Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Jessix
Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:38

Damelza schreef:
Jessix schreef:
Ik eet al heel lang vegetarisch, dus dat zou ik echt niet meer veranderen. Sinds een jaartje of twee probeer ik zoveel mogelijk helemaal plantaardig te eten. Dat lukt niet elke dag, maar de meerderheid van de week wel. En dan ineens wil ook gewoon een plakje cake kunnen pakken of een paaseitje. :')

Ik voel me daar ook niet meer schuldig om. Ik doe mijn best, en dat is voor nu goed genoeg.


Ik eet ook inderdaad 100% vegetarisch maar niet helemaal vegan, maar qua eten probeer ik dat wel zo veel mogelijk en ook bij de aanschaf van bv nieuwe producten probeer ik er wel op te letten. Maar echt 100% vegan is echt bijna niet mogelijk, als ik dan bv in groepen al lees dat een mandarijn niet vegan is omdat er een laagje op de schil zit wat iets dierlijk bevat.

Persoonlijk vind ik dat vegans elkaar onderling ook onwijs afbranden...

Ja dat laatste heb ik ook wel gemerkt. Jammer. Ik noem mezelf ook al expres geen vegan. Sowieso omdat je dan ook al vaak de huisdieren discussie krijgt.

Dus ik eet geen vlees en zoveel mogelijk plantaardig, daar houdt ik altijd maar op. ;) En dat muggenziften over een mandarijntje daar kan ik zelf ook niet zo veel mee.


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:49

Ja miljaar nondepietjes dit was lekker en mooi!

Gevulde pastaschelpen met ricotta en spinazie. Recept is genoeg voor 4 en niet voor twee ( en geloof me, wij kunnen eten).

https://www.leukerecepten.nl/recepten/p ... -spinazie/


[ img ]

[ img ]

Was ook niet Vegan :+ dat elkaar veroordelen kan ik ook echt niet tegen. Maar dingen verbloemen (eerlijk vlees, humane dood) kan ik ook niet tegen haha :D dus zwijg ik vooral over dit onderwerp en probeer ik mensen omver te blazen met eten.

Verder ben ik ook echt het toonbeeld van de vega(n) die echt super lekker en gevarieerd eet, op restaurant gaat en eigenlijk niets mist. Dat draagt meer uit dan je betoog houden vaak vind ik :)

In Duitsland heb ik juist al vaak echt lekker en Vegan gegeten. Wel in grote pretparken of in grote steden. Op de buiten weet ik niet.

Dit was truffelrisotto met prosecco en paddenstoelen:

[ img ]

Recept van 24 kitchen dacht ik.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Jessix
Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:50

Heel erg lekker, allebei!!

Jessix
Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:54

Ik houd ook geen betoog hoor. Liever niet zelfs, maar vaak vragen mensen er na. Dan leg ik het zo beknopt mogelijk uit en verander dan vlot weer van onderwerp. Helemaal geen zin om mensen te overtuigen van iets. Zeker niet als je gewoon gezellig samen wil eten.

En ik mis ook niets. Ben dan ook al 24 jaar vegetariër dus het eten van geen vlees is al jaren geen issue meer.

Queelens
Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:57

Die pastaschelpen zien er heerlijk uit! Heb hem opgeslagen om het binnenkort zelf eens te proberen :)

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:58

Ja ik ben nog maar enkele jaren bezig en er dus op een makkelijk moment ingestapt :j mijn man eet ook steeds meer vegetarisch, daar kan ik dan wel blij van worden. Ik verplicht of vraag op dat gebied echt niets, dus is wel fijn om dan te zien dat het toch aanstekelijk is :)

Queelens: was het ook. Echt weer brasserietje qua niveau haha.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Queelens
Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:02

Ik ben benieuwd! Alles wat met tomaat en pasta is kan je mij gelukkig mee maken!
Fijn dat je man daar toch ook een beetje in meegaat. Mijn vent is er eigenlijk ook heel makkelijk in, terwijl hij ook dol is op een goed stuk vlees. Hij eet altijd met mij vega mee als we thuis koken. Enkel in een restaurant kiest hij wat anders. 1x per week eet ik niet thuis, dan eet hij wel vlees. Waar ik hem helemaal gelijk in geef hij hoeft niet alles te doen wat ik ook doe.

