Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-21 10:00

Ik ga eens wat proberen :))

Doen jullie de melk verwarmen?

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:19

Ik stoom hem om op te schuimen (bonen apparaat met stoompijp)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:13

Ik ben geen koffie fijnproever, heb een Nespresso en al veel verschillende cups gehad, proef weinig verschil. Heb nu van de Lidl, zijn goedkoop. Ik zou zeggen; goede kwaliteit koffie, en als hij echt van koffie houd ook vrij sterk? Maar als hij die zoete meuk is gewend moet je waars gewoon wat suiker of agave oid toevoegen. Caramel siroop is ook lekker.

Ik heb een melk opschuimer, ideaal ding. Je kan melk verwarmen, en schuim maken, zowel warm als koud (voor ijskoffie's in de zomer). Ik gebruik meestal ongezoette sojamelk van de AH eigen merk, die schuimt goed. Oatly is ook fijn, maar is natuurlijk ook groot deel marketing.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-21 09:45

Normaal drinkt hij zijn koffie zwart, maar niet te sterk inderdaad. De cappuccino uit een pakje is er ook eentje 'met minder suiker'.

De poging van gisteren was ook weer mislukt haha. We verdenken de koffie er nu van dat ie gewoon niet lekker of te oud is. Of die perculator zet gewoon geen lekkere koffie, dat kan ook.
Ik ga het vandaag maar eens proberen met de gewone dark koffie uit de senseo, en daar opgeschuimde melk bij. En als ik weer in de winkel kom haal ik eens wat espresso pads voor de senseo. Misschien werkt dat beter haha.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:13

Wat ziet dat valentijsdiner er goed uit! :9

8nnemiek, ben benieuwd of de dark roast pads de oplossing zijn! Zo niet, dan kun je voor de percolator nog kijken naar de soort boon en de grofheid van de maling. Een percolator moet een fijnere maling hebben dan de standaard filtermaling. Ik weet niet of ze dat in de supermarkt hebben. Dus als je zelf geen koffiemaler hebt, dan zou ik naar een koffiezaak gaan en vragen om een fijne maling voor een percolator :) De Yellow Bourbon koffieboon vind iedereen die ik ken lekker, maar er zijn heel veel smaken.

Ik maak mijn cappuccino met een percolator (of zo sterk mogelijke filterkoffie) en barista sojamelk in een elektrische melkopschuimer. Heerlijk!

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-21 10:24

Ik had deze gebruikt, er staat een symbool in de vorm van een percolator op, dus ik denk wel dat het de goede maling was.
[ img ]
Die yellow bourbon ga ik onthouden! Zeker de moeite waard om eens te proberen.

Ik ben ook benieuwd hoe de versie met senseo koffie gaat bevallen!

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:32

Oh ja, dat ziet er inderdaad goed uit. Misschien is je vriend dan toch gewoon een enorme fijnproever :D

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:21

Haast je nu naar de winkel om hazelnootmelk te kopen. Maak er chocomelk van. Het is net warme Nutella! :9

Roodvos
Berichten: 6651
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:08

8nnemiek schreef:
Normaal drinkt hij zijn koffie zwart, maar niet te sterk inderdaad. De cappuccino uit een pakje is er ook eentje 'met minder suiker'.

De poging van gisteren was ook weer mislukt haha. We verdenken de koffie er nu van dat ie gewoon niet lekker of te oud is. Of die perculator zet gewoon geen lekkere koffie, dat kan ook.
Ik ga het vandaag maar eens proberen met de gewone dark koffie uit de senseo, en daar opgeschuimde melk bij. En als ik weer in de winkel kom haal ik eens wat espresso pads voor de senseo. Misschien werkt dat beter haha.

Ik kom toevallig even lang waaien en besluit even binnen te vallen :wave:
Ik weet niet welke Senseo jij hebt, maar die van mij heeft een espresso stand: 2x snel achter elkaar op het knopje voor 1 kopje koffie drukken. Of je gebruikt 2 pads (wel even de goede houder pakken ;) ) en zet er 1 kopje koffie mee.
Er zijn trouwens ook Senseo pads voor capuccino, maar daar zit (waarschijnlijk) ook gewone melk(poeder) in. Maar goed, mocht het echt niet lukken zou dat ook nog een oplossing kunnen zijn. Oh ja, en plastic cupjes, dus pads kunnen niet in de groencontainer. Vind ik een heel groot nadeel.

