Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Siamsmeesje
Berichten: 2226
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:25

Aha :)*
Op sommige dagen doe ik dat inderdaad. Gebruik sinds een paar jaar alleen nog maar volle produkten, en als ik kook met room is dat gewoon slagroom. Niks geen gezeur met light of halfvol...

En het "verbazende" (volgens sommigen 8-)), toen ik daar mee begon verloor ik in no-time bijna 10 kilo zonder ook maar iets aan moeite te doen :j
Voor mij het bewijs dat dat duidelijk beter is voor het lijf dan al dat bewerkte en uit elkaar getrokken voer.

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar


Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:14

Siamsmeesje schreef:
Aha :)*
Op sommige dagen doe ik dat inderdaad. Gebruik sinds een paar jaar alleen nog maar volle produkten, en als ik kook met room is dat gewoon slagroom. Niks geen gezeur met light of halfvol...

En het "verbazende" (volgens sommigen 8-)), toen ik daar mee begon verloor ik in no-time bijna 10 kilo zonder ook maar iets aan moeite te doen :j
Voor mij het bewijs dat dat duidelijk beter is voor het lijf dan al dat bewerkte en uit elkaar getrokken voer.


Ik ben ook groot voorstander van LCHF, mijn voedingsconsulent is dat helemaal niet, dus we verschillen behoorlijk van mening over sommige dingen.
In Brabant of Limburg hebben ze een test in een heel dorp om af te vallen en gezonder te leven met LCHF. Ze begonnen met 200 inwoners, maar inmiddels die veel meer inwoners mee, omdat het zulke goede resultaten geeft.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Barbabientje
Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:48

Hi! Ik wil me ook graag hier melden! :)
Ik heb een tijdje echt ketogeen geprobeerd (25g Khd per dag), maar dat was niet te doen, maar wil nu richting de 50 - 70 per dag houden, maar heeft iemand een goede site waar ik kan berekenen hoe ik dan de rest moet doen?

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

lochsong
Berichten: 118
Geregistreerd: 03-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:30

Als je nog op zoek bent naar meer recepten, ik heb een website vol met keto en low carb recepten. De meesten zijn keto, maar ik ga binnenkort uitbreiden met low carb. Ben benieuwd wat je er van vindt, want mijn website is heel nieuw, dus feedback is heel welkom.
Adres is www.keto-recepten.nl

Anoniem

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:00

Libanese moussaka met tahinisaus! :D

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:48

Ik ben vooral fan van alles met avocado, avocado gevuld met tonijn/uitje/augurk/mayo is heel lekker. Of gevuld met krab en mayo. Ook heel lekker is een avocado gevuld met kip/kerrie/mayo en amandelschaafsel :9

Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 01:45

lochsong schreef:
Als je nog op zoek bent naar meer recepten, ik heb een website vol met keto en low carb recepten. De meesten zijn keto, maar ik ga binnenkort uitbreiden met low carb. Ben benieuwd wat je er van vindt, want mijn website is heel nieuw, dus feedback is heel welkom.
Adres is http://www.keto-recepten.nl

Ik zal van de week eens kijken, dankjewel!

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Aria_zz
Berichten: 5507
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:06

Hoi, het ligt hier al even stil, maar wou toch even de vraag stellen hoe jullie dat over de middag doen?

Ik wil wat aan carb cycling gaan doen ivm krachttraining, maar nu zit ik met enkel brood voor op de middag en heb echt geen idee hoe ik dat goed kan vervangen zonder nog uren te koken.
Verder totaal geen ervaring met keto, maar bij de groenten en fruit die ik op de lijstjes zag staan, staan vooral die ik al graag eet.

