijken.. Mag nu de paprika, naturel en bolognese van Crocky!! Maar ze hadden van Lays eerst de ham smaak die ik wel mocht, maar tegenwoordig helaas niet meer..


Dat heb ik met suiker. Zit er ineens suiker in terwijl het er eerst niet in zat. En er zijn zoveel suikervrije producten die ze nu ineens niet meer verkopen nu glutenvrij veel hipper is. Er past natuurlijk maar een beperkte hoeveelheid producten in het dieetschap.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:28

Fireheart schreef:
Hetzelfde geld voor de Starbucks Caramel Macchiato ijskoffie trouwens, daar hebben ze ook iets aan veranderd en die is nu zo goor |( terwijl het mijn favoriet was

Daar heb ik ook over geklaagd! Vanaf dat er een andere verpakking om zat was de smaak ook vies (veel zoeter) Er stond niet eens iets op over 'verbeterde receptuur'. Toen ik klaagde schreven ze terug dat er niets veranderd was. Uhhhh, écht wel! Aan de andere kant wel beter voor mijn portemonee, want ze zijn achterlijk duur.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:52

elnienjo schreef:
Fireheart schreef:
Hetzelfde geld voor de Starbucks Caramel Macchiato ijskoffie trouwens, daar hebben ze ook iets aan veranderd en die is nu zo goor |( terwijl het mijn favoriet was

Daar heb ik ook over geklaagd! Vanaf dat er een andere verpakking om zat was de smaak ook vies (veel zoeter) Er stond niet eens iets op over 'verbeterde receptuur'. Toen ik klaagde schreven ze terug dat er niets veranderd was. Uhhhh, écht wel! Aan de andere kant wel beter voor mijn portemonee, want ze zijn achterlijk duur.


Niks veranderd? Daar geloof ik helemaal niks van, het was mijn favoriete drankje en nu is hij echt zo smerig brrrr :r

Maar inderdaad, de portemonnee is wel weer blij :')

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Als de fabrikant jouw favoriete chips smaak verandert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:15

Ohhh dit klinkt zo bekend! Alleen heb ik dat met de Kaasflips van de Aldi, de enige die echt lekker was en flink wat van die kaaspoeder op zat. Nu hebben ze 2 x het recept veranderd en het word met de keer erger. Ik haal ze dus niet meer.