Stress paard supplementen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kimnl
Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: noordwijkerhout

Stress paard supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-21 13:54

Beste bokkers,

Zoals sommige het verhaal al zullen kennen.
Ik heb een ontzettend gestrest paard. Het is wisselend per dag, soms kan je alles en geregeld is ze werkelijk doodsbang voor der eigen schaduw en durft dan niets meer.
Ze heeft herhaaldelijk maagzweren van deze stress, kan niet in box vanwege stress.

Ze staat 24/7 buiten sinds een tijdje in kudde, heeft onbeperkt voldoende hooi, krijgt vital bix, heeft geregeld een behandeling bij osteophaat/chiropractor en cranio sacraal, een goed zadel en is verschillende malen zowel van binnen als buiten bekeken maar word niets gevonden behalve maagzweren.

Ik heb alles gedaan om haar stress weg te krijgen maar het komt altijd weer terug samen met de maagzweren.

Bv als er snachts naast de paddock een krukje is omgewaaid en ze is geschrokken krijg je haar 3 dagen niet meer binnen een straal vn 20 m bij dat plekje, daar is iets gebeurd en dat veroorzaakt heel veel stress. Het lijkt alsof ze absoluut met met schrikken en verandering van huidige omgeving om kan gaan.. Als je haar iets nieuws aanbied prima, maar verander niets dat is drama.

Ik zoek een supplement want blijvend gegeven kan worden zonder valeriaan ivm wedstrijden wat haar gaat ondersteunen zodat ze de rust in zichzelf vind en hopelijk ook haar maagzweren uitblijven.

Ik zou ook graag een Tristan tucksr instructeur vinden. Ik vind vanaf een video werken niet heel handig.
Ik woon in zuidholland. Iemand tips


davinci2412
Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Stress paard supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:40

Ik heb een tijdje een paard gereden wat echt autistisch was. Dus als er ook maar iets anders of onverwachts was compleet in de stress. Die gaven we thee getrokken van passiebloem. Dit werkte echt enorm goed. Eerst konden we alleen op dezelfde plek op en afstappen, uiteindelijk met hulp van de passiebloem zijn we fanatiek wedstrijden gaan rijden.

Voor mijn eigen paard gebruik ik Pavo Nervcontrol. Ze is van nature wat zenuwachtig en daar helpt het heel goed voor.

Minoes
Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Stress paard supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:07

Heb je al eens haar bloed laten nakijken? Mogelijk heeft ze ergens tekorten van? Dit zijn wel hele heftige reacties!


biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Stress paard supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:53

Aangezien de maagzweren terug komen, is paard wellicht verder onderzocht op bijv. darmen ontstekingen? Mijn paard had naast maagzweren ook darmonstekingen en daardoor kwamen we in een circel terecht. Nu zowel maag als darmen zijn aangepakt gaat het beter, ook met de stress (al blijft het een frikandel extra speciaal). Verder volg ik graag mee, heb ook nog niet de oplossing gevonden. Al lijkt valeriaan wortel gecombineerd met kamille de scherpe randjes er iets af te halen.

Letsdunit
Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Stress paard supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:57

www.paardeniriscopie.nl , ik ben deze site eens gaan lezen en kwam daar best wat interesante dingen tegen.

Verder heb ik onze welsh die zich ook druk maakt om niks aan de chillpill van Ecostyle, bij haar helpt dit een beetje rust te krijgen.

Kimnl
Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-21 23:03

biancaaaa schreef:
Aangezien de maagzweren terug komen, is paard wellicht verder onderzocht op bijv. darmen ontstekingen? Mijn paard had naast maagzweren ook darmonstekingen en daardoor kwamen we in een circel terecht. Nu zowel maag als darmen zijn aangepakt gaat het beter, ook met de stress (al blijft het een frikandel extra speciaal). Verder volg ik graag mee, heb ook nog niet de oplossing gevonden. Al lijkt valeriaan wortel gecombineerd met kamille de scherpe randjes er iets af te halen.


Ze krijgt valeriaan en kamille heb ik ook een tijd gebruikt. Vond dit niet erg helpen dn valeriaan werkt maar 3 a 4 dagen en dan doet het niets meer helaas.

Kimnl
Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-21 23:04

davinci2412 schreef:
Ik heb een tijdje een paard gereden wat echt autistisch was. Dus als er ook maar iets anders of onverwachts was compleet in de stress. Die gaven we thee getrokken van passiebloem. Dit werkte echt enorm goed. Eerst konden we alleen op dezelfde plek op en afstappen, uiteindelijk met hulp van de passiebloem zijn we fanatiek wedstrijden gaan rijden.

Voor mijn eigen paard gebruik ik Pavo Nervcontrol. Ze is van nature wat zenuwachtig en daar helpt het heel goed voor.


Hoe maak je thee van passiebloem precies. Ik ben zelf een beetje huiverig voor nervcontrol

Kimnl
Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-21 23:06

Minoes schreef:
Heb je al eens haar bloed laten nakijken? Mogelijk heeft ze ergens tekorten van? Dit zijn wel hele heftige reacties!


Bloed niet. En de reactie is zeker heftig. Ze komt ook wel uit Ierland vandaan en lijkt een gypsie paard. Verleden is ons niet bekent maar ze zal het niet makkelijk hebben gehad.

