Hellofresh

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:14

Allemachtig, ik snap wel waarom je niet hoeft te lunchen.
Dit eet je vanaf je ontbijt t/m de lunch :D

Lekker hoor!

1,5 uur verder maar ik heb het op hoor :Y) _O-

black_kelpie schreef:
Neem mijn ontbijt, hoef je nooit meer iets anders :Y)

[ [url=m/xwULQB.jpg]Afbeelding[/url] ]

40 gram havermout
250 ml melk (ik gebruik amandelmelk)
10 gram cacao
10 gram honing
1 theelepel speculaaskruiden
1 banaan
1 eetlepel pindakaas

Havermout koken met de melk, honing, cacao, speculaaskruiden en een halve fijn geprakte banaan. De andere helft van de banaan in plakjes en een lepel pindakaas erbij :9

Ik kan hier zonder problemen een halve dag op teren, vaak vergeet ik te lunchen. En het kost zeker geen 25 euro :D

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:37

Martine schreef:
1,5 uur verder maar ik heb het op hoor :Y) _O-


_O-

Hij valt calorietechnisch nog mee hoor :D Komt op ongeveer 450 kcal. Ik had dit ontbijt "uitgevonden" toen ik aan het afvallen was en ik niet na een half uur weer honger wilde hebben, en dat is wel gelukt :Y)

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:40

Ik heb deze gemaakt maar het is bij mij net chocomelk :') Moet er niet minder melk in? En de pindakaas heb ik er ook maar doorheen geroerd zodat het wat dikker werd

black_kelpie schreef:
Neem mijn ontbijt, hoef je nooit meer iets anders :Y)

[ [url=m/xwULQB.jpg]Afbeelding[/url] ]

40 gram havermout
250 ml melk (ik gebruik amandelmelk)
10 gram cacao
10 gram honing
1 theelepel speculaaskruiden
1 banaan
1 eetlepel pindakaas

Havermout koken met de melk, honing, cacao, speculaaskruiden en een halve fijn geprakte banaan. De andere helft van de banaan in plakjes en een lepel pindakaas erbij :9

Ik kan hier zonder problemen een halve dag op teren, vaak vergeet ik te lunchen. En het kost zeker geen 25 euro :D

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:40

En hoelang kook je het?

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:55

carina schreef:
En hoelang kook je het?


Ik denk 10 minuten? Was aan het wachten tot het dikker werd maar dat werd het maar niet :+

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:25

Hier wordt het altijd een grote bruine blob, zeker geen chocomelk :=

Ik kook het inderdaad een minuut of 10 op middelhoog vuur. Niet te lafjes, het mag flink pruttelen. Ik gebruik precies de hoeveelheden die daar staan :j

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:26

IMAY1990 schreef:
Ik kreeg vanochtend een mail van HelloFresh dat mijn 1-persoons box wordt geupgrade naar een 2-persoons box omdat het druk is bij HelloFresh. Superleuk natuurlijk 2 keer zo veel eten, maar ik vraag me wel af hoe ik in hemelsnaam 6 maaltijden aan eten ga wegwerken. Gebeuren dit soort dingen vaker?

Dit was de mail:

Het is druk bij ons en om zoveel mogelijk thuiskoks van een box te kunnen voorzien, hebben we een aantal aanpassingen gemaakt. Een gevolg daarvan is dat we jouw 1-persoonsbox tijdelijk hebben geüpgraded naar een 2-persoonsbox, zonder extra kosten. Zo heb je nog meer HelloFresh om van te genieten!

Zoals je weet houden we niet van eten verspillen. Gelukkig zijn er genoeg manieren om die tweede portie goed te benutten:
Eet het de volgende dag als lunch;
Vries het in voor een andere avond;
Maak je buurvrouw of buurman blij met een verse maaltijd.
Veel kookplezier en eet smakelijk alvast!

