Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:04

Zijn er nog keto-actievelingen hier? Ik ben nu sinds een paar weken (weer) bezig en het bevalt me prima! Ik combineer het met if en een calorierestrictie. Eerder deed ik dit niet en hoewel ik me toen prima voelde, kwam ik eerder aan dan dat ik afviel. Dat laatste is mijn doel.
Ik zou het leuk vinden om eetlijstjes te posten met een aantal mensen. Ter inspiratie en ter ondersteuning...

Live is what happens to you while you're busy making plans....


Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:40

Aria_zz schreef:
Ik ben er nu alvast actief mee bezig sinds een week.
Voor het eerst in maanden zie ik wat verandering in mijn lijf, dus dat is erg fijn.

Ik heb nu een soort pindakaas ijspralines gemaakt met amandelnoten en kokosschilfers. Maar ook pindakaas koekjes, erg lekker.


Klinkt lekker! Wat is het recept van die koekjes?

Live is what happens to you while you're busy making plans....


Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:15

Daphara schreef:
Maar er zit verschil in koolhydraten, uit groene groenten mag je er feitelijk zoveel eten als je wilt. Ik werk bijvoorbeeld per dag al zo’n 600 gram rauwe spinazie naar binnen (in smoothies) buiten mijn maaltijden om.

Je ‘mag’ natuurlijk alles eten wat je wil, daar gaat het hier niet om. Binnen keto tel je ook dd kh uit groenten (uit 600 gr spinazie zijn dat er maar 5,5). Sterker nog, bijna al je kh komen uit groenten. Het is dus geen kwestie van onbeperkt groenten eten, hoe groen ze ook zijn. Uiteindelijk is een kh een kh, brandstof voor je lijf waarvan je er binnen keto zo weinig mogelijk wil eten.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:22

Ik heb net echt heerlijke kokoskoekjes gebakken <3


Ingrediënten voor 20 koeken:
4 eieren
100 gram kokosolie
150 ml kokosmelk
75 gram Sukrin Gold of Steviala Ery Bronze
100 gram kokosmeel
100 gram geraspte kokos
Ik heb hier een snuf zout, een theelepel kaneel en 2 theelepels gemberpoeder aan toegevoegd)


Bereiding:
Breek de eieren boven een grote kom en mix ze schuimig met gardes. Voeg de overige ingrediënten toe en mix het nu met deeghaken tot een plakkerig deeg.
Vorm 20 balletjes van het deeg en druk deze plat op een met bakpapier beklede bakplaat. Je drukt ze het makkelijkst plat met de achterkant van een natte lepel.

Bak de koeken 20-25 minuten in een voorverwarmde oven op 170 °C.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:43

De kokossmaak is duidelijk aanwezig in dit koekje, ja :D

Ik gebruik als enige zoetstof Erythritol. Daar is helemaal niets kunstmatigs aan. Het wordt gewonnen uit de bast van de berk (de oorspronkelijk, dure, vorm), maar ook uit de schillen van fruit. Smaakt als suiker en gedraagt zich als suiker. Ideaal!
Ik merk wel dat ik de aanbevolen hoeveelheden in recepten gerust kan verminderen want het is me al snel te zoet.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:40

Mozzarella en slagroom passen juist prima in een Keto-dieet. Hoe kom je er nu bij dat dat niet zo is?

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:07

Ik die het wel om af te vallen, maar ook dan gebruik ik slagroom, mozzarella en mascarpone. Zolang het maar binnen mijn kcal-max (1500 kcal) valt. Voordeel van vetrijke producten is dat het veel meer verzadigt dan koolhydraten.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:21

Ketaki schreef:
Mrijn schreef:
Mozzarella en slagroom passen juist prima in een Keto-dieet. Hoe kom je er nu bij dat dat niet zo is?

erg vreemd dat het dan bij mij, totaal geshrapt wordt, want er zitten veel te veel koolhydraten in.

Geen idee wat je doet en met welk doel. Je kunt in verschillende apps (mfp) opzoeken wat er in welk voedingsmiddel zit en op basis daarvan kun je beslissen of het iets voor je is of niet. Over het algemeen wordt max 5% kh aangehouden voor keto en daar voldoen slagroom en mozzarella gewoon aan.

Live is what happens to you while you're busy making plans....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 43 bezoekers