Hoeveel zijn jullie kwijt bij thuisbezorgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:56

Werecat schreef:
Het is goedkoper om zelf een pizza in de oven te schuiven dan dat je je eten besteld. Bestellen is zo ontzettend duur, niet normaal gewoon :')


Joh, is dat goedkoper ja :+

Je betaalt ook voor het gemak, voor iemand die je eten bereidt, en voor iemand die het aan je deur komt brengen.
Een pizza die je zelf in de oven schuift moet je ook eerst zelf maken of halen in de supermarkt.

Bestellen is meestal net zo duur als dat je het in het restaurant waar je het bestelt neemt. Logisch toch, waarom zouden ze de prijzen naar beneden gooien als ze het ook nog bij je huis moeten komen brengen?

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:57

Wendy schreef:
Duh... die mensen die er voor zorgen dat je dat eten krijgt moeten ook ergens van betaald worden... net als de apparatuur en het pand.


Goh. Je meent het. Ik dacht dat die pizza's enzo uit de lucht kwamen vallen of werden gebracht door kaboutertjes. Er gaat een wereld voor me open :=

Ik zeg nergens dat bestellen slecht is of iets dergelijks hoor. Natuurlijk is het logisch dat het bezorgen en dergelijke bijdraagt aan de hoge kosten. Ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen, maar iedereen moet lekker doen wat ze zelf willen

ellepel

Berichten: 47334
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:05

Afgelopen week een grote shoarmaschotel besteld.
Was 14 euro.
Doe bij dezelfde shoarmatent ook wel spare ribs maaltijd, dus met gebakken aardappelen en sla , was totaal 12 euro.
Heb ook een keertje sushi besteld,dat was duurder!
Maar op het moment dat ik wat thuis laat bezorgen zie ik dat ook als verwenmomentje voor mezlf.
dus dan mag het wat duurder zijn :D

Bezorgkosten is hier overal 1,50 of 2 euro.
Maar ik doe meestal via thuisbezorgd en daar staat het ook wel bij :j

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Hoeveel zijn jullie kwijt bij thuisbezorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:26

Frietboer is nog geen 100 meter lopen, dus dat wordt hem niet. Die heeft ook salades en wokspul, keuze is reuze. Daar ga ik niet voor bestellen. Chinees wel: maandmenu twee personen voor 20-25 euro inclusief bezorgen, en daar kan je dan met vijf mensen van eten := Pizza's 8-12 euro per persoon, maar die eten we dan liever bij de Italiaan op. Is je pizza warmer en sneller.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:15

Snackbar en chinees halen we mrestal zelf ivm dichtbij. Bij de chinees hebben we voor 30 euro voor 4 pers (2 volw, 2 kind) eten waar we ook nog een 2e dag van kunnen eten.

Pizza schuiven we meestal zelf in de over, maar die van de pizzaria is wel lekkerder en soms heel fijn als je laat thuis bent oid. Rond de 25 euro kwijt voor 3 pizza's.
Heel enkele keer bestellen we met zn tweetjes bij de griek of de indier, dan zijn we vaak relatief wel wat meer kwijt omdat we niet kunnen kiezen :')

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:16

Meestal tussen de 25 en 35 euro voor twee personen :j
We zien het als een luxe, dus als we bestellen dan vinden we het niet erg om wat meer uit te geven.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:26

3,50 en minimum bestelhoeveelheid moet ook al boven de 15 of 20 euro zijn. Bestel er dan een (duur )blikje drinken bij van 2,50... Doe het dus zelden.

Of als ik visite heb.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoeveel zijn jullie kwijt bij thuisbezorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:30

Pizza: €16-20
Friet: €13-15 verschilt waar we bestellen
Sushi: €40-60
Japans: €20-30
Pokebowl: €25
Sommige restaurants hebben de bezorg kosten er gewoon nog bij ookal bestel je voor 50 euro 8)7
Maar dit zijn wij ong kwijt met z’n 2e, en dit is dan wel bijv incl soyabonen, yakitori en bijv 2 snacks of een flinke pizza.

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:33

Sinds wij in Leiden wonen en Domino's, Chinees, Turkse pizza/doner en een supergoede Toko op loopafstand hebben laten we eigenlijk bijna nooit meer thuisbezorgen, het enige dat we heel af en toe nog laten komen zijn hamburgers. Dat is meestal max. 20 euro geloof ik met z'n tweetjes.

We bestellen vaak wel vooraf en halen het dan op. Is vaak goedkoper, vooral Domino's heeft vaak acties met afhalen.
Toen we nog in een klein dorpje woonde en letterlijk alleen de Domino's zowat aan huis kwam vonden we het ook vaak wel duur. Soms bestelden we ook wel eens sushi maar dat was helemaal duur haha. Dat gaan we nu gewoon zelf halen op de fiets, of gewoon lekker daar eten :+

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Hoeveel zijn jullie kwijt bij thuisbezorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:37

Domino's is wel heel fijn, die kan je idd met 7 euro al klaar zijn (soms iets meer met acties), maar die haal ik het liefst ook op. Ligt eraan hoever het van huis is, was tot nu toe nooit te ver.
Voor de rest doe ik niks van thuisbezorgd.. Kan totaal niet uit als je iets voor alleen jezelf wil bestellen. Ga ik liever lekker een keer uit eten van of een lekker broodje halen in de lunch.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoeveel zijn jullie kwijt bij thuisbezorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:42

Ik heb nog nooit een pizza van domino’s op... gaat binnenkort dan verandering in komen. Er komt een vestiging 150 meter van mijn huis in December.
Ben benieuwd :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:46

Werecat schreef:
Het is goedkoper om zelf een pizza in de oven te schuiven dan dat je je eten besteld. Bestellen is zo ontzettend duur, niet normaal gewoon :')



