Bij mijn merrie heeft het weeeken (in juni net niet helemaal lekker, begin augustus doorbraak)geduurd eer de zweer er bij de kroon uitkwam. Weken van meer en minder kreupel. Hoefsmeden erbij. Niks kunnen vinden maar op het laatst dikke pezen . (Donderdag). Daardoor kliniek gebeld en afspraak gemaakt voor rx en scan voor de maandag erna. Op de zaterdag echter was niet enkel pees dik, maar hele been. Dus alsnog veearts erbij, omdat hij en wij bang waren voor einschuss. Toen wel een hele diepe zweer kunnen traceren. Hoef ingepakt door veearts. In de late avond ging haar temperatuur omhoog en is ze zelf gaan liggen en heeft anderhalf uur liggen slapen. Toen ze weer overeind kwam, kon ze weer op het been staan en was de kroonrand onder het verband pijnlijk --> daar doorgebroken
Bij mijn ruin heeft het maanden geduurd. Maar die is nooit heel erg kreupel geweest. Zelfs nog naar kliniek om foto's te maken en pees te scannen omdat we / ze dachten dat het daar vandaan kwam. Uiteindelijk ging het beter en liep hij enkel wat onregelmatig als we een steile heuvel af gingen. Ook hier kon de smid niks vinden. Pas bij de derde of vierde bekapping, kwam er een horizontaal gangenstelsel in de hoef vrij. Zweer heeft er nooit uitgekund en is als een mol horizontaal door de hoef gegaan
Uit het oog, maar nooit uit mijn hart
[&]Rockes <3, [&]Apache <3