Klinische keuring spoed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anomien
Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:48

daantjuhhh schreef:
Gloa schreef:
Betrouwbare mensen die achter hun paard staan willen jou ook wel tot maandag de gelegenheid geven om een keuring te regelen of een arts naar eigen keuze het huidige rapport te laten beoordelen......

Exact dit.

Op deze manier zou ik het niet vertrouwen.


Keuren moet altijd een mogelijkheid zijn als de koper dat graag wenst. Weken wachten is niet de bedoeling maar als jij hem mondeling koopt en meteen een afspraak inplant. Moeten ze wel akkoord gaan.

Ik reserveerde ook nooit. Maar bood wel de gelegenheid van keuren aan!

Mama van mijn lieve meisjes


Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Klinische keuring spoed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:01

Ik heb ook wel eens bij een pony gekeken waarvan de eigenaresse (handel) zei dat ze de pony de dag daarvoor had kunnen verkopen, maar ze iedereen de kans wilde geven om te komen kijken. Dat was eind juli, die pony staat nu nog steeds te koop. Als zij echt de waarheid had gesproken was hij nu allang verkocht geweest!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

MariekeS_
Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:54

Fijn Luktje, natuurlijk even stress om zo snel iets te regelen maar dit lijkt me een mooie oplossing. Veel succes alvast maandag!

Dat het een bekende verkoop truc is is zeker geen nieuws.
Aan de andere kant hebben verkopers het ook echt niet makkelijk, kopers zijn ook niet allemaal heiligen...zitten net zo goed rotte appels tussen :=
Zeker als het gewoon wel betrouwbare mensen zijn met een serieus leuk, goed paard, er veel animo voor is en/of ze er echt vanaf moeten... Neem je ook liever eieren voor je geld.


TROY (2019) & LAYS (2014)

daantjuhhh
Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Klinische keuring spoed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:57

Ik heb trouwens als verkoper ook liever dat een paard gekeurd wordt.

Een keer gehad dat ze het niet wilde.
Ik heb het meerdere keren aangeboden, maar nee was niet nodig.

Na een jaar kwam ze ineens met van alles wat de merrie mankeerde

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:43

GDG schreef:
MightyMike schreef:
Ik herken je probleem, met pony's kijken voor onze dochter was het ook een ramp, binnen een half uur zijn de goede pony's op internet al verkocht en wij hebben het zelf gezien toen wij een pony verkochten, die ging ook binnen een half uur over de telefoon al weg, die mensen hadden zo vaak naast de pot gepiest, dat ze hem ongezien wilden kopen. Bij ons heeft de gok de nieuwe pony snel mee te nemen, niet goed uitgepakt. Omdat hij perfect was, in de sport gelopen en toch superbraaf voor onze wat angstige dochter, wilden we de pony niet laten lopen. Helaas blijkt hij toch niet gezond, iets wat op moment van kijken helemaal niet te zien was en na uitdrukkelijk vragen de verkoper daarin niet eerlijk bleek. Ondanks dat de markt zo raar is, gaan wij het niet weer zo doen. Ik wil de volgende keer wel keuren/herkeuren en de pony dan verzekeren. Te gek dat je van veel verkopers die kans niet krijgt, mensen lijken allemaal voor de snelle verkoop te gaan. Een goed, fijn passend plekje te vinden lijkt dan op de 2e plaats te komen. Oneindig vasthouden in deze snelle markt is iets anders, maar wil wel de kans krijgen te keuren, vraag ik voor ik afreis tegenwoordig, anders kom ik niet meer kijken. Denk dat het dan idd de moeite waard is om te kijken welke dierenarts vandaag nog kan, zou rond gaan bellen. Anders is het de keuze neem ik de gok, paard is wellicht anders vanmiddag weg aan de volgende. Lastig, succes ts!

Komt wat tegenstrijdig over.


Waarom? Ik heb de kopers zeker kans gegeven om de pony te bekijken. Zij wilden over de telefoon kopen door hun ervaringen,ze zijn gewoon de volgende dag geweest en hebben gekeken. Dat was hun reactie om niet naast de pot te piesen, niet de mijne. Ik verkoop ook niet graag ongezien, wil graag dat het voor kopers een match is. Hadden ze hem n a kijken en proefrijden niet gewild, prima. Maar om aan te geven hoe snel de markt is, dit keer stonden we aan de andere kant van het verkoopverhaal en dan merk je dus aan de reacties dat het storm loopt en kopers tot telefonisch kopen al over willen gaan omdat ze bang zijn weer achter het net te vissen.

imaudy
Berichten: 5013
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Klinische keuring spoed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:49

Hebben ze nog proefgereden MigthyMike voordat de pony echt wegging?

