Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nala
Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:32

[ img ]
Vegan bij de familie bbq, gelukkig vind ik fruit heerlijk :')

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:40

Hoe heb je die kip kerry gemaakt Eline? Ziet er goed uit!

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:52

Was dat wat je kreeg maddox?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sintara
Berichten: 7383
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:18

Wow eline jij pakt uit!

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Nala
Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:19

poes schreef:
Was dat wat je kreeg maddox?


Yep :') achja

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Sintara
Berichten: 7383
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:20

Ohh dat is echt erg. Dat is nog niet eens genoeg als toetje! Snel nog een frietje halen na afloop

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB


ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:26

Maddoxx schreef:
[ [url=m/eYL9TY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vegan bij de familie bbq, gelukkig vind ik fruit heerlijk :')


Loll. Wel lekker maar niet BBQ. Als dat het enige is, beetje vreemd... Als je niets anders weet, dan vraag je toch even


Schemerdier schreef:
Hoe heb je die kip kerry gemaakt Eline? Ziet er goed uit!



Vegan kipstuckjes van de vegetarische slager klein snipperen/snijden. Met kipkruiden bakken. Stukjes ananas en lente uit snijden. Bij de kip gooien. Kruiden met kerrie, peper, zout en een beetje zonnebloemolie en dan flink wat mayolijn. Hoeveelheden is echt naar smaak en hoe dik je het wilt hebben.

Gezond, nee, lekker, jepp.


Sintara schreef:
Wow eline jij pakt uit!


Ik had er even zin in. Ik kreeg 2 andere vegans te gast maar de rest zijn wel 'carnivoren' die mij. Aar vreemd vinden en als ze keuzes hebben niet voor de Vegan versie gaan. Nu hadden ze die keuze niet en ze vonden het meeste best lekker.

Alleen 2 taarten bakken had ik niet op gerekend, maar de appelkruimeltaart van de Hema was er niet en anders had ik niet genoeg, dus vanmorgen nog snel :') gelukkig is appeltaart redelijk makkelijk!

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:27

Even vooruit werken Met de tofu
Twee blokken in plakken gemarineerd met een spicy smoky mengsel


[ img ]

Dan heb ik weer voorraad in de koelkast staan , klaar voor gebruik

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Sintara
Berichten: 7383
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:42

Moet voorlopig genoeg tofu zijn, hahaah.

Hoe veganizen jullie zoete baksels? Zijn daar standaardoplossingen voor? Ik maak vaak een soort appelkoek, waar eigenlijk sowieso al weinig dierlijke producten in gaan. Heeft een van jullie een tip?
De dierlijke producten zijn 200gr boter en een ei. Verder zit er ongeveer 300 gr (volkoren)bloem in, 300gr havermout /brinta, 250gr suiker, een klein beetje gist voor de smaak en ca 800 gram appel.
Dit wordt gebakken op een ronde plaat, en hoeft maar weinig te rijzen.
De bedoeling is dat het een soort hoge koek wordt met grove kruimels. Ik ben een beetje bang dat het zonder ei en met olie te droog wordt, maar dat weet ik natuurlijk niet.. Het zou ook jammer zijn als het van de plaat gaat lopen richting de vorm van een flats :x

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:42

Ik heb het laatst weer geprobeerd, met alle tips van hier, maar vond het nog steeds niet te eten..

Jessix
Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:49

Sintara schreef:
Moet voorlopig genoeg tofu zijn, hahaah.

Hoe veganizen jullie zoete baksels? Zijn daar standaardoplossingen voor? Ik maak vaak een soort appelkoek, waar eigenlijk sowieso al weinig dierlijke producten in gaan. Heeft een van jullie een tip?
De dierlijke producten zijn 200gr boter en een ei. Verder zit er ongeveer 300 gr (volkoren)bloem in, 300gr havermout /brinta, 250gr suiker, een klein beetje gist voor de smaak en ca 800 gram appel.
Dit wordt gebakken op een ronde plaat, en hoeft maar weinig te rijzen.
De bedoeling is dat het een soort hoge koek wordt met grove kruimels. Ik ben een beetje bang dat het zonder ei en met olie te droog wordt, maar dat weet ik natuurlijk niet.. Het zou ook jammer zijn als het van de plaat gaat lopen richting de vorm van een flats :x

plantaardige boter en ei-vervanger (bij de AH te koop) of ei vervangen door lijnzaadmengsel, of indien het kan voor de smaak door appelmoes of geprakte rijpe banaan.

Sintara
Berichten: 7383
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:51

Gewoon 1 op 1 vervangen qua gewicht dus?

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Jessix
Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:52

Boter wel ja. De eivervangers doe ik altijd op zicht.

Jessix
Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:53

Ik heb sowieso nooit roomboter gebruikt.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:59

Precies, gewoon plantaardige boter en ei vervangen kun je proberen met appelmoes. Proef je niks van. Banaan ben ik geen fan van, appelmoes wel.

Jessix
Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:47

Ik laat het soms ook gewoon weg zoals bij pannenkoeken.

