Kan ik dit invriezen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Granoek
Blogger
Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Kan ik dit invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-20 23:19

Oke ik weet niet of hier interesse voor is maar ik vraag me dat best vaak af dus het leek me leuk om een soort algemeen ‘kan ik dit invriezen’ topic te maken :')

Om te starten:
Ik kocht vandaag boterhambeleg en kon niet kiezen tussen 2 dingen (leverworst schijfjes en gebraden gehakt). Maar ik ontbijt meestal alleen en eigenlijk krijg ik die beide nooit op voor ze slecht worden.

De vraag dus: kan ik deze twee dingen (of 1 van de twee) invriezen? Is dat nog lekker dan?
Brood vries ik al in per 2 sneetjes want ook dat krijg ik in mijn eentje niet snel genoeg op :+


fohadie
Berichten: 4251
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 23:21

Ik vries beleg soms in. Maar dan liever de gehakt dan de schijfjes leverworst. Die laatste lijkt me eenmaal ontdooit echt niet lekker meer.

Granoek
Blogger
Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Kan ik dit invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-20 23:26

Welke zijn voor jou al getest en goedgekeurd?

daantjuhhh
Berichten: 26772
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 23:26

Als ik het heb opengemaakt vries ik het niet meer in. Dan geef ik een deel aan mijn ouders.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

fohadie
Berichten: 4251
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 23:33

Granoek schreef:
Welke zijn voor jou al getest en goedgekeurd?



Kipfilet, ham, fricandeau,grillworst dat soort dingen. Maar dan wel na ontdooien eerst ruiken en in 1a,2 dagen opeten.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Kan ik dit invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 00:02

Vleeswaren vries ik niet meer in. Is nooit lekker als het eruit komt en blijft altijd een beetje waterig.

Hebben jullie nog een tip voor Wokgroenten? Als ik die voor het koken uit de vriezer haal is alles waterig en slap. Maar tijdens het koken er bevroren in gooien is ook nog niet een succes, nog steeds slapjes. :+

Sneeuwvlok23
Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Re: Kan ik dit invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 00:34

wij slaan thuis altijd veel vleeswaren in en die verdwijnen allemaal in de vriezer. Super handig en de smaak en kwaliteit is gewoon hetzelfde! Dit doen we echter alleen met ongeopende verpakkingen, dus zou niet weten of het met geopende wel kan...

Dreamy
Berichten: 24062
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 05:45

N0a schreef:
Vleeswaren vries ik niet meer in. Is nooit lekker als het eruit komt en blijft altijd een beetje waterig.

Hebben jullie nog een tip voor Wokgroenten? Als ik die voor het koken uit de vriezer haal is alles waterig en slap. Maar tijdens het koken er bevroren in gooien is ook nog niet een succes, nog steeds slapjes. :+


Ik kwam dit tegen:
Citaat:
Het idee achter wokken is dat je de groenten snel gaar maar nog wel knapperig bakt in weinig olie. Dat betekent dat de interne celstructuur, die het vocht vasthoudt, nog wel een beetje intakt moet zijn. En laat dat nu net ongeveer zijn wat er in de vriezer gebeurt : de cellen gaan stuk, en het vocht loopt er uit. Dat zie je heel goed als je de groente gaat ontdooien. Natuurlijk kun je dat zo veel mogelijk wegdrogen (met een theedoek, een zeef of een slacentrifuge), maar hoewel de resterende groente dan wel redelijk droog is, zit het vocht niet meer in de cellen van de groente opgesloten. Je verliest dus altijd knapperigheid en smaak. En de enige manier om dat te voorkomen, is toch gewoon : niet invriezen.

Kortom, niet diepvriesgroenten gebruiken als je knapperigheid wilt :+

jeetje77
Berichten: 3425
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 05:49

Wat een leuk topic. Ik had gisteren zelf pindasaus gemaakt (omdat in kant en klare altijd melk zit en ik daar intolerant voor ben). Nu had ik best wat over, dat heb ik nu in een ijsblokjes houder ingevroren. Kijken of het kan.

Vleeswaren worden hier ook altijd gekocht en meten ingevroren. Ml is de enige die vlees eet en dan is er tenminste voorraad.

Kidde
Berichten: 3423
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 05:51

Ik werk bij een slagerij en gebraden gehakt vriezen we hier ook in. Leverworst niet, al weet ik niet of dit eventueel wel zou kunnen eigenlijk.

Amber_anne
Berichten: 6841
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 05:53

Tip om niet in te vriezen, andijvie... Had nog een bergje natte smurrie over toen het ontdooid was

Suzanne F.
Berichten: 48885
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 06:07

jeetje77 schreef:
Wat een leuk topic. Ik had gisteren zelf pindasaus gemaakt (omdat in kant en klare altijd melk zit en ik daar intolerant voor ben). Nu had ik best wat over, dat heb ik nu in een ijsblokjes houder ingevroren. Kijken of het kan.