[o]

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:03

Ja zeker! Ik denk dat deze kijkers anders de pony echt ongezien zo op de trailer hadden gezet, maar voor mij niet nodig. Omdat ze zo serieus waren, heb ik ze als eerste gepland, prijs waren we over de telefoon al eens, vast door zoveel belangstelling, maar kopers hebben zeker de tijd gekregen. Paste prima, hadden ook een topruitertje bij zich, meisje was vast met veel types zo weggereden, maar vind wel dat je moet voelen en zien wat je koopt. Hij is direct mee gegaan daarna, dat wel, maar goed, dan heb je ook een beeld dat het past. Koop je vanuit buitenland is het anders, maar hele andere setting dan. Ik vind ook dat een pony/paard moet passen en iemand zijn verhaal is soms heel anders dan je eigen beleving. Ik zou zelf nooit kopen zonder te voelen of het iets voor mij is.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:04

daantjuhhh schreef:
Ik heb trouwens als verkoper ook liever dat een paard gekeurd wordt.

Een keer gehad dat ze het niet wilde.
Ik heb het meerdere keren aangeboden, maar nee was niet nodig.

Na een jaar kwam ze ineens met van alles wat de merrie mankeerde

Volgens mij kan er na 6 maanden al niet meer gereclameerd worden?

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:30

Maar wel vervelend als iemand terug komt. Ik heb het eens gehad, maanden na verkoop, dier was klinisch gekeurd bij verkoop en verzekerd. Heb het dier in de tussentijd daar nog eens gezien, en sinds die ervaring durf ik niet snel meer te gaan kijken na verkoop. Wat stond hij er slecht bij.. We wisten niet wat we zagen, een schim van ons eigen paard. Nog een paar maand later kwam de koper er mee dat hij bij mij een ongeluk zou moeten hebben gehad, wat nu pas gezien werd (zou om iets zichtbaars van buitenaf gaan, dier was dus goed gekeurd en ook nog goed bevonden door verzekering die het dier bekeken heeft toen het bij mij weg ging, maar wat koper nu pas zag, denk driekwart jaar verder). Dus keuring geeft niet altijd uitsluitsel over getouwtrek over gezondheid. Maar op zich vind ik het zeker fijn wanneer kopers dat willen. Je kunt er immers niet in kijken.

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Klinische keuring spoed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:08

Ik heb mijn vorige paard ook van "betrouwbare mensen" gekocht, toen hij gekeurd en opgehaald was, werd het contact direct verbroken. Paard bleek zo gek als een deur en bleek toch een oude blessure te hebben. Ik vertrouw niemand meer. Paard daarna heb ik voor de eerste afspraak altijd aangegeven 2x te willen komen kijken en keuren. Als dat niet kon, ging ik ook niet kijken.

Jasmijn159
Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:18

Is het keuringsrapport van hun eigen dierenarts?
Dan zou ik voorzichtig zijn.


Nicje87
Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:51

En TS is het paard goed gekeurd?

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Luktje
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-10-20

Re: Klinische keuring spoed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-20 11:24

Er is uiteindelijk geen keuring geweest en we zijn verder gaan kijken. Het paard was de dag voor de keuring nog gereden door de verkoper en was redelijk onrustig geweest. Ze vonden het niet verantwoord haar in deze staat te verkopen.

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:47

Luktje schreef:
Er is uiteindelijk geen keuring geweest en we zijn verder gaan kijken. Het paard was de dag voor de keuring nog gereden door de verkoper en was redelijk onrustig geweest. Ze vonden het niet verantwoord haar in deze staat te verkopen.


klinkt ook raar. heb ik ook een keer gehad, wilde naar een paard gaan kijken. Had die ineens griep, heb er nooit meer wat van gehoord.

fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:56

Bijzonder!

Er lijkt toch een adder onder het gras te hebben gezeten.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:56

Luktje schreef:
Er is uiteindelijk geen keuring geweest en we zijn verder gaan kijken. Het paard was de dag voor de keuring nog gereden door de verkoper en was redelijk onrustig geweest. Ze vonden het niet verantwoord haar in deze staat te verkopen.


Hm klinkt heel vaag. Lijkt alsof ze toch niet wilden dat ze gekeurd werd. Goed dat je verder bent gaan kijken.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Britta31, DanaxxLester, dormy, savieralover, xYaartje en 89 bezoekers