@Marlinde: dat klinkt goddelijk! :oo :~
Welke winkel verkoopt dat?

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Fearn
Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:11

Hoihoi, ik kom even binnenvallen :)

Als vegetarier zijnde, slikken jullie ook ijzertabletten bij?

Ik maak regelmatig berekeningen van mijn voeding (ik eet vegetarisch) en ik zie dat ik eigenlijk altijd tekort kom aan ijzer. Ik eet wel eieren, peulvruchten en vleesvervangers maar toch kom ik altijd tekort. Ik eet liever geen noten en groene bladgroenten eet ik niet dagelijks.

Ik ben ook regelmatig vermoeid. Ik denk dus dat het misschien door het ijzertekort komt.

B12 en Vitamine D krijg ik wel genoeg binnen.
Laatst bijgewerkt door Fearn op 24-02-21 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:13

Echte ijzertabletten krijg je alleen op recept. Verder zou ik echt voorzichtig zijn met extra ijzer (bv Roosvicee Ferro) als je niet weet of je een tekort hebt. Je kunt altijd een vitaminepil erbij nemen, daar zit ook heel wat ijzer in maar geen dramatische hoeveelheden.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Fearn
Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:16

Sheran schreef:
Echte ijzertabletten krijg je alleen op recept. Verder zou ik echt voorzichtig zijn met extra ijzer (bv Roosvicee Ferro) als je niet weet of je een tekort hebt. Je kunt altijd een vitaminepil erbij nemen, daar zit ook heel wat ijzer in maar geen dramatische hoeveelheden.


Ja inderdaad, zoiets dacht ik al. omdat ijzer teveel ook gevaarlijk kan zijn. Ik zal eens navraag doen in de apotheek :)

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:18

@roosvos, de AH!

Damelza
Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:27

Ik heb dit van de week gescoord, en het is allemaal echt lekker. Vooral die biotoday repen!

[ img ]

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:50

Bij ons stat de kroketburger voor zaterdag op het programma :D En dan later op de avond gaan we de vegan ribs of de vegan 'chicken' tenders proberen :9 :9 AH knalt het assortiment echt enorm omhoog, zoooo tof!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:20

Goede score Damelza! Die kroketburger ben ik ook heeeel benieuwd naar. Het deed me meteen aan de McKroket denken :))

TurdusMerula
Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:55

Sheran schreef:
Echte ijzertabletten krijg je alleen op recept. Verder zou ik echt voorzichtig zijn met extra ijzer (bv Roosvicee Ferro) als je niet weet of je een tekort hebt. Je kunt altijd een vitaminepil erbij nemen, daar zit ook heel wat ijzer in maar geen dramatische hoeveelheden.


Ik zou met multi's júist uitkijken want de verhoudingen kloppen vaak niet. Zeker bij bv B6 is dat een dingetje.

Ik vind Roosvicee Ferro wel een makkelijke manier om aan wat extra ijzer te komen.

Maar het is natuurlijk niet op zich iets, het hangt wel samen met andere zaken. :)


Overigens bij de Coop weer Vivera voor 1 euro

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:01

xIrlijn schreef:
Goede score Damelza! Die kroketburger ben ik ook heeeel benieuwd naar. Het deed me meteen aan de McKroket denken :))


Ik heb bij de mcdonalds een mckroket zonder kroket besteld en heb hem daar op gedaan :') Was zeker lekker, maar hij is veel platter omdat er minder vulling in zit en hij is niet zo smeuïg als een echte mckroket haha.
[ img ]

Heb ook de ribs meegenomen, ben erg benieuwd!

[ img ]

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-21 09:17

TurdusMerula schreef:
Overigens bij de Coop weer Vivera voor 1 euro

Volgende week?

Deze week hebben ze alleen hun eigen huismerk in de aanbieding.