Ik vind een bloedonderzoek vaak erg relatief gezien het vele dingen ook niet ziet.

Wel heeft ze al 2 x op kliniek gestaan waar van alles en nog wat onderzocht is zoals bekken, nek, si, eierstokken enz

Kimnl
Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-21 23:07

biancaaaa schreef:
Aangezien de maagzweren terug komen, is paard wellicht verder onderzocht op bijv. darmen ontstekingen? Mijn paard had naast maagzweren ook darmonstekingen en daardoor kwamen we in een circel terecht. Nu zowel maag als darmen zijn aangepakt gaat het beter, ook met de stress (al blijft het een frikandel extra speciaal). Verder volg ik graag mee, heb ook nog niet de oplossing gevonden. Al lijkt valeriaan wortel gecombineerd met kamille de scherpe randjes er iets af te halen.


Wat merkte je nog meer behalve maagzweren? Ze blinkt namelijk verder, met appeltjes, heeft veel energie en doet het met werken fantastisch.

Kimnl
Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-21 23:08

Letsdunit schreef:
https://www.paardeniriscopie.nl , ik ben deze site eens gaan lezen en kwam daar best wat interesante dingen tegen.

Verder heb ik onze welsh die zich ook druk maakt om niks aan de chillpill van Ecostyle, bij haar helpt dit een beetje rust te krijgen.


Heb je zelf z'n irisscan laten doen if er ervaringen over gehoord? Klinkt wel interessant

Anastasia24
Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Stress paard supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:12

Dat lijkt mij erg moeilijk, hier krijgen ze biergist om iets meer te ontspannen, maar of dat veel effect heeft op daadwerkelijk het verminderen van veel stress met verandering weet ik niet. Misschien dat veel grondwerk de oplossing is, laten zien dat het allemaal niet eng is en keer op keer herhalen, maar met lesgevers ben ik verder niet bekend.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

KnoLLyBoLLy
Berichten: 86
Geregistreerd: 17-04-11
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:22

Mijn behoorlijk hete stresskikker blijft goed onder controle met de Magnesium Relax Combi van Horseflex en de Vitalbix nutrimash :Y)

Mijn Super Paardjes!!
(zie paarden info)

davinci2412
Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:47

Kimnl schreef:
davinci2412 schreef:
Ik heb een tijdje een paard gereden wat echt autistisch was. Dus als er ook maar iets anders of onverwachts was compleet in de stress. Die gaven we thee getrokken van passiebloem. Dit werkte echt enorm goed. Eerst konden we alleen op dezelfde plek op en afstappen, uiteindelijk met hulp van de passiebloem zijn we fanatiek wedstrijden gaan rijden.

Voor mijn eigen paard gebruik ik Pavo Nervcontrol. Ze is van nature wat zenuwachtig en daar helpt het heel goed voor.


Hoe maak je thee van passiebloem precies. Ik ben zelf een beetje huiverig voor nervcontrol


https://www.homeovet.nl/passiebloem_(_passiflora_incarnata_)_kruiden_bij_paarden#:~:text=Passiflora%20verdooft%20niet%2C%20kalmeert%20en,bij%20angst%2C%20nervositeit%20en%20onrust.

Deze hadden wij altijd. Het werkte echt, ik merkte het gelijk als hij bijvoorbeeld minder kreeg. Wij gaven wel meer als de voorgeschreven hoeveelheid, maar goed dit paard was ook 1,85. Dus iets groter als het gemiddelde paard

Wildgirl
Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Stress paard supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:54

Staat ze onder behandeling voor haar maagproblemen? Hier ook goede ervaringen met passiebloem.

Kimnl
Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-21 20:08

Wildgirl schreef:
Staat ze onder behandeling voor haar maagproblemen? Hier ook goede ervaringen met passiebloem.


Ja ondertussen alweer 2.5 maand aan de maagbescherming en supplement. Begint nu beter te gaan dus als het op is kunnen we denk ik zonder verder.

AaronYve
Berichten: 10502
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:35

Een vriendin van mij en ik zijn nu (op verschillende stallen) sinds 6 dagen Infocus van de paardendrogist aan het voeren. Wij beginnen het te merken aan de omgang met de paarden, dat ze toch al wat rustiger lijken. Ook met rijden geen spoken meer dus tot nu toe ben ik al tevreden.
Vriendin trouwens ook!
Ze adviseren 7-10 dagen startdosis en daarna overgaan op een onderhoudsdosis. Ik kan er verder nog niks over zeggen, ga de pot opmaken dan kijken hoe en wat

Aaron
Elmar
Lucky

Pastis
Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Stress paard supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:00

Toen mijn paard naar mij toe verhuisd is was hij ook erg onwennig en nerveus. Ik heb Relax van global medics gegeven en zag op een week tijd verschil. Heel fijn product!

https://globalmedics.be/products/relax/

* Alis volat propriis *

Lolaaa_54
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-02-21

Re: Stress paard supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 01:13

Mijn stresskikker staat standaard op een brok met een verhoogd magnesiumgehalte, dit heeft een verschil van dag en nacht gemaakt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alfi2010, Gabortje, Jet, Jokonootje, Lara_, maaaikkee, nine1987, SemrushBot en 33 bezoekers