Scheefbekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haflinger_Bo

Berichten: 23
Geregistreerd: 17-05-18

Scheefbekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-22 21:02

Ik zit momenteel wat met mijn handen in het haar en ook met veel vragen, ik hoor graag wat ervaringen of tips van jullie.

Mijn osteopaat heeft een scheefbekken in December '21 behandeld bij mijn paard, waarschijnlijk doordat mijn bekken ook scheef stond en wat nu verholpen is bij ons beide.

Mijn paard loopt recht achter nog niet vanuit zichzelf (op het harde) in z'n voetstap en links wel, volgens mijn osteopaat zou mijn paard hier wel toe in staat moeten zijn.

Als ik haar genoeg motiveer doet ze dit ook wel, maar vooral in draf haalt ze met rechts haar voetstap nog lang niet. Alleen als ze echt goed door draaft.

Heeft iemand ervaring met een scheef bekken? Weet iemand hoelang zo'n herstel duurt? Tips?

Balkjes stappen, grondwerk, rechtrichten en wandelen doen we al.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 00:17

Dat rechtrichten moet je trainen, dat kan aan de hand of onder de man. De bespiering van je paard moet getraind worden. De osteopaat kan recht zetten wat hij wil als er daarna niet geoefend word en het paard geleerd wordt zichzelf recht te dragen dan komt er niets van. Vind een instructeur en let er daarbij op dat het paard geleerd moet worden zijn lijf recht te dragen en dat men niet aan de gang gaat met jou te leren je paard recht te houden. Dat laatste ziet er mooi uit maar levert niks op.
Ik ben drie jaar bezig geweest met rechtrichten voor ik echt het idee had dat ik was waar ik wezen wilde. Maar uiteindelijk moet je het blijven doen.

Plausibel
Berichten: 118
Geregistreerd: 07-01-22

Re: Scheefbekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 00:46

Scheef bekken bestaat niet, aangezien het 1 bot is. Bij de mens kan dat wel maar bij een paard is het bekken 1 gesloten ring zonder beweging.
Vaak zie je dat er iets in de rug verdraait is of bespiering anders is ontwikkeld.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 01:17

Plausibel schreef:
Scheef bekken bestaat niet, aangezien het 1 bot is. Bij de mens kan dat wel maar bij een paard is het bekken 1 gesloten ring zonder beweging.
Vaak zie je dat er iets in de rug verdraait is of bespiering anders is ontwikkeld.


Met scheef bekken wordt bedoelt dat het gehele bekken scheef staat. Niet dat het bekken scheef is.