Goedkoper, dat zeker. Maar dat proef je ook :j

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:59

Wij hadden toevallig vanavond een maandmenu besteld bij de Chinees met nog een extraatje erbij, waren 25 euro kwijt :) Kan je overigens wel met z'n 2en dik 2x van eten _O-

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:01

Ineke2 schreef:
Ik heb nog nooit een pizza van domino’s op... gaat binnenkort dan verandering in komen. Er komt een vestiging 150 meter van mijn huis in December.
Ben benieuwd :)


hopelijk parkeren mensen niet achterlijk voor je deur ;)

hier betaal je bij plaatselijke bedrijven zo rond de 2/5 euro om te laten bezorgen
maar via thuisbezorg ( andere 'restaurants') 15!!! euro

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:27

Kan je zo duur maken als je zelf wil. :)
Wij zijn met ons tweetjes.
Zo kan je voor €40 sushi bestellen of gewoon 2 pizzaatjes voor €10 (dan €12,50 met bezorgkosten).
We doen het niet vaak, maar als we bestellen zijn we bijvoorbeeld met vrienden of familie en delen we het bedrag door het aantal personen.
In Leiden (waar ik eerst woonde) zitten er enorm veel en weet ik ook welke goed zijn en welke je links moet laten liggen. Hier in de Achterhoek zit bijna niks, hebben we eens geprobeerd maar het was slap en koud, de bestelling klopte niet, dus dat doen we niet meer.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:28

just_kiki schreef:
hopelijk parkeren mensen niet achterlijk voor je deur ;)

Dat kan niet, is een winkelcentrum waar ik boven woon :) voordeur grenst aan een fietspad :D

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:29

ik ben er meestal TE veel geld aan kwijt omdat ik me soms niet kan inhouden bij thuisbezorgd. Ik ben dus meestal rond de 20 a 25 euro kwijt |o kan me daarna ook wel eens voor mijn hoofd slaan dat ik dat weer gedaan heb.

moonsparkle
Berichten: 21711
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:33

Ik bestel echt bijna nooit, volgens mij 4x gedaan sinds ik uit huis ben wat nu ook 4 jaar is, zodra het boven de 15,- euro voor 2 is vind ik het te duur :') dus als dan is het wanneer de pizza's in de aanbieding zijn

grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 10:00

Uiteindelijk hebben we Grieks besteld en waren we 25 euro kwijt voor 2 personen.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Hoeveel zijn jullie kwijt bij thuisbezorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:12

Toen ik nog student was bestelde ik echt nooit wat, tijd zat om te koken. Nu we beide fulltime werken met allebei ook >2 uur reistijd dagelijks, doen we het af en toe wel (ik vond bestellen het geld ook nooit waard, maar nu dus wel).
Pizza zijn wij zo'n 15-20 euro kwijt, heerlijke pizza's. Snackbar zit aan het einde van de straat dus dat halen we gewoon af, kost maximaal 15 euro. Dit alles voor twee personen.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:48

Hier bleek de lokale shoarma / pizzatent veel duurder te zijn via thuisbezorgd.nl als dat ik het rechtstreeks bij de shoarmatent bestelde?

Blijkbaar loont het dus om op de eigen website van een eettent te kijken wat je wil eten en rechtstreeks te bestellen.

KimD

Berichten: 20411
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:00

Wendy schreef:
Werecat schreef:
Het is goedkoper om zelf een pizza in de oven te schuiven dan dat je je eten besteld. Bestellen is zo ontzettend duur, niet normaal gewoon :')

Duh... die mensen die er voor zorgen dat je dat eten krijgt moeten ook ergens van betaald worden... net als de apparatuur en het pand.


En vaak is zo'n verse pizza echt veel lekkerder. Tenminste hier. Die zijn rijkelijk belegd en altijd heel goed gemaakt.

Wij bestellen met liefde bij de pizzeria.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:50

estja schreef:
Hier bleek de lokale shoarma / pizzatent veel duurder te zijn via thuisbezorgd.nl als dat ik het rechtstreeks bij de shoarmatent bestelde?

Blijkbaar loont het dus om op de eigen website van een eettent te kijken wat je wil eten en rechtstreeks te bestellen.



Thuisbezorgt vraag veel commissie, de meeste zaken hebben liever dat je het direct bij hun besteld, dat scheelt hun veel geld.
Vandaar waarschijnlijk ook de hoge bezorgkosten, zo proberen ze iets van de omzet terug te verdienen.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:55

Wij halen meestal bij de Donino's pizza in de aanbieding, dan hebben we er 2 voor een tientje. Met bezorgen zit je dan rond de 15 euro.

Chinees halen we meestal een rijsttafel, dan zijn we 45 euro kwijt voor alles, maar we houden er speciaal een vak voor vrij in de vriezer, we hebben van de laatste keer halen al 4 keer avondeten gemaakt en het is nog steeds niet op. :')

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:25

Hier komt het nog wel eens voor dat ik in de weekenden 's avonds alleen thuis ben, kies er dan toch wel eens voor om iets te laten bezorgen. Afgelopen weekend onwijs zin in een pizza, dus besteld bij New York pizza (die letterlijk 300m verderop zit :o ). Bezorgen is gratis, maar was toch ruim 10 euro kwijt. Hoewel de pizza enorm lekker was, vind ik het toch wel pittig duur voor zo'n vette hap.

De friettent waar wij heen gaan zijn we met twee personen meestal rond de 12-15 euro kwijt en dan krijgen we echt VEEL friet :))

De Griek aan het eind van de straat (190m lopen) rekent €1,50 bezorgkosten, dus dat ga ik wél zelf halen :P Daar ben ik voor een pita gyros + extra tzatziki rond de 8,50 euro kwijt.