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:14

Ja zo gaat het hier ook vaker :j hij kookt voor zichzelf ook wel eens vega. Wel zo makkelijk ook.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

8nnemiek
Berichten: 43366
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-21 14:30

Wat fijn zeg :j

Die van mij at vroeger elke dag vlees en sinds hij bij mij woonde werd dat steeds minder totdat hij na een paar jaar ook buitenshuis geen vlees en vis meer wilde eten.
Buitenshuis eten we ook nog wel eens dingen waar wat ei of zuivel/kaas in zit, maar overal waar vegan keuzes zijn kies ik daar voor :j

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

lies_sparkle
Berichten: 6121
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:05

poes schreef:
Ja miljaar nondepietjes dit was lekker en mooi!

Gevulde pastaschelpen met ricotta en spinazie. Recept is genoeg voor 4 en niet voor twee ( en geloof me, wij kunnen eten).

https://www.leukerecepten.nl/recepten/p ... -spinazie/


[ [url=m/A1IL3J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/32Y73Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Was ook niet Vegan :+ dat elkaar veroordelen kan ik ook echt niet tegen. Maar dingen verbloemen (eerlijk vlees, humane dood) kan ik ook niet tegen haha :D dus zwijg ik vooral over dit onderwerp en probeer ik mensen omver te blazen met eten.

Verder ben ik ook echt het toonbeeld van de vega(n) die echt super lekker en gevarieerd eet, op restaurant gaat en eigenlijk niets mist. Dat draagt meer uit dan je betoog houden vaak vind ik :)

In Duitsland heb ik juist al vaak echt lekker en Vegan gegeten. Wel in grote pretparken of in grote steden. Op de buiten weet ik niet.

Dit was truffelrisotto met prosecco en paddenstoelen:

[ [url=m/2J4hHb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Recept van 24 kitchen dacht ik.


Waar vind je die schelpen?
Ik zoek er al zo lang naar maar zowel mijn appie, Lidl, jumbo als Aldi heeft t niet :+


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:58

Ja ik werk op zondag in een traiteurwinkel en daar hebben we het. Ben er ook speciaal moeten om rijden. Italiaanse delicatessenwinkel of online?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Stumper_
Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:58

Jessix schreef:
Damelza schreef:
Ik eet ook inderdaad 100% vegetarisch maar niet helemaal vegan, maar qua eten probeer ik dat wel zo veel mogelijk en ook bij de aanschaf van bv nieuwe producten probeer ik er wel op te letten. Maar echt 100% vegan is echt bijna niet mogelijk, als ik dan bv in groepen al lees dat een mandarijn niet vegan is omdat er een laagje op de schil zit wat iets dierlijk bevat.

Persoonlijk vind ik dat vegans elkaar onderling ook onwijs afbranden...

Ja dat laatste heb ik ook wel gemerkt. Jammer. Ik noem mezelf ook al expres geen vegan. Sowieso omdat je dan ook al vaak de huisdieren discussie krijgt.


Mee eens, ik probeer nu sinds een weken als "vegan" uit de kast te komen, maar ik ben bang voor de oordelen van de "echte" vegans en aan de andere kant bang dat familie me lastig vindt (ik was al de enige vegetariër). Ik merkte dat het me tegen ging staan om buitenshuis nog wel dierlijke producten te "moeten" eten.

