De makkelijke moestuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:47

Het gaat goed in mijn mm bakken. Alles komt lekker op. Het lijkt er alleen op dat ik de goudsbloem in een ander vak heb gezaaid dan waar ik het bordje gezet heb. 8)7

Afbeelding

Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:04

Kaka schreef:
En doordat je nooit op de grond staat en het sowieso een losse structuur heeft (het verre van klei), blijft het goed los en dus sterk waterdoorlatend. De vermiculiet houdt juist water vast en zorgt ervoor dat de grond weer niet te snel uitdroogt.

Maar moet je dan niet in de zomer elke dag 2x water geven?

En zaait iedereen rechtstreeks in deze grond? Wel zo makkelijk natuurlijk

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: De makkelijke moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:15

Nee, de vermiculiet houdt water vast en laat dat geleidelijk los.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: De makkelijke moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 13:25

Ik heb de helft direct in de grond en de andere helft in houten bakken zonder bodem, maar wel worteldoek onder de potgrond. (Meng er zelf vermuciliet door)

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: De makkelijke moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:42

Volgens mij is het de bedoeling om alleen aan de voet van de planten water te geven en de rest van de mix droog te laten. Dan komen er (hopelijk) minder slakken.

Het eerste groen is boven *\o/* De rucola :)
Ik heb vandaag tomaat voorgezaaid.

Dus nu wacht ik op de eerste groene blaadjes van: pluksla, kropsla, wortel, basilicum (voorgezaaid) en tomaat (voorgezaaid). Het is echt lente!!!

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:49

Ik heb vandaag mijn veel van mijn tomaten verspeend en ook de peterselie verplaatsrpt naar grotere bakjes. Gisteren bij de action een minikasje gekocht, als de grote kas straks staat kan ik deze kast prima gebruiken als plantentafel en nu staan mijn baby’s in de couveuse. Ik hoop dat dit experiment lukt, want ik heb niet genoeg lichte plekken in huis om alle zaailingen binnen te houden. Boven alleen dakramen, dus dat schiet niet op.
Afbeelding
Afbeelding