Wat te koken?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lau
Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Wat te koken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 20:33

Hee lieve bokkers,
Aankomende zaterdag komt er een bevriend stel eten. Nu hadden zij de vorige keer heel erg uitgepakt toen ik daar kwam eten.
En nu komen ze dus bij mij :')
Nu vind ik koken heerlijk maar ik ben dan niet zo goed in het iets bedenken voor meerdere mensen.
En waar kan ik nou beter voor inspiratie vragen als hier op bokt?
Dus wie heeft er een idee voor een lekker diner voor op de zaterdag avond.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast


Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:44

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

We are not defined by the things that make us seperate and distinct
but by the moments that we share and the memories we make.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat te koken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:50

Gewoon iets maken wat je zelf lekker vindt en al meerdere keren hebt gemaakt. Dan is de kans kleiner dat het mislukt :))
Een lekkere ovenschotel ofzo, dat valt altijd wel in de smaak toch? En dan kun je ernaast wat leuke voorgerechtjes en bijgerechtjes serveren. Zoek eens op tapas gerechten. Ziet er vaak heel mooi uit en toch simpel te maken.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat te koken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:55

Wat 8nnemiek zegt :j

Neem iets dat je vaker hebt gemaakt en waarvan je dus zeker weet dat het lukt :-)

Verder, als ze arriveren, dan geef je ze een aperitiefje te drinken en wat knabbels erbij (wat olijfjes bijvoorbeeld, of wat nootjes oid: niet te veel, je wilt niet dat je gasten al vol zitten voordat je het diner klaar hebt).

Dan een voorgerechtje (ook weer: niet te veel, je wilt niet dat ze al van te voren vol zitten). Hoofdgerecht, toetje en dan tot besluit koffie/thee met een chocolaatje erbij.

Chiave
Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Wat te koken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:59

Pasta is ook altijd goed! :D Tip van mij: kies iets wat een tijdje in de oven gaart. Anders sta je zelf constant in de keuken en kun je niet bij de visite zijn.

Ik heb een lekker recept voor kip caprese in pestoroomsaus uit de oven met pasta, eventueel!

M. 21-07-2017. <3

Rebel_Jits
Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:14

De opmaak is ook al veel. Dus pak inderdaad iets wat je regelmatig maakt, maar serveer dat mooi op.
Niet in de pan, maar al op (voorverwarmde) borden. Pasta mooi rond gedraaid, apart schaaltje met kaas, ik noem maar iets.
Op die manier kan je zelfs een hamburger en frietjes van de Mcdo fancy maken :D

09/10/2023 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: iphyn en 18 bezoekers