Nu zeg ik maar gewoon tegen iedereen dat ik voortaan écht plantaardig eet en dat ik met alle liefde zelf eten mee wil brengen, zolang ze het maar even zeggen. :j Maar nu met corona kom ik toch niet zo veel bij anderen, dus later wordt dit lastiger vrees ik, maar ik ga alleen naar vega(n) restaurants dus tot nu toe eet ik heerlijk, alleen het aanbod in mijn woonplaats is wat beperkt. Bij sociale gelegenheden na corona bel ik voortaan wel even van tevoren op en geef ik door dat ik kom eten, met de positieve verhalen die ik hier gelezen heb, moet dat wel goedkomen.
Ik probeer nu wel met elk baksel dat ik maak een stukje in te vriezen, zodat ik altijd een stukje taart of brownie heb in noodgevallen. O:) Nu bak en kook ik graag, dat is het probleem niet, maar ik moet er wel tijd voor hebben.

Ik ben dan ook geen die-hard vegan, dat schellaklaagje op mandarijnen vind ik echt niet zo'n probleem en ik pas nu eerst mijn eten aan en ga dan weer verder kijken naar andere producten die ik gebruik. Ik denk dat bewustzijn ook belangrijker is dan helemaal vrij zijn van bepaalde producten. Zo las ik laatst dat Katja vaak nog bijenwas gebruikt omdat het alternatief van een bepaalde palm is die alleen gekweekt wordt in een extreem arme omgeving en ze daar bang zijn voor schending van mensenrechten en daar kan ik dan prima inkomen. Daarnaast dood ik insecten voor mijn werk :o maar een vegan die ik ken laat gerust een mug rondvliegen in haar kamer en wil die ook niet doden. Dat lukt mij niet.

Honing vind ik ook minder erg (het liefst zou ik streekhoning zien waar de helft van de honing achterblijft voor de bijen en de rest wordt aangevuld met suikerwater voor een betere balans) en helemaal zonder gebruik van dieren ben ik ook tegen, maar wel tegen het gebruik van niet-arthropoden voor de voedselsector. Blindegeleidenhonden doen erg goed werk, maar ook bijvoorbeeld biologische bestrijding met insecten heeft zeer zeker mijn voorkeur boven pesticidengebruik.

Voor nu probeer ik mezelf maar als plantaardig of overwegend vegan te beschrijven, maar duidelijker wordt het er ook niet op. Ik werd altijd gek van pescotariërs die zichzelf vegetariër noemden en daardoor juist verwarring creëerden over de definitie, dus ik hoop dat ik het voor de strenge vegans niet te moeilijk maak. :Y)

Poes, je ricottapasta ziet er heerlijk uit! Ik heb laatst iets soortgelijks gemaakt uit One Pot Vegan met tofuricotta en een courgettelaagje eromheen ipv pasta, was ook erg geslaagd. :D

"No one appreciates the very special genius of your conversation as the dog does."
_______ - Christopher Morley

Jessix
Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:41

Stumper_ wat je kan zeggen is “ik eet veganistisch”. Ik kan dat niet zeggen want eet dus nog steeds wel eens zuivel of ei. En als mensen dan toch nog kritiek hebben, ene oor in en het andere oor uit.

Ik ben gewoon al super blij met iedereen die bewust eet. Wat minder vlees of dierlijke producten. Al is het maar een dag in de week minder.

Stumper_
Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:59

Dat zeg ik nu ook inderdaad, al klopt het dus voor de vegan puristen onder ons niet (en daar ga ik ook mee om) gezien schellak op citrusvruchten etc. Familie reageerde gelukkig niet te overdreven, ze zagen het al wel aankomen.

Bewust eten is inderdaad erg belangrijk en goed dat het meer gebeurt, ik vind het ook leuk om die verhalen in mijn omgeving te horen. Tegenwoordig reageert iedereen ook eigenlijk positief qua smaak op mijn baksels of bijvoorbeeld heel simpele vegan hamkaascroissantjes die ik meebreng, word ik ook weer blij van. :j

"No one appreciates the very special genius of your conversation as the dog does."
_______ - Christopher Morley

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:51

Citaat:
Voor de mensen die het moeilijk vinden: lopen jullie ook binnenhuis tegenaan, of ook vooral buitenshuis?


Ik ben geen keuken prinses en vind het vooral lastig dat een hoop "basis" dingen niet vegan zijn.