Oh en ik ben vegetarisch, dat maakt het niet zo handig :Y)

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:02

2 jaar geleden ben ik heel erg afgevallen door kha eten. Toen ik op gewicht was werd ik zwanger en verviel ik helaas langzaam maar zeker weer in mijn oude, verkeerde eetpatroon.
De kleine is nu 9 maanden en ik vrees dat ik weer bijna even zwaar ben als 2 jaar terug voor ik kha ging eten.
We zijn nu nog op vakantie, maar heb al gezegd dat als we terug zijn de knop weer om moet. Wel geef ik nog gedeeltelijk borstvoeding, iemand daar ervaring mee in combinatie met kha?
Ik lees dus even mee en zal thuis mijn oude recepten er weer eens bij gaan pakken, wat ik vaak deed was ovenschotels met veel groenten, vlees en/of kaas en dan wat romig maken met wat kruidenkaas, heerlijk! Verder ben ik echt gek op brood, ik at dan als lunch een salade of een lekker kha broodje, die nam ik ook mee als we uit eten gingen of bij vrienden aten.

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

yvetjes
Berichten: 920
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:03

Wij eten heel regelmatig gevulde paprika:
Gehakt, geitenkaas, romaatjes, knoflook, en veel kruiden.

Volg meteen want zou graag alternatieven leren (veel is met salade).

Wees jezelf, anderen zijn er al genoeg.....

Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:04

Zijn er nog keto-actievelingen hier? Ik ben nu sinds een paar weken (weer) bezig en het bevalt me prima! Ik combineer het met if en een calorierestrictie. Eerder deed ik dit niet en hoewel ik me toen prima voelde, kwam ik eerder aan dan dat ik afviel. Dat laatste is mijn doel.
Ik zou het leuk vinden om eetlijstjes te posten met een aantal mensen. Ter inspiratie en ter ondersteuning...

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Sannanasje
Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:37

Wij zijn nu druk aan het verhuizen en klussen, dus is het organisatorisch even lastig. Maar ik wil ook 1 september (einde verhuizing) weer gaan KHA-en, dus doe graag met je mee Mrijn!

"You're in denial" 'No I'm not!'

Aria_zz
Berichten: 5507
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:26

Ik ben er nu alvast actief mee bezig sinds een week.
Voor het eerst in maanden zie ik wat verandering in mijn lijf, dus dat is erg fijn.

Ik heb nu een soort pindakaas ijspralines gemaakt met amandelnoten en kokosschilfers. Maar ook pindakaas koekjes, erg lekker.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:36

Minder dan 40% koolhydraten eten gedurende langere tijd is niet goed voor je gezondheid.
Meer dan 70% koolhydraten eten ook niet trouwens.
Er is een heel artikel over in de lancet verschenen laatst.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/wetensc ... ~aef03323/

Ieder moet het natuurlijk zelf weten, maar ik dacht ik deel het even.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:40

Aria_zz schreef:
Ik ben er nu alvast actief mee bezig sinds een week.
Voor het eerst in maanden zie ik wat verandering in mijn lijf, dus dat is erg fijn.

Ik heb nu een soort pindakaas ijspralines gemaakt met amandelnoten en kokosschilfers. Maar ook pindakaas koekjes, erg lekker.


Klinkt lekker! Wat is het recept van die koekjes?

Live is what happens to you while you're busy making plans....

nine1987
Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:45

Libera schreef:
Kan het ook met verse zalm? Manlief is net terug uit La Push en heeft verse zalm gevangen :D



Nog weerwolven gezien? :oo :D

Men neme een siliconen muffinvormpje en sprayt hier een beetje baksray in..

Dan leg je er een reepje bacon in, een ei en op top een beetje parmezaanse kaas.. Erg lekker.. <3

<3 Sneakers <3

Siamsmeesje
Berichten: 2226
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:06

En hoe lang dan in de oven/temperatuur?
Eens zien of het mogelijk is om zo'n dooier dan zacht te houden :D

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

nine1987
Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:04

Oja.. 15-20 minuten.. Ei moet gestold zijn en de kaas mooi goudbruin.. :D

Evt garneren met wat geknipte bieslook..

<3 Sneakers <3

Kelly_Taco
Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:05

Siamsmeesje schreef:
Als je van tomaten, eieren en mozarella houdt....
Neem een ovenschaal(tje), snij twee tomaten in stukjes, voeg twee of drie eieren toe (afhankelijk van de maat van je schaal), pluk een mozarella-bol in stukjes die je verdeeld over de eieren en tomaat. Eventueel wat Italiaanse kruiden naar keuze, zout en peper naar smaak toevoegen, dan gedurende een half uurtje in een oven van 200-220 graden, tot de kaas gesmolten en mooi bruin gekleurd is :9

Eén van mijn favorieten, redelijk snel en heerlijk :D


Je kan er ook kipfilet aan toevoegen

<3 Galanto <3

Aria_zz
Berichten: 5507
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:10

Mrijn schreef:
Aria_zz schreef:
Ik ben er nu alvast actief mee bezig sinds een week.
Voor het eerst in maanden zie ik wat verandering in mijn lijf, dus dat is erg fijn.

Ik heb nu een soort pindakaas ijspralines gemaakt met amandelnoten en kokosschilfers. Maar ook pindakaas koekjes, erg lekker.


Klinkt lekker! Wat is het recept van die koekjes?


Heel simpel:
1 kopje pindakaas met stukjes, half kopje zoetmaker(heb ik zelf niet gebruikt), 1 ei.

Die mix je bij elkaar, maakt er bolletjes van en dan 10min in de oven op 180graden.
Ik heb er zelf nog amandelnoten bij gedaan, gewoon de bolletjes in amandelstukjes gerolt.
Erg lekker!

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Jazzythecorg
Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:21

Favoriet als ontbijt/lunch hier van de mannen is eiermuffins,zijn koud ook heel lekker. Ik vind zelf wraps van gebakken ei ook erg lekker en je kunt erin doen wat je lekker vind. Salade met bacon en avocado ook erg lekker. Zelf lijnzaadcrackers maken en dan heerlijk met roomkaas besmeren en beleggen met avocado. Favoriete avondeten hier is een ovenschotel met kip en verse spinazie. Ik kijk ook regelmatig op de site van oahn en heb ooit voor 4 euro een kha kookboek bij de lidl gekocht. Ik Google meestal op de ingrediënten die ik wil gebruiken en dan koolhydraatarm. Mijn telefoon staat vol met screenshots van recepten haha. Ik ben er niet echt meer zo heel streng mee bezig maar probeer de koolhydraten wel te beperken.

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:28

Houden jullie dat vol, zo weinig koolhydraten ? Zeker als je bijnieruitputting hebt moet je wel wat koolhydraten eten juist anders crash je uiteindelijk. Plus vrouwen raken minder snel in vetverbranding, dus dan zijn nog wel koolhydraten nodig. toch ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:36

Maar er zit verschil in koolhydraten, uit groene groenten mag je er feitelijk zoveel eten als je wilt. Ik werk bijvoorbeeld per dag al zo’n 600 gram rauwe spinazie naar binnen (in smoothies) buiten mijn maaltijden om.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:41

Zelf guacamole maken (twee rijpe avocado's, sjalotje, teentje knoflook, eventueel een rode peper, tomaat in blokjes) en dan dippen met mozzarella bolletjes of andere groentes. Ik eet zelf niet KH arm meer (afgelopen zomer eens gedaan) omdat ik merk dat mijn lichaam beter gaat op een vet arm dieet, maar ik ben- en blijf verslaafd aan guacamole. :D

Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:15

Daphara schreef:
Maar er zit verschil in koolhydraten, uit groene groenten mag je er feitelijk zoveel eten als je wilt. Ik werk bijvoorbeeld per dag al zo’n 600 gram rauwe spinazie naar binnen (in smoothies) buiten mijn maaltijden om.

Je ‘mag’ natuurlijk alles eten wat je wil, daar gaat het hier niet om. Binnen keto tel je ook dd kh uit groenten (uit 600 gr spinazie zijn dat er maar 5,5). Sterker nog, bijna al je kh komen uit groenten. Het is dus geen kwestie van onbeperkt groenten eten, hoe groen ze ook zijn. Uiteindelijk is een kh een kh, brandstof voor je lijf waarvan je er binnen keto zo weinig mogelijk wil eten.

Live is what happens to you while you're busy making plans....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Chantalla, GoogleAdsense, maitestar23, Mediatoolkitbot, Roosch, suusantana en 22 bezoekers