Sodastream

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:17

Jenny21 schreef:
arabella2000 schreef:
Ik heb flessen voor in de vaatwasser (geen glazen). De gewone flessen heb ik enkel nog in gebruik als ik bezoek krijg.

Ik gebruik ze 1 of 2 keer (alleen met water spoelen) en dan gaan ze de vaatwasser in.

Smaakjes haal ik in duitsland. Daar krijg je idd meer liters voor hetzelfde geld en meer smaken.

En de cilinders bij de aldi. 1 hervulling voor €5.89


Is die hervulling dan bij de duitse aldi?
Iemand een idee wat je bij de dm betaald voor een hervulling?
En heeft de dm en/of aldi ook siropen?



De cilinder hervulling zijn idd duitse aldi. Liggen bij de kassa meestal.

Ik heb nog geen siropen bij de aldi gevonden.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:21

Hanafubuki schreef:
Hoe maken jullie je flessen van binnen schoon trouwens? Ik spoel ze normaal altijd gelijk af maar soms schiet dat er bij in :+ Ik kreeg de tip om kunstgebit tabletten te gebruiken, dat werkt verrassend goed!

Eerder gebruikte ik ook kunstgebitreiniger, maar ik vond het niet ideaal. We hebben geïnvesteerd in flessen die in de vaatwasser kunnen en hadden dat veel eerder moeten doen :D

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:32


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:00

Destination schreef:
Hanafubuki schreef:
Hoe maken jullie je flessen van binnen schoon trouwens? Ik spoel ze normaal altijd gelijk af maar soms schiet dat er bij in :+ Ik kreeg de tip om kunstgebit tabletten te gebruiken, dat werkt verrassend goed!

Eerder gebruikte ik ook kunstgebitreiniger, maar ik vond het niet ideaal. We hebben geïnvesteerd in flessen die in de vaatwasser kunnen en hadden dat veel eerder moeten doen :D


Voor de buitenkant gaan de mijne ook vaak rondje vaatwasser mee ja! Heb de glazen flessen :j maar van binnen blijft er dan alsnog altijd vies water in liggen :r

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:14

Ik laat ze even in een sopje weken. Dan doe ik even schudden met sop er in. En goed de deksel schoonmaken. Ik heb geen vaatwasser dus doe het altijd zo. En ze stinken nooit.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 19:13

Hm, vies water hebben wij eigenlijk geen last van. Hebben ze ondersteboven in de vaatwasser en ook ondersteboven drogen. Je hebt ook van die rekjes voor glazen flessen om ze in uit te laten lekken, misschien is dat wat?

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:51

Nou HET moment is daar. Onze eerste cilinder is leeg |(

Nu eens uitzoeken wat het goedkoopst/makkelijkst is. Duitsland is hiervandaan niet te doen in ieder geval :(

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:52

Bij AH kostie 12,99 en kun je m zo bij de service balie omruilen.
Of bij de Blokker, zelfde prijs en ook gewoon bij de kassa.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:09

De blokker heeft nu ook een eigen merk volgens mij

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:13

arabella2000 schreef:
De blokker heeft nu ook een eigen merk volgens mij



Klopt maar ik kan me voorstellen dat die cilinders niet op een sodastream apparaat passen?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:45


Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:12

Scheelt 3 euro op een cilinder per omruiling.. maar een losse is alsnog 23 euro. ALs je al sodastream cilinders hebt zou ik die niet verwisselen in ieder geval. :n

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:17

Ik zit in dubio er 1 aan te schaffen en hoopte dat er hier mensen zijn met ervaring.

Hoelang gaan jullie machines al mee?
Hoevaak heb je de flessen moeten vervangen?

En hoeveel ben je per liter kwijt als je frisdrank maakt in totaal? wij zijn aan het rekenen of we voordeliger uit zouden zijn, wij drinken normaal vooral a-merken frisdrank

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:31

Ik heb mijn eerste sodastream nu drie jaar. Hij had een tijdje geleden wat problemen met het indrukken van de knop, als ik em volledig indrukte was dat nog niet genoeg voor genoeg druk, dus dat heb ik gerepareerd door een stukje plastic binnenin tussen de hefboom te lijmen. Nu doet ie het weer. Maar ik vind dat ze best iets degelijker gebouwd mogen worden voor die prijs. De duurdere modellen hebben hier waarschijnlijk minder last van.
Bewaar het garantiebewijs in ieder geval goed!

De flessen heb ik nooit vervangen, gewoon goed schoon spoelen.

