crockpot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:37

Honing soja kip was ook geslaagd, ook goedgekeurd door mijn zoon van 1,5 én we hebben nog genoeg over om een tweede keer van te eten!

Ik had het gecombineerd met fijne mie, paprika en courgette.

Afbeelding

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 04:26

Wat ziet het er allemaal weer lekker uit <3

Kinke

Berichten: 20518
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:40

Kinke schreef:
Deze staat komende week op de planning, ben benieuwd
https://ashleywillems.nl/diner/heerlijk ... NWZ31oKrM4


Heb het net op, was echt heerlijk, deze gaat in de herhaling :D
Ik had dus wel de crème fraiche toegevoegd op het eind, ik vond het echt veel lekkerder dan zonder.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:14

Heeft iemand nog een tip voor een lekkere pittige curry?

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:55

Weer wat leven hier!

Ik had laatst, toen het weer vrij warm was, geen zin om te koken. Toen heb ik kip fajitas gemaakt in de slowcooker, was echt lekker! Al zie je de kip niet meer op deze foto haha!

Afbeelding

Van de week de rest van de honing soja kip uit de vriezer opgegeten, was nog steeds super lekker!

En voor vanavond heb ik er kip teriyaki inzitten waar ik erg benieuwd naar ben.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:25

pjer schreef:
Ik ben dol op mexicaanse kip:
Ik doe altijd een laagje gesneden uien (niet te dun) onderin.
Kipfilet erop (meestal een kilo maar minder kan ook)
Taco kruiden erop (of fajita of enchilada, welke je maar lekker vind, gewoon zo'n zakje of 2 van de supermarkt)
dan de hele boel bedekken met 1 a 2 potjes salsa (ook uit het mexicaanse schap)
dat 8 - 10 uur laten pruttelen
dan de boel met 2 vorken door elkaar husselen en shredden en smullen maar.
Ik eet dit vaak in een tortilla wrap met sla en kaas of gewoon met rijst en sperciboontjes. en met 2 personen kun je hier 4 of 5 x van eten. De rest vries ik dus ook gewoon in porties in.


Je kunt van een kilo kip 5 keer eten met wraps? Dat is wel heel erg karig. Of eet je heel weinig?

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:12


Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:52

Lekker! De tikka massala ga ik ook eens proberen.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:27

Maken jullie nog weleens wat in de slowcooker?

Ik zag hutspot langskomen op Facebook.
Wij hebben geen grote kookpan meer dus dacht laat ik het ook eens proberen.

Over een uurtje is het klaar.

Afbeelding

Tallie1979
Berichten: 22747
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:33

Ik heb vandaag Chili gemaakt met sucadelapjes ipv gehakt. Erg lekker :9

Ik maak ook regelmatig spareribs of buikspek in de crockpot. Ik heb de crockpot cr507. Ik hou van dat ding! <3

Ik wil nog eens kijken of ik een peach cobbler kan maken, maar zoek er een recept voor. :P

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:58

Ik slowcook ook lekker door!
Gister alweer de spareribs gemaakt, van de week gehaktballetjes, de week ervoor stoofvlees.

Hoe was de hutspot? Is het van meerwaarde om dat in de slowcooker te maken t.o.v. een normale pan?
Het wordt wel weer lekker weer voor stoofpotjes enzo <3

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:01

Ik ben mij aan het oriënteren voor een slowcooker.
Welk merk en type kunnen jullie mij aanraden.
Zou graag voor 6 personen iets kunnen klaar maken mocht dat nodig zijn. Ook lijkt mij iets van een timer handig zodat ik het aan kan zetten als ik naar het werk ga en het klaar is als we allemaal weer thuis zijn.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:35

Ik heb een Crockpot.
Bevalt me prima.

Ik gebruik hem vaak wel 2 keer per week.
Minimaal 1 keer stoofvlees, en dan maak nog 1 of 2 soepen.
Gisteravond voor het eerst stoofperen erin gemaakt. Maar had nog heel peren liggen.
Dus nu staat portie 2 erin, en dan morgen de laatste peren.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:19

Hier ook een van crockpot, ben er erg tevreden over! Heb een 5,7 liter geloof ik, kan wel voor 6 personen maar denk toch dat ik dan nog een slag groter zou nemen.

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:25

SaskiaB schreef:
Hier ook een van crockpot, ben er erg tevreden over! Heb een 5,7 liter geloof ik, kan wel voor 6 personen maar denk toch dat ik dan nog een slag groter zou nemen.


Voor 6 personen zou sporadisch zijn. We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen. Het was meer als iemand blijft eten. Mss is 5,7 liter dan ook wel prima

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:54

Vitas schreef:
SaskiaB schreef:
Hier ook een van crockpot, ben er erg tevreden over! Heb een 5,7 liter geloof ik, kan wel voor 6 personen maar denk toch dat ik dan nog een slag groter zou nemen.


Voor 6 personen zou sporadisch zijn. We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen. Het was meer als iemand blijft eten. Mss is 5,7 liter dan ook wel prima


Ja, dat kan dan wel hoor.
Ik maak ook meestal meer (we zijn met 2 volwassen en 1 kind) en de rest vries ik in. Alleen bij bijvoorbeeld spareribs kan het wat krap worden.