Als ik in de supermarkt ook alle etiketten van tortillas, pizzabodems, mandarijnen schillen enz ook moet afspeuren dan wordt het voor mij te ingewikkeld.

Buiten de deur, in een restaurant, gaat hier prima.
Bij vrienden geef ik aan vegetarisch te zijn. Vlees weglaten vinden ze niet zo ingewikkeld.
Dat ze niet vegan voor mij gaan koken snap ik ook wel.

Voor mij persoonlijk werkt het op deze manier.

~Turbohoof Solutions ~

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:41

Meestal gaat het prima , maar het is idd wel
Waar trek je voor jezelf de grens ?
Ik kijk idd ook niet direct naar waslaagjes op sinaasappels
Maar heb al wel eens mailtjes verstuurd met de vraag of ze geen alternatief kunnen gebruiken



Ik noem mezelf trouwens ook heel bewust niet veganist , ik heb een paard, daar rijd ik ook op, heb tot februari een hond gehad die dekte binnen de rasvereniging
Een tweede paard kopen staat in de planning(langere termijn)
Ik ga met alles heel bewust om rn denk over alles na
Maar ik ben gewoon geen vegan volgens de definitie , dus eet ik plantaardig en bewust

Qua huishouden, persoonlijke verzorging etc koop ik ook alleen crueltyfree en plantaardig,
Qua kleding koop ik soms wol en leer
Maar kijk wel naar herkomst etc

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:03

Dat vind ik al heel knap :j bij mij is het heel erg in ups en downs. Nu eet ik echt vega maja mijn
Man eet ook weer mee. Is met mijn vegan koken lang niet altijd zo.

Ik heb 1 leren jas jaren geleden gekocht. Zo bijzonder voor mij omdat ik hem zo mooi vind maar ook omdat ik weet dat ik dit wrs nooit meer ga kopen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:39

Ik wist eigenlijk niet eens van dat laagje af...

Ik zeg soms plantbased, soms 'ik eet vegan'. Ben verder zeker geen vegan. Eten eet ik ook buitenhuis vegan, maar maak soms wel een uitzondering. Bv bij mijn opa; meestal besteld hij eten en dan bel ik het restaurant en word er wat geregeld. Als hij bv koeken heeft gehaald eet ik die soms wel (vooral als ik trek heb); hij is zo oud en slecht dat hij niet hierom kan denken...

En bv op reis maak ik ook uitzonderingen; ik zou zomer 2020 een trektocht te paard maken in Mongolië: je slaapt dan bij nomadische mensen. Ik ga dan niet eisen om vegan te eten; die mensen zijn arm en er groeit daar weinig. Dan pas ik me aan. Ik heb persoonlijk ook geen moeite om het eten van vlees/zuivel ansich; ik heb moeite met de hoeveelheden én de bio industrie. Daarnaast is het niet gezond en niet goed voor het klimaat. Maar als ik op reis vlees eet val ik niet ineens dood neer.

Maar dit alles is zoooo persoonlijk. ik geloof in leven en laten leven. Mijn vriend eet ook gewoon vlees, en dat vind ik prima. Al is hij wel bewuster geworden door mij haha, en avondeten eet ie eigenlijk altijd vegan nu ook.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:40

Zou je dan ook vlees eten in Mongolië? Heel hypocriet van mij: vega eten lukt dan maar vlees of vis echt niet.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Jessix
Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:37

Nee vlees of vis eet ik ook echt niet meer. Uit beleefdheid in zo'n omschrijving als hierboven zou ik het dan bij uitzondering niet erg vinden als het in mijn gerecht zit, maar ik vis het er dan wel tussen uit.
Ik zou het ook gewoon zeggen dat ik dat niet eet.

TurdusMerula
Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 01:02

Ik ben wel strict veganist. Lange tijd at ik thuis al vegan maar buitenshuis vegetarisch. Nu altijd. Ik verwacht niet dat anderen daar rekening mee houden, maar het gebeurd verrassend vaak. Ik krijg eigenlijk nooit rare reacties, hooguit wat nieuwsgierige vragen. (wat voor mij niet per sé hoeft, maar die ik uiteraard zeker wil beantwoorden)
Niet alleen met mijn dieet maar ook in mijn dagelijks leven probleem ik zoveel mogelijk veganistisch te leven. Maar ook daar valt het mensen normaal gezien niet eens op.

