Hellofresh

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:48

Muga schreef:
Ik heb 4 maaltijden gekregen en moet het ook echt, volgens de datum, in 4 dagen opeten. Uiteraard kan het best een dagje later maar vind het wel twijfelachtig dat het zo verzonden wordt. Zou fijn zijn als je wel 1 dagje kan overslaan door bijv visite ofzo...

over het algemeen zijn de dingen met een vervaldatum prima invriesbaar. Vlees en vis gooi ik bij aankomst dan gewoon even in de vriezer. De dingetjes als yoghurt, pesto etc zijn meestal langer houdbaar.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:02

Het is natuurlijk heel fijn als je tussendoor een dagje kunt overslaan maar hoe realistisch is dat als je vers wil eten. Zeker met voorgesneden groente kan ik zelf ook geen boodschappen doen voor meer dan 5 dagen.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:03

Zo doe ik dat ook :j

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:50

koenlover schreef:
Het is natuurlijk heel fijn als je tussendoor een dagje kunt overslaan maar hoe realistisch is dat als je vers wil eten. Zeker met voorgesneden groente kan ik zelf ook geen boodschappen doen voor meer dan 5 dagen.

Nee dat is zeker zo.

Anoniem

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:44

Als ik voor een hele week de boodschappen doe in de winkel dan eet ik op de laatste dag van de week ook geen verse vis met verse sla.

Maar het klinkt inderdaad wel erg kort!
Vis en vlees controleer ik altijd bij de levering en vries ik eventueel in.

Bladgroenten is soms ook wel nipt qua datum. Daar doe ik vaak bij levering een stukje keukenpapier bij in de zak en zo blijven ze ook zeker langer vers.

De andere ingrediƫnten controleer ik 9 van de 10 keer niet eens voor het koken. Met kaas of zuivel gaat niet snel iets mis.

Maar het vraagt soms inderdaad wel even wat voorbereiding of planning waar je misschien niet direct aan denkt.

Vorig week de shashuka voor het eerst gehad. Was niet heel erg ondersteboven er van. Maar voor de extreem korte bereidingstijd vond ik het prima smaken. Het is wel inderdaad letterlijk ei in tomatensaus. Opzich niets verkeerd mee, maar had toch hogere verwachtingen denk ik. :')

Wat we vanavond gaan eten weet ik nog niet. Denk of de spinaziestampot of de pasta met bospaddenstoelen en pesto.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:48

Bospaddestoelenpesto!! *\o/*

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:50

Hoe is jullie ervaring met gerechten eventueel bewaren/invriezen van hello fresh, gaat dat een beetje? Ik ben vegetarisch dus het zou om de vegetarische gerechten gaan. Ik ben in mijn eentje en het is eigenlijk altijd te veel. Nu maak ik bijvoorbeeld wel eens risotto en vries dan een 2e portie in die ik de week daarna op eet, gaat dat ook wel eens met hello fresh gerechten, of zijn het eigenlijk altijd gerechten die je meteen op moet eten na bereiden?

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:55

Ik eet vaak 2 dagen hetzelfde.
Sla, vlees en vis maak/bak ik dan de dag erna wel apart.
Sommige dingen warm ik op in de magnetron.
Tweede dag is wel wat minder lekker vind ik maar prima te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:57

Nee hoor, dat gaat inderdaad prima!

Net zo afhankelijk van welk gerecht je maakt als wanneer je zelf de boodschappen zou doen. Een salade invriezen is natuurlijk niet echt raadzaam. Maar de saus voor een pasta bijvoorbeeld wel, of de soep gerechten. Totaal afhankelijk van welk gerecht je kiest lukt dat prima.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:59

Ja ik eet ook vaak de volgende dag nog wat.
(Soms zelfs met lunch)
Of ik geef groenten door aan mijn ouders.
Vorige week had ik 400gram bonen.
In dat gerecht zaten nog andere groente.
Dan heb ik een handje voldoende en geef ik de rest weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:01

daantjuhhh schreef:
Ja ik eet ook vaak de volgende dag nog wat.
(Soms zelfs met lunch)
Of ik geef groenten door aan mijn ouders.
Vorige week had ik 400gram bonen.
In dat gerecht zaten nog andere groente.
Dan heb ik een handje voldoende en geef ik de rest weg.


Dat is inderdaad ook een goede! Als het mogelijk is maak ik een lunch van het overschot, of gaan de restjes groenten met wat kruiden in de soep voor het weekend.