Sintara
Berichten: 7383
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:51

Ok ik ga het proberen, dankjewel allemaal :)

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Nala
Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:49

Oeps, bij Domino's vergeten te zeggen dat het Vegan kaas moest zijn... Dom dom. Nog nooit met zo'n lange tanden een pizza gegeten :=

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

pien_2010
Berichten: 43125
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:58

Boter vervang ik hier in plantaardige olie. In de cake vervangen ik 200 gram boter in 100 gr olie en 100 gr gesmolten chocolade van meer als 85%. Eieren vervang ik niet. Zijn vd buren.

mar_fay
Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:54

Gewoon margarine (hard blok wajang bijvoorbeeld) werkt echt prima, voor alles :)

Ik heb de rozensiroop en de rozengelei ook weer ingemaakt. Nomnomnom. Verder (niet vegan) gesuikerde rozenblaadjes en rozen-munt merengues - we hadden zoveel eieren van de kippen dat dit makkelijk kon. Heerlijk :9

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 08:25

Boter vervang ik, afhankelijk van het recept, door olie of plantaardige boter. Olie is gezonder, dus meestal probeer ik het daarmee, maar bij sommige recepten wordt het baksel dan te droog/korrelig of te vettig. Zeker als je een deeg moet kunnen uitrollen of oprollen is olie minder fijn.

Eieren vervangen is erg lastig en in sommige recepten bijna onmogelijk heb ik gemerkt.
Ik heb een test gedaan voor mijn blog, met veelgebruikte vervangers als banaan en lijnzaad, maar voor een cake kwam niets in de buurt van het ei, qua luchtigheid: https://www.abcreatief.com/LEKKER/5-ver ... en-getest/
Voor cakes zoek ik dus meestal recepten op met baking soda en azijn. Die zitten iets anders in elkaar, hebben een iets andere manier van bereiden (een van de twee moet je op het laatst heel snel en kort er doorheen roeren/kloppen), maar voor een cake en ander luchtig gebak werkt dat fantastisch.
Bij andere recepten ligt het er echt aan waarom het ei erbij zit. Bij pannenkoeken laat ik het inderdaad gewoon weg. Maar er is ook wel eens een recept waarbij ik eitjes van onze eigen kippen gebruik, gewoon omdat ik echt geen perfecte vervanger kan vinden. Soufflé bijvoorbeeld, echt héérlijk, maar zó lastig, dat is bijna onmogelijk zonder echte eieren.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

pien_2010
Berichten: 43125
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:25

Maddoxx schreef:
[ [url=m/eYL9TY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vegan bij de familie bbq, gelukkig vind ik fruit heerlijk :')


Manlief en ik hebben het daar vandaag over gehad. We vinden het eigenlijk wat respectloos en eerlijk gezegd pijnlijk. Mijn man zei dat hij als hij niet wist hoe en wat, het bij je na zou vragen. Mocht hij dan nog met zijn handen in het haar zitten (waarschijnlijk niet want in NL is er genoeg vervangends te kopen en je kunt heerlijke salades en fruit dingetjes maken zonder dressing ), dan zou hij je vragen of je voor jezelf je eten zou mee willen nemen waarvan hij je dan bij aankomst alles zou betalen en daarbij zou hij dan zijn wel gemeende excuses aanbieden dat hij niet weet te leveren wat jij vraagt . Eigenlijk vinden wij het wat pijnlijk daar het notabene om familie gaat.

Ons kleinkind is ook meer en meer veganistisch. Omdat 100% veganistisch eten hier lastig is gaan wij zeker voordat zij in de auto stapt met haar overleggen en eventueel vragen of ze goed gaat shoppen (ook voor mij) dat we dan bij aankomst gelijk afrekenen.

tess_84
Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:31

Maddoxx schreef:
[ [url=m/eYL9TY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vegan bij de familie bbq, gelukkig vind ik fruit heerlijk :')


Er van uitgaande dat ze weten dat jij veganistisch bent, vind ik dit gewoon een dikke "no go"... Kom zeg, hoe veel moeite is het om een veganistische rijstsla of bulgursla of eender wat te maken en een veganistische burger voor op de bbq? Dit kan echt niet en ik voel plaatsvervangende schaamte...
Of als ze er inderdaad geen weg mee weten, kan je toch ook vragen om je eigen eten mee te brengen. Wij waren een paar weken geleden uitgenodigd op een bbq bij een vriend (hier in Duitsland) en aangezien hij toch niet goed wist hoe te beginnen, vroeg hij zelf iets mee te brengen voor op de bbq. Iedereen bracht ook een salade mee, dus wij hebben een vegan rijstsalade en gewone salade gemaakt en er was ook nog een vegan quinoa salade. Meer moet dat niet zijn, toch?

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:47

Hahaha die bbq. Herkenbaar, had laatst een feest van mijn oom. Zelfs door de krieltjes zat spek. Het enige wat er was was sla en stokbrood ja. Zelfs geen vega vlees terwijl het een buffet was. :+

En dan liepen er 4 vega’s rond waaronder zijn broer (mijn vader), mijn nicht, mijn zusje en ik dus al bijna 14 jaar. :+

tess_84
Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:52

MarlindeRooz schreef:
Hahaha die bbq. Herkenbaar, had laatst een feest van mijn oom. Zelfs door de krieltjes zat spek. Het enige wat er was was sla en stokbrood ja. Zelfs geen vega vlees terwijl het een buffet was. :+

En dan liepen er 4 vega’s rond waaronder zijn broer (mijn vader), mijn nicht, mijn zusje en ik dus al bijna 14 jaar. :+


:roll: >;) :=

Heel erg dit...

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM en 105 bezoekers