Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:50

komkommer met homemade zalm salade jammie!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:52

Komkommer met de kaas-pesto dip van de jumbo!! Zo lekker.
Maar ik heb wel wat inspiratie. Ga eens even wat lekkere dingen bedenken.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:20

Kelly_Taco schreef:
Boras schreef:
Ik zag een paar keer snelbroodje voorbij komen. Wat is dat?


2el amandelmeel
1el griekse yoghurt (of creme fraiche)
1tl bakpoeder
1 ei
snufje zout
snufje italiaanse kruiden.
Goede roeren.. in een plastic bakje (ik doe het in een bakje waarin ik het ook meteen meeneem) en ongeveer 3 minuten in de magnetron..
Klaar :D

Als je thuis bent kun je hem meteen door midden snijden en beleggen met ham en kaas en tussen de grill doen.. heerlijke tosti!


Dank je wel!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:58

Bloemkool over dus meteen maar bloemkoolpannenkoekjes gebakken voor morgen. Hele ochtend les geven en dat lust ik ook koud

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:05

Vandaag eindelijk de moed gehad om op de weegschaal te staan en dat viel nog niet zo mee. Dat zegt overigens niets over hoeveel ik afgevallen ben want dat gaat best goed maar ik had toch eigenlijk gehoopt een kilo of 3 minder te wegen.
Nou ja, nog een beetje werk aan de winkel de komende weken.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:30

Heb je jezelf ook gemeten?
Soms val je meer af in centimeter dan in kilo's. :)

Ik had gisteren even een minder dagje qua eten, maar vandaag weer opgepakt en we gaan weer verder.
Weegschaal nog niet weer op gestaan, maar voel mij prima. :)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:47

Ik doe alleen maar meten en heb me niet gewogen toen ik begon. Alleen nu de meeste kleding weer aardig goed zit had ik gehoopt een kilo of 3 van mijn streefgewicht te zitten maar dat zijn er dus 6

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:18

Heb het geprobeerd Katja. Is het echt je favoriet? Vond het mwah, maar had zoveel dat ik het vanmiddag tijdens de lunch heb opgemaakt.

Vanmorgen ontbeten met yoghurt en slagroom, katja dr recept als middageten en 2 plakken komijnenkaas als tussendoor. Als avondeten maar ik kip boursin prut :9 kip, champignons, prei, ui en knoflook. Zo lekker. Voor vanavond heb ik eiersalade klaar staan en smoked amandelen.

Zwaar he in het weekend? Pffffff....

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:07

Katja schreef:
Ik doe alleen maar meten en heb me niet gewogen toen ik begon. Alleen nu de meeste kleding weer aardig goed zit had ik gehoopt een kilo of 3 van mijn streefgewicht te zitten maar dat zijn er dus 6

Ah ok. Jammer, maar die laatste kilo's gaat je vast lukken! *\o/*

BloemBloem schreef:
Heb het geprobeerd Katja. Is het echt je favoriet? Vond het mwah, maar had zoveel dat ik het vanmiddag tijdens de lunch heb opgemaakt.

Vanmorgen ontbeten met yoghurt en slagroom, katja dr recept als middageten en 2 plakken komijnenkaas als tussendoor. Als avondeten maar ik kip boursin prut :9 kip, champignons, prei, ui en knoflook. Zo lekker. Voor vanavond heb ik eiersalade klaar staan en smoked amandelen.

Zwaar he in het weekend? Pffffff....

Lekker je avondeten, met pasta erbij is dat echt mijn favoriet. Maar ja de pasta kan nu niet meer natuurlijk. ;)

Ik heb het volgende vandaag gegeten:
Ontbijt: twee gebakken eieren met twee plakjes gebakken ontbijtspek.
Lunch: 5 walnoten, mini salamiworstje en Lindahls straciatella kwark.
Avondeten: courgette, ui, gele paprika, gehakt, rode saus, mozarella bolletjes en wat geraspte kaas.

Ik heb nog wat ruimte over.
Mag nog 20 gram eiwit, 40 gram vet en nog 5 koolhydraten ongeveer.
Iemand nog een lekkere snack voor vanavond?

Ik heb echt zo'n zin in chocolade. :+

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:21

Het komt vast goed, Katja :j

Ik heb net een grote misser begaan. Normaal gesproken hou ik al niet zo van gerechten die door elkaar heen gemengd zitten (ik heb graag overzicht op mijn bord :D ), maar voor de variatie toch eens wat anders geprobeerd. Konjac spinazietagliatelle ( https://www.dieetwebshop.nl/dukan-konja ... azie-200g/ ). Het zag er smerig uit, het rook nog smeriger en de smaak....... nou ja, je voelt 'm al wel hangen.
Ik had bedacht dat ik er dan het beste een saus van spinazie met room bij kon doen met stukjes kip. Zelfs met een lading parmezaan er overheen was het nog niet te naggelen......

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:29

Sommige mensen eten die konjac zonder moeite maar ik vind het zo vies ruiken dat ik het niet eens durf.

Jammer dat het tegenviel Bloembloem, ik heb altijd hele lekkere sambal die een kennis van me zelf maakt. Misschien dat dat scheelt of misschien een gevalletje smaken verschillen.

Wij hebben vanavond lamsburgers en een berg tuinbonen. Ik kon niet meer creatiever zijn dan dat en bedacht me later pas dat bonen niet ideaal zijn.
Morgen een berg lekkere dingen gehaald waaronder fijne carpaccio en truffelkaas.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 09:26

Oscar schreef:
Het komt vast goed, Katja :j

Ik heb net een grote misser begaan. Normaal gesproken hou ik al niet zo van gerechten die door elkaar heen gemengd zitten (ik heb graag overzicht op mijn bord :D ), maar voor de variatie toch eens wat anders geprobeerd. Konjac spinazietagliatelle ( https://www.dieetwebshop.nl/dukan-konja ... azie-200g/ ). Het zag er smerig uit, het rook nog smeriger en de smaak....... nou ja, je voelt 'm al wel hangen.
Ik had bedacht dat ik er dan het beste een saus van spinazie met room bij kon doen met stukjes kip. Zelfs met een lading parmezaan er overheen was het nog niet te naggelen......

Jammer!
Maar wel weer iets wat op het lijstje kan van niet kopen en eten dus.
Wat heb je uiteindelijk gegeten? Of toch dit maar gegeten?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:18

Ik heb er een paar happen van op en het daarna in de kliko gemikt. Het was echt niet te pruimen.
'k Had nog wat kliekjes in de koelkast staan (stukjes gebakken kip enzo) en die heb ik uiteindelijk maar als avondeten op. Niet ideaal, maar beter dan niks :))

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:20

Zonde, ik hou het gewoon lekker bij courgetti :D

Al gaan jullie misschien hier van walgen :+ Ik vind het serieus lekker.
Afbeelding

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:24

Is dat die bleekselderij?

Ik vind het er wel ok uitzien eigenlijk.
Met spinaziegroen en dat soort donkere groentinten heb ik moeite.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:26

Boras schreef:
Is dat die bleekselderij?

Ik vind het er wel ok uitzien eigenlijk.
Met spinaziegroen en dat soort donkere groentinten heb ik moeite.


Ja, qua smaak had ik meer verwacht eigenlijk, omdat wanneer je het eet nogal uitgesproken is, maar viel echt alles mee.

Wel een gedoe want heb het met de blender gemaakt. Dus moest zeven om sap te krijgen ( lees heb alles in een theedoek gepropt en uitgeknepen)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:48

Wel een tof kleurtje!!

Ik twijfel of ik na donderdag nog 2,5 week caloriebeperkt ga eten in plaats van koolhydraten beperken. Ik sta een beetje stil en weet dat ik eigenlijk vooral afval als ik weer een aantal dagen in ketose ben. Met de planning van de komende weken met wat etentjes die er echt bij horen vrees ik dat het gewoon niet zoveel zin heeft.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:09

Ik zou het niet doen Katja, dan moet je echt op een houtje bijten. Als je in het restaurant een goed stuk vlees, vis neemt met groentes en een kaasplank toe kom je toch een heel eind :-)

Of een weekje soep, die van Quellian.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:20

Ik hoef gelukkig niet heel erg op een houtje te bijten omdat ik zoveel verbrand op een dag kan ik vrij makkelijk afvallen als ik gewoon gezond eet en niet snoep en snack. Ik zit op het moment op een gemiddeld verbruik van 3100 per dag dus als ik 2000 eet kan ik echt royaal afvallen. Doordat ik nu niet in ketose kom en wel vetrijk eet kom ik eigenlijk aan teveel calorieën en val ik wel iets af maar niet genoeg naar mijn zin.

Ik ben vrij handig in koolhydraatarm eten maar nu zijn de restaurants er even niet naar. Brood vermijden in een pinchobar is gewoon lastig, dan heb ik een afspraak met een groep waar ze een broodmaaltijd en wraps hebben. Dan nog een keer kaasfondue en het laatste etentje zou nog wel kunnen maar dat is twee dagen voor we op vakantie gaan. Dus gewoon even een beetje lastig en onhandig.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:35

Dat snap ik :-) aan die beweging kom ik nooit, nog niet in de week :D

Mijn lijf geeft alleen echt altijd een jojo reactie als ik mijn Khd's verdubbel. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Onlangs op een weegschaal gestaan die ook calorieën berekend, ik kwam op 1380 geloof ik.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:37

Hier net ontbeten, dit is mijn favoriet in het weekend :9
Pannenkoek ( nou ja stukken, want ik vermoord ze altijd) 3 aardbeien in plakjes, 3 walnoten en slagroom :)

Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:50

Ik had vanmorgen wat vanille extract (niet aroma dat vind ik vies) in mijn griekse yoghurt gegooid met wat stukjes pure chocola en een paar frambozen dat was ook super lekker.

Hier gelukkig geen last van jojo als ik weer koolhydraten erbij pak. En dat laatste gaat op vakantie sowieso gebeuren dus dan kan ik maar beter weten wat het met mijn lijf doet.
Ik heb altijd het gevoel dat ik juist afval als ik weer iets verander aan mijn dieet net alsof mijn lijf op een gegeven moment een soort van oplossing voor de tekorten heeft en dan voor plan B gaat.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 13:33

Je lijf een keer goed laten schrikken kan inderdaad geen kwaad, en kan soms zelfs positief uitpakken :-)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:52

Fijn dat je erbij hebt gezegd dat het pannekoeken zijn :))
Hopelijk hebben ze goed gesmaakt!

Katja, als ik in jouw schoenen stond dan zou ik kha even laten voor wat het is. Zeker als je wat 'stoorzenders' in het vooruitzicht hebt. De tijd is eigenlijk ook te kort om je telkens helemaal opnieuw in te stellen, dat is ook wel een heel groot nadeel van het kha-systeem, een foutje kost je zo een flink aantal dagen om er weer helemaal in te komen. Ik denk dat je de schade dan meer beperkt door kha te laten varen en een tijdje over te gaan op caloriebeperkt. Misschien voor je lijf ook wel goed om even wakker te schudden. Ik heb dat ook altijd dat ik op een gegeven moment vast kom te zitten en even iets nodig heb om de boel weer wakker te schudden.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:57

Oscar schreef:
Het komt vast goed, Katja :j

Ik heb net een grote misser begaan. Normaal gesproken hou ik al niet zo van gerechten die door elkaar heen gemengd zitten (ik heb graag overzicht op mijn bord :D ), maar voor de variatie toch eens wat anders geprobeerd. Konjac spinazietagliatelle ( https://www.dieetwebshop.nl/dukan-konja ... azie-200g/ ). Het zag er smerig uit, het rook nog smeriger en de smaak....... nou ja, je voelt 'm al wel hangen.
Ik had bedacht dat ik er dan het beste een saus van spinazie met room bij kon doen met stukjes kip. Zelfs met een lading parmezaan er overheen was het nog niet te naggelen......

:D :D :D
Net als die zero pasta en rijst van de Action, ik blijf het proberen... brrrrr.

Was na 2 dagen echt al volledig klaar met soepdieet, trok het echt niet meer!
Afgelopen donderdag besloten om te stoppen met KHA en over te gaan op langzame koolhydraten om het gewicht stabiel te houden, maar jeeeeeetje... ZIEK geweest zaterdag! Geen idee of het kwam door de havermout met banaan (of de red velvet taart met witte chocolade :D ), maar ben zaterdag maar weer strak gegaan, was m'n lijf wel blij mee.

Katja, of een weekje ziekenhuisdieet O:) Sonja Bakker werkt overigens ook prima!