Maar eerlijk is eerlijk, toen de wok met paksoi, bimi en kool deze zomer werd geleverd met paksoi als vervanger van de bimi, paksoi als vervanger voor de kool en de paksoi zelf heb ik er toch ook wel een weg gegeven. Goed bedacht, maar drie paksois werd een beetje veel. :+

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:07

:') _O-

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:51

Je kunt je gerechten er ook wel een beetje op uitzoeken, stamppotten en soep invriezen gaat natuurlijk prima :j Niet alles is even lekker opgewarmd.

Hier stond een uiterst vrolijke bezorg-Daniƫl voor de deur vanmiddag, ik kan weer 5 dagen koken :Y)

Anomien

Berichten: 7387
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:55

Hier was een bakje yoghurt kapot. Iets minder want alles zat er mee onder.

Verder heerlijk!

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:35

Vandaag had ik een gerecht mer een boekoeloekoe burger, heeft er iemand nog tips hoe je die steviger maakt?

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:45

Mijn boekoeloekoe burger was just heel stevig?
Maar ik had wel de hele ui er doorheen gedaan ipv een halve.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:48

Ik had vandaag de kabeljauw met pastinaak in roomsaus, heerlijk!

De pastinaak en champignons voor de 2e portie heb ik vandaag al mee klaargemaakt, maar de kabeljauw moet nog afgebakken worden,.
Zou ik die nog 2 dagen kunnen bewaren nu de verpakking open is, of eet ik die beter morgen meteen op?

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:00

koenlover schreef:
Het is natuurlijk heel fijn als je tussendoor een dagje kunt overslaan maar hoe realistisch is dat als je vers wil eten. Zeker met voorgesneden groente kan ik zelf ook geen boodschappen doen voor meer dan 5 dagen.


Dat is zo idd. Nu kwam mijn pakket deze week een dag te laat dus denk dat dat ook wel meespeelde. Vooralsnog bevalt het wel erg goed. Kiezen wat je wil eten maar wel alles al in huis.
En niet een hele rondreis door de supermarkt om alles vers te halen.

Vandaag de spaghetti zodat m'n zoontje van 3 ook lekker makkelijk mee kon eten. Ik vond hem leker maar de saus wel erg waterig. En had er al wat water uitgelaten.
Wel veel minder champignons gebruikt. Niet mijn ding. Die geef ik dan ook wel door idd.

Zag in de app dat ik een andere derde maaltijd heb dan dat ik had besteld. Vraag is nu waar het fout gaat in het systeem... We wachten de levering af. Als de verkeerde maaltijd komt, moet ik bellen. Wel ontzettend netjes te woord gestaan! Goede service!

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:12

Heeft iemand ook ervaring met de ontbijtboxen? Is het een beetje waar voor je geld?

Wij hadden vandaag de wraps met kip, wortel/witte kool en mango-yoghurtsaus, was ook erg lekker! Vooral omdat de kip eerst in de marinade had gestaan en was gebakken in panko had het een lekkere bite.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:35

Die pasta met bospaddenstoelen pesto was zo lekker <3 !

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:03

Oh lekker
Ik had de Naan pizza.
Was ook verrukkelijk :~

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:04

Loezoe schreef:
Heeft iemand ook ervaring met de ontbijtboxen? Is het een beetje waar voor je geld?

Wij hadden vandaag de wraps met kip, wortel/witte kool en mango-yoghurtsaus, was ook erg lekker! Vooral omdat de kip eerst in de marinade had gestaan en was gebakken in panko had het een lekkere bite.

De ontbijt box heb ik nog nooit gehad.

Wel eens een fruit box. Die beviel wel.
Ik had van alles wat. Zelfs lekkere mango.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:17

Es_ther schreef:
Die pasta met bospaddenstoelen pesto was zo lekker <3 !


Wij hadden die vandaag ook! Super lekker!

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:22

Leuk een HF topic. Gisteren hadden we de naan pizza en vandaag de try bake. Laatste was niet zo maar we eten geen varken en champignon. Dan is het soms lastig om 4 gerechten te kiezen. Ik ben allergisch voor champignon en heb een 3 jarige peuter die bij alles momenteel zegt ieuw bah vies

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:23

Fruitbox heb ik ook regelmatig, maar is wel vaak hetzelfde. Ontbijbox heb ik nooit gehad, ik eet elke ochtend ofwel yoghurt met muesli ofwel havermout en dat bevalt wel :+

Ik ben nu de parelgerst-risotto met pompoen aan het maken :9