.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:42

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt


Suzanne_J
Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:44

Veel van de recepten van www.chickslovefood.com zijn gezond, makkelijk, snel en weinig ingrediënten. De meeste recepten zijn voor 2 personen en dan eet ik er dus 2 dagen van. :)

L'est en faisant n'importe quoi, qu'on devient n'importe qui

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:49

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:50

Heb je een vriezer?

Je zou eens op 24kitchen.nl kunnen kijken. Daar kun je veel filters gebruiken met het zoeken naar recepten en mooi alles aanvinken wat je Wel lekker vind en wat je niet wilt laat je dan open staan. Ze hebben een heel mooi aanbod van Vega gerechten bv. aangezien je al aangeeft weinig vlees te eten en wel groenten. En veel van de gerechten kun je makkelijk invriezen bv. want veel recepten zijn idd wel in elkaar gestoken voor 2-4 personen.

Maar je kunt natuurlijk ook van recepten die je tegenkomt de ingrediënten halveren bv. of er een 1/4e deel van nemen zodat je 1 persoons porties kunt maken. En bepaalde gerechten zou je ook een paar dagen kunnen eten; dat je op maandag gerecht 1 eet en deze op woensdag ook weer eet bv.

EDIT:
ah ik zie net dat invriezen geen optie is haha. Dan zou ik kijken om de ingrediënten lijst van een recept wat je lekker lijkt gewoon aan te passen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Moska
Berichten: 3391
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Één persoons gerechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:58

Vriezer leegmaken/eten en dan weer vullen met gerechten waar je porties van over hebt gehouden. Zelf eet ik rustig twee of drie dagen achter elkaar hetzelfde als dat zo eens uitkomt. Hoeft het ook niet de vriezer in. Heb ik echt heel veel, dan vries ik porties in. Handig voor als ik geen zin heb om te koken (en dat is best vaak). Echt eenpersoonsgerechten kan ik zo niet bedenken, maar je kunt een recept natuurlijk altijd aanpassen naar het aantal personen waar je voor kookt.

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Één persoons gerechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:00

Ik neem aan dat je wel een koelkast hebt, dan kun je ook 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten en dan zet je hem dus gewoon een dag in de koelkast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:01

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Schuur_
Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Één persoons gerechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:06

Maar als je de volgende dag de rest opeet hoeft het toch niet in de vriezer?

Ik kook hier ook voor2/3 personen en ben alleen. Eet dan 2 dagen hetzelfde

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:08

In principe kun je als je vanavond een pan pasta kookt, een restje in de koelkast laten staan als je die morgen opeet. Hoeft dan niet per se in de vriezer. Dus dan zou je 2 dagen van 1 pan kunnen eten. :)

Verder vind ik wraps ook makkelijk voor 1 persoon. Of soep met stokbrood.

JM :#

OneAndOnlyx
Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:09

Hutspot met rösti(in een handomdraai klaar)(https://www.lekkerensimpel.com/rosti-hutspot/). Sowieso staan er veel receptjes die gemakkelijk zijn/ voor 1 persoon en snel gemaakt kunnen worden op lekkerensimpel.com! Wellicht kan je aan het begin van de week soep maken dat je die in de koelkast zet en elke dag een beetje opwarmt in een apart schaaltje/bakje met een broodje oid? Om het simpel te houden hoor :D

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.

Safiera
Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Één persoons gerechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:33

Ik volg, recepten zijn voor mij ook welkom!

Het is voor mij een doel om (bijna) altijd zelf te koken en geen kant en klaar maaltijden meer te kopen :)

Maar als ik kook is het altijd voor 2 of zelfs 3 dagen, dus geen éénpersoons porties. En ik gebruik ook geen vriezer, koelkast gaat prima.

life does not have to be flawless to be good

xSagan
Berichten: 660
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:02

OneAndOnlyx schreef:
Hutspot met rösti(in een handomdraai klaar)(https://www.lekkerensimpel.com/rosti-hutspot/). Sowieso staan er veel receptjes die gemakkelijk zijn/ voor 1 persoon en snel gemaakt kunnen worden op lekkerensimpel.com! Wellicht kan je aan het begin van de week soep maken dat je die in de koelkast zet en elke dag een beetje opwarmt in een apart schaaltje/bakje met een broodje oid? Om het simpel te houden hoor :D



Die is inderdaad een goede aanrader! _/-\o_

Ben zelf sowieso wel weg van die site. Niets met pakjes, maar zelf kruiden en alles zo opgeschreven dat je het makkelijk naar 1 persoon kan halveren.:)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Één persoons gerechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:12

Stukje vlees of vis bakken en ofwel een zak sla met 'n dressing erbij of iets roerbakken. Soms een zak aardappels koken en van 'n deel puree (of stamppot) maken en een deel opbakken.
Een omelet met kaas, tomaat, ui en gewoon op brood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:26

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:44

Annet_Dottie schreef:
Bedankt voor de tips.
Elnienjo volgens mij is m'n OP niet heel lang maar er staat in dat ik zelden/geen vlees/vis eet en juist gezonder wil eten :x :+

ah, voor mij vallen proteinen als vlees/vis/ei juist onder de basis van gezonde producten die je voornamelijk aanvult met wat groenten als je het gezond/caloriearm wil houden

_mexx_lady_
Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:56

Ik kookte ook altijd meer. Bv pastasausjes apart de vriezer in, dag zelf de pasta koken en klaar.
Ben groot fan van stamppot dus eet dat makkelijk een paar dagen achter elkaar.
Dan doe je andijvie, boerenkool en wortel in kleine porties in de diepvries. Aardappelen koken voor een aantal dagen en purree maken. Dag zelf groeten uithalen, wat boter erbij en stamppotten maar!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers

cron