Het HelloFresh-team

Goh, alles die in 1 pot kan kan je prima invriezen. Savonds koken, portie voor avondeten, portie voor lunch. Of voor de dag erop als je niet kan invriezen.
Eventjes kijken naar de ingredienten, alles is vaak langer houdbaar dan 5 dagen behalve vlees, die mik ik dan even de vriezer in bij aankomst en haal het smorgens uit als ik dat gerecht doe. Ik bestel standaard 5 maaltijden voor 2 personen, en eet daar twee weken van, beetje plannen, deeltje invriezen (of klaarmaken en invriezen) en het werkt prima.

L_iek
Berichten: 9708
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:42

Hier morgen weer een box. Ben benieuwd deze keer. Tot nu toe maar 1 gerecht wat wij echt niet te eten vonden.

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:30

Duhelo schreef:
IMAY1990 schreef:
Ik kreeg vanochtend een mail van HelloFresh dat mijn 1-persoons box wordt geupgrade naar een 2-persoons box omdat het druk is bij HelloFresh. Superleuk natuurlijk 2 keer zo veel eten, maar ik vraag me wel af hoe ik in hemelsnaam 6 maaltijden aan eten ga wegwerken. Gebeuren dit soort dingen vaker?

Dit was de mail:

Het is druk bij ons en om zoveel mogelijk thuiskoks van een box te kunnen voorzien, hebben we een aantal aanpassingen gemaakt. Een gevolg daarvan is dat we jouw 1-persoonsbox tijdelijk hebben geüpgraded naar een 2-persoonsbox, zonder extra kosten. Zo heb je nog meer HelloFresh om van te genieten!

Zoals je weet houden we niet van eten verspillen. Gelukkig zijn er genoeg manieren om die tweede portie goed te benutten:
Eet het de volgende dag als lunch;
Vries het in voor een andere avond;
Maak je buurvrouw of buurman blij met een verse maaltijd.
Veel kookplezier en eet smakelijk alvast!

Het HelloFresh-team

Goh, alles die in 1 pot kan kan je prima invriezen. Savonds koken, portie voor avondeten, portie voor lunch. Of voor de dag erop als je niet kan invriezen.
Eventjes kijken naar de ingredienten, alles is vaak langer houdbaar dan 5 dagen behalve vlees, die mik ik dan even de vriezer in bij aankomst en haal het smorgens uit als ik dat gerecht doe. Ik bestel standaard 5 maaltijden voor 2 personen, en eet daar twee weken van, beetje plannen, deeltje invriezen (of klaarmaken en invriezen) en het werkt prima.


Dat doen wij ook, 5 maaltijden voor 4 personen, en eten er met z'n tweetjes en een kleuter 10 dagen van.
Gerecht met sla eten we eerst, gerecht met andere groentesoort is of langer te bewaren óf in te vriezen. Heb ook een keertje de sla kort na ontvangst als lunch gebruikt met zelfgemaakte tonijnsalade en later zelf 1 zakje sla in de winkel gekocht voor het HelloFresh gerecht. Werkt hier tot dusverre prima :j

Hoppje

Berichten: 756
Geregistreerd: 26-09-08

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:31

Wij hadden gisteren de wortel-pastinaak soep. Nog niet eerder gehad, maar hij was echt heerlijk. En vulde ook goed. We hadden twee keer opgeschept en hebben nu nog over, dus meer dan genoeg ook!

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:36

Beenham gegeten eergisteren.

Nou die viel niet zo goed. Citroen smaak was echt te aanwezig. Dus nee, voortaan mijn beenham toch maar weer via de slager.

Verder zijn we positief! Al denk ik niet dat we dit jaren gaan doen.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:45

Ik ben echt heel erg positief over de 6 recepten die ik tot nu toe gehad heb.
De komende twee weken even niet. Vond de recepten niet zo geweldig. Over 2 weken heb ik wel weer een bestelling staan.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:11

Oh komende week had ik juist zoveel die me heerlijk leken dat we een extra maaltijd hebben besteld. Kon niet zo goed kiezen haha.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:12

Dat had ik ook Muga. Ik heb er 3 gekozen, maar had er eerst 5.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:57

Ik moet ook met mijn kinderen rekening houden, dat vond ik deze twee weken wat moeilijk.