Vleeswaren worden hier ook altijd gekocht en meten ingevroren. Ml is de enige die vlees eet en dan is er tenminste voorraad.


Ja dat kan prima. Ik vries dit ook altijd in.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Boras
Berichten: 9926
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Kan ik dit invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 06:26

Wij eten kalkoenham, die is lang niet altijd te krijgen in de supermarkt. Als het er is, dan kopen we meerdere pakjes tegelijk.

We vriezen het direct in. In een plastic voorraadbakje met bakpapier tussen de plakjes. Die vriezen dan niet aan elkaar vast, we pakken zoveel plakjes als we nodig hebben.

Ham gaat heel goed.

Djeradalover
Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Kan ik dit invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 06:44

Ik heb ook op een slagerij gewerkt waar de slager zijn brood belegd en wel invroor en dat was er niet aan te zien/proeven.

Ik woon alleen en vries heel veel in aangezien ik anders veel weg moet gooien of duur uit ben.

Kaas (geraspt ligt altijd op voorraad in vriezer)
Pesto (zelfgemaakt)
Wraps (wat moet ik met 6 van die dingen, en prima te bewaren in de vriezer!)
Pita broodjes (zie wraps)
Soms boter

Avondeten maak ik in grote hoeveelheden en vries het in. Bv Lasagne doe ik dan al gelijk in wegwerpovenschaaltjes (met verse lasagne bladen). Pasta gerechten zonder pasta invriezen en bij bv nasi de rijst een dag ervoor al koken zodat het goed droog de vriezer in kan en dag later pas de rest vd ingredienten erbij!

Oh en wil je groenten uit de vriezer gebruiken ontdooi het dan niet, dan krijg je inderdaad snot.

[o]

suffie
Berichten: 5704
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 07:00

Kidde schreef:
Ik werk bij een slagerij en gebraden gehakt vriezen we hier ook in. Leverworst niet, al weet ik niet of dit eventueel wel zou kunnen eigenlijk.


Leverworst kan ook. Wij bestellen ook altijd een paar leverworst als we een pink laten slachten en die worden ingevroren aangeleverd en gaan thuis ook meteen in de vriezer.

Granoek
Blogger
Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 07:02

Amber_anne schreef:
Tip om niet in te vriezen, andijvie... Had nog een bergje natte smurrie over toen het ontdooid was

Voeg sla ook maar toe aan dit lijstje, om dezelfde reden!

Geraspte kaas inderdaad ook al geprobeerd, boter had ik nog nooit gehoord

Marisje76
Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Kan ik dit invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 07:26

Een tip voor diepvriesgroenten, als he ze knapperig wil houden moet je ze eerst onder de kraan houden het diepvrieslaagje eraf spoelen zeg maar

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:24

Marisje76 schreef:
Een tip voor diepvriesgroenten, als he ze knapperig wil houden moet je ze eerst onder de kraan houden het diepvrieslaagje eraf spoelen zeg maar


OH top. Dat ga ik een keer proberen.
Ik koop altijd voordeelzak verse groente maar gebruik maar 1/3e en vind het zonde om het na een paar dagen weg te gooien als het in een hoopje snot drijft :')

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Kan ik dit invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:26

Hier gaat alle vlees de vriezer in, ook broodbeleg.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Kan ik dit invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:42

Toen ik nog alleen woonde kocht ik meestal een heel of half gesneden brood en beleg, maakte daar lunchpakketjes van, en hop de vriezer in. Ging prima. Ook met bv chocopasta of pindakaas als je een hartige en een zoete boterham bij elkaar wilt doen.

nikysa90
Berichten: 777
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Kan ik dit invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:01

ik had verse guacamole gemaakt, lekker met avocado natuurlijk. Had teveel over om weg te gooien, dus eens geprobeerd in te vriezen en ook dat kwam er ook superlekker uit!

Britta31
Berichten: 13051
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Kan ik dit invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:09

Als je groenten invries bv soepgroenten moet je het bevroren in de soep doen.Laat je het ontdooien word het een smurrie

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

pillow
Berichten: 7713
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Kan ik dit invriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:18

Inderdaad. Niet eerst ontdooien dat geldt voor alle rauwe groente, rechtstreeks in kokend water. Andijvie kan ook prima, maar dan moet je het eerst even blancheren. Voorgekookte groente kun je wel eerst ontdooien. Alle vleeswaren kunnen in mijn beleving in de vriezer. Brood doe ik in zn geheel in de vriezer en pluk dat plakjes die ik nodig heb er af.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers