Hellofresh

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:34

ah dank voor jullie reacties, woon net op mezelf en moet het koken allemaal nog een beetje uitvinden :Y)
Elke week een box zou te duur zijn, maar met een actie en als ik er meerdere keren van zou kunnen eten word het wel interessant, vooral om nieuwe gerechten te ontdekken ook. We hebben het ooit 1x geprobeerd toen ik nog bij mijn ouders woonde, en toen vond ik de gerechten goed te doen om te maken

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:27

Ja ik woon ook alleen en ja vind het ook aan de dure kant.
Maar ik ben altijd zo inspiratie-loos met koken.
Wat resulteert in om 17.00 uur nog bedenken wat ga ik eten vanavond en dan richting supermarkt. Ja dan neem je elke x meer mee dan je nodig hebt. Dat is ook duur.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:31

daantjuhhh schreef:
Ja ik woon ook alleen en ja vind het ook aan de dure kant.
Maar ik ben altijd zo inspiratie-loos met koken.
Wat resulteert in om 17.00 uur nog bedenken wat ga ik eten vanavond en dan richting supermarkt. Ja dan neem je elke x meer mee dan je nodig hebt. Dat is ook duur.


Ik heb in dat opzicht "gelukkig" een hekel aan boodschappen doen, zeker sinds corona.
Maak nu van te voren boodschappenlijstjes en ga pas als ik eigenlijk echt niet anders meer kan, neem dan gelijk alles mee dat ik nodig heb om weer een paar dagen door te komen. Gezien de versproducten lukt dit een dag of 4 tot 5, ontbijt en lunch gaat prima, maar inspiratie voor avondeten, tja..
Vandaag voor het eerst aubergine risotto gemaakt, 2 porties, dus een portie over voor ergens anders deze week, dat scheelt al weer :')

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:19

Faelynn schreef:
ah dank voor jullie reacties, woon net op mezelf en moet het koken allemaal nog een beetje uitvinden :Y)
Elke week een box zou te duur zijn, maar met een actie en als ik er meerdere keren van zou kunnen eten word het wel interessant, vooral om nieuwe gerechten te ontdekken ook. We hebben het ooit 1x geprobeerd toen ik nog bij mijn ouders woonde, en toen vond ik de gerechten goed te doen om te maken


Ik weet niet of je ing bank heb maar met rentepunten kan je kortingsbonnen krijgen. Ook te gebruiken voor bestaande leden

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:10

Ik heb een ontbijtbox een aantal keer besteld.
Vond het oké, maar ook niet meer dan dat. En dan is 25 euro best veel geld.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:07

Wat krijg je daarvoor?
Ik ben nogal ontbijt inspiratieloos

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:11

Martine schreef:
Ik heb een ontbijtbox een aantal keer besteld.
Vond het oké, maar ook niet meer dan dat. En dan is 25 euro best veel geld.

Ja ik vind 25€ ook best veel.
Ben wel benieuwd wat er voordat bedrag allemaal in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:26

Es_ther schreef:
Wat krijg je daarvoor?
Ik ben nogal ontbijt inspiratieloos


Vroeger kon je zien wat daar de week later in zat. Ik let er eigenlijk niet echt op dus weet niet of dat nu nog zo is, anders kun je kijken of je daar inspiratie uit haalt?

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:31

De inhoud is vaak hetzelfde, bijvoorbeeld.

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:33

Hmmm.. dat kan ik thuis ook maken ja..

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:55

Ja dat vind ik ook de moeite niet

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:28

Neem mijn ontbijt, hoef je nooit meer iets anders :Y)

Afbeelding

40 gram havermout
250 ml melk (ik gebruik amandelmelk)
10 gram cacao
10 gram honing
1 theelepel speculaaskruiden
1 banaan
1 eetlepel pindakaas

Havermout koken met de melk, honing, cacao, speculaaskruiden en een halve fijn geprakte banaan. De andere helft van de banaan in plakjes en een lepel pindakaas erbij :9

Ik kan hier zonder problemen een halve dag op teren, vaak vergeet ik te lunchen. En het kost zeker geen 25 euro :D

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:31


daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:50

Ooohh dat ziet er wel lekker uit zeg.

Anoniem

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:05

Ik maak de laatste tijd heel vaak gebakken havermout. Even veel havermout als (plantaardige) melk, een ei, een banaan en wat bakpoeder erbij. Ff door de blender (je kan ook havermeel gebruiken) en toppen met wat fruit. Half uurtje bakken op 200c en je hebt echt een soort cake. Niet voor elke dag maar het is wel super lekker.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:26

Emmaa_ schreef:
Ik maak de laatste tijd heel vaak gebakken havermout. Even veel havermout als (plantaardige) melk, een ei, een banaan en wat bakpoeder erbij. Ff door de blender (je kan ook havermeel gebruiken) en toppen met wat fruit. Half uurtje bakken op 200c en je hebt echt een soort cake. Niet voor elke dag maar het is wel super lekker.


Ik doe ook wel eens zoiets maar dan net andersom!
Beetje havermout mengen met kokosolie, noten en kaneel. Dit gooi ik over stukjes appel of banaan, kwartiertje in de oven en smullen maar :D .

Of een simpele mug cake oid. Ik houd niet zo van typisch ontbijt meestal dus ik doe vanalles, liefst warm. Kan ook prima 's ochtend een restje pasta wegwerken :Y) .

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:33

Hallo allemaal, ik sluit ook even aan. Ik gebruik Hello Fresh al een hele tijd, normaal voornamelijk als mijn man op reis is (die kookt nl normaal en ik vind het moeilijk voor mezelf wat afwisselends te verzinnen). Nu hebben we het al weer een aantal weken achter elkaar vanwege het gemak van geen boodschappen hoeven doen en ook de afwisseling.

Laatste tijd een aantal hele lekkere dingen getroffen. Deze week bv de kabeljauw met pastinaak, die vond ik echt heel lekker. Verder ook fan van shashuka door HelloFresh, en van orzo :D .

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:45

De Boekoeloekoe burger is echt erg lekker!!!!!
Afbeelding

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:19

Waarom ziet jouw boekoeloekoeburger er zo mooi uit? Die van ons viel helemaal uit elkaar :')

Maar idd wel heeeeul lekker!

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:45

Goed op laten stijven in de koelkast en ik kneed hem in de pan altijd nog een beetje in model :')


turtlelito schreef:
Hallo allemaal, ik sluit ook even aan. Ik gebruik Hello Fresh al een hele tijd, normaal voornamelijk als mijn man op reis is (die kookt nl normaal en ik vind het moeilijk voor mezelf wat afwisselends te verzinnen). Nu hebben we het al weer een aantal weken achter elkaar vanwege het gemak van geen boodschappen hoeven doen en ook de afwisseling.

Laatste tijd een aantal hele lekkere dingen getroffen. Deze week bv de kabeljauw met pastinaak, die vond ik echt heel lekker. Verder ook fan van shashuka door HelloFresh, en van orzo :D .

Ik had voor HelloFresh nog nooit orzo gehad, maar ik ben ondertussen ook fan! :D

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:01

Ik kreeg vanochtend een mail van HelloFresh dat mijn 1-persoons box wordt geupgrade naar een 2-persoons box omdat het druk is bij HelloFresh. Superleuk natuurlijk 2 keer zo veel eten, maar ik vraag me wel af hoe ik in hemelsnaam 6 maaltijden aan eten ga wegwerken. Gebeuren dit soort dingen vaker?

Dit was de mail:

Het is druk bij ons en om zoveel mogelijk thuiskoks van een box te kunnen voorzien, hebben we een aantal aanpassingen gemaakt. Een gevolg daarvan is dat we jouw 1-persoonsbox tijdelijk hebben geüpgraded naar een 2-persoonsbox, zonder extra kosten. Zo heb je nog meer HelloFresh om van te genieten!

Zoals je weet houden we niet van eten verspillen. Gelukkig zijn er genoeg manieren om die tweede portie goed te benutten:
Eet het de volgende dag als lunch;
Vries het in voor een andere avond;
Maak je buurvrouw of buurman blij met een verse maaltijd.
Veel kookplezier en eet smakelijk alvast!

Het HelloFresh-team

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:08

Ja, dat doen ze vaker :j Boxen maken voor even getallen is makkelijker voor ze, dus als het druk is gaat dat sneller.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:14

Imay, wil prima hoor! Even naar ingrediënten kijken welke in diepvries kunnen of minst lang houdbaar zijn en daarmee volgorde bepalen.
Maar ik had vorige week 5 gerechten voor 2 personen, ben naar in m’n eentje. Dus heb er bijna 2 weken van kunnen eten :D en het is nog steeds allemaal goed en lekker.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:21

Ik heb ook al een poos voor 2 personen terwijl ik voor 1 bestel. Ik geef vaak groente weg aan mijn ouders.
Pasta wil ik nog wel eens een lunch mee maken.
Meestal heb ik 1 vlees gerecht in de week maximaal. Dan stop ik het andere stuk in de vriezer.

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:26

black_kelpie schreef:
Neem mijn ontbijt, hoef je nooit meer iets anders :Y)

[ [url=m/xwULQB.jpg]Afbeelding[/url] ]

40 gram havermout
250 ml melk (ik gebruik amandelmelk)
10 gram cacao
10 gram honing
1 theelepel speculaaskruiden
1 banaan
1 eetlepel pindakaas

Havermout koken met de melk, honing, cacao, speculaaskruiden en een halve fijn geprakte banaan. De andere helft van de banaan in plakjes en een lepel pindakaas erbij :9

Ik kan hier zonder problemen een halve dag op teren, vaak vergeet ik te lunchen. En het kost zeker geen 25 euro :D




Muurp schreef:
:oo dat klinkt echt super lekker!
Ga ik proberen.

Ik maak vaak eigen appelcrumble met havermout, die gooi ik dan door de yoghurt :9
https://www.lekkerensimpel.com/appel-kr ... havermout/



Wauw, thanx voor de tips, heerlijke ontbijtinspiratie! :9