Hier overigens wel een ovale, leek me handiger met bijvoorbeeld die spareribs.

Morgen gaat hij weer lekker aan voor een van mijn favorieten: de honing soja kip

cursebreaker

Berichten: 11440
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:27

Stille meelezer meldt zich.

Ik ben me ook al een tijdje’t oriënteren op een slowcooker. Maar het enige wat me een beetje laat twijfelen is het feit dat dat ding dus zolang aan moet staan elke keer, wat ik erg lastig vind als ik weg zou moeten - of ben ik nu te paniekerig? Normaal zou ik apparaten niet aan laten als ik de deur uit moet maar zie online iedereen zeggen dat ze gewoon gaan werken en dat ding dan aanzetten. Maak ik nu drama om niks? Heb er verder (nog) geen ervaring mee dus dacht om even hier een balletje op te gooien.

Ik kook voor 2 volwassenen en 1 kind maar die eet niet veel. Zal zelden tot nooit voorkomen dat ik echt kook voor anderen dus hoef ook geen hele grote. Ovaal lijkt me wel handig voor iets als spare ribs te maken zoals ik hierboven al las. Heb nu de crockpot CR605 op m’n wishlist staan.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:14

Ik heb m'n slowcooker gekocht nadat ik een half jaar in Nieuw Zeeland ben geweest. Daar is het een vrij standaard apparaat en iedereen laat m overdag aan staan. Ik gebruik het ding vooral op dagen dat ik snel door moet na werk. Die staat dan de hele dag op het aanrecht te pruttelen. Als ik thuis kom is het eten klaar, kan ik meteen aan tafel en weer door.

We hebben vandaag de laatste vriezer maaltijd uit de SC op, binnenkort weer een dagje preppen. De pastasaus was een grote hit, Mexicaanse maaltijd ook prima maar de derde, iets kip teriyaki achtigs, iets minder geslaagd. Iemand nog tips voor goede vriezer SC prep maaltijden? Ben ook wel benieuwd naar goede vega opties.

Mijn nieuwe favoriete recept voor stoofvlees trouwens: http://vertruffelijk.nl/heerlijk-stoofp ... lowcooker/

Kinke

Berichten: 20518
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:50

dat is de voornaamste reden dat ik hem heb, 's ochtends aanzetten en als je thuis komt is het klaar :)

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:58

Ik werk niet ofzo maar koken kost me dusdanig veel energie dat ik niet aan andere dingen toe kom.
Daarom dus ovengerechten en slowcookmaaltijden, afgewisseld met 1-2x per week zelf koken, kant&klaar/kliekjes en makkelijke dingen als pizza, soep met brood etc.
En het ideale vd slowcooker is natuurlijk ook dat het gewoon een kwestie is van ingrediënten in de pot mikken, sc aanzetten en verder vrijwel geen omkijken naar.
Zelf roer ik tussendoor af en toe, proef ff of er nog wat kruiden bij moeten en voeg die toe, dat zal zo'n 2-3x zijn op de dag. :)

Er zit een beveiliging op de slowcooker zodat er geen brandgevaar oid is als er eens wat mis gaat met de electriciteit.

Zunzuncito

Berichten: 1572
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:13

cursebreaker schreef:
Normaal zou ik apparaten niet aan laten als ik de deur uit moet maar zie online iedereen zeggen dat ze gewoon gaan werken en dat ding dan aanzetten.

Als jij je koelkast en wekker altijd van de stroom afhaalt als je weggaat, zou ik zeker geen slowcooker kopen :P . Brandgevaar (want daar gaat het meestal om bij onbeheerd achter laten) is toch veelal bij apparaten die draaiende onderdelen hebben. Als een slowcooker om wat voor reden gaat lekken qua stroom mag ik hopen dat je meterkast een knopje omzet. (en is je koelkast misschien ook meteen van de stroom af).

cursebreaker

Berichten: 11440
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:35

Nee, koelkast haal ik idd niet van de stroom. En onze aardlekschakelaar springt idd om als er iets is. Maar vreemd is het toch niet dat ik vragen stel hierbij? Heb er geen ervaring mee verder en maakte me gewoon een beetje zorgen over of het kwaad kon ofniet. Maar bedankt iedereen voor de reacties :)

@imd,
dat is wel echt ideaal ja; aanzetten voor je naar werk gaat en lekker kunnen eten als je thuiskomt!

@lor,
dat klinkt voor jou ook echt als een fijne uitkomst dan om zo'n slowcooker te kunnen gebruiken!

Kinke

Berichten: 20518
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:07

Ik heb de sc vanmorgen ook maar eens weer aangeslingerd, kwam een recept tegen met stoofvlees wat ik nog niet kende, ben benieuwd :D

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:15

Ik hoop op black Friday met een goede deal. Anders koop ik het daarna.

Kinke

Berichten: 20518
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:16

een aanrader is de Slowcooker groep op Facebook, heel veel recepten en ervaringsverhalen over de verschillende merken slowcookers