Nu zelf weer wat bedenken, ook weleens leuk want dat schiet er nu vaak bij in.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:17

Muga schreef:
Oh komende week had ik juist zoveel die me heerlijk leken dat we een extra maaltijd hebben besteld. Kon niet zo goed kiezen haha.


Hier hetzelfde, ik heb er 6 besteld en had er makkelijk nog eentje bij kunnen kiezen :') Moet zeggen dat ik soms ook een extra gerecht kies om als warme lunch te koken. Ik doe intermittent fasting dus dan eet ik graag een grote lunch en dan avondeten, dus dan komt het goed uit.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:13

Ik heb de moussaka nog deze week en de rest is al op. Volgende week nog een box en dan een week niet. Lekkere recepten bewaar ik voor later. De kip met de tortilla van laatst was heerlijk.
Met mijn 3 jarige hou ik geen rekening meer. Wat hij vandaag lust is morgen jakkie bah. Hoop wel dat er binnenkort nieuwe gerechten komen want het is wel vaak hetzelfde

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:40

caro29 schreef:
Ik heb de moussaka nog deze week en de rest is al op. Volgende week nog een box en dan een week niet. Lekkere recepten bewaar ik voor later. De kip met de tortilla van laatst was heerlijk.
Met mijn 3 jarige hou ik geen rekening meer. Wat hij vandaag lust is morgen jakkie bah. Hoop wel dat er binnenkort nieuwe gerechten komen want het is wel vaak hetzelfde


Haha ja zo'n 3 jarige heb ik ook... Vorige week de spaghetti, was lekker tot een half bord leeg was, toen was het vies... Snap er soms niks van

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:51

Enige wat hier altijd erin gaat is brood met chocopasta en sushi. Kan niet elke dag sushi eten. Pizza is bah en zelfs patat kan bah zijn. Niet te doen die buien van een peuter :o

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:17

Ik hou ook geen rekening met onze 4-jarige. Wel pas ik het recept al kokende iets aan zodat de kans groter is dat hij het eet (rode peper weglaten bijvoorbeeld, of vis apart houden) of ik hou een deel apart waarin ik aanpassingen doe. We eten bijna dagelijks soep vooraf (zonder HF), dus groenten krijgt hij toch wel binnen.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:40

Ik doe ook wel aanpassingen hoor.
Ik lust zelf het meeste wel (behalve paprika en koriander), maar heb wat problemen met structuur.

Ik had eens een gerecht met parelcouscous, pompoen, feta, noten enzo, dat is net iets teveel structuur.
Toppings zoals noten en verse kruiden doe ik er dus niet standaard in maar serveer het in potjes apart (en meestal eet ik noten bv apart op), en soms ga ik dingen wel even gaan blenden (als er veel ui in zit bv) voor ik het aanbak.

Hoppje

Berichten: 756
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:16

Ik pas het gerecht soms ook wel iets aan voor onze 2.5 jarige, zoals peper weglaten. Of eerst voor haar iets apart eruit halen en dan pas op smaak brengen.
Voor de rest hou ik er met kiezen niet teveel rekening mee. Is toch geen pijl op te trekken of ze het lekker vind of niet... Ene keer eet ze lekker mee, andere keer niks. Dan eet ze maar stukje extra fruit of komkommer ofzo :P

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:56

Rode peper laat ik hier ook eruit. Soms bestel ik wel vis voor hem omdat hij dat vaak wel lekker vind. Soep krijg ik er helaas nog niet in en ik vind soep wel lekker

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:28

Vandaag weer een lekkere box ontvangen, moeilijk beslissen wat we vanavond gaan eten.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:39

Welke gerechten heb je?