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33776
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 07:34

TurdusMerula schreef:
Ik ben wel strict veganist. Lange tijd at ik thuis al vegan maar buitenshuis vegetarisch. Nu altijd. Ik verwacht niet dat anderen daar rekening mee houden, maar het gebeurd verrassend vaak. Ik krijg eigenlijk nooit rare reacties, hooguit wat nieuwsgierige vragen. (wat voor mij niet per sé hoeft, maar die ik uiteraard zeker wil beantwoorden)
Niet alleen met mijn dieet maar ook in mijn dagelijks leven probleem ik zoveel mogelijk veganistisch te leven. Maar ook daar valt het mensen normaal gezien niet eens op.

Hoe doe je dat met paardrijden dan? Want dat vind ik een van de minst vegan dingen haha. Kan slecht beoordelen of ik dat sneu vind of niet. Je dwingt toch een dier om voor jouw plezier te “werken”.

8nnemiek
Berichten: 43366
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-21 08:52

Ik vind het altijd wel knap als mensen echt zo goed als mogelijk veganistisch leven, er zit op zo veel plekken waar je het totaal niet verwacht iets dierlijks in verwerkt..

Ik probeer daar waar het makkelijk kan en waar goede alternatieven zijn dan wel zo veel mogelijk te vervangen.. een paar simpele zomerschoenen koop ik bv ook liever van canvas of kunstleer omdat je niet weet waar het leer vandaan komt. Maar voor sommige zaken vind ik het dan weer te moeilijk om een goed alternatief te vinden dat lang genoeg mee gaat.
Ik ben dus een tijdje geleden begonnen met leerbewerking als hobby, haha, en probeer van stukjes restleer en afvalleer mijn eigen spulletjes te maken voor oa het paardrijden. Zo weet ik in ieder geval dat het leer niet van dieren komt die speciaal voor hun vacht zijn gefokt. Als een vacht wordt gebruikt van een dier dat puur en alleen voor het vlees en/of de melk werd gefokt, dan heb ik daar minder moeite mee.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:59

poes schreef:
Zou je dan ook vlees eten in Mongolië? Heel hypocriet van mij: vega eten lukt dan maar vlees of vis echt niet.


Ja dat zou ik wel doen. Ik heb daar geen moeite mee. Ook wel een beetje omdat ik kaas ontzettend smerig vind en dat vaak het alternatief is wat je krijgt.. Maar ik probeer dan natuurlijk wel zo goed mogelijk vega(n) te eten :j

Always smile it makes people wonder what you're up to!

TurdusMerula
Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:33

MarlindeRooz schreef:
TurdusMerula schreef:
Ik ben wel strict veganist. Lange tijd at ik thuis al vegan maar buitenshuis vegetarisch. Nu altijd. Ik verwacht niet dat anderen daar rekening mee houden, maar het gebeurd verrassend vaak. Ik krijg eigenlijk nooit rare reacties, hooguit wat nieuwsgierige vragen. (wat voor mij niet per sé hoeft, maar die ik uiteraard zeker wil beantwoorden)
Niet alleen met mijn dieet maar ook in mijn dagelijks leven probleem ik zoveel mogelijk veganistisch te leven. Maar ook daar valt het mensen normaal gezien niet eens op.

Hoe doe je dat met paardrijden dan? Want dat vind ik een van de minst vegan dingen haha. Kan slecht beoordelen of ik dat sneu vind of niet. Je dwingt toch een dier om voor jouw plezier te “werken”.


Dat is voor mij een persoonlijke ontdekkingstocht. Maar echt rijden doe ik al jaren niet meer. Niet omdat het niet vegan zou zijn, maar omdat het op dit moment voor mij niet goed voelt.

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers