Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:03

Ik wil ook weer beginnen met KHA eten. Heb het een tijd gedaan en ging als een trein!

Hebben jullie tips voor een boek die me op weg kan helpen? Ben vnl op zoek naar weekmenu's en boodschappenlijstjes om me op weg te zetten en nieuwe gewoontes aan te leren.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!


Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:10

Ik ben er ook weer aan begonnen sinds 2 weken.

Het is weer ff zoeken maar het is allemaal zo lekker wat je kan maken!

Ik ontbijt ofwel met een bulletcoffee (als ik gelopen heb in de ochtend) ofwel met 100gr griekse yoghurt en Lowcarb muesli van Mymuesli. De bulletcoffee maak ik ook met MCT olie maar ben wel lui en gebruik mijn nespresso ipv een french press

Even denken wat ik de afgelopen weken gemaakt heb:

- Rucola salade met geroosterde kerstomaten en gebakken halloumi
- viskoekjes van ottolenghi
- courgettesalade van ottolenghi
- Komkommer/tomaat raita van ottolonghi
- avocado gevuld met gerookte forel
- zalm in de oven met groene asperges
- courgetti met pesto, is echt mijn favoriet voor ff lekker snel te eten
- tabouleh gemaakt van bloemkool met paprika, feta, een hoop kruiden en komkommer

Had ook nog een probeersel gedaan van het Keto Garlic bread maar gadverdamme, die neppe dingen van echt brood zoals dit en oopsies bevalt me allesbehalve. Beter niet meer doen dan teleurgesteld worden.

Dit weekend wil ik ook nog een Spinach-Artichoke dip maken voor lekker mee te chillen. Dipgroentjes dacht ik aan selder en komkommer maar ik zag op google ook iets over Flackers. Iemand daar ervaring mee?

PS: ik heb het boek Simpel van Ottolenghi gekregen van mijn zus vandaar dat dit ff heel fanatiek ging. Hebben jullie aanraders voor kookboeken met KHA recepten? Vind dat best leuk om uit een boek te koken maar dan toch steeds eigenwijs zijn en mijn eigen ding doen.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:46

Natuurlijk: https://www.libelle-lekker.be/bekijk-re ... ella-76294

Poepiesimpel, vooral omdat ik pesto-uit-een-potje gebruik.

Ik vind het trouwens weer heerlijk om lekker met mijn eten bezig te zijn. Ook goed eigenlijk dat ik in de zomer begin want in de winter is een kom tomatensoep met brood mijn ultimate comfort food. Zondag heb ik een bbq en wat lekkere recepten uitgezocht om mee op tafel te zetten. En morgen lunch maar dan is het gewoon kwestie van bij de carpaccio vragen of ze aub het brood willen houden en niet voor mijn neus zetten :D

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:45

Ik lunch trouwens elke week met Mascarpone Pannekoeken. Kan er 2 porties uit maken.

1 pot Mascarpone en 4 a 5 Eieren. Vaak gooi ik er wat kaneel, pecan noten of bessen doorheen.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:51

Nee ik kluts alles door elkaar en dan bakken zoals Pannekoeken. Ik doe het wel in een kleine pan en krijg er 8 pannekoekjes uit. Ze zijn war dikker dan de normale maar om het dunner te maken kan je wel Amandelmelk ofzo toevoegen

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:05

Ik maak de lunch altijd op voorhand. Als je de koelkast koud genoeg zet kan een salade wel 3 dagen meegaan.

Hier dus vaak salade als lunch of Mascarpone Pannekoeken. Ei vind ik niet zo geslaagd om te lunchen. Ook soms kha sushi of wraps.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!


Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:51

Hier hetzelfde Janine. Ik ga niet extreem maar let er wel op. Brengt mijn vader een keer appelflappen mee sla ik ze niet af en als ik ff snel moet eten neem ik een broodje.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:09

Hier staat deze week kha nasi op het menu!

Wat ik nog een heerlijk herfst verwen recept vindt:

Biefstuk
Paddestoelenmix (nu in de diepvries bij de lidl)
Rucola
Parmezaanse kaas

Kan ook met varkenshaasje maar ben niet zo een fan van varkensvlees behalve in worst.

PS: de frituur hier heeft nu ook zoete aardappel frietjes! Tot nu toe enkel in de UK en USA gegeten dus ben superblij dat ze nu ook hier zijn

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:39

Klopt Oscar maar wel andere koolhydraten die van je bloedsuikerspiegel geen rollercoaster maken. Even gequote van Atkins:

Inuline
De hoeveelheid koolhydraten is ongeveer gelijk maar de soort is anders. Zoete aardappel bevat voornamelijk inuline in plaats van zetmeel. Inuline wordt minder snel opgenomen in de darmen dan zetmeel en is daarmee een ‘langzame koolhydraat’. Ten opzichte van de aardappel is er geen koolhydraten winst, maar de koolhydraten die erin zitten zorgen wel voor een langzamere stijging van de bloedglucose.

Net als de gewone aardappel zit ook in de zoete aardappel lekker veel vitamine C. Daarnaast bevat deze knol vooral veel Beta-caroteen, antioxidanten en vezels. Door de bijzondere smaak is het een aanwinst in de keuken.

Ook in het boek Go Keto wordt de zoete aardappel aangeraden als je even een KH boost moet doen. Omdat er niet zoveel zetmeel in zit is het de betere optie.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 07:18

Zoete aardappel is wel niet iets voor elke dag of als je in ketose wilt blijven trouwens. Maar als je gewoon beperkt doet is dat wel de betere keuze als je eens een frietje wilt of bv gepofte aardappel

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:23

Hier gaat zo de pan aan! Zal als ik klaar ben ook eens een foto posten

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:25

[ img ]

Chateaubriand met Lemon Pepper
Rucola
Kerstomaatjes
Parmezaanse kaas
Wilde paddestoelen
Olijfolie en balsamico

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 21:05

Had ze voorbij zien komen op Fb maar zijn nog 21/100 dus redelijk hoog in KH

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:01

Net iets heerlijk gemaakt.
Witlof grillen
Pancetta grillen
Tallegio kaas er op, beetje parmigiano
Even onder de grill in de oven om te gratineren

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:12

Gewoon koffie, wat boter en mct of kokosolie erdoor mixen

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 06:44

Ja ik doe gewoon 2 Nespresso cups zodat ik een goede kok vol heb. Om te mixen gebruik ik zo een staafje.
Wel echte boter gebruiken en geen margarine ofzo

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 08:29

Is lekker hoor! Eventueel kan je er ook wat kaneel ofzo doordoen. Het smaakt als een heel romige latte

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 15:48

Hier staat al de hele middag een stuk procureur jn de oven dus hopelijk vnv lekkere pulled pork!

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, Chantalla, Goldwynn, kimberly1995, linoleum, Maren, marschwood, sterregoud en 19 bezoekers