Voor gewoon bruiswater ben je in NL 12,99/60= 21 cent per liter kwijt en in DE 5,99/60= 10 cent per liter.
Of iets minder als je van extra prik houdt.

De siroop is ook makkelijk uit te rekenen.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:48

Die van ons is dik zes jaar oud, we hebben enkel al eens nieuwe flessen moeten kopen omdat de doppen niet meer afsloten.
Dan gaat de bruis snel weg natuurlijk

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:46

Die van mij is bijna 3 jaar en doet t nog perfect.
Flessen nog niet vervangen.

Ik heb onlangs cola siroop gekocht, goed voor voor 110 liter cola.
Voor dat geld koop je van Coca cola in 4packs 1,5 liter flessen voor ik meen 45 liter, en dan heb ik de aanbiedingsprijs van AH gepakt.
Heb ik echter nog niet de cilinder CO2 mee berekend.
Weet even niet meer hoeveel flessen we uit 1 cilinder halen.

Wij dronken altijd Coca cola, maar sinds de sodastream alleen nog deze en uiteindelijk vinden we die zelfs lekkerder

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:08

Zeeuwsemeid schreef:
Ik zit in dubio er 1 aan te schaffen en hoopte dat er hier mensen zijn met ervaring.

Hoelang gaan jullie machines al mee?
Hoevaak heb je de flessen moeten vervangen?

En hoeveel ben je per liter kwijt als je frisdrank maakt in totaal? wij zijn aan het rekenen of we voordeliger uit zouden zijn, wij drinken normaal vooral a-merken frisdrank

Hier ook ongeveer 3 jaar, op de Huishoudbeurs gekocht indertijd.
Nog steeds dezelfde flessen en wij doen er allerlei soorten siroop in zonder suiker. De frisdranken missen we niet en anders af en toe een blikje.
Wel hebben wij een grote gasfles aangeschaft waarmee wij het kleintje vullen, adapter via Marktplaats gekocht. Mocht je dichtbij Duitsland wonen is dat natuurlijk ideaal.
Qua kosten, geen idee of het voordeliger is dan frisdrank maar dat is ook niet onze insteek geweest.
Water is beter dan frisdrank en met bubbels langer vol te houden.

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:40

Ik heb de sodastream zo'n 2-3 jaar, met dezelfde flessen als in het begin. In 2022 vervang ik de flessen, om niet te riskeren dat ze barsten tijdens het vullen met gas. Zijn kunststof flessen die een vervangingsdatum hebben.

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:26

Ik wil mijn sodastream verkopen, nu heb ik 3 gas cilinders. Kan ik 2 daarvan terug verkopen aan een winkel? (Zijn koop cilinders). Of beter om het met de rest mee te verkopen?

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:09

Vroeger kreeg je in de winkel 2,50 terug voor flessen die je definitief inlevert, maar ik heb al gehoord dat je inmiddels helemaal geen statiegeld meer krijgt. Ik weet niet of dat klopt.

Je kan ze proberen mee te verkopen. Maar misschien kun je er ook iemand anders blij mee maken. Ik heb er zelf een tijdje geleden een paar overgekocht van iemand voor 4 euro per stuk.. diegene kreeg er meer voor terug dan in de winkel, en voor mij een stuk goedkoper dan nieuwe flessen in de winkel kopen.
Als ik in de buurt had gewoond had ik ze graag van je overgenomen :D

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:16

Lekker dan, ik dacht eigenlijk dat ik dan het verschil terug zou krijgen tussen het vullen van de fles en het aankoop bedrag. Wat €12 is. Anders had ik natuurlijk nooit een koop cilinder gekocht… Lekker verdienen zo voor sodastream. Ik verkoop ze wel mee.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:36

Klopt, dat doen ze heel sneaky, ik vond het ook niet netjes..

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:03

Dat is het zelfde systeem als met campinggas flessen.
Daar krijg je ook de aanschafwaarde niet van terug bij een omruilpunt waar je een lege inlevert en een volle krijgt en betaalt voor de inhoud.

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:01

Maar ik wil geen volle terug, ik wil gewoon het aankoopbedrag terug :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:17

Volgens mij betaal je bij ‘aanschaf’ 25 euro - 12 voor de fles en 13 voor de inhoud. Als ze leeg zijn zou ik ze voor 12/13 euro per stuk erbij doen. En als ze vol zijn voor 25 :j

Het metaal is in feite jouw bezit - het gas betaal je elke keer. Zo werkt het met grote gasflessen voor BBQs ook :j