Oew die kroket burger klinkt lekker!
Ik heb toevallig gisteren nog een draadjesvleesch kroket van Mora/vegetarische slager op een broodje gehad, die zijn héérlijk! Maar helaas nog niet helemaal vegan volgens mij.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:14

TurdusMerula schreef:
Sheran schreef:
Echte ijzertabletten krijg je alleen op recept. Verder zou ik echt voorzichtig zijn met extra ijzer (bv Roosvicee Ferro) als je niet weet of je een tekort hebt. Je kunt altijd een vitaminepil erbij nemen, daar zit ook heel wat ijzer in maar geen dramatische hoeveelheden.


Ik zou met multi's júist uitkijken want de verhoudingen kloppen vaak niet. Zeker bij bv B6 is dat een dingetje.

Ik vind Roosvicee Ferro wel een makkelijke manier om aan wat extra ijzer te komen.

Maar het is natuurlijk niet op zich iets, het hangt wel samen met andere zaken. :)


Overigens bij de Coop weer Vivera voor 1 euro


Als ik op mijn doosje kijk is het voor 1 pil max 50%. Met dingen als Ferro kun je snel veel te hoog komen. En teveel ijzer kan ook zeker schadelijk zijn, dus ik zou echt uitkijken. Beter gewoon gevarieerd eten en eventueel even laten prikken om te zien of je tekorten hebt. Dan kun je veel gerichter bijslikken.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:11

Jets schreef:
Ik heb bij de mcdonalds een mckroket zonder kroket besteld en heb hem daar op gedaan :') Was zeker lekker, maar hij is veel platter omdat er minder vulling in zit en hij is niet zo smeuïg als een echte mckroket haha.
[ [url=m/bfGlSy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ook de ribs meegenomen, ben erg benieuwd!

[ [url=m/1CTIFA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat geniaal _/-\o_

Over kroketten gesproken, er is één vega (niet vegan) groentekroket waar niks tegenop kan: de Laan groentekroketten van de Sligro. Je krijgt meteen 21 stuks, maar die gingen er bij ons in drie avonden doorheen :')

TurdusMerula
Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:45

8nnemiek schreef:
TurdusMerula schreef:
Overigens bij de Coop weer Vivera voor 1 euro

Volgende week?

Deze week hebben ze alleen hun eigen huismerk in de aanbieding.

Oew die kroket burger klinkt lekker!
Ik heb toevallig gisteren nog een draadjesvleesch kroket van Mora/vegetarische slager op een broodje gehad, die zijn héérlijk! Maar helaas nog niet helemaal vegan volgens mij.



Ohhh ik dacht dat het aan mij lag dat de korting niet verrekend was. :')
Ze verkopen hier niet tot amper huismerk, vandaar ws de verwarring...

Sligro schijtn ook vegan kaassoufflees te hebben, maar die hadden ze dan weer niet bij de vestiging die ik bezocht. :') Wel vegan worstenbroodjes. Die smaakten naar mijn idee niet echt naar worstenbroodjes maar wel lekker hartig :j

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-21 08:45

Ik hoop dat iedereen de vriezer leeg heeft :D

Coop: Vivera 99 cent
Plus: Vivera 1 euro
Nettorama: Vivera + Vegan 99 cent
AH: alle vleesvervangers inc vega slager 1+1 gratis
Jan Linders: Alles 1+1 gratis
En nog veel meer acties :D

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

mar_fay
Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:48

Haha wat hou je dat toch goed bij! Ik gebruik er eerlijk gezegd maar weinig.
Gisteren zwarte bonen muffins gemaakt. Die ging direct daarna in het plakboek en komt zeker vaker terug! Lekker simpel, luchtig, makkelijke manier om bonen te eten en toch een traktatie.

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-21 09:16

Die muffins klinken heerlijk, heb je een recept?

Moet zeggen dat de vriezer hier ook nog redelijk vol ligt van de vorige keren haha. Ik ben nu de oudste aan het wegwerken die de oude verpakking nog hadden haha.
Ik vind de kipstukjes vooral handig om kipkerrie salade mee te maken, die is heerlijk! En de spekjes zijn erg lekker om een handje tussen de gebakken aardappeltjes of op de pizza te gooien. En mijn vriend is gek op de biefstuk, dat is ook nog eens de duurste dus die koop ik altijd groot in met mega korting :D

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimmie25501 en 99 bezoekers